پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist)

پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist) آلمان

زمان مطالعه 3 دقیقه

Uni-assist یک سازمان خدماتی است که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا فرایند پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های آلمان را به‌سادگی طی کنند. این موسسه به‌عنوان واسط بین دانشجویان و دانشگاه‌ها عمل می‌کند و با دریافت، بررسی و ارسال مدارک تحصیلی متقاضیان به دانشگاه‌های مختلف، برای آن‌ها پذیرش می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که جهت استفاده از خدمات این موسسه برای دانشجویان ایرانی به‌وجود می‌آید، پرداخت هزینه‌های مرتبط با این فرایند است. این هزینه‌ها شامل هزینه بررسی مدارک و ارسال آن‌ها به دانشگاه‌های انتخابی است. هزینه‌ها معمولاً به تعداد دانشگاه‌هایی که متقاضی درخواست می‌کند و نوع خدمات درخواستی بستگی دارد. برای پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist) آلمان می توانید از لینک زیر اقدام نمایید:

پرداخت هزینه uni-assist

پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist) آلمان

یونی اسیست به متقاضیان این امکان را می‌دهد که برای دو ترم تحصیلی به صورت همزمان درخواست پذیرش ارسال کنند. هزینه ارسال درخواست به این ترتیب محاسبه می‌شود: برای اولین دانشگاه در یک ترم، هزینه 75 یورو است و برای هر درخواست اضافی در همان ترم، 30 یورو به این مبلغ اضافه می‌گردد. توجه داشته باشید که اگر برای یک دانشگاه در دو ترم متفاوت درخواست دهید، هزینه‌ها برای هر ترم به طور جداگانه محاسبه خواهند شد.

پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist)

پرداخت هزینه یونی اسیست (uni-assist)

در این راستا این سیستم امکان پرداخت آنلاین و راحت هزینه‌ها را فراهم می‌کند، که گام مهمی در روند درخواست تحصیلی است. دانشجویان می‌توانند از طریق کارت‌های اعتباری یا حساب‌های پرداخت آنلاین، نسبت به پرداخت یونی اسیست، اقدام کنند.

یونی اسیست دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

اگرچه یونی اسیست مسئولیت مستقیمی در پذیرش دانشجویان ندارد، اما نقش مهمی در فرایند اپلای به دانشگاه‌های آلمان ایفا می‌کند. در حالی که دانشگاه‌ها مسئول ارزیابی و تصمیم‌گیری نهایی برای پذیرش دانشجویان هستند، یونی اسیست وظایف زیر را انجام می‌دهد:

  • ارزیابی مدارک رسمی برای تأیید اینکه آیا دانشجو شرایط لازم برای تحصیل در آلمان را دارد یا خیر
  • تبدیل نمرات به معادل سیستم نمره‌دهی آلمان
  • بررسی شرایط ثبت‌نام دانشگاه‌های انتخابی
  • ثبت اطلاعات و مدارک لازم برای دانشگاه‌های انتخاب شده توسط دانشجو
  • اطلاع‌رسانی نتایج ارزیابی به دانشجویان

vpd یونی اسیست چیست؟

در بعضی موارد، دانشگاه‌ها فرایند ارزیابی درخواست پذیرش را خودشان انجام می‌دهند و از خدمات یونی اسیست فقط برای تأیید مدارک استفاده می‌کنند. در این فرایند، دانشجو پس از تأیید مدارکش توسط یونی اسیست، Vorprüfungsdokumentation یا (VPD) دریافت می‌کند و باید آن را به‌همراه درخواست پذیرش و مدارک لازم مستقیماً به دانشگاه ارسال کند. VPD نوعی گواهی است که پس از تأیید مدارک رسمی به دانشجو اعطا می‌شود. دانشجویان باید این گواهی را قبل از پایان مهلت اپلای به دانشگاه ارسال کنند. این گواهی شامل اطلاعاتی مانند مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشجو و ارزیابی معادل‌سازی نمرات مطابق با سیستم آلمان است.

راهنمای پرداخت و استرداد هزینه در یونی اسیست

هزینه اپلای در یونی اسیست برای اولین دانشگاه مبلغ ۷۵ یورو و برای هر دانشگاه اضافی یا چندین رشته از یک دانشگاه، ۳۰ یورو است. پرداخت یونی اسیست از طریق حواله بانکی، حساب‌های پرداخت آنلاین و کارت‌های اعتباری نظیر مستر کارت و ویزا کارت صورت می‌گیرد.

همچنین چنانچه هزینه را پرداخت کرده‌اید و تصمیم به انصراف از درخواست بررسی مدارکتان توسط یونی اسیست گرفته‌اید، امکان استرداد هزینه تا قبل از شروع فرآیند بررسی مدارک توسط یونی اسیست وجود دارد. این فرایند را می‌توانید از طریق حساب کاربری My assist خود انجام دهید. کافی است به بخش Withdraw مراجعه کنید، درخواستی که می‌خواهید لغو کنید را انتخاب نموده و با کلیک بر روی دکمه Withdraw و سپس Confirm، برای استرداد هزینه اقدام کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT