تبلیغات گوگل برای تبلیغ ویدیوی یوتیوب

چگونه از تبلیغات گوگل برای تبلیغ ویدیوی یوتیوب خود استفاده کنیم

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا می‌خواهید در YouTube برای ویدیوی خود بازدید بیشتری داشته باشید؟ در این مقاله می توانید بیاموزید که چگونه می توانید از تبلیغات گوگل برای تبلیغ ویدیوی یوتیوب خود استفاده کنید.

ایجاد یک تبلیغ برای ویدیوی خود در یوتیوب در مقایسه با سایر سایت های رسانه های اجتماعی تفاوت چندانی ندارد. با این حال، درست کردن آن بسیار مهم است. پیش از همه چیز ذکر این مورد لازم است که، شما نمی خواهید فرصت ایجاد درآمد یا قرار گرفتن در معرض دید را در این پلتفرم بسیار محبوب هدر دهید در نتیجه باید بهترین راه را انتخاب کنید.

Google Ads یک گزینه در پشت ابزارهای تبلیغاتی در یوتیوب است، به این معنی که ممکن است در این مورد مسائل پیچیده شود. در این مقاله ما گزینه های مختلف در اختیار شما را هنگام تنظیم یک آگهی توضیح میدهیم. به این ترتیب، می توانید یاد بگیرید که چگونه از آگهی بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.

1. به YouTube Studio بروید

راه های زیادی برای دسترسی به فضای کاری کانال شما وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها کلیک کردن روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه است. وقتی منو ظاهر شد،شما YouTube Studio را به عنوان یکی از گزینه‌ها خواهید دید.

YouTube Studio

YouTube Studio

از طرف دیگر، می‌توانید کانال خود را از همان منو باز کنید و سپس روی سفارشی کردن کانال یا مدیریت ویدیوها کلیک کنید. هر دو دکمه شما را به استودیو می برند.

2. یک ویدیو را برای تبلیغ انتخاب کنید

در استودیو، تب Content را انتخاب کنید که تمام ویدیوهای شما را فهرست می‌کند. موردی را که می‌خواهید تبلیغ کنید پیدا کنید و روی نماد گزینه‌های آن کلیک کنید،برای راحت تر پیدا کردن این بخش باید بگوییم که این نماد دارای سه نقطه است.

ویدیو را برای تبلیغ انتخاب کنید

ویدیو را برای تبلیغ انتخاب کنید

از منوی باز شده روی Promote کلیک کنید. با این کار یک صفحه وب جدید باز می شود که در آن Google Ads از شما می خواهد که به یک حساب موجود وارد شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید. هر موردی که مد نظر شماست، روی دکمه شروع در صفحه کلیک کنید.

3. ظاهر آگهی خود را سفارشی کنید

آگهی بازاریابی شما باید با یک ویدیوی خوب شروع شود. بهتر است از توصیه های یک متخصص در مورد چگونگی ایجاد یک حضور قوی در YouTube پیروی کنید و یاد بگیرید که چگونه یک نام تجاری ایجاد کنید و بینندگان را جذب کنید.

هنگام ایجاد تبلیغ خود، اولین تصمیماتی که باید بگیرید مربوط به جایی است که باید نمایش داده شود و چه چیزی باید نمایش داده شود. در مورد سوال اول، می‌توانید آن را قبل، حین یا بعد از یک ویدیو پخش کنید. اگر شخصی روی آن کلیک کند، به صفحه مد نظر و انتخابی شما می‌رود.

از طرف دیگر، یک تصویر کوچک از آگهی می‌تواند بی‌صدا در صفحه اصلی، نتایج جستجو یا در کنار ویدیوهای مرتبط قرار گیرد. انتخاب آن فقط به صفحه YouTube منتهی می شود که در آن می توانید ویدیوی تبلیغ شده را تماشا کنید.

برای این قرارگیری، می‌توانید یک عکس از ویدیوی خود به عنوان تصویر کوچک انتخاب کنید. سپس می توانید عنوان و دو خط توضیحات آن را تایپ کنید. امکان درج کلمات شما محدود است، بنابراین آنها را به درستی و با فکر انتخاب کنید.

ظاهر آگهی خود را سفارشی کنید

ظاهر آگهی خود را سفارشی کنید

در حین انجام تمام این تنظیمات، گوگل پیش نمایشی از آگهی شما ارائه می دهد. در این بخش می توانید ببینید که تبلیغ شما چگونه بر روی صفحه نمایش تلفن هوشمند و رایانه ظاهر می شود. هنگامی که از تصویر آن راضی شدید، روی دکمه Next کلیک کنید تا بتوانید در مراحل بعدی تبلیغات خود را بیشتر تنظیم کنید.

4. مکان ها و زبان ها را انتخاب کنید

این یک مرحله سریع برای عبور است. فقط کشورهایی را که مخاطبان هدف شما هستند و زبان آنها را مشخص کنید. البته، مطمئن شوید که ویدیوی شما به همان زبان ها نیز ارائه می شود.

مکان ها و زبان ها را انتخاب کنید

مکان ها و زبان ها را انتخاب کنید

یکی از ویژگی‌های مفیدی که در کنار این گزینه‌ها قرار دارد، تخمین‌های گوگل از عملکرد هفتگی آگهی شما است. این به شما ایده ای از برداشت ها، بازدیدها و میانگین هزینه هر بازدیدی که می توانید انتظار داشته باشید می دهد. وقتی این بخش نیز آماده شد، دوباره روی کلید Next کلیک کنید.

5. جنسیت، سن و وضعیت تعهل مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

این یک مجموعه بسیار ساده دیگر از گزینه ها است، زیرا می توانید برای اطمینان از دید بسیار گسترده روی ویدیوی شما، تمام کادرها را علامت گذاری کنید. از سوی دیگر، انتخابی بودن می تواند شکاف های خاصی را در مخاطبان شما پوشش دهد.

جنسیت، سن و وضعیت تعهل مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

جنسیت، سن و وضعیت تعهل مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

به طور کلی ایده خوبی است که قبل از راه اندازی هر گونه سرمایه گذاری بازاریابی، نیازها و اهداف خود را برنامه ریزی کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود مهارت های بازاریابی رسانه های اجتماعی و همچنین محدود کردن مخاطبان هدف کمک کند. و فراموش نکنید که به آن تخمین های هفتگی که تقریباً به هر مرحله از فرآیند تبلیغات گوگل پیوست شده اند، لازم است توجه داشته باشید.

6. علایق خاص مخاطبان خود را هدف قرار دهید

یک بار دیگر، می توانید انتخاب کنید که تا حد امکان به یک جمعیت شناسی گسترده برسید. با این حال، ممکن است این مورد نتایج مورد انتظار شما را برایتان به ارمغان نیاورد.

برای مثال، اگر ویدیوی شما در مورد ساخت یک کامپیوتر است، کسی که به زندگی سبز علاقه دارد احتمالاً حتی یک نگاه هم به آن نخواهد کرد. به همین دلیل است که با محدود کردن انواع افرادی که به احتمال زیاد روی تبلیغ شما کلیک می کنند، می توانید از این مرحله نهایت استفاده را ببرید.

علایق خاص مخاطبان خود را هدف قرار دهید

علایق خاص مخاطبان خود را هدف قرار دهید

خوشبختانه، گزینه های یوتیوب نسبت به فیس بوک و موارد مشابه کمتر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی فلش های رو به پایین کلیک کنید، علایق موجود را مرور کنید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. برآوردهای هفتگی خودشان را با بررسی موارد تنظیم می کنند.

7. بودجه روزانه خود را تنظیم کنید

متأسفانه Google Ads رایگان نیست، اما می‌توانید میزان مبلغی را که می‌خواهید در روز هزینه کنید، کنترل کنید. کافی است فیلد ارائه شده را با بودجه خود پر کنید، و سیستم به طور خودکار با اجرای آگهی مناسب به آن پایبند خواهد بود.

اگر استراتژی بازاریابی شما گسترده است و احتمالاً شما را در این قسمت به چالش می کشد، می توانید به راه حل های اضافی برای پشتیبانی مراجعه کنید. ممکن است بخواهید ابزارهای بودجه بندی موجود را برای کمک به مدیریت امور مالی خود پیدا کنید.

بودجه روزانه خود را تنظیم کنید

بودجه روزانه خود را تنظیم کنید

همچنین باید متوجه شوید که تبلیغ YouTube شما چه زمانی از شما هزینه دریافت می کند. اگر انتخاب کنید تبلیغ خود را روی یک ویدیو نمایش دهید، زمانی که فردی 30 ثانیه تماشا می کند یا با تبلیغ شما تعامل می کند، مانند کلیک کردن و پریدن به صفحه شخصی مشخص شده شما، هزینه را پرداخت می کنید.

اگر تبلیغ شما یک تصویر کوچک است، هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند، صرف نظر از اینکه کجا واقع شده است، هزینه پرداخت می کنید. هر بار که به بودجه روزانه ای که تعیین کرده اید برسید، گوگل تبلیغ در آن روز را متوقف می کند.

8. آگهی خود را مرور کنید و مدت زمان مد نظر خود را تعیین کنید

در این مرحله می توانید انتخاب های خود را بررسی کرده و قبل از ارسال آگهی برای بررسی، تنظیمات مد نظر خود را انجام دهید. وقتی آخرین بار روی Next کلیک کنید، به حساب Google Ads خود خواهید رسید. اینجاست که آگهی ها کمی پیچیده می شوند.

جست و جو در سیستم را با چیز ساده ای که در ذهن دارید، شروع کنید، مانند تعیین مدت زمان اجرای آگهی شما. شما در صفحه اصلی یا نمای کلی حساب خود، همه آگهی های گذشته و حال و همچنین عملکرد کلی آنها را خواهید دید.

نام پیش‌فرض آگهی جدید شما یک شماره سریال خواهد بود، اما اگر بخواهید می‌توانید آن را تغییر دهید. روی نام مشخص شده که با رنگ آبی است کلیک کنید تا داشبورد اختصاصی آن را بتوانید مشاهده کنید. این بخش تا زمانی که آگهی تأیید نشده و در YouTube پخش شود، خالی خواهد ماند.

برای تنظیم تاریخ‌های مد نظر خود، فقط جزئیات بیشتر را از منوی بالا انتخاب کنید. برخی از اطلاعات اولیه در مورد آگهی شما به همراه دکمه ویرایش در تنظیمات به شما نشان داده می شود.

با کلیک کردن بر روی این گزینه، تنظیمات متعددی از جمله نام، مکان‌ها و حتی انواع ویدیوهایی که نمی‌خواهید تبلیغ شما در آنها نمایش داده شود، برای شما فهرست می‌شود.

اگر قسمت بودجه و تاریخ را انتخاب کنید، برای نمایش این جزئیات باز می شود. به طور پیش فرض، تاریخ پایانی وجود نخواهد داشت، بنابراین ممکن است بخواهید یکی را انتخاب کنید تا کنترل بیشتری بر آگهی خود داشته باشید، به خصوص از نظر بودجه این بخش مهم است.

برای انجام این کار، روی بخش ویرایش کلیک کنید، تاریخی را برای توقف آگهی خود انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید. همیشه می توانید به این صفحه برگردید و دوباره آن را تغییر دهید.

هنگام تبلیغ ویدیوهای YouTube باهوش باشید

این مورد را در نظر داشته باشید که پس از انتشار، ویدیوی شما توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. تصمیماتی که هنگام طراحی و بازاریابی چنین محتوایی می گیرید بر میزان تأثیر مثبت آن نیز تأثیر می گذارد.

آشنایی با مفاهیم گوگل ادز، از جمله ابزارهای بی پایان آن، به شما کمک می کند تا مخاطبان خوبی برای برند خود ایجاد کنید. البته که توسعه درک کلی شما از رسانه های اجتماعی نیز گامی در جهت درست برای شما است.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT