کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند

آیا کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

چهل سال پیش، رفتن به کالج در آمریکا راهی مشخص و تضمین شده برای موفقیت بود. اما امروزه به نماد نمایش ثروت برای ثروتمندان در قرن بیست و یکم تبدیل شده است. در این دوره، نرخ شهریه ۲۶۰ درصد افزایش یافت، که دو برابر نرخ تورم است. در سال ۲۰۱۹، متوسط ​​هزینه حضور در یک کالج خصوصی چهار ساله بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار بود. و برای یک کالج دولتی چهار ساله، بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار بود. با توجه به این قیمت‌ها، اکنون تنها یک درصد از دانشجویان با درآمد متوسط یا پایین در دانشگاه‌های آمریکا امکان تحصیل دارند و باقی دانشجویان از افراد با درآمد بالا هستند. دانشگاه‌ها همچنین در‌های خود را به روی ثروتمندان بین المللی باز کرده است، کسانی که می‌توانند شهریه را کامل و یک جا پرداخت کنند. در ادامه شما را بیش‌تر با کالج های آنلاین آشنا می‌کنیم.

آیا کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند ؟

1 آیا کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند ؟

Covid-19 در حال نابود کردن کامل این مدل تجاری است. بیکاری گسترده شده است و احتمالاً بسیاری از دانشجویان کالج را ترک کنند. با توجه به اینکه آمریکا، درگیر‌ترین و آسیب دیده‌ترین کشور بر اثر همه گیری کرونا است، بسیاری از دانشجویان به دنبال به تعویق انداختن هزینه ثبت نام هستند. دانشجویان خارجی با عدم اطمینان بیش‌تر در مورد ویزا و چشم انداز کار، این سوال را دارند که آیا اصلاً باید ثبت نام کنند؟ تصمیمات ترامپ هم باعث شده است که ورود دانشجویان خارجی به آمریکا در سه سال گذشته به حداقل برسد.

نیرومند‌ترین نهادها برای بدترین شرایط آماده هستند. هاروارد، بزرگ‌ترین موقوفه کشور، اخیراً اقداماتی برای مدیریت همه گیری، از جمله کاهش حقوق مدیران و اساتید، تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌های جاری خبر داده است. اکثر دانشگاه‌های دیگر مجبور به اتخاذ تصمیمات مشابه شده‌اند. بعضی از دانشگاه‌ها قصد دارند ترم بعدی را هم آنلاین برگزار کنند، عده‌ای از دانشجویان تقاضای بازگشت بخشی از شهریه را کردند، که این تصمیم خوشایند روسای دانشگاه‌ها نیست.

تاکنون، آموزش آنلاین در اکثر دانشگاه‌ها به یک سیستم مشخص تبدیل شده است و با تجربیات همه گیری کرونا، به یک طرح نسبتا موفق تبدیل شده است. اما اگر دانشگاه‌ها این روش را از نظر استراتژیک پذیرفته باشند، آموزش آنلاین می‌تواند دسترسی را به طور گسترده افزایش دهد و هزینه‌ها را به اندازه‌های زیادی کاهش دهد. همه اینها در حالی است که درآمد دانشگاه‌ها در حال کاهش است.

طبق یک نظرسنجی، بیش از ۷۵ درصد دانشجویان از کیفیت آموزشی پس از تعطیلی دانشگاه‌ها راضی نیستند.

اما آنچه در نظرسنجی‌ها فراموش می‌شود، تلاش‌های مداوم برای سازگاری با شرایط جدید است.

آموزش آنلاین به چه صورت است؟

4 آیا کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند ؟

یکی از استادان دانشکده هنر Tisch دانشگاه نیویورک یک دوره درام را تدریس کرد که به دانشجویان یاد می‌دهد در واقعیت مجازی با استفاده از هدست‌های Oculus Quest با یکدیگر “ارتباط برقرار کنند”. یک استاد موسیقی در Stanford به دانشجویان خود درباره نرم افزاری آموزش داده است که به نوازندگان در مکان‌های مختلف اجازه می‌دهد با هم با استفاده از اینترنت اجرای همزمان و زنده داشته باشند. اساتید پیشگام در روش‌های جدید هستند و شرکت‌های فناوری با سرعتی خارق العاده، سیستم عامل‌ها را توسعه می‌دهند و نگاهی اجمالی به پتانسیل استفاده نشده آموزش آنلاین دارند. البته نباید فراموش کرد که این حجم از آموزش آنلاین در چند سال گذشته، غیر قابل باور بود.

قبل از همه گیری، اکثر دانشگاه‌ها آموزش آنلاین را فقط در حد تئوری پذیرفته بودند. سال‌هاست که دانشگاه‌ها به اساتید اجازه می‌دهند برخی از دوره‌ها را به صورت آنلاین ارائه دهند و این امکان را برای آن‌ها از طریق پلتفرم‌هایی مانند edX یا Coursera فراهم می‌کند. اما به ندرت دانشگاه‌ها محبوب‌ترین و معتبرترین مدارک خود را از راه دور ارائه می‌دادند. دریافت مدرک کارشناسی ارشد در Stanford یا مدرک زیست شناسی در M.I.T هنوز به صورت آنلاین امکان پذیر نیست یا مدرک علوم کامپیوتر در Brown هنوز آنلاین نشده‌اند.

دانشگاه‌ها نمی‌خواهند دسترسی به آموزش را محدود کنند، نمی‌خواهند محدود به مکان باشند. اما برای پذیرفتن و اجرای آموزش آنلاین، ممکن است بسیاری از اساتید دانشگاه بیکار شوند. همچنین طی سالیان طولانی هزینه‌های گزافی برای ساختن محیط دانشگاه صرف شده است، و در صورت آنلاین شدن آموزش، این سرمایه‌ها هدر می‌روند.

بسیاری از اساتید نسبت به یادگیری آنلاین بدبین بوده‌اند. آنها سوال کرده‌اند که چگونه دوره‌هایی که نیاز به بحث دارند مانند علوم انسانی را به صورت آنلاین برگزار کنند. آن‌ها سوال می‌پرسند که چگونه ممکن است کار‌های آزمایشگاهی را انجام دهند.

آنها به سادگی می‌توانند دوره‌های آنلاین را برگزار کنند و مدرک بدهند. با این روش دانشگاه‌ها می‌توانند با هزینه پایین تعداد زیادی دانشجو تعلیم کنند.

هزینه‌ی کالج های آنلاین چقدر است ؟

3 آیا کالج های آنلاین ارزان تر تمام می شوند ؟

چند نمونه دانشگاه وجود دارد که قبلاً این کار را انجام دادند. Georgia Tech، که یک دانشکده‌برتر مهندسی است، در سال ۲۰۱۴ کارشناسی ارشد آنلاین علوم کامپیوتر راه اندازی کرد. هزینه این مدرک فقط ۷۰۰۰ دلار است (یک ششم هزینه برنامه حضوری) و این دانشکده در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو دارد. بزرگ‌ترین برنامه آموزشی علوم کامپیوتر در آمریکا است. مدرک آنلاین درآمد خوبی را برای دانشگاه‌ها به همراه نیاورده است. در عوض، این یک برنامه یک مدرک معتبر را برای جمعیت زیادی به ارمغان آورده است.

به همین ترتیب، در سال ۲۰۱۵، دانشگاه ایلینوی دوره آنلاین M.B.A را با هزینه ۲۲۰۰۰ دلار راه اندازی کرد که هزینه کمتری نسبتا دارد. این دانشگاه به منظور فراهم آوردن فضای مناسب شبکه‌ای و یادگیری تجربی، که برای دانشجویان بازرگانی بسیار مهم است، تالار‌های گفتمان را ایجاد کردند، جایی که دانشجو می‌تواند با دانشجویان دیگر ارتباط برقرار کنند و در پروژه‌ها به صورت زنده با آن‌ها همکاری کنند.

برای این کار نیاز به تغییر اهداف و شیوه کاری دانشگاه‌ها است. دانشگاه باید قبول کند سود کمتری به دست خواهد آورد. کلاس‌ها باید با فناوری جدید مجهز شوند تا سخنرانی‌ها به طور همزمان برای دانشجویان در سراسر جهان ارائه شود. اساتید باید آموزش ببینند که چگونه به طور موثر به یک کلاس آنلاین آموزش دهند. امروزه تقریباً تمام مطالب مبتنی بر تئوری، چه در شیمی، علوم کامپیوتر یا امور مالی، می‌تواند از قبل تولید شده و به صورت همزمان ارائه شوند. با بهره گیری از اساتید آموزش دیده دانشگاه‌ها می‌توانند استاندارد آموزشی را افزایش دهند.

نمونه‌هایی از این قبیل وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر اساتید زیست شناسی به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند تا کیفیت آموزشی را افزایش دهند مانند دوره مقدمه‌ای بر زیست شناسی Eric Lander در M.I.T. در این دوره رایگان و آنلاین بیش از ۱۳۴۰۰۰ دانشجو ثبت نام کرده‌اند.

هنگامی که دانشگاه‌ها کتابخانه‌ای از محتوا‌های آموزشی را ایجاد کردند، می‌توانند سال‌ها از آن استفاده کنند، چه برای برنامه‌های حضوری دانشگاه و چه برای برنامه‌های آنلاین باید برنامه ریزی کنند و دانشجویان هم احتمالا راضی خواهند بود. به هر حال این کار، دست اساتید را برای تصمیم گیری بازتر می‌کند. سخنرانی‌های سه ساعته که همیشه برای همه کسل کننده بود، تمام می‌شوند. در عوض، جلسات یک ساعته برای حل مسئله، پرسش و پاسخ یا بحث صرف می‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌ها در مورد بازگشایی در ترم آینده جدی به نظر می‌رسند. مدل آموزشی فعلی باعث ورشکستگی کامل کسب و کار آن‌ها می‌شود. اما یک تصمیم عجولانه ناشی از ضرر مالی می‌تواند پشیمان کننده باشد. این بیماری فرصتی را برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا آموزش را برای همه در دسترس قرار بدهند. با ابزار‌های در دسترس کنونی تصور کنید تحصیل آنلاین چقدر برای دانشجویان مقرون به صرفه خواهد بود. این تهدید می‌تواند فرصتی باشد برای ساختن آینده.

حال که با کالج های آنلاین آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال، ویزا و مسترکارت و خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT