shopping

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ما تولید کنندگان محتوا همیشه با آن روبرو هستیم این است که باید محتوایی با کیفیت و دقیق تولید کنیم تا هم برای کاربر کاربردی باشد و هم الگوریتم‌های گوگل را قانع کند. سوالی که همیشه وجود داشته این است که اصلا گوگل از کجا متوجه میشه که الان این محتوا خوبه و یا کیفیت نداره!! قطعا سیستم گوگل برای این کار الگوریتم‌های خیلی خوب و قوی رو طراحی کرده ولی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه من و برتر آموز باشید.

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ سوالی مهم که قرار است به خوبی این موضوع را بررسی کنیم.

تولید محتوا در هر کسب و کاری آنقدر موضوع مهمی است که در شرکت‌های بزرگ معمول برای تولید محتوا یک تیم خیلی قوی را تشکیل می‌دهند.

در واقع تولید محتوا پلی بین شما و کاربر است که گوگل به خوبی روی این پل نظارت دارد.

در آموزش تولید محتوا ما سعی کرده‌ایم به خوبی تمام ترفندها و نکات را آموزش بدهیم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • از نظر گوگل کیفیت برای محتوا یعنی چی؟
  • گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

از نظر گوگل کیفیت برای محتوا یعنی چی؟

در طول فرآیند تولید محتوا ما تولید کنندگان محتوای خوبی را مشاهده می‌کنیم که علی رغم تلاش زیاد برای تهیه محتوا یخوب ولی رتبه مناسبی را از گوگل نمی‌گیرند. نقطه مشترک اشتباه این افراد دقیقا اینجاست که نمی‌دانند گوگل به چه چیزی را به طور مستقیم می‌خواهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که کیفیت از نظر الگوریتم‌های گوگل یعنی چی؟

گوگل محتوای تازه می‌خواهد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود محتوای شما رتبه خوبی را داخل گوگل کسب نکند این است که الگوریتم‌ها محتواها را قبول نمی‌کنند و قبلا این محتوا توسط نویسنده‌ی دیگری در سایت‌های دیگری منتشر شده است.

در واقع شما خودتون رو جای کاربر بزارید ، وقتی دنبال یک موضوع داخل گوگل هستید انتظار دارید که حداقل در 5 تا سایت ، 5 عدد محتوای متفاوت مشاهده کنید تا اطلاعات خوبی بدست بیاورید. خوب وقتی که گوگل میبینه تمامی محتواهای سایت‌ها کپی هستند معلومه که نمی‌تونید امتیاز خوبی را داخل SERP بگیرید.

خوب چگونه محتوای تازه و جدید تولید کنیم؟

تیم تولید محتوای شما باید راجب به جدیدترین موضوعات در حوزه کاری همیشه تحقیق کند تا به محض خبر و اتفاق جدید یک مقاله خیلی خوبی را داخل سایت منتشر کند. ما همیشه در موضوع سئو آنالیز رقبا را مهم‌ترین موضوع می‌دانیم. شما باید رقبای خارجی مانند سایت‌های انگلیسی هم پیدا کنید معمولا جدیدترین اخبار به زبلان انگلیسی منتشر می‌شود و شما با ترجمه این مقالات می‌توانید جدیدترین محتوای فارسی را داشته باشید!

البته که متاسفانه در برخی از وبسایت‌ها ما شاهد این هستیم که مقالات جدید را منتشر می‌کنند اما چون سرعت ایندکس این صفحات بسیار پایین است دیگر سایت‌ها با محتوای کپی در رتبه بهتری هم قرار می‌گیرند. برای حل این موضوع حتما مقاله افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت را مطالعه نمایید.

برای محتوا لینک طبیعی ایجاد کنید!

بک لینک یکی از مواردی است که با استفاده از آن گوگل متوجه اهمیت یک مقاله یا کلمه کلیدی می‌شود.

برای این که کیفیت مقاله خود را بالا ببرید تا امتیاز بسیار خوبی دریافت کنید برای محتوا لینک طبیعی ایجاد کنید.

دقت کنید که این لینک سازی باید کاملا طبیعی باشد و از خرید بک لینک بی کیفیت کاملا دوری کنید.

مثلا یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که از شبکه‌های اجتماعی به مقاله سایت خود لینک بدهید و از کاربران شبکه اجتماعی دعوت کنید محتوای شما را مطالعه نمایند.

برای این که کیفیت محتوای خود را خیلی بیشتر افزایش بدهید حتما می‌توانید از رپورتاژ آگهی هم استفاده کنید.

از لینک سازی داخلی هم غافل نشوید.

لینک سازی داخلی یک زنجیره خوبی بین محتواهای سایت شما ایجاد می‌کند و شاید برای شما هم جالب باشد که خزنده‌های گوگل هم می‌توانند از طریق همین لینک سازی داخلی بین صفحات شما حرکت کرده و صفحات جدید را ایندکس نمایند.

کیفیت لینک خارجی بسیار مهم است.

فکر نکنید که می‌توانید لینک محتوای خود را در هر وبسایتی قرار بدید و یا از سایت‌های دیگه خواهش کنید تا لینک شما را قرار بدهند. به کیفیت لینک سازی خارجی خود خیلی اهمیت بدهید. اگر لینک سایت شما داخل سایت‌های اسپم قرار بگیرد نه تنها امتیاز مثبت دریافت نمی‌کنید حتی در برخی از موارد ممکن است سایت را تا مرز پنالتی گوگل هم پیش ببرید.

از کاربران بخواهید که برای شما کامنت بگذارند!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که گوکل به آن توجه می‌کند این است که رضایت کاربران از یک سایت بسیار بالاتر باشد. زمانی که کاربر زمان می‌گذارد و برای شما کامنت می‌گذارد یعنی یک تعامل قوی با شما دارد.

گوگل به این موضوع خیلی توجه می‌کند برای همین لطفا از کاربران خود بخواهید برای محصولات ، خدمات و… شما نظر درج نماید. حتی نظرات کاربران هم اگر منفی بود لطفا داخل سایت درج کنید.

اگر در فضای مارکتینگ کار کرده باشید می‌دانید که کامنت مارکتینگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌توانید از آن امتیاز مهمی را دریافت نمایید.

سئو محتوایی باید رعایت شده باشد!

معمولا پس از اینکه

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

خوب حالا فرض کنید که شما الان تعدادی محتوا از قبل داخل سایت خود قرار دادید و می‌خواهید بررسی کنید که گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

ما در قسمت بالاتر به مهم‌ترین موارد با کیفیت از نظر گوگل اشاره کردیم و در ادامه مطلب هم برخی دیگر از موارد را بیان خواهیم کرد.

سرعت سایت شما خیلی پایین باشد.

بله درست خوندید! سرعت سایت ، این موضوع حتی روی کیفیت محتوای وبسایت شما هم تاثیر گذار است. پس همین الان حتما داخل سایت GT-metrix سرعت سایت خود را اندازه بگیرید و به محض مشاهده هر اروری حتما به پشتیبانی سایت پیام بدهید.

حالا چرا سرعت سایت روی کیفیت محتوا تاثیر دارد؟

کاربر وقتی وارد سایت شما می‌شود تا محتوایی را مطالعه نماید باید در کمترین زمان سایت شما به طور کامل برای کاربر لود بشود و اگر این اتفاق نیفتد خوب کاربر یا باید تایم زیادی منتظر لود باشد و یا سایت را ترک می‌کند.

خزنده‌های گوگل هم باید تایم زیادی منتظر لود شدن سایت شما باشند و شاید یکی از دلایلی که محتوای شما خیلی دیر توسط گوگل ایندکس می‎‌شود این است که سایت شما سرعت پایینی دارد و ربات‌ها نمی‌توانند وارد سایت بشوند.

چگونه سرعت سایت را افزایش بدهیم؟

  1. از یک سرویس هاستینگ با کیفیت استفاده کنید تا زمان لود شدن سایت شما کاهش پیدا نماید. حتی در مورد انتخاب سرور هم می‌توانید با پشتیبانی هاست در تماس باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس‌ها به شما معرفی گردد.
  2. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کند ، افزونه Wp-Rocket یکی از معروف‌ترین پلاگین‌ها برای افزایش سرعت سایت است. البته که توجه داشته باشید یکی از عوامل اصلی کاهش سرعت سایت درج تعدادی زیادی افزونه داخل سایت است.
  3. عکس‌های شما باید حجم مناسبی را داشته باشید. معمولا حجم عکس را تا جایی کاهش بدهید که از کیفیت آن کم نشود.
امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT