نوشتن SOP

هر آنچه که باید در مورد نوشتن SOP بدانید

زمان مطالعه 5 دقیقه

بیانیه هدف (SOP) که به عنوان بیانیه شخصی نیز شناخته می شود، بخش مهمی از درخواست دانشگاه شما به همراه نتایج امتحانات و مصاحبه پذیرش شما است. نوشتن SOP را در ادامه یاد بگیرید.

اما SOP دقیقاً شامل چه چیزی است؟ چگونه بیانیه هدف و برخی از اشتباهات رایج SOP را که دانش آموزان مرتکب می شوند، بنویسید؟

تعیین وقت سفارت

پرداخت با ویزا کارت

در اینجا، همه آنچه را که در مورد نوشتن یک بیانیه هدف موثر نیاز دارید، به شما معرفی خواهیم کرد.

SOP چیست؟

بیانیه هدف مقاله کوتاهی است که دانشجویان آینده نگر هنگام درخواست برای یک دوره دانشگاهی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می نویسند.

معمولاً حدود یک صفحه (حدود پنج پاراگراف) است. این باید کمی از شما، دستاوردها و جاه طلبی های شما و اینکه چرا باید در یک دوره دانشگاهی پذیرفته شوید، توضیح دهد.

در اصل، SOP معادل دانشجویی یک نامه پوششی برای یک درخواست شغلی است. پنل های پذیرش دانشگاه از SOP شما، همراه با نتایج امتحانات، برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید در یک دوره مدرک به شما اعطا شود، استفاده می کنند.

چرا SOP ضروری است؟

یک SOP خوب نوشته شده برای پذیرفتن پذیرش شما بسیار مهم است. در حالی که سوابق تحصیلی و سایر نمرات امتحانات عموماً عینی هستند، SOP تنها بخش ذهنی واقعی درخواست شما است. این شانس شماست تا تیم پذیرش را متقاعد کنید که چرا کاندیدای مناسبی هستید. این تنها سندی است که در برنامه شما نشان می‌دهد که چیز خاصی دارید که به شما کمک می‌کند از بقیه متمایز شوید.

دانشگاه ها در SOP به دنبال چه هستند؟

به یاد داشته باشید که کمیته پذیرش هزاران درخواست برای یک دوره مشابه را تجزیه و تحلیل خواهد کرد، بنابراین آنها به دنبال چیزی هستند که آنها را متقاعد کند که می توانید در دوره ای که برای آن درخواست داده اید از نظر علمی پیشرفت کنید و می توانید به دانشگاه کمک کنید.

آنها می خواهند درباره جاه طلبی ها، شخصیت و دستاوردهای شما بخوانند. خلاصه آنها می خواهند ببینند چه ارزشی می توانید به آنها ارائه دهید!

طول ایده آل یک بیانیه هدف چقدر است؟

بیانیه هدف باید یک تا دو صفحه باشد و به طور کامل در 800-1000 کلمه پوشش داده شود.

با این وجود، این مقاله بسته به نیاز دانشگاه می تواند طول آن متفاوت باشد. برخی موسسات دارای طول SOP ثابت و الگوی تنها 500 کلمه، 200 کلمه هستند.

چگونه یک SOP را شروع کنیم؟

شما می‌خواهید فوراً توجه خواننده را جلب کنید، بنابراین ممکن است بخواهید SOP خود را با یک نقل قول خوب انتخاب شده که به جاه‌طلبی‌های شما یا در واقع با بیانی مستقیم از رویاهای شما مرتبط است، شروع کنید.

برای مثال، اگر برای تحصیل در رشته حقوق درخواست می دهید، به طور خلاصه بیان کنید که هدف بالاتر شما تحصیل در رشته حقوق است. برای دسترسی مردم به عدالت و انصاف یا حمایت از حقوق انسانی مردم.

سپس، توضیح دهید که چرا برای آن موسسه خاص درخواست می دهید.

به طور خلاصه، SOP خود را با مشخص کردن جاه طلبی های خود و تکمیل موسسه شروع کنید.

چه چیزی را باید در یک SOP گنجاند؟

موارد زیر همه مواردی هستند که باید در بیانیه هدف خود لحاظ کنید:

. اهداف شما

. دلایل انتخاب دانشگاه

. دستاوردهای تحصیلی شما

. هر تجربه فوق برنامه ای که شما را برای موفقیت در دانشگاه آماده کرده باشد

برای الهام گرفتن، لطفاً به مقاله 5 نکته ما برای نوشتن بیانیه هدف MBA خود نگاه کنید.

استراتژی های نوشتن SOP

چه یک مدرک باشد یا یک برنامه تحصیلات تکمیلی، یک بیانیه قوی از برنامه هدف باید به خوبی ترسیم شود. شما باید هر نقطه از دانشگاه خود را به آرزوهای شغلی خود متصل کنید. این مقاله باید همیشه به تجربه، حال و برنامه های شما بپردازد.

در اینجا چند استراتژی ارزشمند برای استفاده در هنگام آماده سازی و نوشتن بیانیه هدف خود آورده شده است:

. پژوهش

در مورد دانشگاه، رشته و حوزه موضوعی مورد نظر خود تحقیق کنید. این به شما کمک می کند از اظهارات کلی اجتناب کنید و باعث می شود که آگاه به نظر برسید.

. ادعاهای خود را با مثال هایی از تجربیات خود تأیید کنید.

به جای ادعاهای بی اساس مانند “من سخت کوش هستم”، “من یک حلال مشکل هستم”، در مورد حادثه ای در گذشته نزدیک صحبت کنید که در آن مشکلی را حل کرده اید یا برای رسیدن به هدفی سخت تلاش کرده اید. همیشه نشان بده، نگو.

. یک جریان منطقی را از ابتدا تا انتها حفظ کنید.

به SOP خود مانند یک داستان نگاه کنید. شما با یک مقدمه کوتاه شروع می کنید و به دنبال آن دستاوردها و تجربیات گذشته خود را بیان می کنید. سپس توضیح می دهید که چرا اکنون مستحق پذیرش هستید و به دانشگاه می گویید که با این تحصیل در آینده چه خواهید کرد.

. صادق باشید، دروغ نگویید و هیچ چیز را اغراق نکنید.

دانشگاه ها در شناسایی اطلاعات نادرست به خوبی مهارت دارند. دروغ گفتن نه تنها باعث ایجاد نظر منفی در مورد شما می شود، بلکه ممکن است باعث شود که دانشگاه شما را در لیست مسدود کند. مثبت باش و خودت باش در مورد دستاورد خود صادق باشید و توضیح دهید که چگونه می خواهید از جایی که امروز ایستاده اید رشد کنید و پیشرفت کنید!

. خودتان آن را تصحیح کنید و از شخص دیگری نیز بخواهید آن را بخواند!

هنگامی که نوشتن را تمام کردید، قبل از شروع به تصحیح بیانیه هدف خود را برای مدتی بگذارید. این به مغز شما زمان می دهد تا کمتر پیش بینی کند!

و در هر صورت، چرا از یک معلم یا مربی نخواهید که آن را نیز تصحیح کند؟ هرچه افراد بیشتری به شما کمک کنند، وضعیت بهتری خواهید داشت.

چگونه بیانیه هدف بنویسیم؟

ما یک راهنمای کامل برای نوشتن بیانیه هدف شما در پایگاه دانش Edvoy نوشته‌ایم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید!

علاوه بر این، ما یک مقاله مفید در مورد هفت اشتباه رایجی که افراد هنگام نوشتن بیانیه هدف خود مرتکب می‌شوند، نوشته‌ایم تا به شما اطلاع دهیم از چه چیزهایی باید اجتناب کنید!

سوالات متداول

در بیانیه هدفم، آیا باید نمرات پایین را توضیح دهم؟

در هر سند درخواستی، از جمله SOP، باید از بیان هرگونه کاستی در مورد خود خودداری کنید. تعداد بسیار کمی از دانشگاه ها از شما در این مورد سوال خواهند کرد.

طول SOP پیش فرض کدام است؟

طول معمول SOP حدود 800-1000 کلمه است. با این حال، برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها دستورالعمل‌های خاصی درباره مدت زمان SOP ارائه می‌دهند، بنابراین قبل از شروع، وب‌سایت موسسه خود را بررسی کنید.

پس از ارسال، آیا می توانم SOP خود را اصلاح یا ویرایش کنم؟

پس از ارسال درخواست شما، اکثر کالج ها نمی توانند SOP شما را اصلاح یا ویرایش کنند. به همین دلیل است که تصحیح مهم است!

آیا می توانم برای مؤسسات متعددی با همان SOP اقدام کنم؟

در حالی که محتوای کلی SOP شما می‌تواند بدون توجه به تعداد مؤسسه‌هایی که درخواست می‌دهید ثابت بماند، شما واقعاً باید برخی از جزئیات را برای آن مؤسسه خاص تنظیم کنید. به هر حال، از شما انتظار می رود که در مورد دلیل درخواست برای آن دانشگاه خاص بنویسید. بنابراین، مطمئن شوید که آن را برای هر مکان بهینه سازی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT