فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند ( اپلای فنلاند ) | دریافت مجوز اقامت دانشجویی

زمان مطالعه 3 دقیقه

آیا علاقمند به تحصیل در کشور فنلاند هستید؟ در صورت داشتن سوالات خاص بهتر است همیشه با دانشگاهی که می‌خواهید اپلای کنید صحبت کنید، اما می‌توانید مراحل زیر را برای شروع انجام دهید! در ادامه به فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند (اپلای فنلاند) می‌پردازیم.

فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند

۱. یک برنامه تحصیلی انتخاب کنید

4 فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند ( اپلای فنلاند ) دریافت مجوز اقامت دانشجویی

در ابتدا با انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب شروع کنید. می‌توانید گزینه‌های موجود را در پورتال Studyinfo.fi جستجو کنید. در این پورتال معمولاً به صورت آنلاین نیز می‌توانید درخواست خود را ارسال می‌کنید. فنلاند دارای برنامه‌های تحصیلی زیادی است که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. فارغ از این که دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید، برنامه‌های تحصیلی مختلفی در بسیاری از رشته‌ها وجود دارد. به همین دلیل فنلاند به دلیل برنامه‌های تحصیلی متنوع در زمینه علوم، مهندسی و نوآوری مشهور است.

۲. فرم‌ها و مدارک مورد نیاز را آماده کنید

هر دانشگاه یا UAS معیارها و مدارک مورد نیاز خاص خود را دارد، اما مدارک اصلی که معمولاً توسط همه دانشگاه‌ها مورد نیاز است عبارتند از:

  • کپی کامل مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک به زبان فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی
  • اصل مدرک و ترجمه رسمی دانشنامه

دانشگاه‌ها لیست کاملی از مدارک مورد نیاز را در فرم درخواست يا Application Form مربوط ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که همه مدارک باید به یکی از زبان‌های رسمی فنلاند یا به زبان انگلیسی باشد و اگر زبان مادری شما به جز این زبان‌های ذکر شده باشد باید در آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی مانند تافل یا ایلتس شرکت کنید.

۳. شرایط پذیرش را بررسی کنید

3 فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند ( اپلای فنلاند ) دریافت مجوز اقامت دانشجویی

بسته به دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید ممکن است اسناد و مدارک خاصی مورد نیاز باشد. همیشه از وب سایت دانشگاه شرایط پذیرش را بررسی کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال با بخش پذیرش دانشگاه تماس بگیرید. در مورد فنلاند حتماً مهلت ارسال درخواست را چک کنید زیرا مهلت‌های هر دانشگاه با هم تفاوت دارند و ممکن است مجبور باشید مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنید و از شما بخواهد در یک آزمون TOEFL یا IELTS شرکت کنید.

۴. درخواست خود را ارسال کنید

فرآیند درخواست آنلاین خود را در Studyinfo.fi شروع کنید. بستگی به برنامه تحصیلی دو نوع درخواست وجود دارد:

  • درخواست مشترک
  • درخواست جداگانه

در درخواست مشترک می‌توانید با یک درخواست برای ۶ برنامه تحصیلی اپلای کنید. در درخواست جداگانه برای هر دوره تحصیلی باید فرم جداگانه‌ای ارسال کنید. فرم‌های درخواست جداگانه برای هر برنامه تحصیلی یا دانشگاه باید به طور جداگانه تکمیل شود و محدودیتی در تعداد برنامه‌های تحصیلی برای اپلای وجود ندارد.

۵. درخواست مجوز اقامت دانشجویی

فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند ( اپلای فنلاند ) دریافت مجوز اقامت دانشجویی

هنگامی که پذیرش تحصیلی رسمی خود را از یک دانشگاه در فنلاند دریافت کردید، می‌توانید برای مجوز اقامت دانشجویی [R1] اقدام کنید. اگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA یا سوئیس هستید، می‌توانید یکبار در این کشور درخواست اقامت کنید.

شما می‌توانید در سفارت یا دفتر نمایندگی در کشور خود یا به صورت آنلاین درخواست دهید، اما باید به نمایندگی دیپلماتیک فنلاند [R2] بروید تا هویت خود را تأیید کرده و کپی اسنادی که در طول فرایند درخواست به آنها نیاز دارید ارائه دهید و همچنین اثر انگشت خود را ثبت کنید.

۶. ورود به فنلاند

پس از پذیرش تحصیلی فنلاند و دریافت ویزا برای اقامت دانشجویی وقت آن است که ماجراجویی‌های خود را در فنلاند آغاز کنید! هزینه‌های زندگی در فنلاند و بودجه خود را بررسی کنید. در مرحله بعد شروع به جستجوی محل اقامت خود در فنلاند کنید. در صورت داشتن بودجه کافی می‌توانید یک ماشین بخرید. مهم نیست در کدام شهر فنلاند اقامت دارید، مناظر و جاذبه‌های زیادی در این سراسر کشور وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

حال که با فرایند پذیرش تحصیلی فنلاند آشنا شدید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرتی و ثبت نام آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات تعیین وقت سفارت

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT