کانوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

کانوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر در فضای خلاقانه تازه کار هستید، احتمالاً نام Canva را شنیده اید. اما دقیقاً چیست و برای چه کاری می توان از آن استفاده کرد؟ کانوا چیست؟

اگر محتوای آنلاین با هر ظرفیتی تولید می کنید، احتمالاً نام Canva را شنیده اید. این ابزار از سال 2012 وجود داشته است و یکی از محبوب ترین راه حل ها برای خلاقانی است که به دنبال تغییر کاربری و تولید محتوا بدون نیاز به مهارت های طراحی قابل توجه هستند.

خرید با ویزا کارت

نقد درآمد ارزی

درک اینکه Canva چیست و چه کاری می توانید با آن انجام دهید، اگر در این فضا تازه کار هستید، می تواند کمی دشوار باشد. بنابراین، Canva دقیقا چیست؟ و برای چه کاری می توانید از پلتفرم استفاده کنید؟

کانوا چیست؟

Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که به سازندگان در هر اندازه پاسخ می دهد، اما تا حد زیادی توسط مشاغل کوچکتر و فریلنسرها استفاده می شود. دفتر مرکزی این شرکت در استرالیا است و در سال 2021 بیش از 70 میلیون کاربر فعال داشته است.

ارزش شرکت Canva میلیاردها دلار است و علاوه بر استرالیا، در هفت کشور دفاتر دارد:

  • انگلستان
  • فیلیپین
  • اتریش
  • ایالات متحده آمریکا
  • جمهوری چک
  • نیوزلند
  • چین

هنگام استفاده از Canva، می توانید از ابزارهای اساسی پلتفرم به صورت رایگان استفاده کنید. اما اگر انتخاب گسترده‌تری از عناصر، قالب‌ها و موارد دیگر را می‌خواهید، باید به Canva Pro ارتقا دهید.

Canva برای چه مواردی استفاده می شود؟

اکنون که می دانید Canva چیست، بیایید ببینیم که Canva برای چه مواردی استفاده می شود. در زیر، مجموعه‌ای از کارهایی را که می‌توانید با این پلتفرم انجام دهید، پیدا خواهید کرد.

1.طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی یکی از دلایل اصلی استفاده مردم از Canva است. شما می توانید با این سرویس چندین طرح از جمله کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید. اگر به عنوان یک فریلنسر یک وب‌سایت ایجاد می‌کنید یا با مشتری کار می‌کنید، می‌توانید کاراکترها و گرافیک‌هایی برای سایت ایجاد کنید.

اگر برای خودتان کار می کنید، می توانید لوگویی ایجاد کنید که ارزش های شما را به تصویر بکشد و شما را قابل تشخیص کند. و بله، می توانید از ابزارهای قدرتمندتری مانند Adobe InDesign استفاده کنید. با این حال، Canva گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت چیزی حرفه‌ای ایجاد کنید.

2. محتوای رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی سازندگان هستند. اگر در رسانه های اجتماعی حضور دارید یا تا به حال اکانت های اجتماعی یک شرکت را مدیریت کرده اید، می دانید که زمان زیادی می تواند صرف ایجاد محتوا برای پلتفرم های مختلف شود. با این حال، Canva این کار را آسان تر می کند.

هنگام استفاده از Canva، می‌توانید محتوای جذاب برای چندین پلتفرم رسانه اجتماعی ایجاد کنید. می‌توانید قالب‌هایی با اندازه آماده برای پست‌های اینستاگرام در فید اصلی خود و همچنین استوری‌ها انتخاب کنید.

Canva همچنین ساخت بنر برای پروفایل های لینکدین، توییتر و فیس بوک شما را آسان می کند.

3. ویرایش عکس

اگر به طور مرتب عکس می گیرید، احتمالاً از نرم افزارهای ویرایش عکس مانند Adobe Lightroom برای ویرایش عکس های خود استفاده خواهید کرد. با این حال، ابزارهایی مانند آن زمان زیادی برای یادگیری نیاز دارند. اگر می خواهید ویرایش های ساده ای انجام دهید، می توانید این کار را از طریق Canva انجام دهید.

Canva چندین ابزار برای ویرایش عکس‌ها دارد، مانند نوار لغزنده که به شما امکان می‌دهد اشباع و سایر جنبه‌ها را افزایش دهید. همچنین می‌توانید فیلترهایی را به عکس‌های خود اضافه کنید، تصاویر خود را برش دهید و موارد دیگر.

هنگام ویرایش عکس‌ها در Canva، می‌توانید پس‌زمینه را حذف کرده و تنظیمات خودکار را انجام دهید.

4. تصاویر کوچک YouTube

صرف نظر از حوزه خلاقیت اصلی شما، احتمالاً یوتیوببرهای مورد علاقه خود را دارید که در مورد موضوع شما صحبت می‌کنند. علاوه بر یادگیری چیزهای زیادی از آنها، آنها همچنین ممکن است الهام بخش شما برای راه اندازی کانال YouTube خود باشند. اما در حالی که بسیاری از سازندگان به درستی زمان زیادی را برای ویدیوها صرف می کنند، همه آنها به اندازه کافی روی تصاویر کوچک تمرکز نمی کنند.

اگر می خواهید مردم روی محتوای شما کلیک کنند، داشتن یک تصویر کوچک جذاب بسیار مهم است. Canva یک ابزار عالی برای ایجاد این موارد است و زمان زیادی را صرف نمی کند.

Canva چندین الگوی بند انگشتی دارد و شما همچنین می توانید از ابتدا الگوهای خود را بسازید.

5. رزومه

در حالی که Canva تا حد زیادی با طراحی گرافیکی و ایجاد محتوا مرتبط است، این تنها چیزی نیست که برای آن استفاده می شود. اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، Canva ابزاری عالی برای جمع آوری رزومه ای است که به شما کمک می کند برجسته شوید.

Canva چندین الگوی رزومه دارد. می توانید همه آنها را غربال کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می کنند. می‌توانید اطلاعاتی را که باید در آن گنجانده شود، ارائه دهید و در صورت تمایل، عکسی از خود قرار دهید.

هنگام ایجاد رزومه با Canva، می‌توانید از عناصر مختلف برای اضافه کردن سایر اطلاعات مهم مانند آدرس ایمیل خود استفاده کنید.

6. ارائه

ابزارهایی مانند Microsoft PowerPoint و Google Slides برای افرادی که ارائه می کنند محبوب هستند، اما آنها تنها گزینه های شما نیستند. صرف نظر از اینکه برای کار یا دوره دانشگاهی خود نیاز به ارائه ارائه دارید، گزینه های زیادی با Canva پیدا خواهید کرد.

Canva چندین قالب برای ایجاد ارائه دارد. می توانید رنگ ها، فونت ها و عناصر را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنید. ارائه‌های Canva برای ایجاد گزارش‌های مالی، دفاع از پایان‌نامه، تنظیم طرح‌ها برای پروژه‌های آینده و موارد دیگر مفید هستند.

7. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها یک راه عالی برای جذب کاربران در پست های وبلاگ شما هستند و همچنین در ایمیل ها و رسانه های اجتماعی کار می کنند. اگر ابزاری آسان برای ایجاد اینها می‌خواهید، به Canva نگاه نکنید.

Canva قالب های متعددی برای ایجاد اینفوگرافیک دارد و این قالب ها چندین تم را پوشش می دهند. می‌توانید الگوهایی را انتخاب کنید که نقاط شماره‌گذاری شده‌ای را برای پر کردن، به همراه الگوهایی که از ترتیب منطقی متفاوتی پیروی می‌کنند، انتخاب کنید. و البته، شما همچنین می توانید خود را از ابتدا بسازید.

8. تصاویر جلد پست وبلاگ

چندین شرکت و فریلنسر وبلاگ می نویسند، و برخی افراد از نوشتن آنلاین حرفه ای کامل می کنند. در حالی که می‌توانید از وب‌سایت‌های عکس استوک رایگان استفاده کنید، همچنین می‌توانید جلد پست وبلاگ خود را منحصربه‌فردتر جلوه دهید.

هنگام ایجاد یک تصویر روی جلد پست وبلاگ با Canva، گزینه های زیادی دارید. شما می توانید از تصاویر استوک به عنوان نقطه شروع انتخاب کنید و تصاویر را از جاهای دیگر وارد کنید. همچنین در صورت نیاز به اضافه کردن عنوان، می توانید از فونت های متعددی استفاده کنید.

اگر می خواهید به جای آن به سراغ یک رویکرد گویا بروید، ابزارهای زیادی پیدا خواهید کرد که به شما امکان می دهند دقیقاً این کار را انجام دهید.

Canva: ابزاری مفید برای خلاقان

پس از خواندن تا پایان این راهنما، اکنون باید درک بهتری از چیستی Canva داشته باشید. این ابزار کاربردهای مختلفی دارد که بسیاری از آنها برای کسانی که در یک رشته خلاق هستند مفید است. با این حال، اگر در بخش خلاق نیستید، برای مثال، اگر می‌خواهید رزومه بسازید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

در حالی که Canva Pro دارای چندین مزیت است، بسیاری از کاربران ارزش قابل توجهی در نسخه رایگان پیدا خواهند کرد. چرا ثبت نام نمی کنید و ببینید چه چیزی ایجاد می کنید؟

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT