پی پال و هوش مصنوعی

پی پال و هوش مصنوعی

زمان مطالعه 4 دقیقه

از آنجایی که پی پال به نظر می رسد از آنچه که مدیر عامل الکس کریس به عنوان “عدم تمرکز” توصیف می کند، بهبود یابد، شرکت پرداخت از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته و هوش مصنوعی برای بهبود نحوه تعامل تجار و مصرف کنندگان با یکدیگر استفاده می کند. نحوه ادغام در ادامه پی پال و هوش مصنوعی را بیشتر بخوانید.

این شرکت پرداخت روز پنجشنبه چندین محصول جدید را برای PayPal و Venmo معرفی کرد. پی پال با رقابت سایر شرکت های پرداخت مواجه است که به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی مولد و سایر اشکال پیشرفته هوش مصنوعی برای توسعه محصول، بازاریابی و خدمات مشتری استفاده می کنند. و مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری مالی، PayPal پس از اصلاح دو ساله در حال بازگشت است.

ژیل اوباگس، مشاور استراتژیک گفت: «آخرین موج نسل هوش مصنوعی و پیشرفت‌های گسترده‌تر هوش مصنوعی در چنان سرعت رشدی است که من فکر می‌کنم برای ارائه‌دهندگان پرداخت سخت‌تر است که نوعی ابتکار، مشارکت یا عرضه محصول را اعلام نکنند.» برای بانکداری تجاری و پرداخت برای Datos.

محصولات منتشر شده در روز پنجشنبه شامل Fastlane توسط پی پال، یک سیستم پرداخت آنلاین است که به مشتریان امکان می‌دهد تا با یک رمز عبور یکبار مصرف با چند ضربه پرداخت کنند. ویژگی تسویه‌حساب از انتخاب‌های پرداخت گذشته مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند تا یک گزینه پرداخت را توصیه کند – به عنوان تسهیل‌کننده پرداخت عمل می‌کند. مطالب ارائه شده توسط دفتر روابط عمومی PayPal، BigCommerce – که Fastlane را به صورت آزمایشی اجرا کرد – نشان می دهد که نرخ تبدیل تسویه حساب تجارت الکترونیکی به 70٪ افزایش یافته است، از محدوده 40٪ به 45٪ برای مشتریان فروشنده آنلاین BigCommerce.

کریس در یک ارائه ویدئویی در صبح پنجشنبه، قبل از تماس بعدی درآمد شرکت که برای 7 فوریه برنامه ریزی شده است، گفت: “این نحوه خرید مردم و نحوه تعامل بازرگانان با آنها را تغییر خواهد داد.” کریس گفت که در حدود یک دهه، محصولاتی که در سال جاری در ابتدا در ایالات متحده و سپس در سطح جهانی عرضه خواهند شد.

پی پال همچنین نحوه ارائه رسیدها را به روز کرده است. نسخه جدید که جایگزین ایمیل یک رسید کاغذی سنتی می شود، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که پیشنهادات بازپرداخت نقدی را شخصی می کند.

محصول دیگری به نام Advanced Offers از داده‌های PayPal از پرداخت‌ها و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا تاجران را قادر می‌سازد تا بر اساس آنچه که مصرف‌کنندگان در گذشته خریداری کرده‌اند و در آینده چه چیزی بخرند، پیشنهادات بازگشت نقدی را در برنامه PayPal ارائه دهند. برنامه مصرف کننده PayPal به روز شده است تا امکان دسترسی به صدها انگیزه شخصی را فراهم کند. و پروفایل های تجاری Venmo یک دکمه اشتراک، رتبه بندی پروفایل و امکان ارائه تبلیغات از طریق پروفایل های تجاری را اضافه می کند.

کریس گفت: «این به بازرگانان اجازه می‌دهد تا پیشنهادات را سفارشی کنند و فقط برای عملکرد و نه برداشت‌ها هزینه بپردازند. ما می خواهیم به مشتریان دلایل بیشتری برای خرید با پی پال ارائه دهیم.

در حالی که بیشتر تبلیغات پیرامون هوش مصنوعی بر روی ChatGPT یا سایر اشکال هوش مصنوعی متمرکز است که داده‌ها را برای تولید محتوای اصلی تجزیه و تحلیل می‌کند، PayPal با یک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی خارجی برای محصولاتی که در روز پنجشنبه اعلام کرد، همکاری نمی‌کند.

ابزار هوش مصنوعی توسعه یافته داخلی PayPal داده‌های مصرف‌کننده را در کنار اطلاعات محصول از بازرگانان تجزیه و تحلیل می‌کند تا توصیه‌ها یا ارتباطاتی خاص برای آن مصرف‌کننده و تاریخچه خرید و پرداخت آن‌ها را به صورت انتخابی ارائه کند. نتیجه مشابه محتوای اصلی یک پلتفرم هوش مصنوعی نسل است.

دانیل کیز، تحلیلگر ارشد در Javelin Strategy & Research می گوید: “توصیه های محصول مدتی است که وجود داشته است. و آنها اکنون در جدول هستند.” “اما اکنون باید واقعا مرتبط باشد. داده هایی که استفاده می شود باید قوی باشند. مصرف کنندگان باید توصیه های با کیفیت بالا داشته باشند وگرنه تاثیری نخواهد داشت.”

سایر شرکت‌های پرداخت در حال اضافه کردن هوش مصنوعی جدید یا سایر فناوری‌های خرد کردن داده‌ها برای بهبود توصیه‌های محصول هستند. به عنوان مثال، Klarna از هوش مصنوعی برای کمک به مردم برای خرید آنلاین استفاده می کند. با استفاده از ChatGPT، مصرف کنندگان عبارتی مانند “من به دنبال هدیه ای برای خواهرزاده 5 ساله خود هستم” را وارد می کنند تا مجموعه ای از توصیه ها را بر اساس آن درخواست و سایر داده های آن خریدار دریافت کنند. Klarna همچنین دسترسی به ابزار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازرگانان فراهم می‌کند تا داده‌های موجودی در مقابل سطح محصول را در مورد ترجیحات خرید و پرداخت برای مشتریان تجزیه و تحلیل کنند که می‌تواند هنگام خرید یا قبل از نقطه فروش در دسترس باشد.

کییز گفت که زمان بندی هنگام لینک دادن توصیه ها به نقطه فروش نیز مهم است. “توصیه ها باید در زمان مناسب ظاهر شوند تا بهترین شانس در تبدیل را داشته باشند.”

در میان سایر شرکت‌های پرداخت، Stripe از هوش مصنوعی برای تقویت خدمات مشتری، فروش، ریسک و عملیات پشتیبان استفاده می‌کند. و Square در اواخر سال 2023، 10 ویژگی هوش مصنوعی مولد را معرفی کرد که فروشندگان از آنها برای خودکارسازی عملیات، گردش کار و سایر پردازنده‌ها استفاده می‌کنند، مانند تولیدکننده منو برای رستوران‌ها و ویژگی‌ای که به کسب‌وکارها کمک می‌کند پس‌زمینه‌های تولیدشده با هوش مصنوعی را به مواد بازاریابی اضافه کنند.

کریس که در سپتامبر 2023 مدیر عامل پی پال شد، در جریان آخرین تماس درآمدی پی پال، گفت که پی پال نحوه ساخت محصولات جدید را تغییر خواهد داد و این نشان می دهد که این شرکت بیشتر بر تجارت اصلی خود به عنوان یک شرکت فناوری پرداخت تمرکز خواهد کرد. هدف PayPal این است که تجربه خرید و پرداخت «پایان تا پایان» را برای مصرف کنندگان فراهم کند که بر اساس سیستم اصلی پرداخت شرکت ساخته شده است. برای کسب‌وکارها، استراتژی افزودن ویژگی‌ها به پرداخت‌های PayPal موجود و خدمات تجاری است.

هوش مصنوعی پیشرفته بخش بزرگی از این امر است، کریس در اواخر سال گذشته گفت که PayPal به دنبال راه‌های «مسئولانه» برای استفاده از هوش مصنوعی برای اتصال مصرف‌کنندگان و بازرگانان است.

به گفته اوباگس، در سراسر صنعت پرداخت و فین‌تک، سرمایه‌گذاران، سهامداران و مشتریان همه به طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی علاقه‌مند هستند و بسیاری از این اعلامیه‌ها و پیشرفت‌های اولیه حداقل تا حدی ناشی از نیاز به دیده شدن برای انجام کاری است.

اوباگس گفت: “همه این ابتکارات باقی نمی مانند، و من مطمئن هستم که بسیاری از آنها کمی حیله گر به نظر می رسند. اما بسیاری از آنها احتمالاً بسیار مثمر ثمر خواهند بود، به ویژه استقرارهایی که می توانند کارایی را افزایش دهند یا مشکلات واقعی را حل کنند.”

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT