کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

زمان مطالعه 6 دقیقه

دراپ شیپینگ یک نوع تجارت خرده فروشی است که در آن فروشنده سفارشات مشتری را می‌پذیرد، اما انباری برای نگهداری از کالاهای فروخته شده ندارد. در عوض، فروشنده به نوعی در یک زنجیره تامین درگیر می‌شود اما سفارشات و جزییات مربوط به تحویل کالا را به یک تولیدکننده، خرده‌فروش یا عمده‌فروش دیگر واگذار می‌کنند و کالا به صورت مستقیم به مشتری ارسال می‌گردد. اگر بخواهیم خیلی ساده دراپ شیپینگ را توضیح دهیم، باید بگوییم که روشی از فروش کالا است، با این تفاوت که فروشنده کالا را از انبار خود به فروش نمی‌رساند، بلکه آن را از یک فروشنده دیگر خریداری کرده و از انبار آن برای مشتری ارسال می‌کند. در این پست به آموزش کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping) می پردازیم.

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

دراپ شیپینگ یک الگوی تجارت کم ریسک است. این روش به شما اجازه می‌دهد که همواره کالاهایتان در دسترس باشند و نگرانی درباره موجودی کالا را نداشته باشید. علاوه بر این، Dropshipping این امکان را به شما می‌دهد که در زمینه انتخاب و بازاریابی محصولات، تجربه‌ی بیشتری کسب کنید. اما به نظر شما چرتا دراپ شیپینگ انقدر بین مردم محبوبیت دارد؟ در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که مطالعه آن‌ها متوجه می‌شوید که چرا دراپ شیپینگ می‌تواند یک مدل تجاری سودآور برای شما باشد.

عدم نیاز به سرمایه زیاد

حتماً تا با اینجا متوجه شده‌اید که بزرگ‌ترین مزیت دراپ شیپینگ، قابلیت راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین بدون نیاز به سرمایه زیاد است. با این روش، شما بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید کار خود را شروع کرده و محصولاتی که فروش خوبی دارند را انتخاب کنید. در واقع، شما تنها محصولاتی را می‌خرید که مشتریان پول آن‌ها را پرداخت کرده‌اند. به همین دلیل، در صورتی که کسی محصول شما را نخرد، محتمل ضرر مالی بسیار کمتری خواهید بود.

شروع به کار آسان

به نظر شما کاری هست که از دراپ شیپینگ آسان‌تر باشد؟ در جواب باید بگوییم خیر. در روش دراپ شیپینگ، شما به صورت فیزیکی با محصولات سر و کار ندارید و نگرانی‌هایی نظیر انبارداری، مدیریت موجودی کالا، بسته‌بندی محصولات، ارسال سفارشات، پیگیری روند ارسال، حسابداری و مرجوعی برای شما ایجاد نخواهد شد. بنابراین، شما می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن کار خود را آغاز کنید.

مخارج کمتر

در این روش نیازی به خرید کالا یا هزینه‌های مربوط به انبارداری ندارید، بنابراین هزینه‌های کلی شما بسیار کمتر است. به طور کلی، در ابتدا باید با یک لپ‌تاپ و اینترنت پرسرعت کار خود را شروع کنید، اما با پیشرفت کار هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند. برای مثال، اگر مشتریان شما بیشتر شوند شما برای پاسخگویی به آن‌ها باید چند نفر را استخدام کنید. با این‌حال، مخارج جانبی دراپ شیپینگ در مقایسه با کسب‌وکارهای سنتی بسیار کمتر است.

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

انعطاف‌پذیری در انتخاب محل کار

شما برای انجام دراپ شیپینگ نیازی به مکان فیزیکی خاصی ندارید. به عبارت دیگر، مهم نیست که در کدام نقطه جغرافیایی قرار دارید، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت پرسرعت است. شما می‌توانید از هر جای دنیا به‌راحتی کسب‌وکار خود را مدیریت کنید. این قابلیت، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون نگرانی درباره هزینه‌های مربوط به محیط کار، تمرکز و سرمایه‌ خود را برای بهره‌بردن از فضای آنلاین به کار بگیرید.

تنوع محصولات

یکی از مزایای اصلی dropshipping این است که شما نیازی به خرید و نگهداری محصولات در انبار ندارید. در عوض، شما می‌توانید محصولات مورد نظر را در فروشگاه اینترنتی خود لیست کرده و در معرض دید مخاطبان قرار دهید. در حقیقت، شما می‌توانید بدون هزینه مستقیم برای خریداری و نگهداری از محصولات، به‌راحتی از فروش محصولات دیگران سود دلاری بدست آورید، چون تنها مسئولیت شما این است که محصول را برای مشتریان خریداری کنید و مجبور به خرید و نگهداری از محصول نیستید.

عدم نیاز به بررسی موجودی

در کسب‌وکارهای سنتی، هنگامی که حجم سفارشات زیاد می‌شود، مدیریت انبوه سفارشات و پردازش آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار و گیج‌کننده باشد. اما در روش دراپ شیپینگ، بیشترین زحمت و مسئولیت فرآیند سفارش از جانب تامین‌کنندگان و عمده‌فروشان برعهده گرفته می‌شود. به این ترتیب، شما به عنوان فروشنده نیازی به مدیریت و پردازش سفارشات ندارید و از مشکلات و سختی‌های مربوط به مدیریت انبار، بسته‌بندی، و ارسال سفارشات در مقیاس بزرگ، در امان خواهید بود. این امر باعث می‌شود که فعالیت‌های کسب و کار شما بسیار ساده‌تر و کارآمدتر باشد و به‌راحتی بتوانید با‌توجه به افزایش حجم سفارشات، فعالیت خود را گسترش دهید.

معایب استفاده از دراپ شیپینگ

هرچند که روش دراپ شیپینگ مزایای بسیار زیادی دارد، اما هر مدل از کسب‌وکار نقاط ضعفی دارد و دارای معایبی نیز است. اگر می‌خواهید با سختی‌ها و چالش‌های Drop Shipping آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این بخش را مطالعه کنید.

سود کمتر

از آنجا که با دراپ شیپینگ، هزینه‌های شروع کسب و کار کمتر و فرآیند کارآمدتر است، بسیاری از فروشگاه‌ها تمام تلاش خود را برای رقابت در بازار و به دست آوردن بالاترین سطح فروش و درآمد، انجام می‌دهند. این فروشگاه‌ها چون سرمایه کمی را در این مسیر در جریان انداخته‌اند، میزان سود خود را نیز پایین می‌آورند و شما برای رقابت با آنها باید سود کمتری برای کار خود در نظر بگیرید، بنابراین، دراپ شیپینگ در مقایسه با روش‌های سنتی از سود کمتری برخوردار است.

حمل و نقل پیجیده

در صورتی که از چند تامین‌کننده مختلف برای فعالیت در روش Dropshipping استفاده می‌کنید، این موضوع که سفارشات از چند منطقه ارسال می‌شوند، ممکن است موجب پیچیدگی در امر حمل و نقل شود. به‌عنوان مثال، فرض کنید که یک مشتری 3 کالای مختلف را سفارش می‌دهد. شما باید هر یک از این محصولات را از تامین‌کنندگان مختلف تهیه کرده و هزینه حمل و نقل هر کدام را به طور جداگانه پرداخت کنید. مشتری نیز برای دریافت هر یک از این محصولات، باید هزینه حمل و نقل آن را پرداخت کند. این روش ارسال در برخی اوقات مناسب نیست و ممکن است مشتری شما را دچار دردسر کند.

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

مشکلات مربوط به فهرست موجودی

در روش Dropshipping معمولا امکان دسترسی به تعداد دقیق موجودی انبار تامین‌کنندگان در لحظه وجود ندارد و ممکن است موجودی که دریافت کرده‌اید دچار تغییر شود.

البته این روزها با وجود اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید با تامین‌کنندگان به صورت آنلاین در ارتباط باشید. به این صورت که با یک کلیک، سفارش محصول را برای تامین‌کننده می‌فرستید و در لحظه می‌توانید موجودی انبار را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید زمانی که محصولات را از تامین‌کنندگان و انبارهای مختلف تهیه می‌کنید، به‌روز کردن موجودی محصولات، یکی از کارهای روزانه شما خواهد بود.

خرید با پی پال

مسئولیت برعهده‌گرفتن اشتباهات تامین‌کنندگان

بهترین تامین‌کنندگان برای دراپ شپینگ نیز ممکن است در برخی موارد دچار اشتباه شوند و شما به عنوان فردی که در این زمینه فعالیت دارید باید مسئولیت اشتباه آن‌ها را برعهده بگیرید. برای مثال، اگر محصولی که برای مشتری خود ارسال کرده‌اید، مشکلی داشت یا چندان مرغوب و با کیفیت نبود، مسئولیت این اشتباه را شما باید به عهده بگیرید و از مشتریان بابت کم و کاستی‌ها عذرخواهی کنید. در غیر این صورت به اعتباری که به دست آورده‌اید، آسیب وارد می‌شود. در واقع، یکی از عواملی که باعث موفقیت در دراپ شپینگ می‌شود، رضایت تمام و کمال مشتریان است.

عدم کنترل بر روی محصولات

بیشتر محصولاتی که در دراپ شیپینگ به فروش می‌رسانید از قبل توسط تامین‌کنندگان طراحی و تولید شده‌اند و شما هیچ کنترلی بر روی برندسازی و شخصی‌سازی محصولات نخواهید داشت.

چگونه دراپ شیپینگ را شروع کنیم؟

شما با کسب اطلاعات لازم درباره آموزش دراپ شپینگ و عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید کار خود را آغاز کنید و برای این کار نیازی به تجربه آن‌چنانی نیز ندارید. در واقع، شما در این مسیر، هر آن‌چه که برای ادامه راه و کسب موفقیت لازم نیاز دارید را یاد خواهید گرفت. برای مثال، فروشگاه‌های آنلاین نظیر شاپیفای (Shopify) و اتسی (Etsy) در این مسیر به شما کمک فراوانی کرده و امکان مدیریت دراپ شیپینگ را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما با انجام کارهای زیر می‌توانید در این مسیر به سود خوبی برسید.

ابتدا یک طرح مناسب برای کسب و کار خود تهیه کنید، در این طرح اهداف و بازه زمانی مناسب برای رسیدن به آن‌ها (یک هفته، یک ماه و حتی یک سال) را کاملا صریح و روشن ذکر کنید.
اگر برنامه شما طولانی مدت است، برای به نتیجه رسیدن عجله نکنید.
محتوای وب‌سایت خود را به منظور بررسی ترافیک (تعداد بازدیدکنندگان)، به‌طور منظم بررسی کنید.
محصولات و خدمات جذاب و کارآمد برای فروش ارائه دهید.
در این مسیر آموزش مداوم لازم است، چرا که لازم است اطلاعات خود را به روز نگهدارید.

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

کسب درآمد دلاری از دراپ شیپینگ (Dropshipping)

آیا دراپ شیپینگ واقعاً سودآور است؟

تا به اینجا متوجه شدیم که دراپ شیپینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد. برای شروع و موفقیت در درایپ شیپینگ، راه‌های زیادی وجود دارد. برای این که بفهمید دراپ شیپینگ واقعاً سودآور است یا خیر باید ببینید که می‌خواهید از آن به‌عنوان یک روش پیش‌زمینه در تجارت الکترونیک استفاده کنید یا این که آن را به عنوان یک مدل دائمی برای درآمدزایی انتخاب کنید.

به‌طور‌کلی، دراپ شیپینگ سودآور است. این مدل کسب‌وکار به کارآفرینان امکان می‌دهد تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه زیاد و بدون داشتن انبار و مدیریت موجودی، محصولات مختلف را به مشتریان بفروشند و درآمد خوبی کسب کنند. این مدل کسب‌وکار بسیار انعطاف‌پذیر است و امکان تغییر نیچ و محصولات بر اساس بازخوردهای بازار وجود دارد. همچنین، با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی، مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین، می‌توانید فروشگاه دراپ شیپینگ خود را به گستره بیشتری از مشتریان معرفی کنید؛ به شرطی که با دقت به انتخاب نیچ، تامین محصولات و تدوین استراتژی‌های بازاریابی بپردازید، دراپ شیپینگ یکی از مدل‌های کسب‌وکار آنلاین پرسود خواهد بود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT