مقایسه Substack با Medium

مقایسه Substack با Medium: کدام پلتفرم برای نویسندگان بهتر است؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

. Substack و Medium هر دو پلتفرم‌های نوشتن آنلاین هستند که به نویسندگان این امکان را می‌دهند که مقالات خود را خودشان منتشر کنند. Substack بیشتر بر محتوای به سبک خبرنامه متمرکز است، در حالی که Medium به دلیل توجه بالای خود به عنوان یک پلت فرم نوشتن شناخته شده است. مقایسه Substack با Medium را در ادامه بخوانید.

. هر دو پلتفرم مدل‌های اشتراک را ارائه می‌دهند، اما تفاوت‌هایی در نحوه برخورد با مشترکین پولی وجود دارد. Substack به نویسندگان اجازه می دهد تا قیمت اشتراک خود را تعیین کنند و یک برنامه ارجاع ارائه می دهد، در حالی که Medium برای دسترسی به مقالات فقط اعضا به عضویت نیاز دارد و دسترسی رایگان به تعداد معینی از مقاله ها را در ماه محدود می کند.

. وقتی نوبت به کسب درآمد از برنامه‌ها می‌رسد، Substack به نویسندگان اجازه می‌دهد تا مقالاتی را برای خوانندگان پولی تنظیم کنند و 10٪ کارمزد به اضافه کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. برنامه شریک مدیوم به نویسندگان این امکان را می دهد که بر اساس مشارکت خواننده درآمد کسب کنند، اما فقط از اعضای پولی که حداقل 30 ثانیه را صرف خواندن یک مقاله می کنند.

نویسندگان و نویسندگان اشکال مختلف معمولاً به دلیل قراردادها و پروژه‌های آزاد با امنیت کمتر نسبت به موقعیت شغلی معمولی و همچنین رقابت در نویسندگی، برای تأمین مخارج زندگی خود تلاش می‌کنند. با استفاده از Substack و Medium، نویسندگان می توانند کنترل بهتری بر خروجی نوشتاری و درآمد پولی خود داشته باشند. اما کدام یک از این دو بستر نوشتن آنلاین برای نویسندگان بهتر است؟

Substack و Medium چیست؟

Medium وب سایتی است که نویسندگان و علاقمندان می توانند مقالات خود را منتشر کنند. در حالی که محدودیت های کمی برای انتشار آثار وجود دارد، خود Medium اغلب به عنوان یک پلتفرم نوشتن مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از نویسندگان مشتاق از آن به عنوان نمونه کار استفاده می کنند تا بدون استخدام رسمی به عنوان نویسنده، به مقالات خود نگاه کنند.

Substack در توانایی خود برای ارائه یک پلت فرم نوشتن آنلاین به تقریباً هر کسی مشابه است. تمرکز Substack روی سبک خبرنامه است و مقالات را مستقیماً به صندوق ورودی می آورد، اگرچه پیوندهای URL را برای اشتراک گذاری مستقیم ارائه می دهد. برخی از شخصی سازی ها را ارائه می دهد و مدل های اشتراک گذاری و اشتراک را تشویق می کند.

هر دو پلتفرم نوشتن ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. مانند هر انتخاب پلتفرم، صرف نظر از هدف، همیشه جوانب مثبت و منفی وجود دارد. ما در مورد تفاوت ها و شباهت های بین این دو بحث خواهیم کرد، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم مکان بهتری برای به اشتراک گذاشتن نوشته های خود به صورت آنلاین است.

مقایسه Substack با Medium: قیمت مشترک

هر دو پلتفرم به خوانندگان امکان اشتراک پولی را می دهند. چند تفاوت بین هر پلتفرم و نحوه تأثیر آن بر خوانندگان و مشترکین شما وجود دارد.

Substack

هر کسی می‌تواند به صورت رایگان به آثار نویسنده در Substack دسترسی داشته باشد. می‌توانید این کار را انجام دهید، چه مستقیماً از طریق لینک به مقاله‌ها بروید یا در خبرنامه Substack نویسنده ثبت‌نام کنید.

با این حال، خوانندگان Substack می توانند در مقالات نویسندگان مشترک شوند. مقالات را می توان برای کاربران پولی روشن یا خاموش کرد و نویسندگان می توانند مبلغ اشتراک را تعیین کنند. نویسندگان قیمت را انتخاب می کنند، بنابراین مشترکین ممکن است قیمت های متفاوتی را برای نویسندگان مختلف بپردازند.

Substack همچنین یک برنامه ارجاع به خوانندگان ارائه می دهد. باز هم، نویسندگان باید انتخاب کنند که پاداش های ارجاع و سطوح ردیف چیست، اما اغلب برای خواننده تنظیم می شود تا یک ماه رایگان دریافت کند – یا مشابه برای تعداد معینی از ارجاع ها.

Medium

هر کسی با عضویت پولی Medium واجد شرایط خواندن مقاله‌های Medium فقط برای اعضا و مقالات غیرعضویت نامحدود است. اعضای رایگان می‌توانند دو پاراگراف اول مقاله‌های مختص اعضا را بخوانند، اما به زودی خود را در ناپدید شدن ناامیدکننده‌ای از کلمات مقالات درگیر خواهند کرد.

هزینه عضویت Medium ​​5 دلار در ماه یا 50 دلار در سال است. این اشتراک امکان دسترسی به هر مقاله شریک Medium ​​را فراهم می کند. هیچ محدودیتی در پنجره اشتراک وجود ندارد.

تعداد زیادی مقالات رسانه رایگان وجود دارد که غیرعضوها می توانند آنها را بخوانند. اگرچه، Medium دسترسی به خواندن تنها سه مقاله در ماه بدون عضویت پولی را محدود می کند.

مقایسه Substack با Medium: برنامه های کسب درآمد

چگونه نویسندگان می توانند با نوشتن مقاله در Substack و Medium درآمد کسب کنند. آیا آنها محدودیت های مشابهی دارند؟

Substack

برای کسب درآمد از مقالات Substack، مقالات خود را برای خوانندگان پولی تنظیم کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید این کار را برای پست های فردی انجام دهید، چه آنها به عنوان خبرنامه از طریق ایمیل ارسال شوند یا از طریق لینک مستقیم به آنها دسترسی پیدا کنید، یا برای همه مقالات خود.

Substack 10٪ کارمزد خود را دریافت می کند و Stripe – ارائه دهنده پرداخت آن – 2.9% به اضافه 0.30 دلار برای هر تراکنش مشترک دریافت می کند. خوانندگان همچنین می توانند برای عضویت های پولی آینده تعهد کنند. اگر زمانی تصمیم به معرفی مقالات پولی بگیرید، تعهدات به مشترکین پولی فوری تبدیل می شوند.

شما می توانید قیمت های ماهانه و سالانه خود را برای اشتراک و همچنین یک ردیف اعضای موسس تعیین کنید.

Medium

شما به راحتی می توانید به برنامه شریک Medium بپیوندید. نویسندگان بر اساس مشارکت خوانندگان و زمان صرف شده برای خواندن مقالات شما درآمد کسب می کنند.

برای پیوستن به برنامه شریک و شروع کسب درآمد از مقالات Medium خود، باید:

. عضویت Medium ​​داشته باشید

. یک داستان در شش ماه گذشته منتشر کنید

. زندگی در یک کشور واجد شرایط (ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، اکثر کشورهای اروپایی، کانادا و امارات متحده عربی به نام چند مورد)

. بالای 18 سال باشد

شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک از مقالات Medium خود را در پشت یک دیوار پرداخت پنهان کنید. Medium توصیه می کند حداقل هر شش ماه یک بار پست کنید تا حساب Partner Program خود را فعال نگه دارید و همچنان پول دریافت کنید.

مقالات شریک Medium ​​فقط از طریق بازدیدهای واجد شرایط از اعضای پولی درآمد کسب می کنند. این بدان معناست که خواننده باید به اکانت عضو Medium خود وارد شود و حداقل 30 ثانیه را صرف خواندن مقاله شما کند. اگر آنها با کف زدن، برجسته کردن، یا به اشتراک گذاری مقاله شما یا دنبال کردن شما به عنوان نویسنده، درگیر شوند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

اگر برنامه‌های درآمدزایی Substack یا Medium به نظرتان خوب نمی‌آیند، وب‌سایت‌های دیگری هستند که برای پست‌های نوشتن مهمان هزینه می‌کنند و در عوض می‌توانید درآمد کسب کنید.

مقایسه Substack با Medium: بررسی اجمالی آمار

آمار برای نویسندگان مهم است تا ببینند مقالاتشان چگونه کار می کنند. هر پلتفرم چگونه آمار خود را نشان می دهد و به اشتراک می گذارد، و چه آماری برای دیدن در دسترس است؟

Substack

یک نویسنده Substack می‌تواند تعداد مشترکین خود را در خبرنامه خود ببیند – اعم از مشترکین رایگان و غیررایگان – و پس از ارسال هر خبرنامه از طریق ایمیل، یک صفحه آمار دریافت خواهید کرد تا ببینید چه تعداد – و دقیقاً چه کسانی- مردم برای خواندن خبرنامه مستقیماً ایمیل را باز کردند.

صفحه آمار Substack اطلاعات زیادی را در شش برگه ارائه می دهد: ترافیک، ایمیل ها، تعهدات، گزارش مشترک، شبکه و به اشتراک گذاری خواننده. از طریق برگه‌های ترافیک و ایمیل، می‌توانید ببینید که چند نفر به خبرنامه شما دسترسی دارند و چند نفر آنها را باز می‌کنند، می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند، مشترک می‌شوند و موارد دیگر.

Medium

نویسندگان Medium ​​می توانند آمار را به سه طریق ببینند: آمار داستان فردی، آمار مخاطبان، و آمار درآمد برنامه شریک.

این آمار تعداد فالوورها، درصد باز بودن، بازدیدها در 30 روز و مشترکین ایمیل را نشان می‌دهد – با تغییرات ماه به ماه در این اعداد.

مقایسه Substack با Medium: یکپارچه سازی برنامه

کدام برنامه ها با این پلتفرم های نوشتن یکپارچه شده اند؟ و آیا پلتفرم ها اشتراک گذاری مستقیم با برنامه های خارجی را آسان می کنند؟

Substack

می توانید از Canva برای ایجاد هدرهای وب سایت استفاده کنید، اما Substack Unsplash را نیز در سیستم خود تعبیه کرده است. به این ترتیب، می توانید مستقیماً تصاویر بدون حق امتیاز را برای افزودن به مقالات خود جستجو کنید. همچنین می توانید از مولد AI تصویر Substack استفاده کنید یا تصاویر اصلی خود را آپلود کنید.

می‌توانید یک صدای صوتی به مقالات Subsctack خود اضافه کنید و دسترسی را برای کسانی که با پست‌های شما درگیر هستند افزایش دهید. همچنین می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری را در خبرنامه‌های خود آپلود کنید، اگرچه همه این کارها به صورت بومی در Substack انجام می‌شود.

پس از انتشار، می توانید به راحتی آخرین خبرنامه های خود را از طریق پیوندهای رسانه های اجتماعی جاسازی شده به X (به طور رسمی توییتر)، فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید مستقیماً URL را برای اشتراک‌گذاری همراه با اشتراک‌گذاری از طریق Substack Notes کپی کنید.

Medium

Medium همچنین دارای یکپارچگی Unsplash است. این کار جستجوی تصاویر را آسان‌تر می‌کند و در زمان جستجو، ذخیره، تغییر اندازه و آپلود تصاویر صرفه‌جویی می‌کند. هنوز هم گزینه ای برای آپلود تصاویر خود را فراهم می کند.

همچنین می توانید پیوندهای ویدیویی YouTube یا Vimeo را به مقالات خود به راحتی جاسازی کنید. افزودن ویدیوها به مقاله‌هایتان به جذب خوانندگان برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند، که ممکن است با برنامه شریک Medium پول بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

Medium اشتراک گذاری عمومی را از طریق X (به طور رسمی توییتر)، فیس بوک و همچنین Mastodon، جایگزین توییتر ارائه می دهد. البته، می‌توانید URL مقاله خود را برای اشتراک‌گذاری به روش‌های دیگر نیز کپی کنید.

ویژگی های منحصر به فرد

در حالی که بسیاری از ویژگی های Substack و Medium مشابه یکدیگر هستند، هر سایت چند ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد. اینها ممکن است برای سوق دادن شما به استفاده از یکی بر دیگری کافی باشد.

Substack

پس از انتشار، Substack به طور خودکار کارت های رسانه های اجتماعی را در اندازه ها، قالب ها و طرح بندی های مختلف برای اشتراک گذاری سفارشی در سایت های دیگر تولید می کند. این کارت ها از رنگ های برند انتخابی شما و تصویر اصلی استفاده شده در مقاله شما استفاده می کنند.

Medium

Medium به نویسندگان یک لینک دوست برای ارسال به دوستان ارائه می دهد، بنابراین آنها می توانند مقاله شما را بخوانند، حتی اگر به محدودیت سه مقاله در ماه خود رسیده باشند.

همچنین می‌توانید پیش‌نویس لینک را قبل از انتشار برای ویراستاران ارسال کنید. این پیوند از نیاز به ویرایش اشتباهات تایپی پس از انتشار مقاله شما جلوگیری می کند.

Substack در مقابل Medium: کدام بهتر است؟

اگر برای مخاطبان بسته می نویسید، Substack بهتر است مستقیماً مقالات را ارسال کند. پرداخت از سوی Substack برای مقالات پولی نیز مستقیم‌تر است و به نویسندگان اجازه می‌دهد تا درک بیشتری از میزان انتظار پول داشته باشند. مقالات Medium ​​قابلیت جستجوی بیشتری را در وب فراهم می کنند. با این حال، مدل Medium اغلب خوانندگانی را که به محدودیت‌های خود رسیده‌اند دور می‌کند، به این معنی که ممکن است خواننده را از دست بدهید.

با هر عنصر منحصر به فرد، به نظر می رسد Substack برای کنترل بیشتر بر مخاطبان، پول و سبک خبرنامه مستقیم به ایمیل شما در صدر قرار می گیرد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !