ویزای قطر

ویزای قطر برای مقیم امارات: نحوه درخواست و انتظارات

زمان مطالعه 3 دقیقه

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دلیل نزدیکی جغرافیایی و ترتیبات سفر داخلی، مقصدی عالی برای مسافران اماراتی هستند. قطر، همسایه امارات در شمال، خانه مناظر وسیعی از شن‌های صاف و بکر و معماری مدرن و پیشرفته است که به اماراتی‌ها یک تعطیلات آخر هفته سریع و به یاد ماندنی را نوید می‌دهد. نحوه گرفتن ویزای قطر را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگر شما هم قصد دارید در ماه‌های آینده به قطر سفر کنید، به خواندن ادامه دهید تا بدانید که آیا ساکنان امارات برای سفر به این کشور به ویزای قطر نیاز دارند و هزینه ویزا چقدر است.

ویزا برای ساکنین امارات

اتباع امارات متحده عربی برای ورود به قطر نیازی به دریافت ویزا ندارند. با این حال، ساکنان امارات متحده عربی که اتباع خارجی هستند باید در بدو ورود برای ویزای الکترونیکی یا لغو ویزا اقدام کنند.

ویزای قطر در بدو ورود برای ساکنین امارات

هنگام ورود به اتباع 95 کشور واجد شرایط این امکان را می دهد تا با ارائه گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار شش ماه و بلیط برگشت یا برگشت تایید شده، معافیت ویزا را در بدو ورود به قطر دریافت کنند.

اتباع این کشورها قبل از سفر به قطر نیازی به هماهنگی قبلی برای ویزا ندارند. بازدیدکنندگانی که قصد اقامت در قطر را دارند باید یک رزرو هتل معتبر برای مدت اقامت داشته باشند.

کشورهایی که واجد شرایط دریافت ویزای قطر در بدو ورود هستند، بسته به نوع ویزای ورودی که واجد شرایط هستند، به دو دسته تقسیم می شوند.

مدت اقامت 90 روزه

ساکنان امارات متحده عربی که دارای پاسپورت کشورهای مشخص شده هستند می توانند بدون هیچ گونه هماهنگی قبلی ویزا وارد قطر شوند و در بدو ورود معافیت ویزا دریافت کنند. این معافیت به مدت 180 روز از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و به دارنده آن این حق را می دهد که تا 90 روز در قطر، در یک سفر یا در چند سفر، سپری کند. کشورها به شرح زیر است:

آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، اتریش، باهاما، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، جمهوری دومینیکن، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هلند، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالزی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، سیشل، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، اوکراین.

مدت اقامت 30 روزه

ساکنان امارات متحده عربی که دارای پاسپورت کشورهای زیر هستند نیز می توانند بدون هیچ گونه هماهنگی قبلی ویزا وارد قطر شده و در بدو ورود معافیت ویزا دریافت کنند. با این حال، این معافیت تنها به مدت 30 روز از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و به دارنده آن این حق را می دهد که تا 30 روز در قطر، در یک سفر یا در چند سفر، سپری کند.

آندورا، استرالیا، آذربایجان، بلاروس، بولیوی، برزیل، برونئی، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، جزایر فالکلند، گویان فرانسه، گرجستان، گویان، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایران، ایرلند، ژاپن، قزاقستان، لبنان، ماکائو، مقدونیه، مالدیو، موریس، مکزیک، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، نیوزیلند، پاکستان، پاناما، پاراگوئه، پرو، روسیه، رواندا، سن مارینو، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سورینام، تایلند، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، شهر واتیکان، ونزوئلا.

ویزای الکترونیک قطر برای ساکنان امارات

لطفا توجه داشته باشید که قطر هنوز صدور روادید استاندارد را از سر نگرفته است.

ساکنان امارات متحده عربی که پاسپورت هیچ یک از کشورهای فوق را ندارند اما دارای مجوز اقامت معتبر یا ویزای بازدید از کشورهای شنگن، استرالیا، کانادا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا نیوزلند هستند، می توانند برای ETA قطر (که ویزای الکترونیکی قطر نیز نامیده می شود) درخواست دهند. یا ویزای آنلاین قطر).

چنین ساکنانی از امارات می توانند برای ویزای الکترونیکی از اینجا درخواست دهند. آنها باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • . مدرک اقامت در قطر (به عنوان مثال رزرو هتل یا آدرس میزبان شما)
  • . جزئیات سفر بازگشت (یا آینده) شما
  • . یک کپی از پاسپورت شما (با حداقل اعتبار شش ماه)
  • . یک کپی از اجازه اقامت یا ویزای شما به هر یک از کشورهای واجد شرایط ذکر شده در بالا (با حداقل اعتبار 30 روز).

هزینه ویزا برای ساکنان امارات

از آنجایی که اتباع امارات متحده عربی نیازی به ویزا ندارند، می توانند بدون هزینه به این کشور سفر کنند. علاوه بر این، معافیت ویزا در بدو ورود نیز به صورت رایگان صادر می شود، به این معنی که ساکنان امارات متحده عربی از ملیت های ذکر شده در بالا نیز واجد شرایط ورود رایگان خواهند بود.

ساکنان امارات متحده عربی که نیاز به ویزای الکترونیکی قطر دارند باید QAR 100 بپردازند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT