0 کیف پول اتمیک ( Atomic wallet ) و معرفی این کیف پول

کیف پول اتمیک ( Atomic wallet ) و معرفی این کیف پول

زمان مطالعه 4 دقیقه

کیف پول اتمیک یا Atomic wallet، یکی از کیف پول‌های مطرح ارز دیجیتال است که برای استفاده از پتانسیل آن در atomic swap‌ها و تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستم غیر متمرکز رمز ارز‌ها، معروف شده است. اگر با مفهوم atomic swap آشنایی ندارید، نگران نباشید. در این مقاله با ولت اتومیک به طور کامل آشنا می‌شوید، راهنمای نصب و استفاده از آن را نیز فرا می‌گیرید.

معرفی کیف پول Atomic

اتمیک یک کیف پول چند منظوره است؛ یعنی از چندین ارز به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این ویژگی یکی از بزرگترین مزیت‌های این ولت نصب به دیگر کیف پول‌های ذخیره رمز ارز محسوب می‌شود. در کیف پول atomic شما می‌توانید بیش از ۳۰۰ نوع ارز دیجیتال ذخیره کنید و این موضوع شما را از داشتن چند کیف پول متفاوت بی نیاز می‌کند.

اگر از ویژگی Multi currency بودن این کیف پول صرف نظر کنیم، نکته دیگری که چشمگیر است، امکان نصب آن بر روی دستگاه‌های مختلف است. فرقی نمی‌کند شما از کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید یا یک مک بوک دارید. حتی اگر شما به کیف پول موبایلی علاقه‌مند هستید، باید بگوییم اتومیک ولت تقریبا در تمامی سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها قابل نصب است.

کیف پول اتمیک Atomic wallet

Atomic Swaps یکی از ویژگی‌های این ولت است که آنرا از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال متمایز کرده است. Atomic Swaps به تکنیکی گفته می‌شود که به واسطه آن امکان مبادله سریع دو ارز دیجیتال مختلف که در بلاکچین‌های مختلف قرار دارند، اجرا می‌شود. چنین فرایندی که به آن atomic cross chain trading نیز گفته می‌شوند مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند و به کاربران این امکان را می‌دهد که ارز‌های دیجیتال خود را از طریق ولت خود تبدیل کنند.

در حال حاضر اتمیک ولت از Atomic Swap برای بیت کوین، لایت کوین و کوانتوم پشتیبانی می‌کند اما تیم پشتیبانی این ولت در تلاشند تا ارز‌های دیگری را نیز به این لیست بیافزایند.

پس از نصب کیف پول اتمیک متوجه می‌شوید که مدیرت حساب در این کیف پول چه قدر راحت است. شما به راحتی می‌توانید ارزش دارایی خود در هر کوین به طور دقیق ببینید. همکاری اتمیک با سایت‌هایی مانند Coinmarketcap باعث می‌شود که شما از قیمت لحظه‌ای ارز‌های دیجیتال در کیف پول خود با خبر شوید.

اگرچه Atomic Wallet ویژگی‌های مثبت زیادی دارد اما اگر بخواهیم آخرین ویژگی اتمیک را در این مقاله بر شماریم بایستی حتما به ساده بودن مراحل ایجاد کیف پول اشاره کنیم. علاوه بر سادگی، شما در فرایند ساخت کیف پول خود، حتی نیاز به ایمیل نیز ندارید. قابلیت ناشناس بودن یک برتری غیر قابل انکار در اتمیک ولت است.

دانلود، نصب و آموزش کار با کیف پول اتمیک

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم اگر به آدرس https://atomicwallet.io/ مراجعه کنید و بر روی عبارت “Download” کلیک کنید، می توانید کیف پول اتمیک را برای انواع سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها دانلود کنید.

کیف پول اتمیک ( Atomic wallet )

پس از نصب نسخه مورد نیاز خود؛ با کلیک بر روی فایل اجرایی برنامه، فقط با چند کلیک آنرا نصب کنید. پس از نصب با تصویری مانند شکل زیر رو به رو می‌شوید:

ما اتمیک ولت را بر روی دسکتاپ با سیستم عامل ویندوز نصب کرده‌ایم.

کیف پول اتمیک و Atomic wallet

اگر شما قبلا یک کیف پول اتمیک ساخته‌اید و اکنون می‌خواهید آنرا بر روی یک دستگاه جدید داشته باشید، گزینه “Restore from backup” را انتخاب کنید. اما اگر اولین بار است که کیف پول اتمیک ایجاد می‌کنید، بر روی “New Wallet” کلیک کنید.

بدون آنکه نیاز به ایمیل یا شماره موبایل باشد؛ از شما می‌خواهد که یک پسورد برای اکانت خود انتخاب کنید. سعی کنید از یک پسورد قوی استفاده کنید. همانند بسیاری از کیف پول‌های دیگر، اتمیک ولت نیز، بعد از set کردن پسورد به شما ۱۲ کلمه برای زمانی که قد بازیابی اکانت خود را دارید، نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که بدون این ۱۲ کلمه امکان بازیابی به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت. پس حتما آن‌ها را یادداشت کنید و نزد خود نگه دارید.

کیف پول اتمیک Atomicwallet

مراحل نصب کیف پول اتمیک به اتمام رسید.

تصویر زیر محیط اپلیکیشن اتمیک را نشان می‌دهد. منو سمت راست امکان دسترسی به اصلی ترین خدمات این کیف پول را به شما می‌دهد:

  • Wallet: در این بخش موجودی تمامی ارز‌های دیجیتال شما، نشان داده می‌شود. البته در همین بخش شما می‌توانید قیمت ارز‌های دیجیتال مختلف را نیز مشاهده کنید.
  • Exchange: امکان تبدیل ارز‌های دیجیتال به یکدیگر از طریق exchange وجود دارد.
  • Buy crypto: اگر حساب بانکی خارجی دارید؛ می‌توانید به طور مستقیم، ارز دجیتال بخرید.
  • History: تاریخچه‌ای از تراکنش‌ها را نشان می‌دهد.
  • Stacking: می‌توانید دارایی خود را به صورت ارز‌هایی مانند تزوس، نئو و یا چین لینک ذخیره کنید.
  • Settings: بخش تنظیمات کیف پول اتمیک است.
  • Support: اگر در استفاده از کیف پول به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنید.
  • Exit: برای خروج از کیف پول در نظر گرفته شده است.

کیف پول اتمیک آموزش Atomicwallet

کیف پول اتمیک امن است اما همانند هر کیف پول نرم افزاری دیگری، به خاطر قرار گرفتن در بستر اینترنت می‌تواند مورد آسیب بد افزار‌ها قرار گیرد. بهتر است همزمان با این کیف پول از یک کیف پول سخت افزاری نیز استفاده کنید. کیف پول atomic رایگان است و استفاده از آن هیچ هزینه‌ای ندارد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، کیف پول اتمیک بسیار ساده و کاربردی است. اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مسلم گفت:

    سلام بنده حدود 2000 دلار بالانس داشتم . حدود دو روز پیش به ولتم سر زدم ناگهان دیدم که 16 دلار از بالانسم باقیمانده . به هیستوری که مراجعه کردم دیدم طی چند تراکنش موفق ارزهایم منتقل شده اند . بنده از کسانی هستم که نهایت سعیم را در نگهداری و امنیت پسورد 12 کلمه ای داشته ام . به سایت ها و کامنت های خارجی مراجعه کردم دیدم کسان دیگری همین مشکل براشون پیش اومده . ظاهرا گروه های پشتیبان اتمیک ولت را دزد معرفی کرده بودند . مواظب باشید . توروخدا اگه کسی کمکی ازدستش برمیاد مرا راهنمایی کند .به ایمیلم پیام بدهد [email protected]

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT