هزینه آزمون USMLE

پرداخت هزینه آزمون USMLE ، تحصیل پزشکی در آمریکا

زمان مطالعه 2 دقیقه

امروزه بسیاری از فراغ‌التحصیلان پزشکی به دنبال آن هستند که برای دریافت تخصصشان، در دانشگاه‌های آمریکا ادامه تحصیل دهند یا حتی برای مهاجرت کاری به کشور آمریکا روند. با این حال دانشگاه‌های آمریکا به راحتی مدرک پزشکی دانشگاه‌های ایران را قبول نمی‌کنند و متقاضی باید نشان دهد که از توانمندی‌های لازم در حوزه پزشکی برخوردار است. به همین دلیل متقاضیان نیازمند پرداخت هزینه آزمون USMLE خواهند بود.

آزمون USMLE چیست؟

آزمون جواز پزشکی ایالات متحده آمریکا ( United States Medical Licensing Examination ) که به اختصار آزمون USMLE نامیده می‌شود، یک آزمون سه مرحله‌ای است. این آزمون در حقیقت تاییدیه‌ای است که فرد آزمون دهنده شرایط لازم و مهارت‌های پزشکی جهت ادامه تحصیل در مقاطع تخصصی پزشکی یا حتی طبابت در آمریکا را دارا است. حتی فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه‌های آمریکا نیز باید جهت دریافت مجوز کار، نمره قبولی این آزمون را کسب کرده باشند.

مدرک USMLE مورد تأیید فدراسیون بوردهای پزشکی ایالتی (FSMB) و بورد ملی آزمون‌دهندگان پزشکی (NBME) می‌باشد. طراحی سوالات و ارایه گواهی نامه این آزمون توسط مؤسسه ECFMG که مخفف Educational Commission for Foreign Medical Graduates است، انجام می‌شود و مجری آزمون مراکز تست Prometric در سرتاسر دنیا می‌باشد. با این حال از دو مسیر می‌توانید ثبت نام کنید.

ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون USMLE

هزینه آزمون USMLE فیلم

برای ثبت نام در این آزمون باید به سایت www.prometric.com مراجعه نمایید. یا می‌توانید از سایت ECFMG بخش IWA فرایند ثبت نام را پیش ببرید.

قبل از ثبت نام مراحل مختلف آزمون، باید شرایط و مدارک دانشگاهی شما برای آزمون مورد تایید قرار گیرد که به اصلاح Application for ECFMG Certification می‌باشد. ( برای مشاهده هزینه اینجا را کلیک کنید)

پس از تایید شما، کدی جهت ثبت نام به شما داده می‌شود که می‌توانید وارد فرایند آزمون‌های چهار مرحله‌ای شوید. آزمون مراحل Step 1 و Step 2 CK هر کدام جداگانه یک هزینه ثبت نام دارند (این جا را کلیک کنید) همچنین مراحل Step 1 و Step 2 CK آزمون را می‌توانید خارج از خاک آمریکا امتحان دهید در نتیجه مراکز آزمون گیرنده خارج از آمریکا هم هزینه‌ای جدا دریافت می‌کنند (برای مشاهده هزینه اینجا را کلیک کنید)

آزمون مراحل Step 2 CS و Step 3 باید حتما در خاک کشور آمریکا انجام شود چرا که آزمون به صورت عملی خواهد بود. بهتر است برای دیدن نمونه فرایند آزمون، ویدئو‌های نمونه را در سایت usmle.org مشاهده کنید.

اگر نامه نگاری دانشگاه شما به زبان انگلیسی انجام نشده باشد، در شرایط خاص موسسه ECFMG ترجمه را انجام می‌دهد که مشمول هزینه خواهد بود.

مراحل این آزمون بسیار زیاد است که در هر مرحله باید متقاضی هزینه آزمون USMLE پرداخت کند. شما می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌الملل مجموعه اول پرداخت بهره بگیرید.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT