TLD های ارزان را انتخاب نکنید

گوگل: TLD های ارزان را انتخاب نکنید، از خطرات اسپم اجتناب کنید

زمان مطالعه 2 دقیقه

گوگل به دلیل خطرات اسپم توصیه می کند که از TLD های ارزان استفاده نکنید، می گوید کلمات کلیدی TLD سئو را بهبود نمی بخشند. در یک پادکست اخیر، تیم روابط جستجوی Google در مورد چگونگی رویکرد صاحبان وب سایت به انتخاب دامنه سطح بالا (TLD) صحبت کرد. TLD های ارزان را انتخاب نکنید.

این بحث معضلات دامنه های گران قیمت com را در مقابل جایگزین های مقرون به صرفه مانند xyz سنجید و به اعتبار و خطرات اسپم دامنه های ارزان پرداخت.

اعضای تیم جان مولر، گری ایلیس و مارتین اسپلیت توصیه کردند که از ارزان‌ترین گزینه‌های TLD استفاده نکنید و هشدار دادند که ارسال‌کنندگان اسپم دامنه‌های رایگان و کم‌هزینه را هدف قرار می دهند که می‌تواند بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این آن ها این عقیده را که کلمات کلیدی TLD باعث بهبود سئو می شود را رد کردند. در واقع تطبیق کلمات کلیدی در TLD به طور مستقیم رتبه بندی را بهبود نمی بخشد. این مقاله به راهنمایی های تیم روابط جستجوی Google در مورد انتخاب TLD مناسب برای افزایش دیده شدن و شهرت برند شما می پردازد.

خطرات TLD ارزان

ایلیز به صراحت گفت که توصیه می کند ارزان ترین TLD ها را انتخاب نکنید. ایلیز در پاسخ به سوال مولر در مورد اینکه آیا باید از دامنه مقرون به صرفه تری مانند xyz استفاده کرد یا در دامنه رایج تری مانند com سرمایه گذاری کرد، گفت:

به نظر من مردم باید از ارزان ترین TLD ها دوری کنند، به خصوص اگر رایگان باشند.

دلیل این توصیه چیست؟ اسپم ها

Illyes توضیح داد که TLD های ارزان تر و رایگان اسپم بیشتری جذب می کنند و به طور بالقوه بر روی دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.

او گفت:

اگر TLD پر از اسپم باشد، موتورهای جستجو ممکن است در یافتن محتوای شما دچار مشکل شوند. اگر یک TLD توسط اسپم احاطه شود و بیش از 99٪ از محتوای آن هرزنامه باشد، ممکن است نخواهیم نقشه‌های سایت را از آن نام‌های دامنه انتخاب کنیم، زیرا احتمال اینکه منجر به هرزنامه شود بسیار زیاد است. Illyes توصیه می‌کند که بیشتر برای TLD هزینه کنید.

با این حال او اضافه کرد که سرمایه گذاری سنگین در نام دامنه com باید یک تصمیم تجاری باشد که به جای SEO، بر برندسازی و بازاریابی متمرکز باشد.

کلمات کلیدی TLD هیچ مزیتی سئویی ندارند

تیم روابط جستجوی گوگل این تصور غلط را که داشتن یک TLD مطابق با کلمات کلیدی شما یک مزیت سئو را فراهم می کند، رد کرد. وقتی اسپلیت پرسید که آیا داشتن دامنه‌ای مانند fantastic.coffee می‌تواند مزایای سئو را برای یک کافی‌شاپ ارائه دهد، ایلیز با یک «نه» پاسخ داد.

خلاصه

هنگام انتخاب دامنه، در برابر وسوسه TLDهای ارزان یا رایگان مقاومت کنید، زیرا این دامنه ها مستعد ارسال اسپم هستند که می تواند به رتبه و شهرت شما آسیب برساند. روی انتخاب یک TLD معتبر تمرکز کنید، با توجه به اینکه تطبیق کلمه کلیدی TLD مستقیماً سئو را بهبود نمی بخشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT