منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT | معرفی 5 راهنما و منبع برای درک ساز و کار NFT ها

زمان مطالعه 8 دقیقه

NFT ها یکی از انواع دارایی های دیجیتالی هستند که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این دارایی ها را می توان به انواع آثار هنری نسبت داد و با استفاده از آن‌ها مالکیت منحصر به فرد آثار هنری را خریداری کرد. امروزه هنرمندان سنتی بسیاری به هنرهای دیجیتال روی آورده اند و NFT های ساخته شده خود را برای فروش به نمایش در آورده اند. با این حال، این دارایی ها هنوز به طور کامل جا نیفتاده اند و بسیاری از افراد با مفهوم NFT ها آشنایی ندارند. در این مقاله به معرفی منابع یادگیری NFT می پردازیم.

منابع یادگیری NFT

هر گاه که از NFT ها صحبت می شود برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که NFT چیست و این دارایی ها چگونه کار می کنند؟ اول پرداخت این جاست تا برای شما به طور کامل مفهم NFT ها را شرح دهد؛ راهنمایی که در ادامه می آوریم به زبان ساده توضیح داده شده است و با استفاده از آن می توانید درک و دانش خود را در زمینه توکن های غیرقابل تعویض یا NFT ها افزایش دهید. 

برخی می گویند NFT (توکن های غیر قابل تعویض) یک ترند هستند که پس از چندی از زبان ها خواهند افتاد. برخی دیگر آن ها را به نوعی اقلامی دیجیتالی می دانند که بیشتر توجه کلکسیونرها را به خود جلب می کنند و مزیت دیگری ندارند. اما یک نکته مهم راجع به NFT ها وجود دارد و آن هم این است که قیمت این دارای ها به میلیون ها دلار می رسد و روز به روز هم به قیمت آن اضافه می شود؛ در واقع، اکنون چندین NFT وجود دارند که قیمت آن‌ها بالای چندین میلیون دلار تخمین زده شده و همچنان با محبوبیت بسیاری رو به رو هستند. 

بنابراین شما دیگر نمی توانید NFT ها را نادیده بگیرید و به نفع شماست که به هر شکل ممکن در مورد آن‌ها بیاموزید! خواه یک هنرمند دیجیتالی باشید و یا یک سرمایه گذار، بهتر است دانش خود را تا حدی در مورد NFT ها بالا ببرید تا بتوانید حرفه خود را گسترده تر کنید. برای آشنایی بیشتر با این دارایی های دیجیتالی در ادامه همراه اول پرداخت باشید تا به بررسی 5 مورد از بهترین راهنماها و کتاب های الکترونیک راجع به NFT ها بپردازیم. 

راهنمای 15 دقیقه ای NFT (کتاب الکترونیکی) : ساده ترین توضیح برای درک NFT

راهنمای 15 دقیقه ای مت گارسیا برای NFT ها ساده ترین توضیح کتاب الکترونیکی NFT است. مت گارسیا یک متخصص در زمینه NFT ها به شمار می آید که جامع ترین راهنما را برای مبتدیان برای درک NFT و نحوه عملکرد بازار آن نوشته است. این کتاب الکترونیکی، هر آنچه را که باید در 15 دقیقه در مورد NFT ها بدانید را به شما آموزش می دهد. البته این ادعایی است که نویسنده آن دارد و ممکن است برای درک کامل آن نیاز به اطلاعات و زمان بیشتری داشته باشید!

منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT

گارسیا در کتابش از اصطلاحات و واژگان سخت و نامفهوم دوری کرده است و به جای لحن آموزشی از لحن محاوره‌ای برای توضیح ساده تر مطالب استفاده می ‌کند. در واقع با این روش توانسته است مفاهیم جدید را به صورت آسان تر برای خوانندگان کتاب شرح دهد، به خصوص این که مطالب دشوارتر را با مثال های ساده در دنیای واقعی آورده است که می تواند تا حد زیادی به درک مفاهیم کمک کند. اگرچه کل متن به طور ساده و خلاصه ارائه می شود اما ممکن است در برخی موارد نیاز داشته باشید تا کلمات و عبارات خاصی را در گوگل جستجو کنید تا معانی آن ها را بهتر درک کنید، اما خیلی از افراد نیز می توانند مطالب را بدون نیاز به مراجع آنلاین متوجه شوند. 

با این که ما سعی کردیم در این فهرست تنها منابع رایگان را به شما معرفی کنیم، اما کتاب الکترونیکی Kindle گارسیا فقط یک دلار قیمت دارد که البته باید بدانید خیلی بیشتر از این ها ارزشمند است.  با این اوصاف، اگر همچنان می‌خواهید یک مطالعه رایگان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که نا امید نشوید و در ادامه همراه ما باشید تا برخی از منابع رایگان و آنلاین در این زمینه را نیز بررسی کنیم. 

NFT Times  YouTube : بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری در مورد NFT ها

NFT Times توسط بازاریاب دیجیتال آقای Fungible برای یادگیری نحوه ایجاد و ترویج هنر NFT ها به وجود آمده است و به گفته بسیاری از کاربران یکی از بهترین کانال های یوتیوب برای آشنایی با NFT ها به شمار می آید. با توجه به این که زمان زیادی از معرفی و همه گیری NFT ها نمی گذر، جای تعجبی ندارد که بسیاری از فعالان یوتیوب در تلاش برای محتوا سازی در مورد این دارای های دیجیتالی باشند. اما در نظر داشته باشید که همه آن‌ها لزوماً در این زمینه متخصص نیستند و کانال های یوتیوب کمی هستند که به صورت اختصاصی در مورد NFT ها فعالیت می کنند که بهترین آن ها آقای Fungible و کانال NFT Times می باشد.

منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT

آقای Fungible یک بازاریاب دیجیتال است و هدف اصلی این کانال کمک به سازندگان و هنرمندان دیجیتال است تا یاد بگیرند چگونه NFT ها را ایجاد کنند، تبلیغ کنند و بفروشند. او مطالب علمی و آموزنده خود را در قالب های خوبی به کار می گیرد و توصیه های عملی مناسبی را به سازندگان ارائه می دهد. در این کانال یوتیوب می توانید بینش های را از بازاریابی دیجیتال در زمینه خرید و فروش NFT ها دریافت نمایید. به طور عمده، ویدیوهای او در چهار لیست پخش قرار می‌ گیرند که شامل نحوه فروش آثار هنری NFT، بهترین پلتفرم‌های NFT، فرصت‌های NFT، و حقایق NFT می شوند.

از این میان، آخرین مورد بیشتر با هدف آموزش است و حتی برای مبتدیان نیز مفید خواهد بود. بنابراین، توصیه می شود در زمینه سرمایه گذاری بر روی NFT ها همیشه با آموزه های کافی عمل کنید و بر اساس صحبت های افراد غیر متخصص اقدام به خرید NFT و یا ارزهای دیجیتالی نکنید.

چگونه NFT بسازیم؟ (وب): منابع رایگان برای یادگیری نحوه ایجاد NFT

How to NFT منبعی رایگان برای سازندگان آثار هنری دیجیتال است که با استفاده از آن بتوانند یاد بگیرند چگونه اقلام NFT خود را در بازارهای مختلف بسازند. اکثر آموزش هایی که در زمینه NFT ها ارائه می شوند معمولاً در مورد خرید و فروش و نحوه سرمایه گذاری در این دارایی های دیجیتالی هستند و کمتر کسی محتوایی مبتنی بر آموزش نحوه ساخت NFT ها و آثار هنری دیجیتال ارائه کرده است. اما اگر هنرمند هستید و می خواهید با استفاده از خلاقیت های خود آثار هنری دیجیتالی را خلق کرده و آن ها را به فروش بگذارید، یک راه حل مناسب پیش رو دارید و آن هم How to NFT می باشد؛ این آموزش تحت وب، مجموعه ای از اطلاعات لازم را به سازندگان NFT ها ارائه می کند تا یاد بگیرند NFT های خود را بسازند. 

منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT

این وب سایت یک راهنمای گام به گام ساده در زمینه همه نیازمندی هایی است که باید برای فروش NFT های خود در بازار اصلی انجام دهید. همچنین با استفاده از این آموزه ها می توانید در مورد نحوه محاسبه قیمت ها بر اساس بلاک چین هر NFT و مقایسه بازارهای مختلف برای ارائه NFT ها اطلاعات لازم را دریافت کنید. 

هدف توسعه دهندگان  How to NFT این است که به سازندگان آثار هنری دیجیتال به زبان ساده بیاموزند چطور NFT های خود را خلق کنند و آن ها را به فروش برسانند. در حال حاضر، یک راهنمای کامل در زمینه Mintable در این سایت در دسترس می باشد، اما به نظر می رسد که در آینده اطلاعات جامعی در مورد نحوه ارائه NFT در Rarible، OpenSea، SuperRare و Foundation نیز توسط این وب سایت ارائه شود.

انجمن NFT و r/NFT (وب): انجمن های آنلاین برای بحث و گفتگو در مورد NFT

Forum NFT یک وب سایت است که در آن افراد علاقه‌مند می توانند سؤالات خود در مورد NFT ها را بپرسند، در مورد آن ها بحث کنند و پاسخ هایی را از افراد دیگر دریافت نمایند. 

در واقع Forum NFT یک صفحه پرسش و پاسخ ساده است. برای ارسال یک سوال جدید یا پاسخ به سوال موجود باید در این سایت ثبت نام کنید. شما با ورود به این سایت می‌ توانید به راحتی بحث‌های جاری را بر اساس بیشترین پاسخ‌ ها، بیشترین بازدید، بیشترین رای‌ دهی، بحث های اخیر، سوال های بدون پاسخ و پرسش‌ های پر تکرار طبقه بندی نمایید و به هر کدام که علاقه داشتید بپیوندید. 

همچنین قادر خواهید بود تا موضوعات را بر اساس برچسب ها در نوار کناری مرتب کنید. این وب سایت یک انجمن کاملاً جدید است، اما به نظر می رسد که به عنوان مکانی برای مبتدیان تبدیل شده تا آزادانه سؤالات خود را در مورد NFT بپرسند.

منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT

انجمن اصلی NFT Reddit در r/NFT که اخیر مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته است برای افرادی که در مورد NFT ها تا حدودی اطلاعات دارند، بهتر می باشد و ممکن است مبتدیان در ابتدا کمی سر درگم شوند، با این حال پست های مفیدی در زمینه راهنمای NFT ها در آن وجود دارد که برای خواندن عالی هستند.

در این سایت می توانید در مورد آنچه در دنیای NFTها اتفاق می‌افتد، سؤال کنید و بحث را شروع کنید. در حال حاضر این انجمن بسیار فعال است و بنابراین می توانید پاسخ سوال های خود را به سرعت دریافت نمایید. 

همچنین کانال NFT Showroom Discord ممکن است یک منبع خوب دیگر به شمار رود که می توانید در مورد همه جوانب NFT ها در آن اطلاعاتی را پیدا کنید. 

موضوعات مهم و کاربردی در مورد NFT ها (پادکست): از افراد فعال در زمینه NFT ها بیاموزید

Edge of NFT یک شبکه اطلاع رسانی است که با افراد فعال و پیش رو در زمینه NFT ها صحبت می ‌کند تا بتواند بینش‌ های شگفت‌ انگیزی را در مورد هنر رمزنگاری دیجیتال کشف کند.

صنعت NFT توسط سازندگان هنرهای دیجیتالی و معامله گران با نفوذ شکل گرفته است. با توجه به اینکه این صنعت هنوز در مراحل اولیه خود می باشد، هرچه بیشتر از افراد فعال در این صنعت بیاموزید، بهتر متوجه خواهید شد که بازار NFT ها چگونه در حال رشد و تغییر است. کافی است دو پادکست از صحبت های آن ها را گوش دهید تا اطلاعات مناسب و جامعی را دریافت نمایید. 

منابع یادگیری NFT

منابع یادگیری NFT

در NFT Origin Stories، میزبانان RD و Parrot با هنرمندان عرصه دیجیتال صحبت می کنند تا تاریخچه پشت NFT های آن ها را درک کنند. در واقع، شما نمی توانید هنر را به طور کامل از هنرمند جدا کنید، بنابراین هر چه بیشتر بدانید، بیشتر می توانید به شگفتی های پشت آثار هنری پی ببرید. این موضوع برای سازندگان هنرهای دیجیتالی بسیار مفید خواهد بود تا یاد بگیرند دیگران چگونه شروع کردند و چه مسیری را برای ارائه هنرهایشان طی کرده اند، همچنین در زمینه خرید، فروش و سرمایه گذاری در NFT ها نیز می توانید اطلاعات جامع و کاربردی را کسب نمایید. همچنین گاهی مواقع ممکن است بحث های در مورد NFT های جدید به صورت زنده از طریق این کانال پخش شود که به خودی خود می تواند آموزش هایی را در زمینه های مختلف ارائه کند. 

در Edge of NFT، میزبانان Eathen Janney، Jeff Kelley و Joshua Kriger با مهمانان و هنرمندان مختلف درباره نحوه استفاده آن‌ها از NFT صحبت می ‌کنند و مطالب مفیدی را با شنوندگان به اشتراک می گذارند. Edge of NFT مجموعه ای جذاب از مصاحبه های مختلف در مورد موضوعات مختلف NFT، مانند بازی، موسیقی، مسابقه اسب دوانی مجازی، امور خیریه و موارد دیگر می باشد. 

دنیای NFT ها بسیار جذاب است؛ اما با احتیاط عمل کنید!

هنگامی که ارزش NFT ها و اینکه چرا آن‌ها به عنوان اقلام کلکسیونی ارزشمند در نظر گرفته می شوند را درک کردید، به راحتی می توانید در میان هیاهوی اخبار آن ها به فعالیت در این زمینه بپردازید. اما مراقب باشید! چرا که در حال حاضر، موضوع NFT ها هنوز یک پدیده جدید هستند و قبلاً هم شاهد سقوط بازار آن‌ها بوده ایم. 

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از منابع این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید. اگر مشاهده کنید که دنیای NFT چگونه تکامل می ‌یابد و رشد می ‌کند، انتخاب درستی خواهید داشت.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT