مقایسه SEO با SEM

مقایسه SEO با SEM: کدام یک برای تجارت آنلاین شما بهتر است؟

زمان مطالعه 10 دقیقه

این به صاحبان مشاغل فرصتی می دهد تا از موتورهای جستجو استفاده کنند و پیام خود را به مخاطبان مورد نظر منتقل کنند. شما می توانید این کار را از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی موتور جستجو (SEM) انجام دهید، که SEO را با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ترکیب می کند. مقایسه SEO با SEM را در ادامه بخوانید.

در این مقاله، تفاوت های کلیدی بین SEO و SEM را برجسته می کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین استراتژی را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود وب سایت شما با پیروی از دستورالعمل های موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر از رقبا اشاره دارد. این یک روش بدون پرداخت برای به دست آوردن دید بیشتر برای برند شما از طریق موتورهای جستجو است – 67٪ از کاربران فقط پنج نتیجه جستجوی برتر را بررسی می کنند.

به طور کلی، شما محتوایی را پیرامون پرس‌و‌جوها ایجاد می‌کنید که با جایگاه شما هماهنگ است و آن را بهینه می‌کند.

با این حال، شما تنها پرس و جوهایی نیستید که به بهترین نحو نشان دهنده علایق مخاطبان هدفتان هستند. رقبای شما هم همین کار را می کنند. بنابراین، هدف این است که از رقبای خود پیشی بگیرید و در صدر توصیه های موتورهای جستجو قرار بگیرید.

به عبارت دیگر، صعود به رتبه بندی موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما کلیدی است.

بیایید به چند نکته برای بهبود سئوی خود اشاره کنیم:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

قبل از ایجاد محتوا، باید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشان دهنده نیازها و ترجیحات مخاطبان هدف شما باشد.

این امر مستلزم آن است که برای جستجوی کلمات کلیدی یا عبارات طولانی‌تری که مخاطبان شما برای یافتن اطلاعات مرتبط از طریق موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، تحقیق کنید.

می‌توانید از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی یا راه‌حل‌های ممتاز مانند Semrush یا AIOSEO استفاده کنید تا کلمات کلیدی ارزشمند را پیدا کنید.

هنگام شروع، به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید، زیرا رتبه بندی آنها معمولا آسان تر است. برای نشان دادن، اگر بهترین کلمه کلیدی سرویس میزبانی وب را در نظر بگیریم، این ابزار نشان می دهد که برای رتبه بندی آن کار زیادی می طلبد.

در نتیجه، ما توصیه می کنیم کلمات کلیدی کمتر محبوب مانند بهترین هاست را برای فریلنسرها هدف قرار دهید.

بهینه سازی روی صفحه

علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید بدانید که چگونه از آنها در محتوای خود استفاده کنید تا در جدول رتبه بندی موتورهای جستجو قرار بگیرید.

اینجاست که فرآیند بهینه‌سازی روی صفحه شروع می‌شود تا یک تجربه کاربری یکپارچه برای بازدیدکنندگان فراهم کند و محتوایی ایجاد کند که به بهترین وجه هدف جستجوی آنها را برآورده کند.

این امر مستلزم آن است که بفهمید مردم وقتی از کلمات کلیدی خاصی برای کاوش در موتورهای جستجو استفاده می کنند، چه اطلاعاتی را می خواهند بیابند.

برای نشان دادن، اگر شخصی از عبارت جستجوی میزبانی وب چیست استفاده کند، به این معنی است که می خواهد در مورد میزبانی وب بیاموزد.

در این مورد، توصیه می کنیم به جای قیمت گذاری و ویژگی های اضافی، صفحه خود را با توضیح کامل شروع کنید.

با این حال، کاربرانی که در جستجوی سرویس میزبانی وب هستند، از قبل می دانند که میزبانی وب چیست، و اکنون علاقه مند به بررسی بهترین گزینه های میزبانی وب یا ارائه دهندگان راه حل هستند.

جدای از تامین هدف، بهینه سازی روی صفحه نیاز به استفاده کارآمد و قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی تمرکز در محتوا، URL های صفحه، عنوان ها، توضیحات و تصاویر شما دارد.

این به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای یکپارچه را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، که به نوبه خود رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را افزایش می‌دهد.

بهینه سازی خارج از صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، سئوی خارج از صفحه به اقدامات شما در خارج از وب سایت اشاره دارد تا به آن کمک کند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کند. این شامل:

رسانه های اجتماعی – محتوای مرتبط را با مخاطبان هدف خود ایجاد و به اشتراک بگذارید.

جست و جوهای مارک دار – از اثبات اجتماعی استفاده کنید و رتبه بندی یا بررسی را برای محصولات یا خدمات خود تشویق کنید.

بک لینک های با کیفیت – از سایر صاحبان وب سایت بخواهید که به سایت شما لینک دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، پیشنهاد نوشتن یک پست مهمان است.

توصیه می کنیم بیشترین توجه را به بک لینک های با کیفیت بالا داشته باشید زیرا آنها تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی موتورهای جستجوی شما دارند. در واقع، 91 درصد از وب سایت ها به دلیل عدم وجود بک لینک با کیفیت، هیچ ترافیک ارگانیکی از گوگل دریافت نمی کنند.

بهینه سازی فنی

بهینه‌سازی فنی به ربات‌های موتور جستجو امکان می‌دهد محتوای شما را به راحتی پیدا کرده و بخزند. در نتیجه، صفحات وب سایت شما سریعتر ایندکس می شوند.

سئو فنی به موتورهای جستجو کمک می کند ساختار وب سایت و سلسله مراتب محتوای شما را درک کنند تا توانایی شما برای ارائه یک تجربه کاربری عالی را تعیین کنند.

اطمینان حاصل کنید که از خزیدن موتورهای جستجو در وب سایت خود جلوگیری نمی کنید تا به آنها کمک کنید صفحات شما را برای رتبه بندی مناسب ارزیابی کنند.

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو شامل بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می شود.

از آنجایی که قبلاً اصول سئو را پوشش داده ایم، بیایید در مورد دیگر مؤلفه بازاریابی موتورهای جستجو – PPC صحبت کنیم.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به استفاده از سیستم عامل های شخص ثالث مانند موتورهای جستجو برای ایجاد کشش و جذب مخاطب مرتبط اشاره دارد.

اساساً، شما برای قرار گرفتن در صدر توصیه‌های موتور جستجو با سلب مسئولیت اسپانسر پرداخت می‌کنید.

سپس، هر بار که کاربر روی محتوای حمایت شده کلیک می کند، شرکت مبلغی را به ناشر آگهی پرداخت می کند.

از آنجایی که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نتایج سریع‌تری نسبت به بازاریابی ارگانیک ایجاد می‌کند، کسب‌وکارها اغلب از آن برای دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

بیایید به اجزای ضروری PPC بپردازیم تا در مورد بازاریابی موتورهای جستجو بیشتر بدانیم.

تحقیق کلمات کلیدی

برای شروع تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، شناسایی کلمات کلیدی که می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند، ضروری است.

بیشتر اوقات، کسب و کارها PPC را برای تامین درآمد خود انتخاب می کنند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً به دنبال پرس و جوهایی با اهداف تجاری یا معاملاتی هستند تا از کمپین های تبلیغاتی خود بازگشت سرمایه بهتری داشته باشند.

از سوی دیگر، شما همچنین می توانید از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برای اهداف دیگری مانند ایجاد آگاهی در مورد برند خود استفاده کنید. با این حال، ممکن است بسیار پرهزینه باشد.

مهم نیست که هدف شما چیست، استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می تواند مفید باشد، زیرا به شما کمک می کند تا میانگین حجم ترافیک را هنگام هدف قرار دادن یک جستجوی خاص تخمین بزنید.

علاوه بر این، این ابزارها ممکن است به شما کمک کنند تا میانگین هزینه هر کلیک را تخمین بزنید، که معمولاً بین ۲ تا ۴ دلار برای یک کمپین تبلیغاتی استاندارد جستجو است. در نتیجه، اگر مقدار پول بیشتری را مشاهده کردید، توصیه می کنیم به دنبال کلمه کلیدی دیگری باشید.

این اطلاعات برای ارائه یک کمپین تبلیغاتی PPC با عملکرد بالا ضروری است. به یاد داشته باشید که هدف، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و در عین حال با حجم بالا است که نشان دهنده رقابت کمتر و حداقل هزینه به ازای هر کلیک است.

مناقصه

هنگامی که کلمات کلیدی مرتبط را برای کمپین تبلیغاتی PPC خود شناسایی کردید، گام بعدی این است که یک استراتژی مناقصه ارائه دهید.

مناقصه مانند مذاکره با موتورهای جستجو است. شما تصمیم می گیرید که هر بار که کاربر روی محتوای حمایت شده کلیک می کند، به ناشران تبلیغات یا موتورهای جستجو مبلغی پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که اگر تبلیغات شما از نظر کیفیت شبیه به رقبای شما باشد و از شما پیشی بگیرد، موتورهای جستجو نمایش محتوای خود را ترجیح می دهند.

در نتیجه، تبلیغات شما ممکن است به دلیل اینکه افراد کافی روی آنها کلیک نمی کنند، عملکرد ضعیفی داشته باشند.

مقایسه SEO با SEM: کپی آگهی

هنگامی که یک استراتژی پیشنهادی کارآمد را ایجاد کردید، شروع به تمرکز بر ایجاد یک نسخه تبلیغاتی خوب فکر کنید.

کپی آگهی پیامی است که مخاطب هدف شما در لحظه ای که به محتوای حمایت شده برخورد می کند می بیند.

به یاد داشته باشید که حتی اگر از رقبای خود پیشی بگیرید و موتورهای جستجو را وادار کنید تبلیغات شما را نمایش دهند، این نسخه شماست که به مخاطبان شما انگیزه می دهد که کلیک کنند و اطلاعاتی را که می خواهید بررسی کنند.

هدف گذاری مخاطب

حتی پس از شناسایی کلمات کلیدی مناسب، ارائه یک استراتژی پیشنهادی با عملکرد بالا، و ایجاد نسخه تبلیغاتی الهام‌بخش، اگر تبلیغات شما برای افراد مناسب نمایش داده نشود، ممکن است عملکرد ضعیفی داشته باشند.

تفاوت های کلیدی بین SEO و SEM

همانطور که قبلا گفته شد، SEM شامل SEO و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است. از آنجایی که بهینه سازی موتور جستجو بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو است، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را به همراه دارد.

در زیر چند تفاوت وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارتان ارزش بررسی دارند:

محتوا در مقابل بودجه

بهینه سازی موتور جستجو به کیفیت محتوای شما متکی است، در حالی که تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یک استراتژی بودجه محور است.

هنگامی که می خواهید به صورت ارگانیک کشش ایجاد کنید، باید محتوایی را پیرامون پرس و جوهای مرتبط ایجاد کنید و آن را طبق دستورالعمل های موتور جستجو بهینه کنید.

به این ترتیب مخاطبان مناسب را جذب می‌کنید و آنها را مجبور می‌کنید تا برای کشف اطلاعات بیشتر از وب‌سایت شما بازدید کنند.

از سوی دیگر، بودجه شما بر کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک شما حاکم است.

این یکی از دلایلی است که چرا کسب و کارهای کوچک به تولید محتوای مفید برای مخاطبان خود ادامه می دهند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوند.

از آنجایی که آنها بودجه محدودتری دارند، تقریباً غیرممکن است که با غول های صنعت رقابت کنند. علاوه بر این، آنها می توانند با ابزارهای رایگان سئوی هوش مصنوعی، فرآیند تولید محتوای خود را سرعت بخشند.

جاودانگی در مقابل سرعت

یکی دیگر از مواردی که بهینه سازی موتور جستجو را از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک متمایز می کند، نتایجی است که از هر دو به دست می آورید.

همانطور که قبلاً گفته شد، بهینه سازی موتورهای جستجو مستلزم تولید محتوای مرتبط و با کیفیت برای به دست آوردن نتایج دلخواه است.

هنگامی که محتوای خود را ایجاد و منتشر کردید، ممکن است به سرعت به نتایج دلخواه نرسید. زمان می برد تا موتورهای جستجو بخزند و محتوای شما را ارزیابی کنند تا رتبه بندی مناسب برای صفحات شما را تعیین کنند.

در نتیجه، سئو از شما می‌خواهد که ثابت و صبور باشید تا ببینید تلاش‌هایتان به نتیجه مطلوب تبدیل می‌شود.

این در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک صادق نیست. PPC این امکان را برای شما فراهم می کند که به سرعت از تلاش های خود نتیجه بگیرید.

لازم نیست منتظر بمانید تا ربات های موتور جستجو صفحات شما را بخزند تا تبلیغات شما را نمایش دهند. از لحظه‌ای که کمپین شما فعال می‌شود، تقریباً بلافاصله نتایج را مشاهده می‌کنید.

به همین دلیل است که مشاغل اغلب PPC را برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود ترجیح می دهند. علاوه بر این، زمانی که می خواهید از یک روند داغ سرمایه گذاری کنید یا روند تولید سرنخ خود را سرعت بخشید، این یک راه حل عالی است.

برای جلوگیری از این امر، باید در مورد مخاطبی که می خواهید از طریق تبلیغات پرداخت به ازای کلیک جذب کنید، تصمیم بگیرید.

شما می توانید یک مخاطب خاص را بر اساس ویژگی های مختلف مانند جمعیت شناسی، علایق، موقعیت مکانی، ترجیحات خرید و موارد دیگر هدف قرار دهید.

هدف در اینجا نمایش تبلیغات شما به افرادی است که به پیشنهاد شما علاقه مند هستند زیرا آنها احتمالاً روی محتوای حمایت شده کلیک می کنند.

هدف کاربر

بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نیز بسته به هدف متفاوت است.

Intent منعکس کننده رفتار کاربران در هنگام استفاده از یک پرس و جو خاص برای جستجوی موتورهای جستجو برای اطلاعات مرتبط است.

به طور کلی، چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

اطلاعاتی – کاربران می خواهند درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ناوبری – کاربران شروع به جستجوی منابع اطلاعاتی بیشتری می کنند.

تجاری – کاربران به فکر خرید یک محصول یا خدمات هستند، اما تصمیم نهایی را نگرفته اند.

تراکنشی – کاربران آماده خرید هستند.

بهینه سازی موتورهای جستجو تمام این اهداف را برآورده می کند. با استفاده از آن، می‌توانید به افراد کمک کنید اطلاعات مرتبط را پیدا کنند، در مورد نام تجاری خود آگاهی ایجاد کنند و سرنخ‌های با کیفیت را برای قیف فروش خود جذب کنند.

از سوی دیگر، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک عموماً هدف تجاری یا معاملاتی را برآورده می کند. با استفاده از آن، به موتورهای جستجو پول پرداخت می‌کنید تا به شما کمک کنند تا قابلیت‌های راه‌حل‌هایی را که ارائه می‌دهید به نمایش بگذارید و مخاطبان مرتبط را جذب کنید.

مقایسه SEO با SEM: تأثیر

نتایج تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به شدت متفاوت است.

بهینه سازی موتورهای جستجو ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج امیدوارکننده ای به شما ارائه دهد. با این حال، یک وب سایت دوستدار سئو در مقایسه با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، تأثیر ماندگاری دارد.

هنگامی که ترافیک را به طور ارگانیک به وب سایت خود هدایت می کنید، قدم به قدم به رشد مشتریان می پردازید. شما به مخاطبان هدف خود آموزش می دهید و به آنها کمک می کنید تا تصمیمات خرید آگاهانه ای بگیرند. به این ترتیب، اعتماد آنها را به دست می آورید و رهبری فکری را در صنعت مربوطه خود پرورش می دهید.

مردم شروع به در نظر گرفتن شما به عنوان منبع قابل اعتماد اطلاعات می کنند و برای اطلاعات بیشتر به شما مراجعه می کنند.

از طرف دیگر تبلیغات پرداخت به ازای کلیک متفاوت عمل می کند. شما اغلب افرادی را هدف قرار می دهید که قبلاً تصمیم خود را برای خرید چیزی گرفته اند. شما فقط با آنها تماس بگیرید و راه حل های خود را مطرح کنید تا آنها شما را در میان گزینه های دیگر در نظر بگیرند.

همچنین از نظر کشش، تاثیر کمپین های تبلیغاتی پولی شما کوتاه مدت است. لحظه ای که تبلیغات خود را قطع کنید، نتایجی که می دیدید از بین خواهند رفت.

مقایسه SEO با SEM: نتیجه

در اینجا شما آن را دارید – تفاوت های کلیدی بین SEO و SEM. این مقاله هر مفهوم را با جزئیات کامل پوشش داد تا به شما در درک شرایط و انتخاب آنچه برای شما مناسب است کمک کند، به خصوص زمانی که تازه شروع کرده اید.

به یاد داشته باشید که هیچ یک از استراتژی ها از نظر اثربخشی بر دیگری برتری ندارد. همه اینها به ترجیحات و اهداف شما بستگی دارد. برای جمع بندی:

بهینه سازی موتورهای جستجو – یک استراتژی بلند مدت که برای ایجاد و بهینه سازی محتوای خود به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر، این یک گزینه مقرون به صرفه است.

بازاریابی موتورهای جستجو – یک استراتژی کوتاه مدت که به شما نتایج فوری می دهد و زمان زیادی برای آماده شدن نیاز ندارد. با این حال، ممکن است بسیار گران باشد.

برای به دست آوردن بهترین نتایج و تجربه دید بهتر در موتورهای جستجو، توصیه می کنیم به سراغ بازاریابی موتورهای جستجو بروید، زیرا هم SEO و هم PPC را در بر می گیرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT