سایت craigslist

معرفی سایت craigslist | پراخت در سایت craigslist | پیدا کردن شغل در سراسر دنیا

زمان مطالعه 4 دقیقه

سایت craigslist یک وب‌سایت تبلیغات طبقه‌بندی‌شده آمریکایی است که شامل تبلیغات مشاغل، مسکن، فروش، خدمات، خدمات اجتماعی، رویدادها و تالارهای گفتگو است. Craig Newmark این سرویس را در سال 1995 در سانفرانسیکو تاسیس کرد و در سال 1996 به یک سرویس مبتنی بر وب تبدیل شد و شامل دسته ها و گروه های مختلفی است. در سال 2000 شروع به گسترش به سایر شهرهای ایالات متحده و کانادا کرد و اکنون 70 کشور را پوشش می دهد. از 9 آگوست 2012 بیش از 700 شهر و منطقه در 70 کشور دارای سایت های Craigslist بودند. میلیون‌ها کاربر برای فروش آنلاین اقلام، ملاقات با افراد جدید و یافتن شغل، مسکن و سایر خدمات از وب سایت Craigslist بازدید می‌کنند.

سایت craigslist

میزان بازدید از وب سایت Craigslist بیش از 20 میلیارد است و در رتبه 72 در بین وب سایت های سراسر جهان و رتبه 11 در بین وب سایت های ایالات متحده (در Alexa.com در 28 ژوئن 2016)، با بیش از 49.4 میلیون بازدید ماهانه قرار دارد. همچنین ماهانه بیش از 80 میلیون آگهی تبلیغاتی در این وب سایت قرار میگیرند. ارسال پست برای اکثر دسته ها در craigslist رایگان است، همچنین جستجو و پاسخ به تبلیغات نیز رایگان است.

شیوه کار craigslist

این سایت دارای طیف وسیعی از دسته بندی ها است و هر دسته دارای چندین زیرمجموعه است که به راحتی میتوانید بخش مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، دسته “فروش” یا به انگلیسی  sellشامل زیرمجموعه هایی مانند رایانه، کتاب، الکترونیک، ورزش، موتور سیکلت و وسایل کلکسیونی و غیره است.

اکثر تبلیغات شامل آدرس ایمیل اعضا هستند. Craigslist قابلیت پنهان کردن آدرس ایمیل را به کاربران میدهد. تمام تراکنش ها بین شخصی که آگهی را ارسال کرده و شخصی که به آن پاسخ می دهد انجام می شود. کارمندان Craigslist در هیچ معامله ای دخالت نمی کنند مگر اینکه کسی مشکلی را گزارش کند.

برای پرداخت در سایت مورد نظر می توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت در زمینه پی پال استفاده نمایید.

ایجاد حساب کاربری در craigslist

اگر می‌خواهید در بحث‌های انجمن شرکت کنید یا آگهی‌های خود را پست کنید، باید یک حساب کاربری craigslist ایجاد کنید. تنها چیزی که برای عضویت نیاز دارید یک آدرس ایمیل معتبر است. فرآیند ثبت نام کوتاه و و آسان است، پس از وارد کردن ایمیل خود ایمیلی دریافت خواهید کرد که شامل لینکی است. روی آن لینک کلیک کنید تا حساب خود را تأیید کنید و وارد شوید. هنگامی که این کار را انجام دادید، اکنون شما رسماً به انجمن craigslist پیوستید. کاربران Craigslist مانند ناظران سایت با نظارت بر محتوایی که پست می شود عمل می کنند. همچنین میتوانند پست‌ها را علامت گذاری ‌کرده یا تگ های مختلفی را به آن ها اضافه کنند. در صورت اینکه پستی ضوابط craigslist را نقض کند کاربران میتوانند تگ “ممنوع”  را به پست اضافه کنند.

شما می توانید بدون داشتن حساب کاربری یا ورود به سایت craigslist یک آگهی رایگان ارسال کنید. با این حال، داشتن یک حساب کاربری craigslist به شما این امکان را می دهد که فرایند پست، ویرایش، حذف و ارسال مجدد را راحت تر انجام دهید.

 نحوه ارسال پست رایگان در craigslist

برای ارسال یک پست رایگان در سایت مراحل زیر را دنبال کنید.

اگر می خواهید با استفاده از حساب craigslist پست ارسال کنید، به صفحه اصلی حساب خود بروید. یک شهر را از منوی کشویی در سمت راست انتخاب کنید، روی “go” کلیک کنید. توجه داشته باشید که مراحل ممکن است بسته به دسته و گروه پست شما کمی متفاوت باشد. 

  1. وارد صفحه اصلی craigslist.org شوید.
  2. در گوشه بالا سمت چپ روی “post to classifieds” کلیک کنید.
  3. یک دسته بندی برای پست خود انتخاب کنید.
  4. متن پست خود را وارد کنید.
  5. وقتی متن پست خود را تایپ کردید، روی “ادامه” یا به انگلیسی continue در پایین صفحه کلیک کنید.
  6. در برخی از دسته‌ها می‌توانید تصاویر را به پست خود اضافه کنید. وقتی تصویر را اضافه کردید، روی “done with images” کلیک کنید.
  7. مطمئن شوید که پست شما کاملا درست است و در صورت نیاز میتوانید در بخش edit آن را ویرایش کنید و بعد روی “publish” کلیک کنید.
  8. اکنون باید پست خود را از طریق ایمیل تأیید کنید.
  9. ایمیلی ارسال شده از طرف craigslist را باز کنید و روی لینک تأیید کلیک کنید.

چند وقت یکبار می توان پست ارسال کرد؟

شما می توانید در یک دسته و در یک شهر، حداکثر هر 48 ساعت یک بار پست کنید.

دسته بندی انجمن و Gigs

دسته انجمن در craigslist مانند تابلوی اعلانات یک مرکز اجتماعی عمل می کند و شامل بخش‌هایی برای اخبار محلی، سیاست، اطلاعیه‌ها، فرصت‌های داوطلبانه، برنامه‌های سرویس حمل و نقل اشتراکی و سایر رویدادها و فعالیت‌های محلی است. دسته Gigs در مورد کارهای موقت و پاره وقت است.

شبکه craigslist

Craigslist به عنوان یک پروژه شخصی شروع به کار کرد، اما در حال حاضر به یک شرکت گسترده تبدیل شده است. در سال 1999 craigslist به عنوان یک سازمان انتفاعی ثبت شد. از آن زمان به بعد هر سال craigslist گسترش یافته و شهرها و جوامع بیشتری را پوشش می دهد و به یک نیروی مالی قدرتمند تبدیل شد.

Craig’s List در سرتاسر جهان فعالیت دارد و شامل همه چیز از لباس گرفته تا فروش خودرو و مشاغل و اجاره میشود. تنها مشکل Craigslist این است که از آنجا که بیش از 20 میلیون کاربر فعال دارد، مکانی برای کلاهبرداران نیز است پس باید مراقب باشید. Craig Newmark موسس Craigslist در حال کار بر روی راه حل هایی برای شناسایی و جلوگیری از این کلاهبرداری ها است، اما کلاهبرداران همیشه یک قدم جلوتر هستند.

craigslist می تواند یک سایت عالی برای جستجوی شغل یا برای یافتن تقریباً هر چیزی باشد و انجمن های متعددی دارد که اطلاعات زیادی را در مورد شهرها در اختیار افراد قرار میدهد.

 

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT