کلاهبرداری بازپرداخت پی پال

کلاهبرداری بازپرداخت پی پال چیست و چگونه از آنها جلوگیری می کنید؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا ممکن است در پی پال مورد کلاهبرداری قرار بگیرید؟ استفاده از این سرویس ایمن است، اما هیچ چیز بدون خطا نیست. این مقاله شامل همه مطالبی است که باید در مورد کلاهبرداری بازپرداخت پی پال بدانید.

پی پال به دلیل شهرت دیرینه اش به عنوان راهی امن برای خرید و فروش محصولات و خدمات آنلاین، یکی از روش های پرداختی است که ترجیح داده می شود. اما خالی از اشکال نیست.

رایج ترین کلاهبرداری های بازپرداخت پی پال چیست؟ برای جلوگیری از آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟

کلاهبرداری های متداول بازپرداخت پی پال

برای اینکه قربانی بازپرداخت کلاهبرداری نشوید، باید یاد بگیرید که کلاهبرداری ها را تشخیص دهید. در اینجا هفت مورد از رایج‌ترین کلاهبرداری های بازپرداخت پی پال آورده شده است.

1. حساب های پی پال جعلی

کلاهبرداران می توانند حساب های جعلی پی پال راه اندازی کنند و وانمود کنند که متعلق به شخص دیگری است. این حساب های جدید اغلب شبیه حساب های واقعی هستند، با مشخصات دقیق یک شخص یا کسب و کار.

سایر کلاهبرداری های رایج حساب پی پال ، فروشگاه های آنلاین جعلی و خیریه هستند. در هر دو مورد، کلاهبرداران معمولاً توجه شما را با استفاده از تبلیغات پر زرق و برق جلب می کنند تا شما را به خرید یا کمک مالی از طریق پی پال ترغیب کنند. اما پول شما به جیب فرد فریبکار می رسد.

2. کلاهبرداری های ایمیل جعلی

کلاهبرداری های ایمیل جعلی

کلاهبرداری های ایمیل جعلی

کلاهبرداران می‌توانند یک حساب ایمیل جعلی ایجاد کنند که فروشنده می‌تواند آن را با حساب اصلی پی پال اشتباه بگیرد. سپس کلاهبردار ممکن است ایمیل هایی را برای بازرگانان ارسال کند که به آنها بگوید پول به حساب آنها واریز شده است و “پی پال” وجوه را تا زمانی که فروشنده شماره رهگیری محموله را ارسال نکند نگه می دارد.

در این مورد، کلاهبردار امیدوار است تاجر برای ارسال محصول عجله کند و شماره پیگیری را برای آنها ارسال کند. پس از ارسال، کلاهبردار کالایی را دریافت می کند که هرگز برای آن پولی پرداخت نکرده است.

3. کلاهبرداری اضافه پرداخت

در این روش، یک کلاهبردار مبلغی را بیش از هزینه یک کالا انجام می دهد. سپس کلاهبردار از تاجر می خواهد که مبلغ اضافی را بازپرداخت کند.

هنگامی که تاجر مبلغ را بازپرداخت می کند، کلاهبردار با PayPal تماس می گیرد و ادعای بازپرداخت وجه “کلاهبرداری دوستانه” را مطرح می کند. برای مثال، کلاهبردار ممکن است بگوید حسابش هک شده است و خرید نکرده است.

سپس PayPal تمام مبلغ پرداختی اصلی را به کلاهبردار بازپرداخت می کند، به این معنی که هم محصول و هم مبلغ بازپرداخت شده را از دست خواهید داد.

4. کلاهبرداری با هدیه جعلی

کلاهبرداری با هدیه جعلی

کلاهبرداری با هدیه جعلی

گاهی اوقات، فروشندگان کالایی را می پذیرند که به عنوان هدیه پرداخت شده است. فروشنده مبلغ هدیه را دریافت می کند و کالا را ارسال می کند.

پس از دریافت کالا، خریدار می‌تواند با کارت خود استرداد وجه درخواست کند و ادعا کند که شخصی آن را دزدیده است. سپس PayPal پرداخت را معکوس می کند، بنابراین فروشنده هم وجوه و هم کالای ارسال شده را از دست می دهد.

5. کلاهبرداری آدرس حمل و نقل

این زمانی اتفاق می افتد که پرداختی در حساب PayPal فروشنده گذاشته شده باشد، اما کلاهبردار از فروشنده می خواهد که بسته را به آدرس نامعتبر ارسال کند. پس از چندین تلاش ناموفق برای تحویل کالا، شرکت حمل و نقل آن را به عنوان “غیر قابل تحویل” علامت گذاری می کند. کلاهبردار سپس با شرکت حمل و نقل تماس می گیرد و آدرس جدید و قانونی را در اختیار آنها قرار می دهد.

هنگامی که کلاهبردار محموله را دریافت می کند، به پی پال شکایت می کند و ادعا می کند که هرگز محصول را دریافت نکرده است. کلاهبردار پول خود را پس می گیرد و محصول را نگه می دارد زیرا فروشنده سابقه ارسال به آدرس صحیح را در پایگاه داده خود ندارد و تاجر را بالا و پایین می گذارد.

روش دیگری که ممکن است یک کلاهبردار برای کلاهبرداری از فروشنده تلاش کند، از طریق تکنیک “حمل و نقل ترجیحی” است. در این سناریو، کلاهبردار می‌تواند از فروشنده بخواهد به دلیل “تخفیف” که ممکن است دریافت کند، کالایی را به آدرس حمل و نقل خود ارسال کند.

6. کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداری های فیشینگ

تاجران همچنین ممکن است ایمیلی دریافت کنند که به نظر می رسد از سوی پی پال باشد مبنی بر اینکه پول به حساب آنها منتقل شده است و در انتظار تایید است. ایمیل معمولا شامل یک لینک یا دکمه قابل کلیک است که درخواست تأیید می کند.

با کلیک بر روی پیوند شما را به یک صفحه کپی پی پال می برد که رمز ورود شما را می خواهد. هنگامی که جزئیات ورود را وارد کردید، کلاهبردار به حساب پی پال شما دسترسی پیدا می کند و می تواند پول برداشت کند یا برای کالا یا خدمات پرداخت کند. اگر از همان جزئیات ورود به سیستم برای سایر خدمات نیز استفاده کنید، بدتر است.

اگر کلاهبردار تصمیم بگیرد با حساب پی پال هک شده خرید کند، ممکن است بعداً PayPal به فروشنده بگوید که خرید تقلبی بوده است و تراکنش باید معکوس شود. برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران، باید راه هایی برای محافظت از حساب پی پال خود بیابید.

7. کلاهبرداری های وابسته

بسیاری از فروشندگان تجارت الکترونیک از بازاریابی وابسته برای افزایش فروش و افزایش درآمد استفاده می کنند. با این حال، کلاهبرداران می‌توانند با این سیستم بازی کنند و برای کمپین هایی که هرگز درخواست نکرده‌اید از شما پول بگیرند یا سیل خریدهای جعلی از شرکت های وابسته را به شما بدهند. در این مورد، شما به ازای فروش های دریافت نشده پورسانت پرداخت می کنید و متحمل هزینه های بازپرداخت می شوید.

چگونه از کلاهبرداری بازپرداخت پی پال جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از کلاهبرداری های PayPal به طور کامل غیرممکن است، اما می توانید اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر ادعاهای جعلی انجام دهید:

قبل از ارسال کالا، آدرس حمل و نقل صحیح را بررسی کنید. همچنین از استفاده از آدرس حمل و نقل مشتری هنگام ارسال سفارشات خودداری کنید. فقط موارد را به آدرس های فهرست شده در جزئیات تراکنش ارسال کنید و هرگونه تلاشی برای تغییر فرآیند حمل و نقل خود را برای تقلب احتمالی علامت ‌گذاری کنید.

پرداخت مستقیم با استفاده از پی پال را قبول نکنید. در عوض، از مشتریان بخواهید که از سیستم پرداخت استفاده کنند.

هنگامی که ظاهراً ایمیلی از پی پال دریافت می کنید، همیشه آدرس واقعی را که ایمیل از آن ارسال شده است، بررسی کنید، نه فقط نام نمایش داده شده را.

روی پیوندها کلیک نکنید یا پیوست های ایمیلی را که مشکوک به نظر می‌رسند دانلود نکنید. اگر درباره نشانی وب مطمئن نیستید، ابزار بررسی پیوند را امتحان کنید.

هرگز برای افرادی که نمی‌شناسید پول نفرستید، قبل از اهدا به هر موسسه خیریه تحقیق کنید و هرگز از سایت مشکوک خرید نکنید.

برای محافظت از تراکنش های خود در برابر برگشت ها و استرداد هزینه، در برنامه محافظت از فروشنده PayPal ثبت نام کنید.

مشتریان مشکل ساز را که مکررا ادعاهای کلاهبرداری می‌کنند یا اختلافاتی را مطرح می‌کنند مسدود کنید تا احتمال اینکه کلاهبردار چندین بار شما را هدف قرار دهد به حداقل برسد.

اطمینان حاصل کنید که شرکت های وابسته شما گزارش های پیشرفت منظمی را برای شما ارسال می‌کنند و برای خدماتی که هرگز ارائه نشده‌اند، پولی پرداخت نمی‌کنند.

آیا پی پال امن است؟

پی پال دستیابی به پایگاه مشتری گسترده تر را برای فروشندگان بدون حضور آسان تر می کند. به طور معمول، استفاده از آن بی خطر است. با این حال، مانند هر پردازشگر پرداخت دیگری، PayPal در معرض فعالیت های تقلبی است. کلاهبرداران به طور فزاینده ای از آن برای بازپرداخت و ادعاهای تقلبی استفاده می کنند.

استرداد وجه PayPal می تواند برای هر فروشنده تجارت الکترونیکی که از پی پال استفاده می کند اتفاق بیفتد و می تواند زمان و هزینه داشته باشد. خوشبختانه، هنوز هم می توانید از خود در برابر ادعاهای جعلی محافظت کنید و گاهی اوقات، وجوه دزدیده شده را بازیابی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT