بازپرداخت پول پی پال در صورت کلاهبرداری

آیا پی پال پول قربانیان کلاهبرداری را بازپرداخت می کند؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

پی پال علیرغم شهرتش همیشه پول شما را پس نمی دهد. در اینجا دلیل و نحوه بازپرداخت پول پی پال در صورت کلاهبرداری آمده است.

پی پال یک پردازشگر پرداخت محبوب است و بخشی از محبوبیت آن به دلیل محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری است. اگر کالایی را سفارش دادید و آن را دریافت نکردید، می توانید با پی پال تماس بگیرید و درخواست بازپرداخت کنید.

متأسفانه، پی پال همیشه بازپرداخت را ارائه نمی دهد. این مشکل ساز است زیرا بسیاری از مردم با این باور اقلامی را با استفاده از پی پال میخرند که محافظت بیشتری نسبت به آنها دارند.

بنابراین اگر کاربر پی پال هستید و فکر می‌کنید که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، چه کاری باید انجام دهید؟

آیا پی پال به قربانیان کلاهبرداری بازپرداخت می کند؟

آیا پی پال به قربانیان کلاهبرداری بازپرداخت می کند؟

آیا پی پال به قربانیان کلاهبرداری بازپرداخت می کند؟

اگر چیزی را با استفاده از پی پال خریداری کنید و معامله تقلبی به نظر برسد، PayPal بیشتر پول شما را برمی گرداند. متأسفانه، این تنها در صورتی اتفاق می افتد که شرایط خاصی برآورده شود. در غیر این صورت، پرداخت با پی پال مشابه تحویل پول نقد است.

اگر فکر می کنید که قربانی یک کلاهبرداری شده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا پرداخت هنوز معلق است یا خیر. در صورتی که پرداخت توسط فروشنده دریافت نشده باشد، می توانید با کلیک بر روی “لغو پرداخت” به صورت خودکار بازپرداخت دریافت کنید.

بدیهی است که فروشندگان مخرب نمی خواهند شما این کار را انجام دهید و معمولاً به محض در دسترس بودن پول مطالبه می کنند.

اگر پول قبلاً مطالبه شده است، قبل از انجام هر کار دیگری باید با فروشنده تماس بگیرید. گاهی اوقات، مشکل یک سوء تفاهم است. تا زمانی که متوجه نشدید کلاهبرداری است، واقعاً نباید با پی پال تماس بگیرید.

اگر فروشنده بازپرداختی ارائه نکرد، باید پی پال را درگیر کنید. در این مرحله، باید از «محافظت خرید پی پال» استفاده کنید.

حفاظت از خرید در پی پال چیست؟

حفاظت از خرید در پی پال چیست؟

حفاظت از خرید در پی پال چیست؟

وقتی چیزی را با استفاده از پی پال می‌خرید، این تراکنش تحت پوشش حفاظت خرید پی پال قرار می‌گیرد. بر اساس این سیاست، PayPal قول می‌دهد در صورتی که کالایی را که سفارش داده‌اید دریافت نکنید یا کالایی که دریافت می‌کنید تفاوت قابل‌توجهی با آنچه که تبلیغ شده است، پول شما را بازپرداخت کند. این خط مشی همچنین از همه کاربران در برابر اتهاماتی که انجام نداده‌اند محافظت می‌کند.

این سیاست اغلب به قربانیان کلاهبرداری بازپرداخت کامل را ارائه می دهد. اما مشکل این است که پی پال تصمیم می گیرد که آیا این خط مشی به صورت موردی قابل اجرا است یا خیر.

اگر قربانی یک کلاهبرداری اختلافی را باز کند، فروشنده معمولاً یک ادعای مخالف ارائه می دهد. پی پال همیشه با طرف درست همراه نمی شود.

به این معنی است که حتی اگر آشکارا قربانی یک کلاهبرداری باشید، ممکن است PayPal در کنار فروشنده باشد و هیچ کمکی ارائه نکند.

برای استفاده از حفاظت خرید پی پال ، باید با فروشنده اختلاف ایجاد کنید. شما می توانید این کار را در مراحل زیر انجام دهید:

  • Resolution Center را باز کنید.
  • وارد حساب پی پال خود شوید.
  • گزارش مشکل را انتخاب کنید.
  • تراکنش مورد نظر برای اعتراض را انتخاب کنید.
  • دلیلی برای اختلاف بیاورید.
  • اختلاف را ایجاد کنید.

اتفاق بعدی بستگی به فروشنده دارد. اگر آنها نمیخواهند با درخواست شما مبارزه کنند، ممکن است بلافاصله پول خود را پس بگیرید. در غیر این صورت، باید 20 روز صبر کنید و سپس یکی از کارمندان پی پال به ادعای شما رسیدگی کرده و حکمی را صادر خواهد کرد.

از شما خواسته می شود که مدرکی برای آنچه ادعا کرده‌اید ارائه دهید. از فروشنده نیز به طور مشابه نسخه ای از رویدادها خواسته می شود. پس از آن پی پال تصمیم می گیرد که آیا پول را پس بدهد یا خیر.

چه زمانی محافظت از خرید کار نمی کند؟

مجرمان سایبری که از پی پال استفاده می کنند به خوبی از نقاط ضعف سیاست های بازپرداخت PayPal آگاه هستند. بنابراین آنها از ترفندهای مختلفی برای برنده شدن در اختلافات استفاده می کنند. در اینجا چند مورد از واضح ترین آنها وجود دارد.

از توضیحات محصول گمراه کننده استفاده کنید

اگر مورد دریافتی با توضیحات مطابقت داشته باشد، حتی اگر انتظارات متفاوتی داشته باشید، پی پال پول شما را بازپرداخت نمی کند. فروشندگان اغلب محصولی را ارسال می کنند که ظاهری شبیه به آنچه در لیست آمده دارد، اما از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار است. از آنجایی که مورد با توضیحات مطابقت دارد، بازپرداختی دریافت نخواهید کرد.

فروش محصولاتی که در ابتدا قانونی به نظر می رسند

اگر بیش از حد منتظر بمانید، PayPal بازپرداختی را ارائه نمی دهد. برخی از فروشندگان اقلامی را می فروشند که ظاهراً اصل هستند اما در نهایت ایرادات آن مشخص می‌شود. یا ممکن است اقلامی را بفروشند که دارای ویژگی هایی هستند که ممکن است بلافاصله متوجه آنها نشوید. مشروط بر اینکه تا زمانی که محدودیت زمانی سپری نشده است اختلافی را باز نکنید، زیرا نمی‌توانید بازپرداخت دریافت کنید.

فروشندگان مجازند قبل از بازپرداخت، از شما بخواهند که یک کالا را برگردانید. برخی از فروشندگان از این ویژگی برای جلوگیری از بازپرداخت کامل پول افراد استفاده می کنند. اگر هزینه بازگرداندن یک کالا بیشتر از هزینه بازپرداخت باشد، بسیاری از مردم زحمت این کار را نخواهند داد.

این یک تکنیک محبوب در بین dropshipper ها است. Dropshippers اغلب موارد را از آن سوی جهان ارسال می‌کند. به شرطی که کالا ارزان باشد، هزینه پست می تواند به طور قابل توجهی بیشتر از بازپرداخت باشد.

چگونه از بانک خود بازپرداخت دریافت کنید؟

چگونه از بانک خود بازپرداخت دریافت کنید؟

چگونه از بانک خود بازپرداخت دریافت کنید؟

اگر به پی پال اعتراض کردید و بازپرداخت دریافت نکردید، به این معنی نیست که نمی توانید پول خود را پس بگیرید. اگر از طریق PayPal و با استفاده از کارت بانکی پرداخت کرده‌اید، می‌توانید با بانک خود تماس بگیرید و از طریق آن سعی کنید استرداد وجه را پیگیری کنید.

بازپرداخت وجه درخواستی است که توسط بانک صادر می شود مبنی بر اینکه پرداختی که با استفاده از کارت بانکی انجام شده است بازپرداخت می شود. این سرویسی است که همه بانک ها ارائه می دهند و بر خلاف حفاظت خرید پی پال، کاملاً خارج از کنترل پی پال است.

بانک ها به احتمال زیاد در مورد تراکنش های مورد مناقشه از مشتریان خود حمایت می‌کنند و اغلب می‌توانند در صورت امتناع یک پردازشگر پرداخت مانند پی پال، بازپرداخت را ارائه کنند.

برای ارسال بازپرداخت، کافی است با بانک خود تماس بگیرید. اکثر بانک ها از شما می خواهند که این کار را ظرف 60 روز انجام دهید.

اگر در حین استفاده از پی پال مورد کلاهبرداری قرار گرفتید چه کاری باید انجام دهید؟

اگر فکر می‌کنید مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، مهم است که با فروشنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید و سپس ادعای خود را با پی پال باز کنید. اگر کلاهبرداری آشکار باشد، معمولاً پول خود را مستقیماً از پی پال پس خواهید گرفت.

اگر پی پال با شما همراهی نکرد و از کارت بانکی برای خرید خود استفاده کردید، باید با بانک خود تماس بگیرید. پی پال به دلیل مخالفت با خریداران شهرت دارد، اما اکثر بانک ها مایلند به هر مشتری که قانونی به نظر می رسد بازپرداخت ارائه دهند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT