نحوه ساخت نظرسنجی با استفاده از Paperform

نحوه ساخت نظرسنجی با استفاده از Paperform

زمان مطالعه 4 دقیقه

نظرسنجی‌ها به شما کمک می‌کند تا از نظرات و احساس کارمندان خود به خصوص کارمندان دورکار مطلع شوید و برای بهبود تعامل آنها تلاش کنید. Paperform ابزاری آنلاین است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی فرم‌های نظرسنجی ایجاد کنید. ساخت نظرسنجی با استفاده از Paperform ر یاد بگیرید.

چرا احساس تعلق و دلبستگی کارمندان دورکار مهم است؟

منظور ما از “دلبستگی کارکنان” یا کارمند متعهد چیست؟ طبق تعریف گالوپ کسانی که با کار و محیط کار خود عجین شده‌اند و نسبت به آن شور و اشتیاق فراوان دارند و خود را در قبال آن متعهد می‌دانند.

با توجه به آمار بدست آمده دلبستگی و احساس تعلق کارکنان در ایالات متحده از 36درصد در سال 2020 به 32درصد در سال 2022 کاهش یافته است.

تحقیقات گالوپ نشان می‌دهد که کمتر از یک نفر از هر چهار کارمند معتقدند که کارفرمای آنها به سلامت آنها اهمیت می‌دهد، این آمار بدترین درصد در ده سال اخیر است.

پیگیری دلبستگی و احساس تعلق یک تیم دورکار برای کارفرمایان دشوار است. اما نظارت بر احساس تعلق کارکنان به دلایل که در ادامه به آن می‌پردازیم برای پیشرفت سازمان مهم است.

حفظ کارکنان

بر اساس گزارش 2022 Employee Experience Trends تنها 69 درصد از کارمندان قصد دارند با کارفرمای فعلی خود بمانند، یعنی جابجایی شغلی کارکنان در سطوح بی سابقه‌ای قرار گرفته است.

Chally توضیح می‌دهد که وقتی کارمندان در سازمان احساس تعلق دارند و در یک راستا هستند، می‌توان این ریزش را تا ۲۹ درصد کاهش داد.

وقتی شرکت‌ها به این هدف دست پیدا کنند، می‌توانند از هزینه‌های بالای استخدام کارمند جدید که معمولاً برابر با یک سوم حقوق سالانه یک فرد است، صرفه‌جویی کنند.

بهبود مشارکت از راه دور

ارتباطات موثر یک چالش در هر سازمان دورکار است. هر چه کارمندان دورکار احساس تعلق و دلبستگی بیشتری با سازمان داشته باشند احتمال بیشتری دارد که اطلاعات را به اشتراک بگذارند و با سایر کارکنان ارتباط برقرار کنند. همکاری قوی همچنین از تشکیل سیلوهای سازمانی جلوگیری می‌کند.

بهبود بهره‌وری

بر اساس این مطالعه از دست دادن بهره‌وری ناشی از عدم تعلق کارکنان در ایالات متحده سالانه 605 میلیارد دلار هزینه دارد. مشکلات رایج شامل از دست دادن شیفت کاری، بی انگیزگی کارکنان و منفی نگری و دیر رسیدن مداوم به محل کار است.

ترویج جامعیت

اگر سازمان شما یک مدل کسب و کار ترکیبی یا هیبرید دارد، بسیار مهم است که تیم دورکار به اندازه کارمندان حاضر در شرکت احساس برابری کنند.

نظرسنجی‌ها هرگونه عدم توازن و ناهماهنگی را در بین کارکنان مشخص می‌کند و به شما معیاری برای ایجاد و بهبود مشارکت کارکنان دورکار می‌دهد.

چرا باید از کارکنان دورکار نظرسنجی کنید؟

نظرسنجی Paperform را برای ایجاد فرهنگ بازخورد و اطلاع از نگرانی و نیازهای کارکنان دورکار توزیع کنید. با استفاده از نتایج نظرسنجی‌ها سیاست‌ها و شیوه‌های بهتری برای ارتقای تعامل و بهبود تجربه کلی کارکنان ایجاد خواهید کرد.

یک نظرسنجی اگر به درستی انجام گیرد به شما درک بهتری از کارمندانتان به عنوان عضو مهمی از سازمان، انگیزه و نارضایتی کارکنان می‌دهد.

چه نوع نظرسنجی را می‌توان با Paperform ایجاد کرد؟

Paperform بیش از 650 قالب برای ایجاد نظرسنجی را ارائه داده است. نظرسنجی‌ها زیر برای تیم‌های دورکار بسیار مفید است.

دلبستگی کارکنان: این نظرسنجی در مورد دلبستگی کارکنان، رضایت نقش، همکاری تیمی، کیفیت نظارت، تعادل بین کار و زندگی و رشد شغلی است.

رضایت کارکنان: این نظرسنجی رضایت کارکنان را در زمینه‌هایی مانند فرهنگ شرکت، مزایا، ایفای نقش، استرس، کیفیت بازخورد یا شکایات در محل کار بررسی می‌کند.

مدیریت کارکنان دورکار: این نظرسنجی برای تعیین بهترین شرایط کاری برای عضو فعلی یا جدید تیم دورکار است.

نحوه ساخت نظرسنجی با استفاده از Paperform

با ثبت نام در Paperform میتوانید 14 روز به صورت رایگان از آن استفاده کنید. طرح Essentials برای یک کاربر 20 دلار در ماه هزینه دارد. این طرح امکان دسترسی به فرم‌های نامحدود را فراهم می‌کند و هر ماه 1000 ارسال و 10000 مشاهده مجاز است.

از داشبورد برنامه می‌توانید یک فرم خالی برای سفارشی‌سازی انتخاب کنید، یا از گزینه Search Templates از فرم‌های آماده استفاده کنید. برای مثال عبارت ” Employee Engagement form” را وارد کنید. برای لود کردن فرم و سفارشی سازی Use Template را انتخاب کنید.

طراحی نظرسنجی Paperform

نظرسنجی‌ها شامل 15 سوال هستند که می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. در صورت نیاز به توضیح بیشتر می‌توانید زیر هر سؤال یک متن راهنما اضافه کنید.

سؤالات نظرسنجی با ترکیبی از سؤالات مقیاسی (گیرنده نظرسنجی پاسخی را از بین کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم انتخاب می کند) و سؤالات متنی (تشویق به ارسال یادداشت های دقیق‌تر) تنظیم شده‌اند.

همچنین می‌توانید از گزینه Slider، Multiple Choice، Dropdown ، Rank یا Rating برای سوالات استفاده کنید و به راحتی می‌توانید یک سوال اضافه یا ویرایش کنید.

ساخت نظرسنجی با استفاده از Paperform: تنظیم نظرسنجی

با تغییر عنوان، توضیحات و تصویر کاور نظرسنجی را تنظیم کنید. گزینه‌های تنظیم شامل موارد زیر است:

  • نیاز به تأیید کد کپچا
  • پنهان کردن فرم از نتایج موتورهای جستجو
  • غیرفعال کردن ارسال نظرسنجی بعد از حداکثر تعداد پاسخ دهندگان

تنظیم تاریخ و زمان نظرسنجی

نظرسنجی با Google Analytics یا Facebook Pixel متصل می‌شود، بنابراین می‌توانید کاربران و رفتار آنها را بهتر درک کنید.

به اشتراک گذاری نظرسنجی

توزیع نظرسنجی Paperform در بین کارکنان دورکار بسیار آسان است. میتوانید از طریق URL نظرسنجی را به اشتراک بگذارید و از طریق ایمیل، پلتفرم Slack یا حتی فیس بوک یا توییتر برای تیم خود ارسال کنید. همچنین می‌توانید فرم نظرسنجی را با رمز عبور در وب‌سایت خود یا صفحه Wiki شرکت قرار دهید

نظرسنجی‌های دریافتی را از طریق تب Share > Results مشاهده کنید. فرم‌های نظرسنجی خود را برای بررسی در تاریخ بعدی به پایگاه داده Notion ارسال کنید. شما می‌توانید نتایج نظرسنجی را در یک کانال اختصاصی Slack به اشتراک بگذارید.

تعهد و تعلق کارکنان خود را افزایش دهید

با Paperform به راحتی میتوانید یک نظرسنجی ایجاد کنید و درک بیشتری از کارکنان خود بدست آورید. با نظرسنجی می‌توانید تغییرات لازم را برای ایجاد یک تیم با عملکرد بالا انجام دهید و در عین حال از استرس های رایج دورکاری جلوگیری کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT