مقایسه SEO با SEM

مقایسه SEO با SEM: یاد بگیرید چگونه از SEO و SEM برای وب سایت خود استفاده کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

موتورهای جستجو منبع ثابتی از ترافیک آنلاین هستند. در واقع، تجزیه و تحلیل 3.25 میلیارد وب سایت نشان داد که در بیشتر صنایع، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو می آید. مقایسه SEO با SEM را در ادامه بخوانید.

دو استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند از رفتارهای جستجوی کاربران استفاده کنید: بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی موتور جستجو.

مدرک سئو

هر دو روش می توانند دید و رشد آنلاین را افزایش دهند، اما عملکرد آنها متفاوت است. بیاموزید که چه چیزی بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو را از هم متمایز می کند و چگونه هر کدام می توانند آگاهی برند و افزایش فروش را افزایش دهند.

سئو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) روشی است که محتوا و ساختار وب سایت شما را برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تنظیم می کند. هدف تمام تلاش های سئو افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک به وب سایت شما است.

برای ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از الگوریتم های پیچیده برای ارزیابی میزان مرتبط بودن محتوای وب سایت با هدف جستجوی کاربران استفاده می کنند. یک استراتژی خوب سئو مستلزم انجام تحقیقات عمیق کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات جستجوی مرتبط با محتوا و مخاطبان هدف شما است. سپس، محتوای ارزشمند و با کیفیتی ایجاد می‌کنید که می‌تواند صفحات وب شما را در نتایج جستجوی ارگانیک قرار دهد.

برای بهینه سازی سئوی درون صفحه وب سایت خود، از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا، عنوان ها و متن اصلی استفاده کنید. برای سئوی خارج از صفحه، روی ایجاد یک شبکه قوی از بک لینک های معتبر برای افزایش اعتبار سایت خود تمرکز کنید. و در نهایت، سئوی فنی خود را با اولویت‌بندی بهینه‌سازی موبایل، بهبود سرعت سایت، و اطمینان از ارائه یک تجربه کاربری مثبت کلی از وب‌سایت خود، بهبود بخشید.

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل استفاده از تبلیغات پولی برای ارتقای وب سایت ها و افزایش دیده شدن آنها در SERP است.

گوگل ادز (Google Adwords سابق) رایج ترین پلت فرم جستجوی پولی برای استراتژی SEM است. در جستجوی Google، تبلیغات جستجوی Google معمولاً در بالای نتایج ارگانیک ظاهر می‌شوند که با کلمه «Sponsored» یا «Ad» مشخص شده‌اند.

برای اجرای این نوع تبلیغات پولی، کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کرده و بودجه خود را تعیین کنید. Google حراج‌هایی را در زمان واقعی اجرا می‌کند که مقادیر پیشنهادی و امتیازهای کیفیت (چقدر تبلیغ شما مفید است) را در نظر می‌گیرد تا مشخص کند کدام آگهی‌ها در نتایج جستجوی پولی نشان داده می‌شوند و در کجا ظاهر می‌شوند. گوگل بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کند، که در آن تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که کاربر روی تبلیغ آن‌ها کلیک کند.

تفاوت بین SEO و SEM چیست؟

SEO و SEM هر دو استراتژی های بازاریابی جستجو هستند که هدف آنها ایجاد ترافیک و دستیابی به مخاطبان هدف وب سایت با ظاهر شدن در صفحات نتایج جستجوی گوگل بالا است. تفاوت اصلی این است که SEO بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، در حالی که SEM ترافیک پولی ایجاد می کند. هر کدام یک رویکرد مجزا را می طلبد.

تخصیص پول

استراتژی های SEM به بودجه بازاریابی برای خرید تبلیغات پولی نیاز دارند. برای سئو، شما برای رتبه خود به موتور جستجو پولی پرداخت نمی کنید، اما روی کارمندان یا پیمانکارانی که محتوای سئو را ایجاد می کنند، سرمایه گذاری می شود، و احتمالاً به ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی نیز نیاز خواهید داشت.

چه زمانی باید انتظار نتایج را داشت

در مورد بازه زمانی، سئو به طور کلی یک سرمایه گذاری طولانی مدت تر از SEM است. ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا اعتبار وب سایت شما ایجاد شود و در رتبه بندی جستجوی ارگانیک بالا رود. از سوی دیگر، SEM می تواند نتایج فوری تری را با خرید تبلیغات جستجو ارائه دهد.

تخصص لازم است

در حالی که تیم‌های مشابه گاهی اوقات می‌توانند هم SEO و هم SEM را مدیریت کنند، هر زمینه به اندازه کافی گسترده است که متخصصان خاصی را تضمین کند. تخصص یک تیم سئو در یافتن کلمات کلیدی قابل اجرا و تولید محتوای خوب نوشته شده است که آموزنده است و می تواند به رتبه شرکت در موتور جستجو کمک کند. یک تیم SEM همچنین در مورد تحقیق کلمات کلیدی آگاه است، اما باید بداند که چگونه کلمات کلیدی را هدف قرار دهد که به یک شرکت بهترین سود را برای پول خود می دهد.

اهداف، بودجه، جدول زمانی و رقابت شما می تواند بر استفاده از SEO یا SEM تأثیر بگذارد. در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید:

1. اهداف خود را مشخص کنید

اهداف اولیه خود را تعیین کنید آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید؟ یک استراتژی سئو قوی می تواند به برند شما کمک کند تا به یک منبع قابل اعتماد در صنعت شما تبدیل شود، در حالی که SEM برای افزایش فوری در معرض دید برند مفید است، به خصوص اگر تبلیغات یا رویدادهای حساس به زمان را اجرا می کنید.

به طور مشابه، اگر قصد شما افزایش فروش است، کمپین های SEM و PPC در جذب سریع مشتریان بالقوه به سایت شما موثر هستند. از سوی دیگر، سئو به طور معمول کندتر حرکت می کند، اما از آنجا که این یک استراتژی بلندمدت است که شما آن را پرورش می دهید، سرنخ های به دست آمده از طریق رتبه بندی ارگانیک می توانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند.

2. بودجه خود را در نظر بگیرید

منابع مالی شما بر انتخاب SEO یا SEM تأثیر می گذارد. استراتژی های SEM به بودجه بازاریابی برای پرداخت تبلیغات جستجو نیاز دارند. هزینه های سئو بیشتر غیر مستقیم است. در حالی که ترافیک ارگانیک رایگان است، باید منابع را برای ایجاد و بهینه سازی محتوا سرمایه گذاری کنید.

3. چارچوب زمانی خود را ارزیابی کنید

با SEO، معمولاً شش ماه یا بیشتر طول می کشد تا شاهد بهبودهای قابل توجهی در رتبه بندی جستجوی ارگانیک و ترافیک ارگانیک باشیم. اما با گذشت زمان، کسب‌وکارها می‌توانند یک حضور آنلاین قوی و پایدار ایجاد کنند.

برعکس، SEM نتایج فوری تری ارائه می دهد. تبلیغ PPC شما می تواند در نتایج جستجوی پولی ظاهر شود و ترافیک وب سایت شما را ظرف چند ساعت پس از راه اندازی کمپین SEM افزایش دهد. با این حال، به محض اینکه هزینه تبلیغات PPC را متوقف کنید، این ترافیک متوقف خواهد شد.

4. در مورد رقابت تحقیق کنید

اگر رقیب شما برای رتبه بندی ارگانیک در کلمات کلیدی مشابه و با حجم بالا رقابت می کند، سئو به تنهایی ممکن است مانند تبلیغات گوگل باعث افزایش ترافیک نشود. با این حال، اگر بتوانید کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم پیدا کنید که رقبای شما هنوز از آن استفاده نکرده اند، می توانید این شکاف را پر کنید و سئو را به گزینه ای نسبتاً ارزان و موثر تبدیل کنید.

تحقیقات عمیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا مشخص کنید آیا نتایج اطلاعاتی تر هستند (برای SEO مناسب تر است) یا تراکنشی (برای SEM بهتر است). نگاهی به دشواری کلمات کلیدی و رتبه رقبای شما نیز می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه رویکردی را با کلمات کلیدی و کمپین های مختلف در پیش بگیرید.

5. با نقاط قوت خود بازی کنید

اگر تیمی از نویسندگان دارید که می توانند محتوای با کیفیت، آموزنده و طولانی تولید کنند، می توانید از توسعه یک استراتژی سئو سود ببرید. از سوی دیگر، اگر یک کمپین بازاریابی دیجیتال قوی دارید و می توانید یک نسخه تبلیغاتی متقاعدکننده ایجاد کنید، SEM ممکن است گزینه بهتری باشد.

6. آزمایش و آزمایش کنید

برای آزمایش آب و جمع آوری داده ها، کمپین های کوچک SEO و SEM را همزمان اجرا کنید. از یک ابزار ردیاب کلمه کلیدی و یک پلت فرم تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای نظارت منظم بر عملکرد، تجزیه و تحلیل داده ها و تنظیم استراتژی خود برای بهینه سازی نتایج و تعیین اینکه کدام روش برای شما مؤثرتر است استفاده کنید.

سؤالات متداول SEO در مقابل SEM

آیا می توانید از SEO و SEM استفاده کنید؟

انتخاب بین SEO و SEM یک تصمیم یا یا تصمیم نیست. اغلب، بهترین رویکرد ادغام SEO و SEM در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. با هر دو، می‌توانید از طریق SEM به دید فوری و کمپین‌های هدفمند و رشد پایدار و بلندمدت از طریق SEO دست پیدا کنید.

آیا تبلیغات گوگل SEM در نظر گرفته می شود؟

بله، گوگل ادز محبوب ترین پلتفرم جستجوی پولی است که شامل تبلیغات آمازون و تبلیغات بینگ نیز می شود.

کدام استراتژی بلند مدت تر است: SEO یا SEM؟

سئو بیشتر از SEM یک استراتژی بلند مدت است. ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا رتبه بندی نتایج ارگانیک شما بهبود یابد، اما سرمایه گذاری در نهایت می تواند منجر به حضور قوی و پایدار در وب شود.

آیا SEM نتایج فوری را تضمین می کند؟

SEM نتایج را تضمین نمی کند، اما اگر بتوانید تبلیغات پولی خود را فوراً در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالا ببرید، معمولاً سرعت بیشتری نسبت به سئو ایجاد می کند.

آیا کلمات کلیدی برای کمپین های SEO و SEM مهم هستند؟

بله، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط بخش مهمی از کمپین های SEO و SEM است. خواه برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو پول می پردازید و یا به دنبال رتبه بندی های ارگانیک هستید، مخاطبان هدف شما را از طریق جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی خود پیدا خواهند کرد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT