قوانین سئو

مهمترین قوانین سئو و آشنایی با آن ها

زمان مطالعه 4 دقیقه

موتورهای جست‌وجو منابع بسیار مهم ترافیک و مشتریان هر وبسایتی هستند، به همین دلیل بهینه‌سازی وبسایت اهمیت بسیاری دارد. بهینه سازی برای موتورهای جستو یا سئو قوانین خاص خود را دارد که توسط موتورهای جستجوگر منتشر می‌شوند. اگر قصد دارید وبسایت کسب و کار خود را گسترش دهید، بهتر است ابتدا با قوانین سئو آشنا شوید. در ادامه با اول پرداخت، مهمترین قوانین سئو را بخوانید.

۱. کلمه کلیدی در عنوان، توضیحات و برچسب

در میان قوانین سئو برچسب‌های عنوان، یکی از قدرتمندترین سیگنال‌های مرتبط با موتورهای جست‌وجو هستند. این موضوع به معنای ارائه توصیف دقیق محتوای صفحه‌ها است. درج کلمه کلیدی در عنوان و برچسب‌های توضیحات، نه‌ تنها به شما کمک می‌کند تا رتبه‌بندی SERP بالاتری به دست بیاورید بلکه این امکان را می‌دهد تا کلیک‌های کاربر را نیز از صفحه‌های نتیجه جست‌وجو به دست آورید.

۲. محتوا

وقتی نوبت به رتبه‌های بالا در صفحات نتایج جست‌وجو می‌رسد، گوگل همیشه محتوای تازه آپدیت شده و با ارزش را ترجیح می‌دهد. این روزها، جست‌وجوگرهای وب فقط با اطلاعات اساسی احساس رضایت نمی‌کنند. بنابراین قوانین سئو گوگل، همیشه به دنبال محتوای آموزنده و معتبر می‌گردد و رتبه آن‌ها را بالاتر می‌برد.

علاوه بر این، طول محتوای شما باید به‌ اندازه کافی بلند باشد تا بتواند بیشتر جنبه‌های مختلف موضوع شما را پوشش دهد. یکی از ضروری‌ترین کارها برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جست‌وجو، نوشتن محتوای با کیفیت است.

۳. سرعت بخشیدن به صفحات گوشی‌های همراه

با بزرگ‌تر شدن و سریع‌تر شدن صفحه گوشی‌های همراه، پروژه AMP گوگل این قول را داده است تا محتوای بهینه‌سازی‌ شده و با سرعت‌ بالا را برای کاربران ارائه دهد. AMP اساساً به فایل‌های تخصصی HTML بستگی دارد که به منظور بارگذاری سریع‌تر، در مقایسه با صفحات وب استاندارد طراحی شده است.

با استفاده از محتوا AMP، می‌توانید برای کاربران تلفن همراه خود، تجربه کاربری خوبی را فراهم کنید. با این کار، شما در نتیجه جست‌وجو، رتبه بالاتری را با کلیک‎‌های بیشتر به دست می‌آورید.

۴. سرعت صفحه

گوگل به‌ وضوح مشخص کرده است که سرعت صفحه، یکی از مهم‌ترین قوانین سئو و عوامل کلیدی در تصمیم‌گیری الگوریتم‌های آن برای ایجاد رتبه بالاتر است. ‘زمان برای اولین بایت’ (زمان مورد نیاز مرورگر شما جهت دریافت اولین بایت اطلاعات، از وب سرور) می‌تواند تأثیر مثبتی بر شاخصه‌بندی و میزان بیرون رفتن از سایت شما بگذارد.

۵. نشانه‌گذاری داده ساختاریافته

نشانه‌گذاری داده ساخت یافته (Structured data markup)، از دو طریق می‌تواند امکان دید وب‌سایت شما توسط موتور جست‌وجو را افزایش دهد. اول، به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا مطالب شما را به‌گونه‌ای بهتر، درک و فهرست‌بندی کند. دوم، ساختار طراحی مستقلی را برای معماری سایت شما اعمال می‌کند.

۶. بهینه‌سازی تصویر

به‌ غیر از متون، تصاویر نیز می‌توانند بهینه‌سازی شوند. تصاویر می‌توانند سیگنال‌های مرتبط به موتورهای جست‌وجو را از طریق عنوان، متن جایگزین و توضیحات خود ارسال کنند. همچنین باید مطمئن شوید که تصاویر در قالب فایل مناسب قرار دارند و برای وب فشرده‌ شده‌اند.

قوانین سئو
قوانین سئو

مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سئو

در ادامه می‌توانید ۶ مورد از بهترین و مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سئو را بخوانید. در صورتی که برای بهینه‌سازی سایت کسب و کار خود نیاز به خرید از سایت‌های خارجی دارید،اول پرداخت در خدمت شما است.

۱. پیوندهای داخلی

استفاده از پیوندهای داخلی مزیت‌های بسیاری را برای شما فراهم می‌کند. پیوندهای داخلی نه‌ تنها معیارهای سایت را بهبود می‌بخشند، بلکه تجربیات کاربر را نیز افزایش می‌دهند. وقتی موتورهای جست‌وجو متوجه شوند که بعضی از صفحات شما تعداد قابل‌ توجهی پیوندهای داخلی دارند، این صفحات را مهم‌تر به حساب می‌آورد.

۲. Robots.txt

این فایل‌های متنی، در راهنمایی وب کرولرها به منظور کرول صفحات وب شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است در صفحاتی، تصاویر یا سوابقی وجود داشته باشد که شما نخواهید موتورهای جست‌وجو آن را پیدا کنند. با robots.txt، شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از صفحات اصلی جدا کنید.

۳. نقشه سایت

از دیگر قوانین سئو برای رتبه‌بندی بهتر، نقشه سایت است که به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا همه صفحات وب‌سایت شما را فهرست‌بندی کنند. این‌ روش یکی از آسان‌ترین و تأثیرگذارترین راه‌هایی است که به موتورهای جست‌وجو، اطلاعات مربوط به صفحات وب‌سایت شما را ارائه می‌دهد.

۴. نظارت بر خطاهای 404

خطا 404 نه‌ تنها برای بازدیدکنندگان مزاحمت ایجاد می‌کند، بلکه تأثیر منفی از لحاظ رتبه‌بندی بر وب‌سایت شما می‌گذارد. خطا 404، میزان بیرون رفتن بالا از سایت را مورد هدف قرار می‌دهد و زمانی که موتورهای جست‌وجو متوجه می‌شوند که بازدیدکنندگان در عرض چند ثانیه از صفحه شما خارج می‌شوند، الگوریتم‌ها این را در نظر می‌گیرند که کاربران، اطلاعاتی را که می‌خواستند به دست نیاورده‌اند. درنتیجه صفحه شما از نتایج جست‌وجو حذف می‌شود.

۵. تغییر مسیرهای 301

از تغییر مسیر 301، برای تغییر دادن تمام HTTP URL هایتان به HTTPS استفاده کنید. این تغییر مسیر دائمی، به موتورهای جست‌وجو اطلاع می‌دهد که صفحه وب، به‌طور دائمی به یک آدرس وب دیگر منتقل‌ شده است. در این پروسه، تقریباً همه عوامل سئو مانند اعتبار، لینک جویس (Link juice) و غیره که در اختیار صفحه اصلی قرار داشت منتقل‌ می‌شود.

۶. فیس بوک OpenGraph، کارت‌های توییتر

محتویات اجتماعی، به‌ عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از استراتژی سئو جدید به حساب می‌آیند. به‌ عنوان‌ مثال، زمانی‌که شما از گوگل برای جست‌وجو یک سازمان استفاده می‌کنید، صفحات نتیجه، فیس بوک و توییتر سازمان را به شما نشان می‌دهد. این کاملا مشخص می‌کند که کاربران، بیشتر محتوای اجتماعی را نسبت به محتوای ارائه‌شده در صفحه وب‌سایت سازمان ترجیح می‌دهند. بنابراین، منطقی است که بر روی ابزارهای رسانه اجتماعی مثل فیس بوک OpenGraph و کارت‌های توییتر و غیره تمرکز کنید تا رتبه‌بندی‌ شما بهبود بخشیده شود.

قوانین سئو
قوانین سئو

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT