خرید و فروش چیزهای دست دوم

15 بهترین برنامه برای خرید و فروش چیزهای دست دوم

زمان مطالعه 9 دقیقه

خواه در حال پاکسازی درهم و برهمی هستید یا سعی می کنید مقداری پول نقد اضافی به دست آورید، فروش اقلام مستعمل می تواند راه خوبی برای کسب درآمد اضافی باشد. در این سایت ها خرید و فروش چیزهای دست دوم را انجام دهید.

اگر می‌خواهید قبل از سال جدید کمد خود را تمیز کنید یا قبل از تعطیلات مقداری پول به بودجه خرید خود اضافه کنید، ممکن است به فکر فروختن وسایل مستعمل باشید تا درآمد بیشتری کسب کنید. از کارت های هدیه قدیمی گرفته تا لباس عروسی شما، بازارهایی برای فروش انواع اقلام و آوردن مقداری پول نقد اضافی طراحی شده اند.

اندرو لوکنات، موسس وب‌سایت Fluent In Finance، می‌گوید: «در مورد خرید و فروش اقلام از قبل، برنامه‌های کاربردی مختلفی در بازار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا دارایی‌های ناخواسته خود را به پول نقد تبدیل کنید.

در اینجا 15 پلتفرم برتر آورده شده است:

خرید و فروش چیزهای دست دوم CardCash

بهترین برای: کارت های هدیه استفاده نشده.

برای بهترین‌های ما اتفاق می‌افتد: دوستان و خانواده در روزهای تولد و تعطیلات به رستوران‌ها یا فروشگاه‌هایی که به اندازه کافی برای بازخرید آنها رفت و آمد نمی‌کنیم، کارت هدیه می‌دهند. به جای اینکه کارت های هدیه شما بلااستفاده بمانند، CardCash به شما این امکان را می دهد که کارت های خود را تا 92٪ از ارزش آنها بفروشید یا مبادله کنید.

ارزش واقعی دریافتی شما به پیشنهاداتی که دریافت می کنید بستگی دارد، اما می توانید ارزش خود را با معامله برای کارتی از یک تجارت دیگر افزایش دهید. وجوه خود را از طریق چک، سپرده مستقیم یا پی پال دریافت می کنید.

این سایت همچنین محافظت هایی را برای خریداران در نظر گرفته است و در صورتی که موجودی کارت هدیه مطابق با آگهی نباشد، 45 روز ضمانت ارائه می دهد.

Chairish

بهترین برای: اثاثیه منزل.

چیدمان مبلمان و دکوراسیون منزل شما می تواند پر زحمت باشد، به خصوص اگر می خواهید در هزینه های بالای محصولات جدید صرفه جویی کنید. Chairish را وارد کنید – بازاری برای خرید و فروش وسایل خانه منحصر به فرد. خریداران می توانند آیتم های کمیاب را پیدا کنند، زیرا سایت لیست ها را ویرایش می کند و هر روز بیش از 2000 پست ارسال می کند.

فروش مبلمان شما در Chairish نیز ساده است. لیست های شما رایگان هستند (تا نه در ماه) و می توانید قیمتی را که فکر می کنید منصفانه است تعیین کنید. تیم Chairish لیست شما را تایید یا رد می کند و به خریداران تایید شده ارائه می دهد.

بهتر از همه، Chairish به شما کمک می کند تا حمل و نقل را تنظیم کنید، که مخصوصاً برای اقلام بزرگتر یا شکننده خوب است. فروشندگان پرداخت ها را از طریق PayPal دریافت می کنند، اما توجه داشته باشید که Chairish 30٪ از قیمت فروش نهایی را نگه می دارد.

خرید و فروش چیزهای دست دوم Craigslist

بهترین برای: پلت فرم ایجاد شده.

Craigslist یک وب سایت تبلیغات طبقه بندی شده است که در آن کاربران می توانند اقلام استفاده شده را به صورت محلی خریداری و بفروشند. برد کامینز، مدیر اجرایی و موسس Insurance Geek می‌گوید: این بیش از 20 سال است که وجود دارد و یک پلتفرم محبوب برای یافتن معاملات است.

Craigslist یک غول در بازی خرید و فروش آنلاین به دلایلی است که به کاربران خود اجازه می دهد انواع اقلام و خدمات را در این پلتفرم لیست کنند – از کتاب و لباس گرفته تا خدمات جابجایی و موارد دیگر.

Lokenauth می گوید: «با سال ها تجربه، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

از آنجایی که این فهرست بسیار محبوب است، لیست ها به تعداد زیادی از افراد می رسد و شانس شما برای یافتن خریدار افزایش می یابد. فقط به خاطر داشته باشید که کلاهبرداری در Craigslist فراوان است، بنابراین ملاقات در یک مکان عمومی برای خرید یا فروش عاقلانه است.

Decluttr

بهترین برای: فناوری استفاده نشده

Decluttr در خرید فناوری های بلااستفاده، از جمله تلفن های همراه، کنسول های بازی و دی وی دی ها تخصص دارد. Decluttr ارزش گذاری فوری محصولات را ارائه می دهد و به محض دریافت اقلام شما از طریق واریز مستقیم یا PayPal به شما پرداخت می کند – یا می توانید انتخاب کنید که درآمد خود را به امور خیریه اهدا کنید.

طبق گفته Decluttr، شما به طور متوسط 33٪ بیشتر از برنامه های بازخرید شرکت مخابراتی برای تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، خریدهای Decluttr یا برای فروش بازسازی می شوند یا در صورت عدم فروش بازیافت می شوند، که آن را به گزینه ای پایدارتر تبدیل می کند.

خرید و فروش چیزهای دست دوم eBay

بهترین برای: حراجی ها

یکی دیگر از غول های فضای تجارت الکترونیک، eBay به دلیل پلتفرم سبک حراجی خود شناخته شده است. کامینز می گوید، این یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین بازارهای موجود در حال حاضر است.

«این یک پلتفرم درجه یک برای خرید و فروش انواع اقلام، از جمله کالاهای مستعمل است. Lokenauth می‌گوید که حراج‌ها و گزینه‌های خرید مستقیم را ارائه می‌دهد و پایگاه کاربر گسترده‌ای دارد.

چه به دنبال فروش لوازم الکترونیکی، کالاهای ورزشی، لباس یا حتی اتومبیل باشید، می توانید این کار را از طریق eBay انجام دهید.

می‌توانید با استفاده از پلت‌فرم حراج سنتی – خریداران در طی چند روز پیشنهادات را ارائه می‌دهند و بالاترین پیشنهاد کالا را خریداری می‌کنند – یا از طریق روش فروش مستقیم با قیمت تعیین‌شده، به نام «اکنون بخرید»، اقدام به فروش کنید.

بسته به فهرست شما، ممکن است تا 10٪ یا 15٪ از قیمت فروش از شما کارمزد دریافت شود.

خرید و فروش چیزهای دست دوم eCampus

بهترین برای: کتاب های درسی دانشگاه.

طبق ابتکار آموزش داده ها در EducationData.org، کتاب های درسی کالج بسیار گران هستند، به طوری که متوسط دانش آموزان متوسطه هر سال تا 1471 دلار برای کتاب ها و لوازم هزینه می کنند.

اما eCampus دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا 90 درصد در اجاره یا خرید کتاب‌های درسی جدید و دست دوم صرفه‌جویی کنند. به سادگی کتاب مورد نیاز خود را با شابک یا عنوان جستجو کنید و گزینه‌هایی از اجاره تا کتاب‌های الکترونیکی را مرور کنید.

اگر به دنبال جبران برخی هزینه‌های کتاب در پایان ترم هستید، می‌توانید کتاب‌های درسی قدیمی خود را نیز در پلتفرم بفروشید. هنگام فروش کتاب، قیمت فوری و برچسب حمل و نقل رایگان دریافت می‌کنید و از طریق PayPal، واریز مستقیم، چک یا اعتبار فروشگاه پرداخت می‌کنید. انتخاب اعتبار فروشگاه بهترین ارزش را به شما می دهد.

از طرف دیگر، می‌توانید کتاب‌های موجود در بازار را برای خرید سایر دانش‌آموزان فهرست کنید. فقط به خاطر داشته باشید که eCampus 15٪ کمیسیون در این فروش ها نگه می دارد.

Facebook Marketplace

بهترین برای: خرید و فروش در منطقه شما.

“فیس بوک مارکت پلت فرم محبوب برای خرید و فروش اقلام استفاده شده در جوامع محلی است. کامینز می گوید: استفاده از آن آسان است و به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد مستقیماً با هم ارتباط برقرار کنند.

Facebook Marketplace به شما امکان می‌دهد انواع اقلام را بفروشید و مستقیماً به حساب فیس بوک شما مرتبط است، بنابراین نیازی به دانلود برنامه دیگری ندارید. شما فقط تصاویری از آنچه می خواهید بفروشید، قیمت خود و توضیحاتی در مورد کالا(های) اضافه کنید و برای افراد محلی قابل مشاهده خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای این پلت فرم این است که می توانید نمایه فیس بوک شخصی را که کالاهای شما را خریداری می کند، مشاهده کنید – یک نکته ایمنی به علاوه.

5miles

بهترین برای: فروش محلی و فروش متقابل.

5miles برای فروش محلی طراحی شده است و اقلام را بر اساس موقعیت مکانی شما نمایش می دهد. ایمنی در اولویت سایت است و خریداران و فروشندگان این گزینه را دارند که هویت خود را در پروفایل خود با افزودن شماره تلفن یا نمایه فیس بوک تأیید کنند. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که با یک شخص واقعی معامله می کنید. کاربران همچنین می توانند به فروشندگان امتیاز دهند تا کلاهبرداری یا کلاهبرداری های احتمالی را علامت گذاری کنند.

OfferUp

بهترین برای: مذاکره و فروش سریع.

OfferUp به کاربران امکان خرید و فروش هر چیزی از وسایل الکترونیکی گرفته تا وسایل نقلیه و آثار هنری را می دهد. در سال 2020 با Letgo، یکی دیگر از بازارهای محبوب اقلام مورد استفاده، ادغام شد.

خریداران OfferUp می‌توانند در لیست‌ها پیشنهادی ارائه دهند تا قیمت را امتحان کنند و مذاکره کنند. به عنوان یک فروشنده، ارتباط کلیدی برای اطمینان از دریافت بهترین معامله است.

«OfferUp بهترین شرط شما برای فروش اقلام دست دوم است، اما باید آن را به روش درست انجام دهید. ابتدا سریع پاسخ دهید. بزرگترین شکایت در OfferUp این است که مردم به سوالات پاسخ نمی دهند. بعد، تا جایی که می توانید فهرست کنید. حجم کمک می کند. دیوید باک، کارشناس مالی و نویسنده در DollarSanity می گوید: اگر مشتری به یکی از کالاهای شما علاقه مند نباشد، ممکن است به دیگری علاقه مند شود.

“شامل چندین عکس. بیشتر مشتریان OfferUp به صورت بصری خرید می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانند دقیقاً آنچه را که می‌خواهند دریافت کنند، ببینند. در نهایت، توضیحات واضحی را به صورت شفاهی که به آن‌ها نیاز دارند اضافه کنید. تصاویر عالی هستند، اما اگر نیاز به توضیح چیزی دارید، مثلاً اگر شامل شارژر است یا نه، این کار را انجام دهید.»

خرید و فروش چیزهای دست دوم Mercari

بهترین برای: بدون ملاقات.

Mercari یک برنامه عالی برای فروشندگانی است که به دنبال خلاص شدن از شر چیزها در خانه خود هستند زیرا شما مجبور نیستید هیچ جلسه ای با خریداران ترتیب دهید – یا حتی به اداره پست سفر کنید. این سایت گزینه ای برای راه اندازی یک پیکاپ خانگی برای حمل و نقل از طریق FedEx، UPS یا USPS ارائه می دهد.

می توانید پول نقد خود را از طریق Instant Pay دریافت کنید که مستقیماً به کارت نقدی شما واریز می شود (هزینه 3 دلاری وجود دارد) یا واریز مستقیم که ظرف مدت پنج روز واریز می شود (تراکنش های بیش از 10 دلار مستلزم پرداخت هزینه است).

مرکاری همچنین دارای یک اپلیکیشن و وب سایت با کاربری آسان برای فروشندگان تازه کار است. کامینز می‌گوید: «این به خاطر رابط کاربر پسند و گزینه‌های حمل و نقل آسان مشهور است.

Poshmark

بهترین برای: فروش مجدد لباس همتا به همتا.

Poshmark بیشتر به دلیل ارائه فرصت هایی برای خرید و فروش لباس های استفاده شده ملایم یا “خرید از کمد دوست خود” شناخته شده است. بیش از 80 میلیون نفر در آمریکای شمالی و استرالیا در این سایت خرید و فروش می کنند.

فروشندگان می‌توانند در عرض چند ثانیه فهرستی ایجاد کنند و از ویژگی‌هایی مانند بسته‌بندی اقلام و رویدادهای خرید و فروش مجازی، به نام Posh Partys استفاده کنند. اگر فروشنده هستید، Poshmark یک برچسب حمل و نقل پیش‌پرداخت برای شما می‌فرستد تا بتوانید کالا را در اداره پست تحویل دهید یا ترتیب تحویل گرفتن را در خانه خود بدهید.

تمام فروش های کمتر از 15 دلار مشمول کمیسیون ثابت 2.95 دلار است. برای فروش بیشتر از آن، Poshmark 20٪ را می گیرد. این سایت طی سه روز پس از تحویل از طریق چک، انتقال فوری، واریز مستقیم، PayPal یا Venmo پرداخت می کند.

The RealReal

بهترین برای: اقلام طراح.

RealReal در برندهای طراحان لوکس تخصص دارد. علاوه بر لباس ها و کیف های دستی، می توانید اثاثیه منزل، جواهرات و هنرهای زیبا را بخرید یا بفروشید.

تیمی از کارشناسان همه موارد فهرست شده در RealReal را احراز هویت می کنند و پلتفرم فقط مارک های خاصی را می پذیرد.

فروش به ویژه آسان است: شما به سادگی اقلام خود را به RealReal ارسال می کنید و تیم آن لیست، فروش و ارسال را به خریدار انجام می دهد. درآمد خود را از طریق واریز مستقیم، چک یا اعتبار سایت دریافت می کنید.

ساختار کمیسیون در RealReal بر اساس میزان فروش و نوع کالا متفاوت است. «Trendsetters» یا کسانی که فروش خالص کمتر از 1499 دلار دارند، کمترین نرخ درآمد را دارند، در حالی که فروشندگان «VIP» پرداخت‌های بالاتر را باز می‌کنند.

خرید و فروش چیزهای دست دوم Stillwhite

بهترین برای: لباس عروس.

به گفته The Knot، میانگین هزینه یک لباس عروس در سال 2022، 1900 دلار بوده است. این یک برچسب قیمت سنگین برای لباسی است که احتمالاً فقط یک بار آن را می پوشید. Stillwhite به عروس‌ها اجازه می‌دهد تا لباس‌های عروسی نو یا دست دوم خود را بفروشند تا بخشی از این هزینه را جبران کنند.

Stillwhite برای لیست کردن لباس شما هزینه ثابتی را دریافت می کند. قیمت لیست استاندارد 25 دلار است، در حالی که یک لیست برتر 35 دلار هزینه دارد و با عکس های بیشتر و قرار دادن بهتر در گالری صفحه اصلی همراه است.

عروس هایی که به دنبال صرفه جویی در هزینه برای لباس های خود هستند، می توانند معاملات عالی را نیز پیدا کنند و بدانند که یک گزینه پایدار برای پوشیدن لباس های خود را انتخاب کرده اند. Stillwhite با ترویج بیشتر این ماموریت، 1٪ از درآمد را به حذف کربن اهدا می کند.

Swappa

بهترین برای: لیست های فنی تایید شده.

Swappa یکی دیگر از بازارهای متخصص در فناوری است. شما می توانید گوشی، لپ تاپ، بازی های ویدئویی و غیره بخرید و بفروشید. کاربران به طور مستقیم محصولات را خرید و فروش می کنند و تمام تراکنش ها از طریق پی پال انجام می شود. هم خریداران و هم فروشندگان مشمول 3 درصد کارمزد فروش هستند.

برای اطمینان از عملکرد کامل همه دستگاه‌ها، افراد واقعی همه فهرست‌ها را بررسی می‌کنند و شرایط سخت‌گیری را اعمال می‌کنند. خط خدمات مشتریان 24/7 در دسترس است و وعده پاسخگویی در 20 دقیقه یا کمتر را می دهد.

ThredUp

بهترین برای: لباس محموله.

ThredUp یک بازار متمرکز بر پایداری برای پوشاک ارزان قیمت است. بر اساس این سایت، 73 درصد از پوشاک به محل های دفن زباله ختم می شود، حتی اگر 95 درصد آنها می توانستند استفاده مجدد یا بازیافت شوند. هدف این سایت کاهش ضایعات است و در عین حال ده ها برند معروف را تا 90 درصد تخفیف در قیمت های خرده فروشی به خریداران ارائه می دهد.

برای فروش اقلام، کاربران درخواست یک کیسه «پاک کردن» می‌کنند که آن را با هر لباس یا چیز دیگری که دیگر نیازی ندارند پر می‌کنند. ThredUp تمام فروش ها را از آنجا انجام می دهد و کارکنان قیمت ها را بر اساس برند و کیفیت تعیین می کنند. می‌توانید درآمد خود را از طریق Stripe یا PayPal دریافت کنید، یا آنها را برای اعتبار فروشگاه در ThredUp یا چندین فروشگاه برند شریک بازخرید کنید.

نکاتی برای خرید و فروش اقلام مستعمل شما

تقریباً همه برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا دارای محافظت‌هایی برای جلوگیری از تقلب هستند، اما همچنان ممکن است اتفاق بیفتد. و اگر برای خرید یا فروش یک کالا نیاز به ملاقات حضوری با یک غریبه دارید، واقعاً مهم است که بسیار بسیار مراقب باشید.

«این برنامه‌ها می‌توانند به خرید و فروش اقلام مستعمل کمک کنند، اما هنگام معامله با افراد غریبه باید محتاط بود. کامینز می گوید: همیشه در یک مکان عمومی ملاقات کنید و در صورت امکان یکی از دوستان یا اعضای خانواده را بیاورید.

علاوه بر این، چه در حال خرید و چه در حال فروش هستید، همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که قیمت کالا مطابق با استانداردهای بازار منصفانه است. برای فروشندگان: شرایط و ضوابط پلتفرم خود را برای هر گونه کمیسیون یا هزینه های مربوطه نیز بررسی کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT