معلم برنامه نویسی فریلنسر

چگونه یک معلم برنامه نویسی فریلنسر شویم؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

بسیاری از مردم می خواهند برنامه نویس شوند و برای موفقیت به منابع یادگیری نیاز دارند. آیا می خواهید معلم آنها باشید؟ شغل معلم برنامه نویسی فریلنسر را با این ترفند ها برای خود انتخاب کنید.

آیا شما اشتیاق حل مشکلات دارید و فکر می کنید از کمک به دانشجویان IT یا علوم کامپیوتر در انجام همین کار لذت خواهید برد؟ معلم برنامه نویسی می تواند شغلی فوق العاده پر ارزش باشد.

معلم برنامه نویسی چیست؟

اگر در یک کلاس کالج در مورد برنامه نویسی شرکت نکرده اید، ممکن است ندانید که این حرفه شامل چه مواردی می شود. معلم برنامه نویسی اساساً کسی است که در زمینه برنامه نویسی زبان های کامپیوتری مانند پایتون یا سی پلاس پلاس، دانش صنعتی و حرفه ای زیادی دارد. این حرفه ای همه چیزهایی را که برای آموزش موضوعات کدنویسی ساده و پیچیده به طیف وسیعی از زبان آموزان نیاز دارد، دارد.

تا به حال در مورد کد کلاسیک “Hello, World” شنیده اید؟ به عنوان یک معلم، روش‌های تدریس می‌توانند تکنیک‌ های اساسی ساخت نرم‌ افزار و الگوریتم ‌های پیچیده‌ تر برای توسعه طیف وسیعی از برنامه‌ ها را پوشش دهند. به‌عنوان یک معلم، می ‌توانید به دانش ‌آموزان کمک کنید تا کد ها را در قالب ‌های مختلف ایجاد، توسعه، نگهداری و تعمیر کنند، چه بخواهید از Visual Studio Code، Brackets، Atom، BBEdit یا نرم‌افزار برنامه ‌نویسی دیگر استفاده کنید.

1. گواهینامه ها را دریافت کنید

اگرچه می‌ توان تنها با تجربه یک معلم برنامه ‌نویسی شد، اما بدون داشتن صلاحیت‌ های مرتبط برای پشتیبان‌ گیری از تخصص شما، می‌ تواند فرآیندی بسیار دشوار باشد. یک معلم برنامه نویسی به مدرک IT یا علوم کامپیوتر نیاز دارد، یا در غیر این صورت، به گذراندن موضوعات یا دوره های کوتاه مدت مانند مقدمه برنامه نویسی و یادگیری C++ یا C#، HTML، CSS، مبانی پایگاه داده و SQL، و دروس انتخابی مانند توسعه اپلیکیشن نیاز دارد.

مدرک کارشناسی ارشد در رشته ای مشابه، و در حالت ایده آل، دکترا برای کار و تدریس در سطح کالج توصیه می شود. با این حال، فریلنسینگ را می توان با گواهینامه های کوتاه انجام داد. همچنین گرفتن دوره های کارآموزی و تجربه برنامه نویسی، مانند کار به عنوان معلم برای دانش آموزانی که در گروه خود در حال مبارزه هستند، بسیار مفید است. این یک راه عالی برای به دست آوردن اعتماد به نفس در تدریس در حین مطالعه است. آیا می خواهید از نظر برنامه نویسی از جایی شروع کنید؟ در اینجا نحوه شروع کدنویسی در مرورگر خود با Microsoft Visual Studio Online آورده شده است.

2. در مورد سطح تدریس تصمیم بگیرید

تصمیم گیری در مورد سطحی که می خواهید تدریس کنید در نهایت یک اولویت شخصی است، اما در حین تحصیل در کالج یا یادگیری آنلاین، می خواهید بفهمید که با چه زبان های برنامه نویسی راحت تر هستید. نقاط قوت شما چیست و با کدام زبان برنامه نویسی ضعیف تر هستید؟ آیا در پایتون خوب هستید اما با SQL و پایگاه داده ها دست و پنجه نرم می کنید؟ یا آموزش کدنویسی برنامه های موبایل یا وب سایت ها را ترجیح می دهید؟

علاوه بر این، آیا می خواهید برنامه نویسی در سطح کالج را تدریس کنید، یا ترجیح می دهید در سطوح پایین تر مانند دبیرستان تدریس کنید؟ ممکن است بخواهید با دانش آموزان جوان تر شروع کنید و به آرامی به کد های پیچیده تر پیشرفت کنید. به همین ترتیب، ممکن است ترجیح دهید به عنوان معلم برنامه نویسی آزاد کار کنید. این به شما بستگی دارد، و می توانید با دانستن اینکه مهارت هایی را آموزش می دهید که با آنها راحت هستید، احساس اطمینان کنید.

3. تصمیم بگیرید که چگونه آموزش دهید

نکته مهم در مورد کار به عنوان یک برنامه نویس آزاد این است که می توانید با سرعت خود کار کنید. از نظر زمان و درآمد بالقوه منعطف است و نیازی نیست پنج روز در هفته مانند یک شغل سنتی کالج کار کنید. مواردی که باید در نظر بگیرید این است که ترجیح می دهید کجا تدریس کنید و آیا می خواهید از انجمن های آنلاین مانند Udemy و YouTube استفاده کنید. انتخاب پلتفرم شما می تواند بر دیدگاه ها، درآمد ها و مخاطبان شما تأثیر بگذارد.

به همین ترتیب، ممکن است به جای تکیه بر اشتراک‌ های Udemy یا درآمد حاصل از تبلیغات YouTube، یک پلتفرم مستقل مانند Fiverr یا Upwork را ترجیح دهید، جایی که می ‌توانید خدمات آموزشی را به عنوان بسته تبلیغ کنید. فهمیدن اینکه چه پلتفرم هایی برای شما کار می کنند به طور کلی روند تدریس آزاد را بسیار روان تر می کند. با این حال، اگر در انجام چند وظیفه ای عالی هستید و برای انجام این کار وقت دارید، با خیال راحت در چندین پلتفرم به منشعب شده و تدریس کنید. این یک راه عالی برای منبع چندین جریان درآمد و افزایش دسترسی شما است.

4. طرح درس ایجاد کنید

به عنوان یک معلم برنامه نویسی آزاد یا معلم خصوصی، می توانید برنامه های درسی خود را بسازید و نیازی به پایبندی به یک برنامه درسی دقیق ندارید. با در نظر گرفتن این انعطاف پذیری، می خواهید بهترین درس ها را برای دانش آموزان در نظر بگیرید و چگونه می توانید آنها را به طور موثر آموزش دهید.

می‌خواهید با کدنویسی اولیه و فعالیت‌های جذاب شروع کنید، نمونه‌ هایی از نحوه انجام این کار را ارائه دهید و منابعی را برای آموزش خواندن قبل از درس به دانش ‌آموزان ارائه دهید. در پایان هر درس، می توانید یک مسابقه برای هر دانش آموز ایجاد کنید تا آن را تکمیل کند. همچنین ایده خوبی است که فعالیت های برنامه نویسی هفتگی را قبل از کلاس بعدی برنامه ریزی کنید. آیا برای برنامه ریزی دروس کمک می خواهید یا راهی برای پیگیری منابع درسی؟ نگاهی به نحوه برنامه ریزی روز خود در Notion بیندازید.

5. شبکه و توسعه حرفه ای به دست آورید

شبکه سازی در هر صنعتی مهم است، و به عنوان یک معلم برنامه نویسی آزاد، این یک راه عالی برای رشد دانش کدنویسی و صنعت شما است. با سایر معلمان برنامه نویسی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید، به گروه های اجتماعی آنلاین یا حضوری بپیوندید یا شخصاً برای به دست آوردن یک مربی با تجربه بیشتر تماس بگیرید. از این گذشته، همه در هر صنعتی می توانند به یادگیری ادامه دهند. اگر می ‌خواهید بدانید که چگونه می ‌توانید دانش ‌آموزان یا فراگیران بالقوه را جذب کنید، در اینجا چند راه فعال برای یافتن مشاغل آزاد در لینکدین وجود دارد.

مهارت‌ های توسعه حرفه‌ ای برای افزایش می ‌تواند شامل مدیریت کلاس درس، تنظیم طرز فکر شما، کسب گواهینامه هیئت مدیره ملی و موارد دیگر باشد. نه تنها به روز رسانی های مرتبط با صنایع علوم کامپیوتر را می دانید، بلکه همیشه آماده آموزش حرفه ای به دانش آموزان خواهید بود. از کجا می توانید پیشرفت حرفه ای کسب کنید؟ منابع آنلاین مانند CodeHS دارای یادگیری آنلاین انعطاف پذیر، کارگاه های آموزشی، بازخورد شخصی، پشتیبانی و موارد دیگر هستند.

کاوش شغلی به عنوان معلم برنامه نویسی

اگر می ‌خواهید در زندگی دانش ‌آموزان IT، دانش ‌آموزان علوم کامپیوتر یا کسانی که تجربه قبلی ندارند، تغییر بزرگی ایجاد کنید، یک معلم برنامه ‌نویسی آزاد مسیر شغلی رضایت ‌بخشی است. شما می ‌توانید کار را با دانستن اینکه تأثیر گذاشته ‌اید به پایان برسانید – و این کار را در زمینه ‌ای رو به رشد ادامه خواهید داد. آنچه شما آموزش می دهید، نحوه تدریس، و کسانی که آموزش می دهید در دسترس شما هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT