کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

9 راه کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

زمان مطالعه 5 دقیقه

شما می توانید با ساخت و فروش محصولات سفارشی، اجاره دادن پرینتر سه بعدی خود و حتی ارائه خدمات مشاوره درآمد کسب کنید. پرینتر سه بعدی شما علاوه بر استفاده شخصی می تواند یک ماشین پول ساز قانونی باشد. در این مقاله راه های کسب درآمد با پرینتر سه بعدی را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد با پرینت سه بعدی هستید، یکی از گزینه ها راه اندازی یک سرویس ارائه پرینت سه بعدی است. در این نوع کسب‌وکار مشتریان فایل‌های سه بعدی خود را ارسال میکنند یا با استفاده از یک رابط مبتنی بر وب، آن‌ها را طراحی کنند و سپس آیتم پرینت شده را برای آن ها ارسال میکنید.

نکته جالب در مورد این مدل کسب و کار این است که نسبتاً کم هزینه است و می توانید با هر پرینتر سه بعدی شروع کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت سفارشی (POD) پرینت بگیرید، یعنی فقط زمانی آیتم ها را پرینت کنید که شخصی آنها را سفارش دهد، بنابراین نیازی به داشتن موجودی نیست.

اگر در حال راه اندازی خدمات پرینت سه بعدی هستید و یا با یک شرکت همکاری میکنید برای شروع باید چند کار انجام دهید.

  • ابتدا باید نرم افزار و سخت افزار مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. تکنولوژی های مختلف پرینت سه بعدی در دسترس هستند، بنابراین تحقیقات لازم را برای انتخاب بهترین گزینه انجام دهید.
  • همچنین باید نحوه دریافت یا ساخت فایل های سه بعدی را مشخص کنید.
  • در نهایت باید استراتژی بازاریابی و قیمت گذاری داشته باشید.

محصولات سه بعدی خود را بسازید

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

با نرم افزار و پرینتر مناسب CAD می توانید محصولات سه بعدی برای مشتریان بسازید و درآمد کسب کنید. چند نکته برای شروع وجود دارد:

  • یک بخش خاص بازار را پیدا کنید: خدمات ارائه دهنده زیادی در زمینه پرینت سه بعدی وجود دارد، بنابراین باید بازاری را پیدا کنید که بتوانید در آن فعالیت کنید و خدمات ارائه دهید. چه محصولات سفارشی بسازید و چه به صورت انبوه محصول تولید کنید باید بر روی حوزه خاصی تمرکز کنید که می توانید در آن بهترین باشید. یک مثال خوب پرینت سه بعدی انگشترهای سفارشی و سایر جواهرات است.
  • روی یک پرینتر خوب سرمایه گذاری کنید: برای تولید محصولات با کیفیت به یک پرینتر سه بعدی عالی نیاز دارید. انواع مختلف پرینترها را بررسی کنید و متناسب با نیاز خود یکی را تهیه کنید.
  • طرح هایی با جزییات دقیق ایجاد کنید: کیفیت محصول شما به کیفیت طراحی شما بستگی دارد. مطمئن شوید که طرح ها را با توجه به اندازه و شکل محصول نهایی طراحی می‌کنید.
  • قیمت گذاری محصولات: هنگام قیمت گذاری محصولات هزینه مواد، پرینتر و مدت زمان ساخت را در نظر بگیرید و قیمت های رقبای خود را بررسی کنید.

فروش و اجاره پرینترهای سه بعدی

بازار رو به رشدی برای پرینترهای سه بعدی وجود دارد و مردم پول خوبی برای دسترسی به آن می پردازند. بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد هستید، اجاره پرینتر سه بعدی خود در زمانی که از آن استفاده نمی کنید می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید پرینتر سه بعدی خود را برای اجاره در آنها قرار دهید. یک نمونه عالی از چنین پلتفرم هایی Hubs است.

شما همچنین می توانید پرینتر سه بعدی خود را بفروشید و یک مدل جدید بخرید! فروشندگان زیادی در بازارهای آنلاین مانند eBay یا Craigslist وجود دارند که وسایل دست دوم را به قیمت خوبی میخرند.

ارائه خدمات طراحی سه بعدی برای پروژه های پرینت سه بعدی

طراحی مدل های سه بعدی برای پرینت سه بعدی می تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد. می توانید طرح های خود را به صورت آنلاین از طریق بازارهایی مانند Shapeways یا Cults 3D بفروشید یا با یک سرویس پرینت سه بعدی مانند Sculpteo کار کنید. البته می توانید کسب و کار خود را نیز راه اندازی کنید و طرح های خود را به صورت مستقل بفروشید.

آموزش پرینت سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

بسیاری از موسسات و افراد علاقه مند به یادگیری پرینت سه بعدی هستند. با تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه می توانید به دیگران کمک کنید تا این فناوری را بیاموزند و در عین حال در خانه یا آنلاین درآمد بیشتری کسب کنند!

در ابتدا ممکن است کمی طول بکشد تا مشتری پیدا کنید، اما بعد از جذب مشتری می توانید برای خدمات خود نرخ ساعتی تعیین کنید یا بسته آموزشی بفروشید. علاوه بر این می توانید خدمات خود را به عنوان مشاور به مشاغلی که به دنبال پیاده سازی پرینت سه بعدی در کار خود هستند ارائه دهید.

اسکن سه بعدی

راه های مختلفی برای کسب درآمد از اسکن سه بعدی وجود دارد و بهترین راه برای پیداکردن کار در این زمینه، جستجوی آنلاین است. وب‌سایت های مختلفی وجود دارد که فرصت های شغلی را ارائه میدهند. شما همچنین می‌توانید مستقیماً با شرکت‌ها تماس بگیرید تا در مورد کارهای قراردادی پرس و جو کنید. هنگامی که چند مشتری پیدا کردید، می توانید فرآیند اسکن و ایجاد فایل های دیجیتال را آغاز کنید.

اسکن سه بعدی نسبتا ساده است و تنها چند ابزار ضروری نیاز است. اما باید بدانید که اسکنرهای سه بعدی چگونه کار می‌کنند و اسکن‌های شما با کیفیت باشند.

نمونه سازی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

کسب درآمد با پرینتر سه بعدی

شما می توانید با ساخت و پرینت سه بعدی نمونه های اولیه محصولات برای شرکت ها درآمد کسب کنید. نمونه سازی برای نمایش های سه بعدی محصولات قبل از تولید است. معمولاً نمونه‌های اولیه از جنس پلاستیک یا فلز هستند و از روش‌های مختلفی مانند استریولیتوگرافی و مدل‌سازی رسوب مذاب (FDM) برای تولید طرح‌ استفاده می‌شود تا نشان دهد محصول نهایی پس از تکمیل چگونه به نظر می‌رسد. ایجاد یک نمونه اولیه یک راه عالی برای علاقه مند کردن شرکت ها به کار شما است.

یک مدل پرینت سه بعدی می‌تواند به شرکت ها نشان دهد که محصولشان قبل از سرمایه‌گذاری زمان و پول برای تولید چگونه به نظر می‌رسد و در صورت مشکل آن را اصلاح کنند.

یک وبلاگ پرینت سه بعدی راه اندازی کنید

وبلاگی درباره پرینت سه بعدی می تواند راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و نکات با سایر علاقمندان به این موضوع باشد. شما می توانید از طریق تبلیغات و افیلیت مارکتینگ با فروش محصولاتی که با پرینتر سه بعدی خود ایجاد می کنید درآمد کسب کنید.

اگر تازه کار پرینت سه بعدی را شروع کرده اید یا در این زمینه با تجربه هستید راه اندازی وبلاگ می تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد.

خدمات مشاوره

به عنوان یک مشاور می توانید به مردم کمک کنید تا در مورد پرینت سه بعدی یاد بگیرند و از طریق آن درآمد کسب کنند. برای اینکه یک مشاور موفق باشید باید چند کار را انجام دهید.

  • ابتدا باید خودتان با پرینت سه بعدی آشنا شوید و انواع مختلف پرینترها و فیلامنت ها و نرم افزار مربوطه را بشناسید.
  • در مرحله بعد باید یک شبکه قوی از مخاطبان ایجاد کنید. شبکه شما می تواند شامل مشاوران و مشتریانی که به خدمات شما علاقه مند هستند باشد.
  • در نهایت باید بازاریابی را شروع کنید تا مهارت های خود را معرفی کنید.
با پرینت سه بعدی خود درآمد کسب کنید

یک استراتژی کاری ممکن است برای همه جواب ندهد. بنابراین بسیار مهم است که ایده های تجاری مختلف را بسته به اهداف، سرمایه اولیه و تجهیزاتی که دارید آزمایش کنید و ببینید که کدام یک می تواند برای شما مناسب باشد.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT