چگونه ارز دیجیتال را معامله کنیم؟

چگونه ارز دیجیتال را معامله کنیم؟

زمان مطالعه 9 دقیقه

آیا می‌خواهید مستقیماً به سراغ پاسخ بروید؟ می‌توانید ارزهای دیجیتال را در eToro، WeBull و Uphold معامله کنید! چگونه ارز دیجیتال را معامله کنیم؟

بسیاری از سرمایه گذاران دوست دارند ارزهای دیجیتال را معامله کنند، زیرا این یک طبقه دارایی بسیار فرار است. اگر بتوانید بازار را به درستی زمان بندی کنید، تجارت کریپتو می‌تواند بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سرمایه گذاری های سنتی به شما بدهد.

معامله گران ارزهای دیجیتال اغلب یکی از دو هدف را دنبال می‌کنند: انباشت بیتکوین (BTC) و اتریوم (ETH) یا کسب سود به دلار در مدت زمان کوتاه تر. در یک بازار افزایشی رمزارز، افزایش ارزش دلار برای پرتفوی شما بسیار آسان است، اما ایجاد سهام بیتکوین چالش برانگیزتر است. برای ردیابی ارزش پرتفوی خود از نظر بیتکوین، می‌توانید آلت کوین ها را در برابر بیتکوین در صرافی هایی مانند Crypto.com معامله کنید.

چگونه ارز دیجیتال را معامله کنیم؟

با تجارت فعال ارز دیجیتال، خطر از دست دادن رمزارز خود را در بازار دارید. از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار متغیر است، برای معامله گران غیرعادی نیست که به سرعت پول خود را در معاملات ارزهای دیجیتال از دست بدهند. به همین دلیل است که بسیاری از علاقمندان به ارزهای دیجیتال فقط بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال را HODL می‌کنند.

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

نگاهی به 6 مرحله برای تجارت ارزهای دیجیتال بیندازید.

مرحله 1: یک حساب کارگزاری ارز دیجیتال ایجاد کنید.

قبل از اینکه بتوانید نحوه تجارت ارز دیجیتال را یاد بگیرید، باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری رمزنگاری ایجاد کنید. eToro، Uphold و WeBull از بهترین کارگزاری های رمزارز موجود در بازار هستند. هر 3 یک رابط کاربری ساده و انواع آلتکوین ها را برای انتخاب ارائه می‌دهند.

برای ایجاد یک حساب کاربری، باید اطلاعات شخصی را به کارگزاری خود ارائه دهید، مانند افتتاح حساب در یک کارگزاری سهام. برخی از اطلاعات رایجی که باید هنگام تنظیم حساب خود ارائه دهید شامل شماره تامین اجتماعی، آدرس، تاریخ تولد و آدرس ایمیل شما است.

مرحله 2: حساب خود را تامین مالی کنید.

هنگامی که در یک کارگزاری رمزارز ثبت نام کردید، باید حساب بانکی خود را متصل کنید. بیشتر کارگزاری های رمزارز، بودجه بانکی را از طریق کارت های نقدی و حواله های سیمی ارائه می‌کنند. سپرده ACH (انتقال حساب بانکی مرتبط) معمولاً ارزان ترین گزینه برای تأمین مالی حساب شما است – در اکثر سیستم عامل ها رایگان است.

مرحله 3: یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

اکثر معامله گران فعال ارزهای دیجیتال بیشتر سرمایه خود را به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص می‌دهند. این ارزها نسبت به آلت کوین های کوچکتر قابل پیش بینی تر حرکت می‌کنند، بنابراین تجارت با شاخص های فنی می‌تواند آسان تر باشد.

بسیاری از معامله گران بخشی از سرمایه خود را به آلتکوین های کوچکتر اختصاص می‌دهند. اگرچه ارز های کوچک با سقف متوسط ​​بازار، ریسک بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال با سقف بازار بزرگ دارند، اما پتانسیل صعودی بالاتری دارند. بسیاری از آلتکوین های کوچک در عرض چند ماه بیش از 1000 درصد افزایش یافته اند و آنها را به سرمایه گذاری جذابی برای سرمایه گذاران ریسک پذیر تبدیل کرده است.

مرحله 4: یک استراتژی انتخاب کنید.

تعداد زیادی از شاخص های معاملاتی برای انتخاب وجود دارد و اکثر معامله گران هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. اگر در سرمایه گذاری تازه کار هستید، بهتر است قبل از ریسک کردن تجربه و دانش کسب کنید.

Asia Forex Mentor یک انتخاب محبوب است که می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه در ارز خارجی همراه با سایر موارد – از جمله ارزهای دیجیتال – سرمایه گذاری کنید. برنامه One Core توسط چندین سایت اطلاعات مالی معرفی شده است.

اگر یک معامله گر باتجربه هستید، ممکن است از قبل استراتژی ای داشته باشید که از آن برای معامله سهام استفاده می‌کنید. استراتژی های معاملات سهام نیز معمولاً برای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. یک استراتژی تجاری مورد علاقه شخصی که بسیاری از معامله گران از آن استفاده می‌کنند نظریه موج الیوت است. نظریه موج الیوت بر روانشناسی موجود در بازار تمرکز دارد، بنابراین برای دارایی های سوداگرانه مانند ارزهای دیجیتال به خوبی کار می‌کند.

مرحله 5: تجارت رمزارز خودکار را در نظر بگیرید.

هنگامی که به دنبال یک استراتژی تجارت کریپتو هستید، ممکن است تجارت رمزنگاری خودکار را با پلتفرمی مانند Coinrule امتحان کنید. ربات های معاملاتی استراتژی‌ای را ارائه می‌کنند که با توجه به اهداف سرمایه گذاری شما، بهترین نتایج را به شما ارائه می‌دهد. از آنجایی که معاملات خودکار می‌تواند روشی محافظه کارانه، خنثی یا تهاجمی را در اختیار شما قرار دهد، می‌توانید به سرعت درآمد کسب کنید، سکه های خود را نگه دارید یا سبد سهام خود را متنوع کنید.

همچنین ممکن است همزمان با استفاده از معاملات خودکار با سایر پلتفرم ها، به تجارت فعال ارزهای دیجیتال در برخی از پلتفرم ها فکر کنید.

مرحله 6: ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید.

اگر به طور فعال ارز دیجیتال معامله می‌کنید، باید وجوه خود را در صرافی ذخیره کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید. اگر ارز دیجیتال خود را می‌خرید تا در میان مدت تا بلندمدت نگه دارید، پس باید یک کیف پول رمزارز دریافت کنید.

کیف پول های رمزنگاری شده به عنوان کیف پول نرم افزاری یا کیف پول سخت افزاری عرضه می‌شوند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول های سخت افزاری بهترین امنیت را ارائه می‌دهند، زیرا سرمایه شما را در یک دستگاه فیزیکی به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. Ledger یک برند کیف پول سخت افزاری عالی است که بسیاری از سرمایه گذاران برای ذخیره دارایی های رمزنگاری شده خود در آن اعتماد دارند. تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال برتر پشتیبانی می‌کند و کیف پول هایی با قیمت عالی ارائه می‌دهد که برای ایمن نگه داشتن سکه های خود به آن نیاز دارید. اگر به دنبال کیف پول نرم افزاری هستید، چندین گزینه در iOS، Google Chrome و Android وجود دارد که استفاده از آنها رایگان است.

یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری موجود برای معامله گران ارزهای دیجیتال ZenGo است. کیف پول موبایل از احراز هویت 3 مرحله ای ایمن برای محافظت از دارایی های دیجیتال شما استفاده می‌کند و امنیت قابل مقایسه با سایر کیف پول های موجود در بازار را ارائه می‌دهد. به علاوه، ZenGo به شما امکان می‌دهد مستقیماً از کیف پولتان، دارایی‌های دیجیتالی را بخرید، بفروشید و سود کسب کنید.

ZenGo علاوه بر امنیت درجه یک، آسیب پذیری داشتن کلید خصوصی را از بین می‌برد. این امر آن را برای سرمایه گذاران مبتدی که نمی‌خواهند بار امنیت و ایمن نگه داشتن کلید خصوصی خود را تحمل کنند، گزینه ای فوق العاده است.

کارگزاران و صرافی های ارزهای دیجیتال را مقایسه کنید

در مورد کارگزاری های ارزهای دیجیتال گزینه های زیادی وجود دارد. برای سرمایه گذاران جدید، WeBull به چند دلیل گزینه فوق العاده ای است. هم معاملات سهام و هم ارزهای دیجیتال را بر روی یک پلتفرم ارائه می‌دهد. همچنین دارای عملکرد تجارت کاغذی عالی است، بنابراین می‌توانید بدون ریسک کردن یک سنت، ارز دیجیتال را آزمایش کنید.

دیگر کارگزاری هایی که گزینه های محکمی برای معامله گران متوسط ​​هستند eToro، WeBull و Uphold هستند. Robinhood همچنین از رمزارزهای خاصی پشتیبانی می‌کند، اما این پلتفرم فقط از تجارت برای 5 آلتکوین پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال چیست؟

اگرچه انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها بر اساس فناوری بلاکچین کار می‌کنند که آنها را غیرمتمرکز می‌کند. تمرکززدایی عملیات مالی از طریق ارزهای رمزنگاری شده دارای کارایی های متعددی نسبت به سیستم مالی سنتی است، از جمله:

تقریباً تمام هزینه های تراکنش مربوط به بانک ها را کاهش می‌دهد

تراکنش های ارزان تر که می‌توانند در سطح بین المللی ارسال و دریافت شوند

تورم یا عرضه محدود که در کد نوشته شده است – نیازی به فدرال رزرو نیست

مشتقات مالی مانند استراتژی های معاملاتی و وام ها را می‌توان مستقیماً روی بلاکچین های ارزهای دیجیتال رمزگذاری کرد و جایگزین نیاز به واسطه های مالی شود.

بزرگترین و اولین ارز دیجیتال در نوع خود بیتکوین است. به همین دلیل، تمام ارزهای دیجیتال دیگر در مجموع به عنوان «آلت کوین» نامیده می‌شوند. بیتکوین را می توان به عنوان یک ابر کالا در نظر گرفت و به عنوان یک “طلای دیجیتال” استفاده کرد. ارزش پیشنهادی آن ناشی از این است که یک فناوری پس انداز کاملاً کمیاب، تغییرناپذیر، قابل حمل و قابل تقسیم است. اتریوم با ارزش بازار 140 میلیارد دلار دومین ارز دیجیتال بزرگ است. توسعه دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمندی را بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد کنند تا جایگزین های غیرمتمرکز برای عملکردهای بانکداری سنتی مانند وام دادن و تجارت ایجاد کنند.

چگونه میتوان اطلاعات رمزارز معاملاتی خود را ایمن کرد؟

بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند و یک آدرس IP عمومی می‌تواند موقعیت مکانی شخص و همچنین سایر اطلاعات مربوطه را فاش کند. علاوه بر این، برخی کشورها استفاده از پلتفرم های خود را بر اساس موقعیت مکانی کاربران مسدود می‌کنند و معامله گران را بدون ابزارهای مورد نیاز خود می‌گذارند. یک راه حل رایج که سطحی از حریم خصوصی و امنیت را برای معامله گران رمزارز اضافه می‌کند VPN ها هستند. VPN ها به شما این امکان را می‌دهند که آدرس IP خود را پنهان کرده و مکان خود را در یک کشور دلخواه تنظیم کنید. ExpressVPN بهترین VPN برای معامله گران است، زیرا از سرعت بسیار بالایی پشتیبانی می‌کند و به طور خودکار پس از دریافت اتصال به اینترنت متصل می‌شود تا از افشای آدرس IP شما جلوگیری کند.

نحوه انتخاب سرمایه گذاری هنگام معامله ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال وجود ندارد، اما ممکن است بهترین ارز دیجیتال برای یک مورد خاص وجود داشته باشد. به عنوان مثال، بیتکوین بهترین ارز دیجیتال برای استفاده به عنوان ذخیره دارایی با ارزش است، زیرا بیشترین پذیرش و عرضه محدود 21 میلیون سکه را دارد.

بسیاری از بهترین پروژه های ارزهای دیجیتال در ۵۰ بازار برتر ارزهای دیجیتال قرار دارند. اکثر ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کوچک موارد استفاده مشکوک دارند یا به وعده های خود عمل نکرده اند. ارزهای با ارزش بازار کوچک معمولاً از سکه های با ارزش بازار بزرگتر مانند بیتکوین و اتریوم ریسک بیشتری دارند. با این حال، خطر بالا لزوما چیز بدی نیست. ریسک به دو صورت کار می‌کند، به این معنی که هر سرمایه گذاری در آلت کوین های با سرمایه کوچک، خطر شکست قابل توجه و سود موفقیت چشمگیر را به همراه دارد.

مهم است که روی ارزهایی سرمایه گذاری کنید که تیمی قوی از پروژه حمایت می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات در مورد یک ارز دیجیتال، بهتر است که کاغذ سفید آن را مطالعه کنید. این به شما ایده ای در مورد نحوه عملکرد ارز و کاربرد مورد نظر آن می‌دهد.

ارزهای دیجیتال متاورس در ابتدای سال 2022 یک کلاس دارایی داغ بوده اند. توکن هایی مانند MANA و SAND به ترتیب ارزهای درون بازی متاورس مبتنی بر بلاکچین Decentraland و The Sandbox هستند. علاوه بر این، یکی از رویدادهای کلیدی که باید در سال جاری به آن توجه داشت، حرکت اتریوم به اثبات سهام (PoS) در تابستان 2022 است، زیرا شبکه از مکانیسم اجماع کاری که به محیط زیست آسیب وارد می‌کند، کنار می‌رود.

با این حال، انتظار نمی‌رود که تغییر به PoS باعث کاهش هزینه های تراکنش در شبکه شود که یکی از بزرگترین دردسر ها برای کاربران است. یکی از راه حل هایی که باید در سال 2022 به آن توجه کرد، توسعه مداوم راه حل های مقیاس بندی لایه 2 مانند Polygon است. هدف شبکه هایی مانند Polygon کاهش قابل توجه هزینه های گاز و زمان تراکنش ها در بلاکچین اتریوم و در دسترس تر بودن آن برای کاربران است.

اتریوم به دلیل توسعه DeFi و NFT با سایر آلتکوین ها که طی سال گذشته افزایش قابل توجهی در ارزش داشته‌اند، رشد زیادی داشته است. اتریوم به دلیل تنوع برنامه های مالی که بر روی بلاکچین آن ساخته می‌شود و پتانسیل توسعه دهندگان برای جان بخشیدن به پروژه های بلاکچین، همچنان مورد توجه قرار خواهد بود.

ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

این احتمالاً ایده خوبی است که قبل از اینکه عمیقاً در یادگیری نحوه تجارت رمزارز غوطه ور شوید، یاد بگیرید که چگونه ارز دیجیتال کار می‌کند. ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستند که بر روی بلاکچین نیرو می‌گیرند. فناوری بلاکچین، دفتر کل هر تراکنش ارز دیجیتال را در هر گره ای که بلاکچین را تامین کند، ذخیره می‌کند. گره ها کامپیوترهایی هستند که برای استخراج بیتکوین به شبکه بیتکوین متصل می‌شوند. اگر یکی از این ماینرها سعی کند تراکنش های نادرست وارد کند، توسط دفتر کل صحیح باطل می‌شود.

برخلاف اعتماد به مقامات مرکزی برای مجازات کاربران خطاکار، بیت‌کوین انگیزه هایی ایجاد می‌کند تا دستکاری را برای کاربران مخرب بی‌سود کند. این بدان معنی است که بیتکوین به طور احتمالی از طریق اجرای غیرقابل اعتماد و نه از طریق یک مرجع قابل اعتماد عمل می‌کند، از بین بردن ریسک طرف مقابل، خطر فساد و ناکارآمدی های مرتبط با واسطه ها.

دفتر کل صحیح توسط اکثر سوابق ماینرها تعیین می‌شود. در تئوری، می‌توانید با کنترل 51 درصد از شبکه ارز دیجیتال در فرآیندی به نام حمله 51 درصد، یک بلاکچین را هک کنید. با این حال، این فرآیند از نظر اقتصادی غیرممکن است و نیاز به یک هک طراحی شده با میلیاردها، اگر نگوییم تریلیون ها، سخت افزار کامپیوتری دارد.

برای تراکنش با یک ارز دیجیتال، باید مجموعه ای از کلیدهای عمومی و خصوصی داشته باشید. این کلیدها مانند رمزهای عبوری هستند که توسط کیف پول ارزهای دیجیتال شما تولید می‌شوند. کلید عمومی شما به آدرس کیف پول شما متصل است و به افراد اجازه می‌دهد تا برای شما ارز دیجیتال ارسال کنند. کلید خصوصی شما برای تأیید تراکنش هایی که از کیف پول شما ارسال می‌شوند استفاده می‌شود – فقط شما به کلیدهای خصوصی خود دسترسی دارید.

برخلاف تصور رایج، بسیاری از ارزهای دیجیتال عرضه محدودی ندارند. مجموع عرضه بیت کوین به 21 میلیون سکه محدود شده است، اما بسیاری از آلت کوین ها مانند اتریوم دارای نرخ تورم مشخصی هستند که هیچ سقفی برای عرضه کل ندارند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاران به دلیل نوسانات بالای ارزهای دیجیتال جذب آن می‌شوند. غیرعادی نیست که قیمت یک ارز دیجیتال در یک روز بیش از 10 درصد در نوسان باشد. اگر به دنبال بازدهی بالا هستید، این عالی است، اما اگر سرمایه گذار ریسک گریز هستید، ممکن است سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای شما مناسب نباشد. برای سرمایه گذاران محافظه کار تر، کسب سود با دلار آمریکا گزینه بسیار جذاب تری است. PennyWorks یک انتخاب عالی برای انجام این کار است که برای سرمایه گذارانی که تازه وارد فضای بلاکچین شده‌اند عالی است. با PennyWorks می‌توانید تا 8٪ APY در دلار کسب کنید.

معاملات ارزهای دیجیتال در مقابل معاملات سهام

معاملات ارز دیجیتال اغلب به عنوان ریسک بالاتر از معاملات سهام در نظر گرفته می‌شود، اما بستگی به این دارد که با چه سهام یا ارز دیجیتال معامله کنید و چگونه آن را معامله کنید.

قبل از معامله ارزهای دیجیتال، باید توجه داشته باشید که در معرض خطر از دست دادن پول خود در بازار هستید. اگر واقعاً به آینده ارزهای دیجیتال اعتقاد دارید، نگه داشتن دارایی های دیجیتالی خود برای دراز مدت ممکن است سودمندتر از تلاش برای زمان بندی بازارها باشد.

سوالات متداول

اولین ارز دیجیتال چه بود؟

اولین ارز دیجیتال بیتکوین بود که توسط شخصیتی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ایجاد شد.

آیا ارز دیجیتال پول واقعی است؟

ارز دیجیتال برای خود یک کلاس دارایی دیجیتال است. برخی از ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان پول استفاده کرد، اما برخی دیگر برای هویت، حاکمیت، ذخیره سازی داده ها و موارد دیگر استفاده می‌شوند.

آیا می‌توانم 100 دلار در بیتکوین سرمایه گذاری کنم؟

اگر 100 دلار در حساب بانکی خود دارید، می‌توانید 100 دلار بیتکوین بخرید. بیتکوین ها را می‌توان تا رقم هشتم اعشار تقسیم کرد. کوچکترین واحد اندازه گیری بیتکوین ساتوشی نام دارد و 1/100 میلیون از 1 بیت کوین است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT