چطور سرعت خواندن ریدینگ آیلتس و تافل را افزایش دهیم؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه زبان آموزان زیادی به دنبال شرکت در آزمون‌های تافل یا آیلتس هستند. برای شرکت‌ در این آزمون‌ها، زبان آموزان نیازمند ساعت‌ها و روزها تلاش برای ایجاد آمادگی هستند. یکی از چالش برانگیز‌ترین بخش‌های این دو آزمون، بخش ریدینگ است که افراد زیادی با آن مشکل دارند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور سرعت خواندن ریدینگ آیلتس و تافل را افزایش دهید بدون آنکه در درک مطلب (Comprehension) دچار اشکال شوید.

قبل از هر چیز دایره لغات خود را افزایش دهید

شکی نیست که تعداد لغات برای یادگیری زیاد هستند و تمامی ندارند. از طرفی هنگامی که می‌خواهید بسیار سریع مطلبی را اسکن کنید، اینکه دریک جمله کلمه‌ای نا آشنا باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند و به احتمال زیاد از طریق متن پی به جمله می‌برید. اما اگر در یک جمله، مفهوم تعداد زیادی از کلمات را ندانید آنگاه نخواهید توانست به درک صحیحی از آن جمله برسید.

پس لازم است هر روز چند کلمه جدید یاد بگیرد؛ ولی نه هر کلمه‌ای که به شما در آزمون زیاد کمک نکند. منظور این است که اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید باید کلمات مهم این آزمون را مطالعه نمایید و همچنین اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت‌ کنید، باید به سراغ مراجع کلمات آزمون آیلتس بروید.

سرعت خواندن ریدینگ آیلتس و تافل

یکی از بهترین راه‌کارهای یادگیری کلمات، استفاده از memrise است که سیستمی هوشمند برای یادگیری کلمات زبان آزمون‌های مختلف مثل PTE و GRE و IELTS و TOFEL و …. دارد. برای کار با این سایت پیشنهاد می‌شود مقاله «اپلیکیشن و سایت Memrise» را مطالعه کنید تا با روند کارکرد آن آشنا شوید.

تکنیک افزایش سرعت خواندن ریدینگ آیلتس و تافل

برای شروع باید از منابع معتبر که به ریدینگ آیلتس یا تافل نزدیک است استفاده کنید. بهترین منابع که معمولا اساتید پیشنهاد می‌دهند شامل موارد زیر است:

ساختار ویروس کرونا سرعت خواندن ریدینگ آیلتس

مراحل افزایش سرعت خواندن به صورت زیر است:

۱- روی تایمر یک دقیقه تنظیم کنید.

۲- تایمر را فعال کنید.

۳- در سریع‌ترین حالت ممکن شروع به خواند متن یک مقاله کوتاه کنید (به نوعی که بتوانید متوجه مطالب شوید) تا زمانی که زنگ تایمر به صدا درآید.

۴- شروع کنید به شمردن تعداد جمله‌هایی که توانسته‌اید بخوانید.

۵- تعداد خطوطی که توانسته‌اید بخوانید را یادداشت کنید. (مثلا ۱۲ خط در ۶۰ ثانیه)

۶- این بار همان مقاله قبلی را دوباره در ۶۰ ثانیه بخوانید طوری که چند خط هم بتوانید اضافه‌تر بخوانید.

۸- آن قدر مرحله به مرحله (هر ۶۰ ثانیه) جلو بروید تا مقاله تمام شود.

۹- پس از اتمام، دوباره یک ۶۰ ثانیه تعیین کنید و این بار کل مقاله را یک آنلایز چشمی انجام دهید.

۱۰- هر آنچه را که از کل مقاله متوجه شدید به طور خلاصه روی کاغذ بنویسید.

۱۱- اینبار سراغ یک مقاله با متن بلندتر بروید.

توجه: چنین فعالیتی در ذهن شما یک حالت رقابتی برایتان ایجاد می‌کند. زمانی که می‌خواهید مقاله بعدی را امتحان کنید، در ناخود‌اگاه‌تان کنجکاو خواهید شد که در ۶۰ ثانیه رکورد قبلیتان را بزنید. اینکار باعث افزایش سرعت خواندن ریدینگ آیلتس و تافل می‌شود.

در صورتی که به عنوان یک زبان آموز به دنبا شرکت در این آزمون‌ها هستید، می‌توانید برای پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی، از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT