تحصیل در آلمان

راهنمای نهایی برای تحصیل در آلمان در سال 2024

زمان مطالعه 33 دقیقه

چرا تحصیل در آلمان

آلمان کشوری است که آموزش و پرورش در آن تمرکز تحقیقاتی قوی، استانداردهای بالا به وضوح تحمیل شده، رویکرد سنتی تر و سلسله مراتبی تر به سخنرانی ها و سمینارها، و یک سیستم کاربردی بسیار رقابتی دارد. تحصیل در آلمان را بیشتر بشناسید.

بیش از 400 موسسه آموزش عالی در آلمان وجود دارد که 59 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی قرار دارند. در اروپا، دانشگاه های آلمان همواره مورد توجه زیادی بوده اند. و “همیشه” در این مورد به معنای از سال 1386 است که اولین دانشگاه را در هایدلبرگ افتتاح کردند. و امروز، آنها به همان اندازه به آموزش عالی اهمیت می دهند: آلمان هر سال به طور متوسط 14200 دلار برای هر دانش آموز خرج می کند (مبلغی بالاتر از میانگین OECD که 11800 دلار است).

چرا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند؟

1. آموزش عالی رایگان برای دانشجویان بین المللی

اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان فارغ از ملیت رایگان هستند، بنابراین بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان را انتخاب می کنند. با این حال، ورود آسان نیست. تعداد مکان ها محدود است و صحبت به زبان آلمانی معمولا ضروری است. از سوی دیگر، دانشگاه‌های خصوصی برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند که ورود به آن آسان‌تر است، اما هزینه‌های بسیار گرانی نیز دارند.

2. انواع برنامه های تحصیلی برای رشته های تحصیلی مختلف

در آلمان، آموزش عالی بر اساس رشته های تحصیلی و اهداف خاص هر مدرک ساختار یافته است. این بدان معناست که دانش آموزان به دلیل آموزش تخصصی و فرصت های توسعه حرفه ای از مسیرهای شغلی روشن بهره مند می شوند.

3. مکانی عالی برای تحصیل اگر در زمینه فنی، مهندسی، هنر یا علوم انسانی هستید

دانشگاه های آلمان به طور مداوم در زمینه مهندسی و فناوری عملکرد خوبی داشته اند. این کشور دارای پایگاه صنعتی و فناوری قوی است که همراه با مشارکت قوی بین دانشگاه ها و صنعت، منجر به برنامه های مطالعاتی با عملکرد بالا و نوآورانه می شود که برای علاقه مندان به فناوری عالی است.

در عین حال، دانشگاه های آلمان در زمینه هایی مانند فلسفه، ادبیات و تاریخ نیز سرآمد هستند. کانت، هگل، نیچه و هایدگر تنها برخی از نام های آلمانی هستند که این حوزه ها را برای همیشه تغییر دادند.

سوالات متداول تحصیل در آلمان – اکنون تماشا کنید

فرهنگ در آلمان

مردم آلمان برای به موقع بودن و انجام کارها به شیوه ای سازمان یافته ارزش زیادی قائل هستند. آنها همچنین سخت کوش هستند و قدردان نظم و انضباط خوب هستند، در حالی که سبک ارتباطی آنها مستقیم است. همچنین متوجه خواهید شد که آلمانی ها به عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی می دهند و این کشور ابتکارات و برنامه های زیادی برای ارتقای پایداری و مسئولیت اجتماعی دارد.

تنوع فرهنگی در آلمان

آلمان یکی از بزرگترین کشورهای اروپا و دومین کشور پرجمعیت در این قاره است (با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت). موقعیت آن در قلب قاره، آن را پیوسته در معرض تأثیرات فرهنگی قرار داد: شمال و جنوب، شرق و غرب-اروپا.

آلمان تاریخ پیچیده و تفاوت های منطقه ای خود را منعکس می کند. به طور کلی، غرب آلمان از کیفیت زندگی و حقوق کمی بالاتر از آلمان شرقی برخوردار است. در عین حال دین در شرق نسبت به غرب اهمیت کمتری دارد و هزینه های زندگی کمتر است. برخی از شهرهای بزرگ شرق عبارتند از برلین، لایپزیگ و درسدن.

همچنین تفاوت های فرهنگی بین شمال و جنوب وجود دارد. جنوب به‌خاطر فرهنگ سنتی باواریا، با لدرهوسن، dirndls (لباس‌های سنتی) و فرهنگ قوی آبجو معروف است. شمال بیشتر بین‌المللی است و شهرهایی مانند برلین و هامبورگ به‌خاطر صحنه‌های هنری، زندگی شبانه، و مد شهرت دارند.

هر منطقه سنت‌ها، لهجه‌ها و غذاهای خاص خود را دارد. به عنوان مثال، باواریا به خاطر لباس‌های محلی سنتی، جشنواره‌های آبجو و غذاهای دلچسب معروف است، در حالی که راینلند به خاطر جشن‌های کارناوال و عشق به شراب شناخته می‌شود.

فرهنگ های مختلف در آلمان

این کشور محل زندگی بسیاری از اقوام مختلف از جمله ترک، لهستانی، روس، ایتالیایی، رومانیایی و دیگران است. هر یک از این گروه ها سنت های فرهنگی، زبان ها و آداب و رسوم منحصر به فرد خود را دارند که به تنوع فرهنگی کلی کشور کمک می کند. طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان، بیشترین جمعیت مهاجر در آلمان از ترکیه است، با بیش از 1.4 میلیون نفر تا دسامبر 2021. طبیعتاً ترکی رایج ترین زبان مهاجران است. در بسیاری از مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند آن را به‌عنوان زبان دوم مطالعه کنند و حتی آن را به‌عنوان درسی برای Abitur (امتحان آلمانی که در پایان دبیرستان قبل از ادامه تحصیل در دانشگاه برگزار می‌شود) انتخاب کنند.

زبان های رایج در آلمان

زبان اصلی که در آلمان صحبت می شود آلمانی یا “دویچ” نام دارد (با هلندی که در هلند صحبت می شود اشتباه نشود). در مدرسه، اکثر آلمانی‌ها به اصطلاح «Standarddeutsch» یا «Hochdeutsch» را یاد می‌گیرند که شکل استاندارد یا عالی آلمانی است. با این حال، لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی در سراسر کشور صحبت می‌شود.

به غیر از آلمانی، چندین زبان دیگر در آلمان به دلیل جمعیت و تاریخ متنوع آن صحبت می شود. برخی از رایج ترین آنها انگلیسی، ترکی، لهستانی، عربی و روسی هستند. شما می توانید با دانستن تنها یکی از این زبان ها، به خصوص انگلیسی که در مدارس تدریس می شود و ترکی که جمعیت مهاجر زیادی دارد به آن صحبت کنید، اما تجربه شما محدود خواهد بود. اگر می‌خواهید از فعالیت‌ها یا موقعیت‌های اصلی روزمره عبور کنید و می‌خواهید از معاشرت و همچنین فرصت‌های کامل کار و مطالعه لذت ببرید، باید آلمانی را یاد بگیرید.

فرهنگ غذایی آلمان

آلمان به خاطر عشق به گوشت خوک، گوشت گاو و سوسیس شناخته شده است که در غذاهای دلچسب، همراه با سیب زمینی، سبزیجات و نان سرو می شود. برخی از معروف ترین غذاهای آلمانی عبارتند از:

شنیتسل – کتلت های نازک، نان شده و سرخ شده از گوشت، معمولاً گوشت خوک یا گوساله، که همراه با سیب زمینی، سبزیجات یا سالاد سرو می شود.

سوسیس – آلمان به خاطر انواع سوسیس‌هایش از جمله برات‌وورست، ویس‌وورست و کری‌ورست معروف است که اغلب با خردل و نان یا سالاد سیب‌زمینی سرو می‌شود.

کلم ترش – این کلم تخمیر شده است که معمولاً به عنوان غذای جانبی با گوشت سرو می شود.

Spätzle – رشته فرنگی اغلب به عنوان یک غذای جانبی با گوشت، خورش یا سس سرو می شود.

چوب شور – یک نان نرم و جویدنی که اغلب به عنوان میان وعده با خردل یا پنیر سرو می شود.

کیک جنگل سیاه – کیک شکلاتی که با گیلاس و خامه فرم گرفته شده است، نام آن برگرفته از منطقه جنگل سیاه آلمان است.

به طور کلی، فرهنگ غذایی آلمان متنوع و خوش طعم است، و بسیاری از شهرها و مناطق آلمان نیز دارای تخصص های منحصر به فرد و غذاهای محلی هستند.

آب و هوا در آلمان

آلمان دارای آب و هوای معتدل با تابستان های گرم و زمستان های سرد است. با این حال، برخی از تغییرات منطقه ای وجود دارد. در تابستان، دما می تواند به 25-30 درجه سانتیگراد (77-86 درجه فارنهایت) برسد، به خصوص در جنوب کشور که در آن گرمتر است. در واقع، جنوب غربی آب و هوای مدیترانه ای دارد، بنابراین می توانید حتی درختان عجیب و غریب مانند لیمو، کیوی و انجیر را ببینید. در زمستان، از سوی دیگر، دمای زیر نقطه انجماد و بارش برف غیر معمول نیست، به ویژه در کوه های آلپ باواریا و جنگل سیاه.

چگونه دانشگاه آلمان را انتخاب کنیم؟

اولین چیزی که هنگام فکر کردن به انتخاب دانشگاه در آلمان باید بدانید این است که چهار نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند:

1. دانشگاه ها. آنها تمرکز زیادی بر دانش نظری و تحقیق دارند.

2. دانشگاه های علمی کاربردی. این دانشگاه ها رویکردی کاربردی برای یادگیری دارند. رایج ترین رشته های تحصیلی آنها فناوری، تجارت، خدمات اجتماعی و رسانه است.

3. دانشکده های هنر، فیلم و موسیقی. این دانشگاه ها به طور کامل به مطالعه و تمرین هنر، فیلم و موسیقی اختصاص داده شده اند. به طور معمول، یک آزمون پذیرش مبتنی بر استعداد وجود دارد و افراد با استعداد خاص ممکن است حتی اگر سایر شرایط را برآورده نکنند، در آن شرکت کنند.

4. دانشگاه های تعاونی. این دانشگاه ها یادگیری آکادمیک را با کار عملی در یک شرکت ترکیب می کنند (برنامه های مطالعاتی دوگانه ارائه می دهند – duale hochschulen)

تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهید تحصیل کنید یک انتخاب عمیقاً شخصی است، اما چند ایده کلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند بودجه، الزامات زبان، یا محل دانشگاه. برای ساده‌تر کردن کارها، فهرستی از جنبه‌های اصلی که باید هنگام تصمیم‌گیری اینکه کدام دانشگاه آلمانی برای شما مناسب است را به خاطر بسپارید.

انتخاب چک لیست دانشگاه:

1. بسته به آنچه می خواهید تحصیل کنید، دریابید که کدام نوع موسسه آموزش عالی برنامه مورد علاقه شما را ارائه می دهد: دانشگاه ها، دانشگاه های علمی کاربردی، کالج های هنر، فیلم و موسیقی، یا دانشگاه های تعاونی.

2. زبان آموزش را بررسی کنید: آلمانی زبان اصلی آموزش در اکثر دانشگاه های آلمان است، اگرچه برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

3. تفاوت های کلیدی بین مکان های مختلف در آلمان را در نظر بگیرید:

شرق در مقابل غرب: شرق کمی کمتر از غرب ثروتمند است اما هزینه های زندگی کمتری دارد.

شمال در مقابل جنوب: جنوب برای فرهنگ سنتی باواریا شناخته شده است، در حالی که شمال بیشتر بین المللی است.

روستایی در مقابل شهری: بسیاری از دانش‌آموزان برای داشتن سبک زندگی آرام‌تر و دسترسی به فعالیت‌های خارج از منزل، تحصیل در مناطق روستایی مانند بایروث، گوتینگن یا توبینگن را انتخاب می‌کنند. با این حال، مناطق شهری فرصت های بیشتری برای کارآموزی، مشاغل و رویدادهای فرهنگی ارائه می دهند.

4. بین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی انتخاب کنید: دانشگاه‌های دولتی شهریه رایگان دارند اما ورود به آن بسیار سخت‌تر است و به احتمال زیاد برنامه‌هایی به زبان آلمانی تدریس می‌شود. خصوصی ها شهریه دارند که بسیار گران است اما احتمالاً برنامه هایی به زبان انگلیسی دارند و پذیرش در یکی از آنها آسان تر است.

5. نظرات دانشجویان را بخوانید تا بدانید سایر دانشجویان در آن دانشگاه چه احساسی دارند. اگر به یک برنامه تحصیلی در پورتال ما دسترسی دارید، می توانید ده ها نظر دانشجو را برای هر برنامه مطالعه بخوانید. و اگر هنوز شک دارید، سعی کنید با دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه های مورد علاقه شما تحصیل می کنند چت کنید.

بهترین دانشگاه های آلمان کدامند؟

59 دانشگاه در آلمان که به دلیل استانداردهای بالای تحصیلی، تمرکز قوی بر تحقیق و تاکید بر آموزش نظری شناخته می شوند، در مهمترین رتبه بندی های جهانی قرار دارند. در اینجا 5 دانشگاه برتر آلمان آورده شده است:

دانشگاه فنی مونیخ. این دانشگاه که به دلیل قدرت در مهندسی و فناوری شناخته شده است، به شدت بر تحقیقات بین رشته ای و همکاری های بین المللی نیز تمرکز دارد. این دانشگاه همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه های آلمان و اروپا رتبه بندی شده است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس (LMU) مونیخ. به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان، LMU برای تحقیقات در طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی شهرت زیادی دارد. این شهر در قلب مونیخ واقع شده است که به خاطر صحنه فرهنگی پر جنب و جوش و کیفیت بالای زندگی اش شناخته شده است.

دانشگاه هایدلبرگ این دانشگاه که در شهر دانشگاهی جذاب هایدلبرگ واقع شده است، سابقه طولانی در برتری علمی و نوآوری های تحقیقاتی دارد. این به ویژه برای تحقیقات خود در پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی شناخته شده است.

Charité – Universitätsmedizin برلین. این دانشگاه یک دانشکده پزشکی، یکی از بزرگترین و معتبرترین موسسات پزشکی در اروپا است. این به شدت بر تحقیق و نوآوری در مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد و در شهر پر جنب و جوش برلین واقع شده است.

دانشگاه هومبولت برلین دانشگاه هومبولت که در سال 1810 تأسیس شد، دارای یک سنت طولانی در تعالی دانشگاهی و نوآوری تحقیقاتی است. این به ویژه به دلیل نقاط قوت خود در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی شناخته شده است و در قلب برلین قرار دارد.

>>> لیست کامل رتبه بندی دانشگاه ها در آلمان.

برترین مراکز دانشجویی در آلمان کدامند؟

وقتی به تحصیل در آلمان فکر می کنید، اولین جایی که به ذهنتان خطور می کند ممکن است برلین پویا و به سرعت در حال تحول باشد و مطمئناً مقصدی ارزشمند است. اما آلمان مراکز دانشجویی بسیار متنوعی دارد که باید کاملاً در نظر بگیرید.

برلین. پایتخت آلمان جهانی است و پذیرای دانشجویان بین المللی و مهاجران خارجی است و نسبت به سایر پایتخت های اروپای مرکزی و غربی مقرون به صرفه تر است. همچنین چندین دانشگاه معتبر از جمله دانشگاه هومبولت، دانشگاه فنی برلین و دانشگاه آزاد برلین در این شهر قرار دارند.

مونیخ. مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان، میزبان جشن معروف Oktoberfest است و مرکز فناوری، هنر، فرهنگ و تجارت محسوب می شود. علاوه بر این، فرصت های زیادی برای انجام فعالیت های فوق العاده در فضای باز خواهید داشت. همچنین طبق آخرین رتبه بندی، دو دانشگاه برتر کشور را در خود جای داده است: دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان.

هایدلبرگ. در هایدلبرگ، می‌توانید قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان را پیدا کنید که مربوط به قرن چهاردهم است: دانشگاه هایدلبرگ. این شهر با ویرانه‌های قلعه، پل قدیمی، کلیساهای گوتیک و راه‌آهن فونیکولار، بین رودخانه و جنگل قرار گرفته است. این شهر تاریخی یکی از زیباترین شهرهای آلمان است.

راین – منطقه روهر. این منطقه بزرگترین منطقه شهری آلمان است و یک مرکز بین المللی، صنعتی و آموزشی است. این منطقه در غرب کشور قرار دارد و شامل شهرهای بزرگی مانند دوسلدورف، کلن و دورتموند است. تنها در منطقه روهر، 22 دانشگاه وجود دارد که آن را به منطقه ای با بیشترین تعداد موسسات آموزش عالی در آلمان تبدیل می کند.

به طور کلی، هر یک از این مراکز دانشجویی در آلمان، با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی متفاوت، تجربه‌ای منحصر به فرد و متمایز را برای دانشجویان ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در آلمان

هزینه های تحصیل در آلمان به نوع دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید – دولتی یا خصوصی – و به سطح تحصیل شما – مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا بستگی دارد.

دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان مقطع کارشناسی رایگان هستند، به این معنی که هیچ شهریه ای برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. تنها هزینه، هزینه اداری کوچک 265 یورو در سال است.

برای مقطع کارشناسی ارشد، وضعیت کمی متفاوت است. مدرک کارشناسی ارشد فقط در صورتی رایگان است که لیسانس خود را در آلمان گذرانده باشید و کارشناسی ارشد شما در همان رشته تحصیلی باشد. دکتری معمولا رایگان است.

تنها استثنای این قانون منطقه بادن-وورتمبرگ (شامل شهرهای فرایبورگ و اشتوتگارت) است که برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شهریه دارد. حتی در این زمینه، برخی از دانشگاه‌ها (مثلاً دانشگاه اشتوتگارت) به شما اجازه می‌دهند در صورت داشتن مشکلات مالی برای معافیت از شهریه درخواست دهید، یا اگر وضعیت مالی شما تغییر کرد و بعد از شروع به مشکلاتی دست یافتید، درخواست بازپرداخت شهریه کنید. قبلا پرداخت کرده ام

دانشگاه های خصوصی حقوق می گیرند. هزینه های تحصیل به ده ها هزار یورو در سال می رسد. میانگین مدرک لیسانس بین 10000 تا 15000 یورو در سال است، در حالی که کارشناسی ارشد بین 10000 تا 20000 یورو در سال متغیر است. با این حال، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه بارد از برلین می توانند شهریه 50-60000 یورویی داشته باشند.

>>> از فیلتر «هزینه شهریه» در منوی سمت چپ صفحات جستجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا استفاده کنید تا بهترین برنامه را برای بودجه خود پیدا کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه مرتب سازی بالا سمت راست، لیست برنامه های موجود را بر اساس کمترین هزینه تحصیلی مرتب کنید.

آیا می توانم در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنم؟

بله، شما می توانید به تحصیل رایگان در آلمان برای دانشجویان بین المللی دسترسی داشته باشید و این یک نقطه جذابیت بزرگ برای دانشجویانی است که می خواهند در خارج از کشور اروپا تحصیل کنند. با این حال، چند محدودیت برای دسترسی به برنامه های بدون شهریه وجود دارد:

شما باید در دانشگاه دولتی تحصیل کنید

دوره های کارشناسی و دکتری رایگان هستند، اما تنها راه برای تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان این است که مدرک لیسانس را در آن کشور گذرانده باشید و کارشناسی ارشد شما در همان رشته تحصیلی لیسانس شما باشد.

یک استثنا در این قاعده وجود دارد: دانشگاه های دولتی در منطقه بادن-وورتمبرگ برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا شهریه دارند. برخی از بهترین دانشگاه های اینجا عبارتند از:

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه توبینگن
  • دانشگاه فرایبورگ
  • دانشگاه اولم
  • موسسه فناوری کارلسروهه (KIT)
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه هوهنهایم
  • دانشگاه کنستانز
  • کمک های مالی و بورسیه تحصیلی در آلمان

از آنجایی که تحصیلات عالی در آلمان عمدتا رایگان است، بورسیه تحصیلی چندانی در دسترس نیست. سازمان اصلی ارائه دهنده بورسیه ها و جوایز Begabtenförderungswerke – بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان با استعداد است.

این یک گروه از 13 ارائه دهنده بورسیه است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال پشتیبانی می شود.

انواع بورسیه های ارائه شده

انواع مختلفی از کمک های مالی و بورسیه تحصیلی در آلمان وجود دارد، و برای انتخاب بهترین نوع کمک هزینه تحصیلی برای شما، باید چند فاکتور را در نظر داشته باشید: واجد شرایط بودن، شرایط، نوع حمایتی که ارائه می دهند و اینکه آیا نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر. ، روند درخواست چقدر دشوار است و جایزه چقدر رقابتی است.

انواع اصلی بورسیه تحصیلی در آلمان عبارتند از:

بورسیه های DAAD: خدمات تبادل علمی آلمان (DAAD) طیف گسترده ای از بورس های تحصیلی را برای دانشجویان و محققان بین المللی برای تحصیل یا انجام تحقیقات در آلمان ارائه می دهد.

Deutschlandstipendium: این بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی است که به دانشجویان بسیار با استعدادی که در یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه آلمان ثبت نام کرده اند، حمایت مالی می کند.

بورسیه های Erasmus+: برنامه Erasmus+ بورسیه هایی را برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل یا انجام تحقیقات در خارج از کشور از جمله در آلمان فراهم می کند.

StipendiumPlus: این یک برنامه بورسیه است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال (BMBF) تامین می شود و از دانش آموزان مستعد و متعهدی که با شرایط اجتماعی یا شخصی چالش برانگیز روبرو هستند، حمایت مالی می کند.

بنیادها و سازمان ها: بسیاری از بنیادها و سازمان های خصوصی در آلمان نیز بر اساس شایستگی تحصیلی، نیاز مالی یا سایر معیارها به دانشجویان بورسیه می دهند.

جایی که می توانید بورسیه تحصیلی پیدا کنید

یک نقطه شروع عالی هنگام تلاش برای کشف محل درخواست بورسیه، Scholarshipportal.com ما است، پایگاهی که در آن بیش از 1700 فرصت بورسیه تحصیلی برای آلمان را فهرست می کنیم.

سایر منابع معتبر با اطلاعات به روز در مورد بورسیه ها و کمک های مالی:

بورس تحصیلی Studyportals – جایزه بین المللی تمایز، برای همه دانشجویان بین المللی آزاد است – سوالات متداول در مورد جایزه را اینجا ببینید.

وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر شما آنها احتمالاً خودشان بورسیه تحصیلی اعطا می کنند یا سازمان های شریک را توصیه می کنند که کجا برای کمک مالی درخواست دهند.

برنامه های مالی برای نوازندگان و هنرمندان. اگر حوزه تحصیلی شما هنر، موسیقی یا فیلم است، می توانید به برنامه ای دسترسی پیدا کنید که از هنرمندان و نوازندگان پشتیبانی می کند.

چگونه درخواست شود

هنگامی که بورسیه هایی را که می خواهید برای آنها درخواست کنید تحقیق و لیست کوتاهی کردید، وقت آن است که برنامه واقعی را ادامه دهید. درخواست برای بورسیه دانشگاه خارجی ممکن است ترسناک باشد، اما اگر این مراحل را دنبال کنید، چندان سخت نخواهد بود:

معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط، از جمله دستاوردهای تحصیلی، ملیت، سن، رشته تحصیلی و موارد دیگر را برآورده می کنید. درخواست برای بورسیه یا کمک هزینه دانشگاه ممکن است قوانین متفاوتی با درخواست برای بورسیه داشته باشد.

مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید: همه ارائه دهندگان کمک های مالی یک صفحه نحوه درخواست برای کمک مالی دانشگاه یا بورس تحصیلی دارند. اینجا مکانی است برای پیدا کردن و بررسی مدارک مورد نیاز، مواردی مانند رونوشت، انگیزه نامه برای درخواست بورسیه و توصیه نامه.

درخواست را تکمیل کنید: توجه داشته باشید که فرم درخواست بورسیه را پر می کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز را درج کرده اید.

ارسال برنامه: یک مرحله بسیار مهم، نفس عمیق بکشید و روی ارسال کلیک کنید!

منتظر پاسخ باشید: این ممکن است سخت تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. اما اگر در لیست نهایی قرار بگیرید، احتمالا برای مصاحبه فراخوانده می شوید یا از شما خواسته می شود اطلاعات بیشتری ارائه دهید. به توصیه های ما در مورد نحوه عملکرد خوب در مصاحبه بورسیه مراجعه کنید.

پذیرش بورسیه: بهترین بخش! اگر انتخاب شدید، شرایط و ضوابط را بخوانید و در صورت رضایت از شرایط، پیشنهاد بورس تحصیلی را بپذیرید.

چه چیزی را در برنامه خود بگنجانید

شرایط خاص برای درخواست بورسیه تحصیلی بسته به نوع کمک مالی یا بورس تحصیلی و برنامه ای که برای آن درخواست می دهید متفاوت است. با این حال، یک درخواست بورسیه همیشه از شما می خواهد توضیح دهید که چرا برای کمک مالی درخواست می کنید و چگونه به شما در دستیابی به اهداف تحصیلی و شغلی کمک می کند. این معمولاً در انگیزه نامه یا نامه درخواست درخواست بورسیه شما انجام می شود و مهمترین عنصر درخواست شما است. به همین دلیل ضروری است که یاد بگیرید چگونه یک انگیزه نامه برای بورس تحصیلی خود بنویسید.

سایر اطلاعاتی که باید در برنامه خود لحاظ کنید احتمالاً عبارتند از:

اطلاعات شخصی

پیشینه تحصیلی، مانند ریز نمرات تحصیلی، مدارک تحصیلی و گواهینامه های شما

توصیه نامه هایی که معمولاً توسط معلمان، استادان یا کارفرمایان ارائه می شود که می توانند توانایی ها و پتانسیل تحصیلی شما را تضمین کنند.

اطلاعات مالی

مقاله ها یا نمونه های نوشتاری که مهارت های نوشتاری و توانایی تفکر انتقادی شما را نشان می دهد.

سایر مواد کمکی، مانند نمونه کارها یا فهرستی از جوایز و افتخارات

برای دانشگاه آلمان اقدام کنید

چگونه درخواست شود

ساده ترین راه برای درخواست در یک دانشگاه آلمانی به عنوان یک دانشجوی بین المللی از طریق Uni-Assist است. این سرویس شما را گام به گام راهنمایی می کند که درخواست خود را جمع آوری می کنید، گواهینامه های شما را ارزیابی می کند و درخواست شما را به دانشگاهی که به آن علاقه دارید ارسال می کند.

هزینه پذیرش در دانشگاه چقدر است؟

هزینه این سرویس برای اولین درخواست 75 یورو و برای برنامه های بعدی 15 یورو است

آیا می توانید مستقیماً برای یک دانشگاه اقدام کنید؟

جایگزین Uni-Assist این است که مستقیماً در دانشگاه درخواست دهید و برای کمک با دفتر بین المللی آنها تماس بگیرید.

بین دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز تفاوت هایی وجود دارد. در دانشگاه‌های دولتی، پذیرش توسط «numerus clausus» تنظیم می‌شود، یک سیستم مبتنی بر اعداد که تعداد مکان‌های موجود در یک برنامه را تعیین می‌کند. مهم نیست که دانش آموزان چقدر خوب باشند. شماره تعیین شده رعایت خواهد شد. همچنین، پذیرش بر اساس نمرات دبیرستان است، بنابراین دوباره، اعداد تعیین می کند که آیا شما وارد شوید یا خیر

با این حال، تقاضا برای دانشگاه های خصوصی به دلیل شهریه آنها زیاد نیست، بنابراین ورود به این دانشگاه بسیار آسان تر است.

ساختار سال تحصیلی آلمان چگونه است

سال تحصیلی در آلمان به طور کلی از اول اکتبر تا 30 سپتامبر سال بعد ادامه دارد و به دو ترم اصلی تقسیم می شود:

1. ترم زمستانی: از 1 اکتبر تا 31 مارس

دوره سخنرانی معمولاً از اواسط اکتبر شروع می شود و در اواسط فوریه به پایان می رسد، در حالی که دوره امتحان معمولاً از اواخر فوریه تا اواسط مارس طول می کشد.

همچنین یک ترم استراحت معمولاً از اواسط فوریه تا اواسط آوریل وجود دارد

2. ترم تابستانی: از 1 آوریل تا 30 سپتامبر

دوره سخنرانی معمولاً از اواسط آوریل شروع می شود و در اواخر جولای به پایان می رسد و دوره امتحان از اواخر جولای تا اواسط آگوست طول می کشد. تعطیلات ترم از اواسط آگوست تا اواسط اکتبر انجام می شود.

همچنین سه استراحت کوتاه اضافی در طول سال تحصیلی وجود دارد:

تعطیلات کریسمس: حدود کریسمس و سال نو در اواخر دسامبر – آغاز ژانویه.

تعطیلات عید پاک: بستگی به زمان عید پاک دارد، اما معمولاً در ماه مارس یا آوریل است

تعطیلات پنطیکاست: معمولاً یک هفته در ماه مه یا ژوئن (بسته به زمان سقوط پنطیکاست)

البته، بسته به هر دانشگاه، ممکن است تغییراتی در این برنامه وجود داشته باشد، بنابراین همیشه بهتر است با دانشگاه خود نیز بررسی کنید.

چه زمانی برای دانشگاه های آلمان اقدام کنیم

بسته به زمان شروع دوره شما، دو مهلت درخواست نیز وجود دارد: 15 جولای اگر برنامه شما در ترم زمستان شروع می شود و 15 ژانویه اگر برنامه شما با ترم تابستان شروع می شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه

مدارک خاص مورد نیاز برای درخواست در یک دانشگاه آلمانی ممکن است بسته به برنامه و دانشگاه متفاوت باشد. با این حال، در اینجا لیستی از اسناد رایجی که معمولاً مورد نیاز است آورده شده است:

فرم درخواست تکمیل شده: این می تواند یک فرم درخواست آنلاین یا یک فرم کاغذی باشد.

یک کپی از دیپلم دبیرستان یا معادل آن: این ممکن است شامل ریز نمرات یا گواهی پایان کار باشد.

اثبات مهارت زبان: این ممکن است شامل گواهی مهارت در زبان آلمانی (مانند TestDaF یا DSH) یا به زبان انگلیسی (مانند تافل یا آیلتس)، بسته به زبان آموزشی برنامه باشد.

رزومه کاری (CV): این باید شامل تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ها و دستاوردهای شما باشد.

انگیزه نامه: این باید توضیح دهد که چرا به برنامه علاقه دارید و چرا کاندیدای مناسبی برای آن هستید.

توصیه نامه ها: این نامه ها باید توسط معلمان، استادان یا کارفرمایان نوشته شود که می توانند توانایی های علمی یا حرفه ای شما را تأیید کنند.

پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر: برای اثبات هویت و تابعیت شما لازم است.

توجه به این نکته مهم است که برخی از دانشگاه ها ممکن است به مدارک اضافی مانند نمونه کارهای هنری یا گواهی پزشکی نیاز داشته باشند. قبل از درخواست، حتماً شرایط خاص هر دانشگاه و برنامه را بررسی کنید.

الزامات زبان

برای تحصیل در آلمان باید آلمانی یا انگلیسی صحبت کنید. اکثر برنامه های تحصیلی به آلمانی نیاز دارند، به ویژه آنهایی که در دانشگاه های دولتی هستند.

الزامات زبان آلمانی

اگر در یکی از دانشگاه‌های دولتی آلمان درخواست می‌دهید، احتمالاً زبان اصلی آموزش آلمانی خواهد بود، بنابراین باید با شرکت در یکی از این آزمون‌ها، مدرکی دال بر مهارت‌های زبان آلمانی خود نشان دهید:

DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang) – آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه

این آزمون توسط دانشگاهی که در آن درخواست می دهید سازماندهی و میزبانی می شود، اما به خاطر داشته باشید که همه دانشگاه ها این آزمون را ارائه نمی دهند. بررسی کنید کدام موسسه DSH را ارائه می دهد.

TestDaF (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)

این آزمون را می توان به صورت کاغذی و دیجیتال در یکی از مراکز آزمون ثبت شده در سراسر جهان انجام داد. مراکز موجود برای گرفتن TestDaF را پیدا کنید.

الزامات زبان انگلیسی برای دانشگاه های آلمان

از سوی دیگر، اگر برای مدرک تحصیلی انگلیسی درخواست می دهید، باید مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی نشان دهید، در این صورت این آزمون ها اعمال می شوند (اما صفحه دانشگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کدام آزمون ها را می پذیرند):

آیلتس. برای هر دسته (Listening، Reading، Writing و Speaking)، و همچنین نمره کلی گروه، امتیاز 0 تا 9 دریافت خواهید کرد. عموماً دانشگاه های آلمان نمره 6.0 یا 6.5 می خواهند.

تافل. چهار بخش (Reading، Listening، Speaking و Writing) هر کدام از 0 تا 30 امتیاز دارند. شما می توانید حداکثر 120 امتیاز کسب کنید. بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش نمره 90 می خواهند.

آکادمیک PTE. در سه بخش Speaking & Writing، Reading و Listening می توانید بین 10 تا 90 امتیاز کسب کنید. برای تحصیل در مقطع لیسانس معمولاً باید بین 51 تا 60 امتیاز و برای مقطع فوق لیسانس نمره 57 تا 67 کسب کنید.

آزمون انگلیسی Duolingo. این آزمون روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و در حال حاضر توسط هزاران موسسه در سراسر جهان پذیرفته شده است. امتیازی بین 10 تا 160 کسب خواهید کرد که 95 تا 100 امتیاز معادل نمره 6.0 آیلتس است.

ویزای تحصیلی آلمان

از آنجایی که شما یک شهروند هلند هستید، از اینکه متوجه شوید برای تحصیل در آلمان به ویزا نیاز ندارید، هیجان زده خواهید شد. شادی کردن!

با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید وسایل خود را جمع کنید و به آلمان بروید. هنوز باید چند چیز را ترتیب دهید:

بیمه سلامت. این به این معنی است که شما باید تحقیقاتی را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا باید از قبل آن را پرداخت کنید، یا اینکه آیا شما ملزم به داشتن مقدار مشخصی از پوشش بیمه در سال هستید.

پول برای شهریه و هزینه های زندگی. این ممکن است بسته به دانشگاه انتخابی شما، برنامه تحصیلی که تصمیم گرفتید در آن تحصیل کنید یا حتی منطقه و شهر آلمان متفاوت باشد.

اجازه اقامت. این باید هر یک یا دو سال یکبار تمدید شود. بنابراین، به آن توجه کنید و آن را با قرمز در تقویم خود علامت بزنید. پس از دریافت یک آدرس ثابت در آلمان، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را ارائه کرده اید و زمان کافی برای منتظر ماندن برای مجوز خود بگذارید.

اقامتگاه عالی در محوطه دانشگاه. شما می توانید به راحتی با دانشجویان دیگر یک آپارتمان اجاره کنید و سه سال آینده را صرف بحث کنید که چه کسی باید کدام ظروف را بشوید.

بلیط هواپیما شما هرچه زودتر آن را رزرو کنید، هزینه کمتری برای آن پرداخت خواهید کرد.

مطمئناً بدست آوردن آنها به این راحتی نخواهد بود. اما، هی! -حداقل قسمت ویزای دانشجویی رو رد کردی، پس یه چیزی هست، اینطور نیست؟

فراموش نکنید که در طول تحصیل نیز مجاز به کار هستید. معمولاً، دانشجویانی که اتباع اتحادیه اروپا هستند و در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل می کنند، هیچ گونه محدودیت کاری ندارند. دیگران معمولاً اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. فقط قبل از جستجوی کار، مطمئن شوید که قانون آلمان در مورد آن چه می گوید.

چه چیز دیگری می توانیم بگوییم جز: موفق باشید و هرگز تفریح را در طول تحصیل فراموش نکنید!

مسکن دانشجویی در آلمان

یافتن مسکن مناسب و مقرون به صرفه می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه در شهرهای بزرگ که تقاضا در آن بالا است. گزینه های اصلی شما در آلمان به شرح زیر است:

خوابگاه های دانشجویی. بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه های خود را دارند که می تواند گزینه خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد. این خوابگاه ها می توانند کمی ابتدایی باشند، اما مقرون به صرفه هستند و فرصتی عالی برای ملاقات با دانشجویان دیگر ارائه می دهند.

آپارتمان های مسکونی دانشجویی. بسیاری از دانشجویان در آلمان در آپارتمان های مشترک به نام “WG” (Wohngemeinschaft) زندگی می کنند. این آپارتمان ها دارای آشپزخانه و حمام مشترک هستند، اما هر فرد اتاق خصوصی خود را دارد.

مسکن دانشجویی خارج از محوطه دانشگاه – آپارتمان های خصوصی. اگر ترجیح می دهید به تنهایی یا با خانواده زندگی کنید، می توانید به دنبال آپارتمان های خصوصی نیز باشید. با این حال، پیدا کردن آنها گران تر و سخت تر است، به خصوص در شهرهای بزرگ مانند برلین، مونیخ یا هامبورگ.

اجاره آپارتمان یک خوابه در آلمان به طور متوسط بین 500 تا 1000 یورو متغیر است، بسته به شهری که انتخاب می کنید (مونخن و اشتوتگارت گران ترین آنها هستند) و اینکه چقدر به مرکز شهر می خواهید زندگی کنید. البته، می توانید یک آپارتمان را نیز به اشتراک بگذارید و این مبلغ اجاره کمتری است.

این منابع مفید را که در آن می توانید محل اقامت دانشجویی پیدا کنید، بررسی کنید:

Amber

می توانید به دنبال یک آپارتمان در Amber بگردید – یک پلت فرم خصوصی که در آن می توانید به راحتی خوابگاه دانشجویی را در 9 کشور رزرو کنید.

Studentenwerk

Studentenwerk یک سازمان دانشجویی است که گزینه های مسکن مقرون به صرفه را برای دانشجویان فراهم می کند. آنها خوابگاه ها، آپارتمان های مشترک و آپارتمان های مجردی را با قیمت های مقرون به صرفه مدیریت می کنند.

زمان درخواست خوابگاه دانشجویی

شما باید در اسرع وقت، به طور ایده آل، چند ماه قبل از تاریخ برنامه ریزی شده خود، به دنبال محل اقامت باشید، البته تا زمانی که از دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید، پیشنهاد داشته باشید.

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان دارای امکانات مسکن یا مشارکت با ارائه‌دهندگان محل اقامت محلی هستند، بنابراین بهتر است برای اطلاعات در مورد گزینه‌های موجود و مهلت‌های درخواست، با دفتر بین‌المللی دانشگاه یا بخش خدمات دانشجویی تماس بگیرید.

هزینه زندگی در آلمان

به طور کلی، آلمان مکان مقرون به صرفه تری برای زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی است. با کمتر از 1000 یورو در ماه می توانید به آن بسنده کنید. و اگر این را با هزینه های تحصیل رایگان ترکیب کنید، یک مقصد تحصیلی بسیار مقرون به صرفه خواهید داشت.

اسکان احتمالاً بزرگترین هزینه شما خواهد بود. هزینه اجاره بسته به موقعیت و متراژ آپارتمان یا اتاق متفاوت است. در شهرهای بزرگتر مانند برلین، مونیخ یا هامبورگ، متوسط اجاره یک اتاق یک نفره در یک آپارتمان مشترک از 300 تا 600 یورو در ماه متغیر است، در حالی که میانگین اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه بین 600 تا 1000 یورو متغیر است. هر ماه. گذرنامه ماهیانه برای حمل و نقل عمومی می تواند حدود 70 تا 100 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

هزینه غذا در آلمان

هزینه غذا در آلمان نسبتا مقرون به صرفه است و یک وعده غذایی اولیه در یک رستوران بین 8 تا 15 یورو هزینه دارد. خرید مواد غذایی می تواند در فروشگاه های تخفیف دار مانند Lidl، Aldi یا Netto نیز مقرون به صرفه باشد. در اینجا برخی از برآوردهای کلی از هزینه غذا در آلمان آورده شده است:

مواد غذایی

به طور متوسط، یک لیتر شیر حدود 0.70-1.20 یورو، یک قرص نان حدود 1-3 یورو و یک دوجین تخم مرغ حدود 1-2 یورو قیمت دارد. یک کیلوگرم سیب، موز یا سیب زمینی حدود 1-2 یورو و یک کیلوگرم مرغ یا گوشت گاو حدود 8-15 یورو قیمت دارد.

بیرون غذا خوردن

یک ناهار اولیه در یک رستوران فست فود یا کافه تریا می تواند حدود 5-8 یورو هزینه داشته باشد، در حالی که یک وعده غذایی نشسته در یک رستوران متوسط ​​به طور متوسط 12-25 یورو برای هر نفر هزینه دارد. رستوران‌های ناهار خوری بسیار گران‌تر هستند و قیمت‌های آن از 40 تا 100 یورو برای هر نفر یا بیشتر است.

نوشیدنی

یک بطری آب (0.5 لیتر) معمولاً حدود 0.50 – 1 یورو است، در حالی که یک آبجو معمولی در یک بار یا رستوران بین 1.50 تا 3 یورو قیمت دارد. یک بطری شراب (750 میلی‌لیتر) می‌تواند از 5 تا 15 یورو متغیر باشد و شراب‌های رده بالاتر قیمت بیشتری دارند.

کار و تحصیل در آلمان

آیا دانشجویان بین المللی اجازه کار در آلمان را دارند؟

دانشجویان بین المللی تحت شرایط خاصی مجاز به کار در آلمان هستند. اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، می توانید 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنید. با این حال، در تعطیلات ترم، شما مجاز به کار تمام وقت هستید. برای کار بیشتر از آن باید از آژانس کار فدرال و اداره اتباع خارجی اجازه بخواهید. همچنین، به یاد داشته باشید که دانشجویان بین المللی اجازه ندارند به عنوان خوداشتغالی یا آزاد کار کنند.

همچنین شایان ذکر است که برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است محدودیت های خاص خود را در ساعات کاری برای دانشجویان بین المللی در آلمان داشته باشند. بنابراین، مهم است که با دفتر بین المللی دانشگاه یا مرکز شغلی خود برای دستورالعمل های خاص در مورد استخدام برای دانشجویان بین المللی مشورت کنید.

از طرف دیگر، اگر شهروند اتحادیه اروپا یا شهروند ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس هستید، می توانید بدون هیچ محدودیتی در آلمان کار کنید.

کجا می توانم شغل پیدا کنم؟

می توانید با نگاه کردن به پورتال های شغلی خاص برای مشاغل دانشجویی در آلمان شروع کنید. در این پورتال ها می توانید کار پاره وقت برای دانشجویان و فرصت های کاری انعطاف پذیر و کوتاه مدت پیدا کنید.

برخی از پورتال های شغلی محبوب دانشجویی عبارتند از:

علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه ها در آلمان دارای مراکز شغلی هستند که می توانند به دانشجویان در یافتن فرصت های کاری کمک کنند. این مراکز می توانند اطلاعاتی در مورد فرصت های شغلی، کارآموزی و رویدادهای شغلی ارائه دهند، اما در تهیه رزومه و آماده شدن برای مصاحبه های شغلی نیز راهنمایی می کنند.

>> این مقاله را برای نکاتی در مورد یافتن مشاغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی، از جمله ایده هایی در مورد نحوه دریافت کارآموزی یا مشاغل آنلاین کار از خانه برای دانشجویان بخوانید.

همچنین انجمن‌ها و گروه‌های آنلاینی وجود دارد که دانشجویان و متخصصان در آلمان فرصت‌های شغلی و مشاوره شغلی را به اشتراک می‌گذارند، مانند InterNations و Meetup.

آیا آلمان امن است؟

به طور کلی آلمان یک کشور امن محسوب می شود. با این حال، شما باید از همان اقدامات ایمنی شخصی عقل سلیم استفاده کنید که در هر جای دیگر جهان استفاده می کنید:

1. مطمئن شوید که شماره های اضطراری را می دانید:

110 برای موارد اضطراری که نیاز به پلیس دارد (شماره اورژانس ملی)

112 برای فوریت های پزشکی و آتش نشانی (شماره اورژانس اروپایی)

2. از گوشه ها یا خیابان های تاریک در شب اجتناب کنید.

3. هنگام بیرون آوردن پول از دستگاه های خودپرداز توجه بیشتری داشته باشید.

4. سعی کنید شب ها تنها راه نروید. 5. مراقب جیب بری باشید

در مورد مسائل بهداشتی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند اما آنقدر فوری نیستند که نیاز به مراجعه به بیمارستان داشته باشند، اما نمی‌توانید منتظر بمانید تا بتوانید پزشک عمومی خود (پزشک عمومی) را ببینید، همچنین می‌توانید با 116 117 تماس بگیرید.

بیمه دانشجویی در آلمان

همه افرادی که در آلمان زندگی می کنند باید از بیمه مراقبت های بهداشتی اعم از قانونی یا خصوصی برخوردار باشند. دانشجویان بین المللی نیز به بیمه درمانی نیاز دارند، بنابراین شما باید در ابتدای ترم جدید در دانشگاه، بیمه نامه داشته باشید.

برای آن، شما چندین گزینه دارید:

از بیمه درمانی کشور خود استفاده کنید. این وضعیت برای دانشجویان اتحادیه اروپا (شما باید کارت بیمه سلامت اروپا – EHIC را از کشور خود درخواست کنید) و چند کشور دیگر که آلمان با آنها چنین توافق نامه ای دارد، صدق می کند.

از آلمان بیمه درمانی قانونی بگیرید که حدود 110 یورو در ماه برای شما هزینه دارد.

بیمه درمانی را از یک ارائه دهنده بیمه خصوصی در آلمان انتخاب کنید

ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که در بیمه دانشجویی تخصص دارد، مانند AON. این بیمه همچنین بیمه دندانپزشکی دانشجویی، کمک اضطراری، اموال شخصی و بیمه مسافرت دانشجویی را نیز پوشش می دهد.

بیمه درمانی ارائه شده توسط DAAD (سرویس تبادل دانشگاهی آلمان) را انتخاب کنید.

خدمات پشتیبانی در دسترس برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه شما مهم ترین مکانی است که می توانید در طول سال های تحصیلی خود خدمات پشتیبانی دانشجویی با کیفیتی را پیدا کنید و خدمات مختلفی در زمینه سلامت روان، پشتیبانی تحصیلی، پشتیبانی زبان و غیره ارائه می دهد.

در دانشگاه خود باید به دنبال موارد زیر باشید:

دفتر بین‌المللی: این اولین نقطه تماس برای دانشجویان بین‌المللی است که در آن می‌توانید برای مسائل خاص تحصیلات بین‌المللی پشتیبانی پیدا کنید.

دفتر ثبت دانشگاه: که به وظایف مدیران عمومی می پردازد.

اتحادیه دانشجویان: یک سازمان دانشجویی که نماینده و حمایت از حقوق دانشجویان است. هر دانشگاه اتحادیه دانشجویان خود را دارد که بخشی از FZS – فدراسیون آزاد اتحادیه های دانشجویی است

سازمان‌های دیگری که از دانشجویان بین‌المللی در آلمان حمایت زیادی می‌کنند عبارتند از:

DAAD – سرویس تبادل آکادمیک آلمان: بزرگترین سازمان پشتیبانی از دانشجویان بین المللی در آلمان

انجمن ملی آلمان برای امور دانشجویی: این سازمان خدماتی را برای حمایت از دانشجویان بین المللی در آلمان ارائه می دهد، از جمله اطلاعاتی در مورد محل اقامت، بیمه درمانی و رویدادهای اجتماعی.

Study-in-Germany : وب سایت با اطلاعات مفید فراوان برای دانشجویان بین المللی.

Uni-Assist : پلتفرمی که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا برای دانشگاه های آلمان درخواست دهند.

وزارت خارجه فدرال: جایی که می توانید اطلاعات رسمی در مورد درخواست ویزا و شرایط قانونی زندگی در آلمان را بیابید.

تشکل های دانشجویی

تعداد کمی از سازمان های دانشجویی در آلمان وجود دارد که برای بسیاری از سلایق و علایق مختلف مناسب هستند. ما برخی از شناخته شده ترین آنها را مرور خواهیم کرد:

AIESEC یک سازمان جهانی تحت رهبری جوانان است که توسعه رهبری و فرصت های تبادل بین فرهنگی را برای جوانان فراهم می کند. در بیش از 120 کشور جهان با چندین بخش در آلمان حضور دارد.

شبکه دانشجویی اراسموس (ESN) آلمان یک سازمان دانشجویی است که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا در زندگی دانشگاهی آلمان ادغام شوند. رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، دوره های زبان و سایر خدمات پشتیبانی را ارائه می دهد.

Campus for Change یک سازمان تحت رهبری دانشجویی است که بر روی پایداری و اقدامات اقلیمی تمرکز دارد. از ابتکارات و پروژه های دانشجویی حمایت می کند و از سیاست های پایدار در محوطه دانشگاه و فراتر از آن حمایت می کند.

Enactus آلمان با دانش آموزان برای توسعه و اجرای پروژه های تجاری پایدار که به چالش های اجتماعی و زیست محیطی می پردازد کار می کند.

موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) یک انجمن حرفه ای برای مهندسان، دانشمندان و دیگر متخصصان در زمینه فناوری است. IEEE آلمان فرصت های شبکه، کنفرانس ها و سایر منابع را برای دانشجویان علاقه مند به این رشته فراهم می کند.

کارهایی که باید برای دانش آموزان با بودجه انجام شود

آلمان کارهای زیادی برای انجام دادن برای دانشجویان با بودجه دارد، مانند بازدید از موزه ها و گالری ها، زیرا بسیاری از آنها پذیرش رایگان دارند، به ویژه در روزهای خاصی از هفته یا در ساعات خاصی. همچنین رویدادهای زیادی مانند کنسرت ها و رویدادهای ورزشی وجود دارد که برای دانشجویان با کارت شناسایی معتبر دانشجویی تخفیف داده می شود.

در آلمان، شما همچنین این فرصت را دارید که زمان خود را در طبیعت بگذرانید زیرا پارک ها، جنگل ها و دیگر مناظر طبیعی وجود دارد که ارزش کاوش را دارند. شما می توانید برای پیاده روی بروید، یک پیک نیک داشته باشید، یا به سادگی در طبیعت بدون صرف هزینه استراحت کنید.

علاوه بر این، برخی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در آلمان برای دانش آموزان جشنواره های خیابانی، کنسرت ها و بازارهایی است که در شهرهای سراسر کشور برگزار می شود. اینها راهی عالی برای تجربه فرهنگ محلی هستند.

برترین جاذبه های شهری برای دانش آموزان

Oktoberfest: Oktoberfest که هر ساله در Munchen برگزار می شود، بزرگترین جشنواره آبجو در جهان است و میلیون ها بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می کند. این جشنواره به مدت 16 روز، معمولاً از اواسط تا اواخر سپتامبر تا اولین آخر هفته در ماه اکتبر برگزار می شود و غذاهای سنتی باواریایی، موسیقی و البته آبجو فراوان را ارائه می دهد.

: Karneval/Fasching همچنین به عنوان “فصل پنجم” شناخته می شود، Karneval/Fasching یک جشنواره قبل از عید است که در بسیاری از مناطق آلمان جشن گرفته می شود. این جشن ها معمولاً شامل رژه، لباس، موسیقی و رقص است و در فوریه یا مارس برگزار می شود.

بازارهای کریسمس: این یکی از بهترین کارهایی است که می توان در زمستان در آلمان انجام داد. این بازارها که در بسیاری از شهرها و شهرهای سرتاسر آلمان یافت می شوند، صنایع دستی سنتی، غذاها و هدایا و همچنین مقدار زیادی گلوین (شراب داغ) و سایر خوراکی های تعطیلات را ارائه می دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین: این جشنواره که به عنوان برلیناله نیز شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین جشنواره‌های جهان است و هر ساله در ماه فوریه در برلین برگزار می‌شود. این جشنواره فیلم‌هایی را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و فیلمسازان، متخصصان صنعت و طرفداران سینما را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

دیوار برلین: دیوار برلین نمادی از جنگ سرد بود و بقایای آن به عنوان یادآوری قدرتمند از گذشته تقسیم شده کشور است. بازدیدکنندگان می‌توانند بخش‌هایی از دیوار را که هنوز پابرجاست، و همچنین موزه بازرسی چارلی را ببینند که تاریخچه دیوار را شرح می‌دهد.

5 جاذبه برتر در فضای باز:

جاده رمانتیک: جاده رمانتیک مسیری زیبا است که از میان برخی از زیباترین شهرها و روستاهای آلمان، از جمله روتنبورگ اوب در تاوبر و آگسبورگ می گذرد. این مسیر برای یک سفر جاده ای عالی است و زیبایی های منظره و مکان های دیدنی تاریخی زیادی را ارائه می دهد.

جنگل سیاه: جنگل سیاه واقع در جنوب غربی آلمان، جنگلی انبوه و همیشه سبز است که به خاطر زیبایی طبیعی، ساعت های فاخته و کیک سنتی جنگل سیاه شهرت دارد. بازدیدکنندگان می توانند پیاده روی کنند، دوچرخه سواری کنند، و شهرها و روستاهای زیادی را در این منطقه کشف کنند.

Rhein in Flammen: Rhein in Flammen یا “Rhine in Flames” مجموعه ای از جشنواره های تابستانی است که در امتداد رودخانه راین برگزار می شود. این جشنواره ها شامل نمایش های آتش بازی، موسیقی و سایر سرگرمی ها است و در شهرها و شهرهای مختلف در کنار رودخانه برگزار می شود.

قلعه Neuschwanstein: این قلعه که در کوه های آلپ باواریا قرار دارد، الهام بخش قلعه معروف دیزنی است و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آلمان است.

دروازه براندنبورگ: دروازه براندنبورگ یکی از شناخته شده ترین نقاط دیدنی برلین، طاق پیروزی قرن هجدهم و نماد وحدت و صلح است.

مسافرت در آلمان

در آلمان می توانید با قطار، اتوبوس، تراموا و کشتی سفر کنید. به عنوان یک دانشجو، ممکن است یک کارت سفر رایگان از دانشگاه خود دریافت کنید، اما حتی اگر این کار را نکنید، شاهزاده ها کاملا مقرون به صرفه هستند.

دویچه بان (DB) شرکت راه آهن ملی است و هم قطارهای منطقه ای و هم قطارهای مسافت طولانی را اداره می کند. اگر زیر 27 سال دارید، می‌توانید تخفیف‌های سفر دانشجویی دریافت کنید و بلیط‌هایی را از 12.90 یورو پیدا کنید.

منابع مفید دیگر عبارتند از:

BVG Berlin که سیستم حمل و نقل عمومی را در برلین اداره می کند.

MVG Munich که سیستم حمل و نقل عمومی را در مونیخ اداره می کند.

RMV فرانکفورت که سیستم حمل و نقل عمومی را در منطقه فرانکفورت راین-ماین اداره می کند.

VRR Ruhr که سیستم حمل و نقل عمومی را در منطقه روهر اداره می کند.

علاوه بر این، در حین تحصیل در دانشگاه های آلمان، می توانید از برنامه های مختلفی مانند:

Erasmus+ یک برنامه اتحادیه اروپا است که بودجه ای را برای دانشجویان برای تحصیل، کار یا داوطلب شدن در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا فراهم می کند.

انجمن خوابگاه جوانان آلمان که محل اقامت مقرون به صرفه را ارائه می دهد.

گذرنامه Youth Interrail Pass، می‌توانید برای سفر با قطار در آلمان، اروپا و یا در سراسر جهان، یک کارت قطار با تخفیف خریداری کنید.

یادگیری آلمانی

بسیاری از آموزشگاه های زبان در آلمان دوره هایی را برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری است ارائه می دهند. برخی از مدارس زبان معروف عبارتند از:

انستیتو گوته یک سازمان جهانی است که زبان و فرهنگ آلمانی را از طریق دوره های زبان، رویدادهای فرهنگی و امتحانات ترویج می کند.

برلیتز، یک شرکت آموزش زبان است که طیف وسیعی از دوره های زبان از جمله آلمانی را از طریق فرمت های مختلف مانند کلاس های حضوری، دوره های آنلاین و مطالب خودآموز ارائه می دهد.

DeutschAkademie، یک آموزشگاه زبان که دوره های زبان آلمانی را برای سطوح مختلف مهارت، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، با تمرکز بر کلاس های کوچک و آموزش شخصی ارائه می دهد.

بسیاری از دانشگاه های آلمان نیز دوره های زبان آلمانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. حتی برخی از دانشگاه ها برای آن دسته از دانشجویانی که می خواهند با آنها تحصیل کنند اما هنوز شرایط زبان را ندارند، دوره های آمادگی دارند.

گزینه سوم دوره های آنلاین است. اینها به شما امکان می دهد زبان آلمانی را از هر کجای دنیا یاد بگیرید. برخی از پلتفرم های محبوب یادگیری زبان آنلاین عبارتند از:

Duolingo یک برنامه یادگیری زبان بسیار محبوب است که درس های گیمیفی شده را به صورت رایگان ارائه می دهد. شما می توانید زبان های مختلفی از جمله آلمانی را یاد بگیرید و هم در دستگاه های تلفن همراه و هم در مرورگرهای وب به آن دسترسی داشته باشید.

Babbel یکی دیگر از برنامه های یادگیری زبان است که درس ها و تمرین های تعاملی را با هزینه اشتراک ارائه می دهد. بازخورد شخصی ارائه می دهد و پیشرفت را ردیابی می کند و طیف وسیعی از زبان ها از جمله آلمانی را پوشش می دهد.

Rosetta Stone یک نرم افزار یادگیری زبان است که درس ها و بازخوردهای شخصی ارائه می دهد و شما می توانید آلمانی را با هزینه اشتراک یاد بگیرید.

زندگی به عنوان یک مهاجر در آلمان

آلمان جامعه ای پذیرا و چندفرهنگی است. مهاجران می توانند فرصت های زیادی برای ارتباط با دیگران و کشف فرهنگ غنی کشور پیدا کنند. با این حال، اگر بدون یادگیری آلمانی از پس تحصیلات خود برآمدید، اکنون وقت آن است که کلاس های زبان را شروع کنید. اگر می خواهید در بازار کار موفق باشید، صحبت به زبان رسمی کشور در آلمان بسیار مهم است.

پیدا کردن آپارتمان های مهاجر معمولاً دشوار نیست، و اگر چیزی خارج از مرکز شهر انتخاب کنید یا آپارتمان را به اشتراک بگذارید، می توانید با اجاره ای مقرون به صرفه از پس آن برآیید.

در عین حال، به یاد داشته باشید که بیمه درمانی برای همه ساکنان، از جمله مهاجران، اجباری است. به طور مشابه زمانی که دانشجو بودید، بسته به نیاز و ترجیحات خود می توانید بین بیمه درمانی دولتی یا خصوصی یکی را انتخاب کنید. بیمه سلامت عمومی به طور کلی مقرون به صرفه تر است، در حالی که بیمه درمانی خصوصی مراقبت های شخصی تر و مزایای اضافی مانند پوشش دندان و بینایی را ارائه می دهد.

جوامع مهاجر در آلمان

به گزارش Deutschland.de، یکی از خدمات وزارت خارجه فدرال، بهترین شهرها برای مهاجران در آلمان آخن، دوسلدورف، هامبورگ و فرانکفورت آم ماین هستند. این نتایج بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط 20000 شهروند آلمانی است و در مجموع 8 شهر آلمان را نشان می دهد که در میان 82 شهر محبوب جامعه مهاجران سابق قرار دارند.

در عین حال، می توانید به کیفیت زندگی به طور کلی در آلمان نگاه کنید و متوجه شوید که به غیر از چهار شهر ذکر شده در بالا، برلین، مونیخ، نورنبرگ و اشتوتگارتا از بهترین مکان ها برای زندگی در آلمان برای مهاجران هستند.

بر اساس اداره آمار فدرال آلمان، از نظر اینکه چه ملیتی در آلمان غالب است، در پایان سال 2021 بیشترین جمعیت مهاجر ترک بوده و پس از آن لهستانی ها، رومانیایی ها و سوری ها قرار دارند.

اگر می خواهید با هموطنان خود در آلمان ارتباط برقرار کنید، می توانید با پیوستن به DEGIS، بزرگترین شبکه دانشجویی بین المللی در آلمان، شروع کنید. در اینجا می توانید در رویدادها شرکت کنید، با دانش آموزان دیگر ملاقات کنید و با آنها داوطلب شوید تا تجربیات مفیدی کسب کنید.

قوانین مهاجرت به آلمان

نحوه تغییر وضعیت مهاجرت شما پس از فارغ التحصیلی

پس از فارغ التحصیلی، اگر از خارج از اتحادیه اروپا هستید، اصلی ترین چیزی که تغییر می کند این است که دیگر ویزای تحصیلی نخواهید داشت، بنابراین باید نوع دیگری از ویزا را برای اقامت در این کشور پیدا کنید. بسته به موقعیت خود، چندین گزینه مختلف برای ویزا دارید.

به خاطر داشته باشید که فرآیند مهاجرت به آلمان می تواند پیچیده باشد و هزینه هایی نیز با آن همراه است. هزینه رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرت فعلی 75 یورو است. علاوه بر این، ممکن است متقاضیان نیاز به ارائه مدارک اضافی و شرکت در مصاحبه حضوری داشته باشند.

انواع ویزا

نوع ویزای مورد نیاز شما پس از فارغ التحصیلی به کاری که می خواهید در مورد کار و اشتغال انجام دهید بستگی دارد. دسته بندی های اصلی برای شما عبارتند از:

ویزای جستجوی کار. این ویزا به فارغ التحصیلان اخیر اجازه می دهد تا حداکثر شش ماه در آلمان بمانند در حالی که به دنبال کار هستند. اگر شغلی پیدا شود، فرد می تواند برای ویزای کار اقدام کند.

ویزای دوره زبان این ویزا به افراد اجازه می دهد تا زمانی که زبان آلمانی را مطالعه می کنند تا یک سال در آلمان بمانند. این می تواند یک راه عالی برای بهبود مهارت های زبانی و افزایش قابلیت استخدام در آلمان باشد.

ویزا برای خوداشتغالی. این نوع برای کسانی است که در حرفه های آزاد مانند هنر، علم یا آموزش فعال هستند و به صورت خوداشتغال کار می کنند، همچنین برای کسانی که مایل به راه اندازی کسب و کار خود در آلمان هستند.

ویزای کاری. این نوع چندین موقعیت ممکن را پوشش می دهد:

  • کارت آبی؛
  • کار با قرارداد؛
  • کار با مدرکی که تا حدی شناخته شده است.
  • کار به عنوان یک متخصص IT با تجربه کاری؛
  • جویای کار (دانشگاهی)؛
  • جویای کار (آموزش حرفه ای)
  • زمان پردازش مهاجرت

زمان پردازش ویزای آلمان می تواند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. به عنوان مثال، ویزای جستجوی کار ممکن است تقریباً 4-6 هفته طول بکشد، در حالی که ویزای اتحاد خانواده می تواند چندین ماه طول بکشد.

فرصت های شغلی در آلمان

آلمان دارای پایین ترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا است در حالی که بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را دارد. این بدان معناست که نیاز دائمی به کارگران ماهر و افراد تحصیل کرده برای برآورده ساختن نیازهای نیروی کار در کشور وجود دارد.

جدا از داشتن فرصت های کاری زیاد، تعادل کار و زندگی در آلمان عالی است و متوسط حقوق ناخالص ماهانه 4105 یورو است.

اگر تصمیم دارید بمانید و به دنبال شغل فارغ التحصیل باشید، در اینجا چند نقطه شروع وجود دارد:

Expatica: فرصت های شغلی عالی در آلمان برای دانشجویان بین المللی که انگلیسی صحبت می کنند

پورتال EURES (خدمات اشتغال اروپا، بخشی از کمیسیون اروپا): برای افرادی از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، یا سوئیس.

آژانس استخدام فدرال: بزرگترین ارائه دهنده خدمات بازار کار در آلمان و شامل ZAV (خدمات بین المللی کاریابی) است که بخش ویژه ای برای فرصت های شغلی در آلمان برای خارجی ها اختصاص داده شده است.

مشاغل انگلیسی: مشاغلی که نیاز به زبان انگلیسی دارند

Jobooh: مشاغل در استارتاپ ها

دانشگاهیان: مشاغل علمی و پژوهشی

Staufenbiel: مشاغل در آلمان برای فارغ التحصیلان و دانشجویان

Stepstone: شامل دوره های کارآموزی و مشاغل برای فارغ التحصیلان است

هیولا

کونونو

MeineStellenboersen

JobStairs

محلی

کیمتا

اگر می خواهید در مورد کار در آلمان بیشتر بدانید، باید بررسی کنید

Expatica با راهنمای جامع خود در مورد چگونگی یافتن کار در آلمان

EXpatrio که اطلاعات مفید زیادی در مورد محیط کار آلمان می دهد

ادامه تحصیل در آلمان

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که از یک دانشگاه آلمان فارغ التحصیل می شوید و می خواهید تحصیلات خود را در آلمان ادامه دهید، چندین گزینه برای شما وجود دارد:

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: اگر در حال حاضر مدرک لیسانس خود را در آلمان کسب کرده اید، می توانید برای مدرک کارشناسی ارشد بدون شهریه درخواست دهید، البته تا زمانی که در همان رشته تحصیلی در یک دانشگاه دولتی ادامه دهید. برای دیدن بیش از 1800 کارشناسی ارشد در آلمان به اینجا سر بزنید.

درخواست برای دکترا: اگر شما علاقه مند به دنبال کردن یک مدرک مبتنی بر تحقیق هستید و در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد دارید، می توانید برای برنامه دکترای فلسفه (PhD) در آلمان درخواست دهید. شما می توانید یک دکترای فردی (تحقیقات خودگردان زیر نظر یک استاد) یا یک دکترای ساختاریافته را انتخاب کنید که در آن نظارت تیمی و دوره های آموزشی دارید و معمولاً با کمک هزینه تبلیغ می شود. در اینجا لیستی از دکترا در آلمان آمده است.

درخواست برای مدرک یا مدرک تحصیلات تکمیلی: گواهینامه و مدرک تحصیلات تکمیلی در آلمان را می توان از دانشگاه ها، دانشکده های فنی و موسسات خصوصی دریافت کرد. آنها معمولاً برنامه های بدون مدرک هستند که بر آموزش عملی و شغل محور تمرکز می کنند و اغلب شامل ترکیبی از دوره های آموزشی و تجربه عملی هستند.

برای صلاحیت حرفه ای درخواست دهید: مشاغلی مانند حقوق، پزشکی یا تدریس به مدارک اضافی فراتر از مدرک نیاز دارند. شما می توانید برای این صلاحیت های حرفه ای از طریق سازمان های حرفه ای یا موسسات نظارتی اقدام کنید.

سوالات متداول

1. آیا دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان نیاز به ویزا دارند؟

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA برای تحصیل در آلمان نیاز به ویزا دارند. نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی به کشور مبدا و مدت اقامت شما دارد.

2. آیا تحصیل در آلمان ارزشش را دارد؟

تحصیل در آلمان به دلیل کیفیت بالای تحصیلات، شهرت بین المللی دانشگاه های آلمان و فرصت هایی برای تحقیق و توسعه شغلی می تواند برای بسیاری از دانشجویان ارزشمند باشد. با این حال، در نهایت به اهداف و شرایط فردی شما بستگی دارد.

3. هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

تحصیل در آلمان می تواند در دانشگاه های دولتی به جز ایالت براندنبورگ رایگان باشد. با این حال، هزینه های دیگری مانند مسکن، بیمه درمانی و هزینه های زندگی باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، در صورت انتخاب دانشگاه بدون شهریه، می توانید با کمتر از 12000 در سال در آلمان تحصیل کنید.

4. برای تحصیل در آلمان چقدر پول لازم است؟

مقدار پول مورد نیاز برای تحصیل در آلمان بسته به عواملی مانند محل دانشگاه، سبک زندگی و نوع برنامه ای که در حال تحصیل هستید متفاوت است. اگر بودجه خوبی داشته باشید می توانید با کمتر از 1000 یورو در ماه در آلمان زندگی کنید. با توجه به Bundesausbildungsförderungsgesetz (تنظیم کننده رسمی وام های دانشجویی و بورسیه تحصیلی در آلمان)، برآورد دقیق حداقل 934 یورو در ماه یا 11208 یورو در سال است. اگر دانشجوی یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، باید مدرکی را ارائه دهید که نشان دهد این امکان را دارید که این امور مالی را هنگام درخواست ویزا پوشش دهید.

5. آیا می توانم بدون آیلتس در آلمان تحصیل کنم؟

بله امکان تحصیل در آلمان بدون آیلتس وجود دارد. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است سایر آزمون‌های مهارت زبان را بپذیرند یا به دانش‌آموزان اجازه دهند تا قبل از شروع دوره تحصیلی خود، دوره‌های زبان را در دانشگاه بگذرانند.

6. شرایط تحصیل در آلمان چیست؟

شرایط تحصیل در آلمان بسته به سطح تحصیلات و برنامه ای که برای آن درخواست می کنید متفاوت است. به طور کلی، شما باید تحصیلات متوسطه را گذرانده باشید و مدرکی دال بر مهارت زبان (به زبان آلمانی یا انگلیسی بسته به زبان آموزشی دوره خود) داشته باشید، و همچنین نیازهای اضافی تعیین شده توسط دانشگاه انتخابی خود را داشته باشید.

7. برای تحصیل در آلمان چه آزمون هایی لازم است؟

شرط اصلی قبولی در امتحان نهایی مدرسه در کشور خود است که باید معادل Abitur آلمانی یا A-levels یا Baccalaureate باشد. جدای از آن، باید در آزمون زبان شرکت کنید و بسته به برنامه‌تان، ممکن است در آزمون‌های اضافی نیز شرکت کنید. به عنوان مثال، برای دانشکده پزشکی، احتمالاً باید “Test für Medizinische Studiengänge” (TMS)، یک امتحان ورودی دانشگاهی خاص را بگذرانید.

8. چگونه می توان در حین تحصیل در آلمان اقامت دائم گرفت؟

دانشجویان بین المللی در آلمان در صورت داشتن شرایط خاصی مانند استخدام به عنوان کارگر ماهر و داشتن منابع مالی کافی، دو سال پس از اتمام تحصیلات خود می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT