یادگیری به صورت آنلاین

یادگیری به صورت آنلاین ساده تر از چیزی است که فکر می کنید! معرفی 5 سایت برای شروع

زمان مطالعه 5 دقیقه

بر کسی پوشیده نیست که می توانید تحصیلات دانشگاهی را به صورت رایگان از طریق اینترنت دریافت کنید.یادگیری به صورت آنلاین چگونه می شود؟

اما از کجا باید شروع کنید؟ چگونه باید دوره های مناسب را انتخاب کنید؟ این مسائل ساده تر از چیزی است که فکر می کنید. در این مقاله قصد داریم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

خرید با پی پال

بر کسی پوشیده نیست که می توانید تحصیلات دانشگاهی را به صورت رایگان از طریق اینترنت دریافت کنید. اما از کجا باید شروع کنید؟ چگونه باید دوره های مناسب را انتخاب کنید؟ این ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

دوره های آنلاین انبوه باز (MOOC) اکنون یک چیز بزرگ است. دانشگاه های مشهوری مانند هاروارد، MIT، ییل و سایرین کل دوره ها را به صورت رایگان ارائه می دهند. در واقع، می ‌توانید برای دریافت تحصیلاتی که در هیچ دانشگاهی در دسترس نباشد، شما این دوره ها را ترکیب کنید.

چگونه با همه ی این جزییات باید شروع کنید؟ فقط به سایت هاروارد نروید و شروع به جست و جو نکنید. راه بهتری هم هست.

1. MoocLab (وب): راهنمای شما و “کلاس درس”

به همان اندازه که دوره های آنلاین عالی هستند، یک جنبه مهم از تجربه یادگیری را از دست می دهند: کلاس درس. MoocLab هم مکانی برای شروع و هم برای ایجاد یک جامعه است.

این سایت مملو از منابع و نکاتی است که به شما کمک می کند بسته به آنچه می خواهید مطالعه کنید، دوره مناسب را انتخاب کنید. لیست و بررسی های ارائه دهندگان مدرک آنلاین به خصوص اگر می خواهید در پایان دوره گواهینامه دریافت کنید این مورد برای شما مفید است. و هر کسی که شروع به کار می کند باید کتاب الکترونیکی راهنمای مبتدیان MoocLab را حتما بخواند.

به عنوان انجمن برتر برای یادگیری آنلاین، MoocLab تاکید زیادی بر یافتن یک دوست مطالعه یا یک گروه مطالعه دارد. بخشی از جامعه شوید، در انجمن ها شرکت کنید، و در این بین شما احساس می کنید که در کلاس درس می خواهید.

2. Course Buffet (وب): فهرست سازماندهی شده همه دوره ها

Course Buffet جمع آوری بسیاری از دوره های آنلاین موجود به صورت آنلاین است. در واقع مدعی است که سازماندهی شده ترین کاتالوگ این دوره هاست و پس از بررسی بقیه، نمی توانیم در این زمینه مخالفت کنیم.

در این پلتفرم دوره ‌هایی را از دانشگاه‌ ها و همچنین مربیان ویدیویی آنلاین مانند Khan Academy ، کورسرا، یوداسیتی و دیگران دریافت خواهید کرد. به وضوح همه چیز بر اساس موضوع، دانشگاه یا ارائه دهنده دوره تقسیم می شود، به سرعت آنچه در دسترس است را در این پلتفرم خواهید یافت.

ویژگی اصلی سایت “بوفه” است که در آن دوره های مورد علاقه را اضافه می کنید. این کار پیشرفت شما را ردیابی می کند و حتی زمانی که برای مدتی در کلاسی شرکت نکرده اید به شما اعلان می دهد. اگر سادگی چیزی است که می خواهید، پس پیشنهاد ما این است که از این سایت شروع کنید.

3. MOOC-List (وب): بهترین موتور جستجوی MOOC

اولین چیزی که با تعداد زیادی دوره آنلاین متوجه خواهید شد این است که مجموعه سخنرانی ها تکمیل شده است. شما آرشیوها را مرور می کنید، اما در واقع با دیگران در این دوره شرکت نمی کنید. MOOC-List مکان خوبی برای اطلاع از اتفاقات بعدی نیز است.

به طور خلاصه، این یک موتور جستجوی پیشرفته برای دوره های آینده است که به شما امکان می دهد بر اساس عنوان دوره، دسته، دانشگاه یا ارائه دهنده، زبان و رتبه بندی جستجو کنید. اگر این مقدار زیاد است، جستجوی چند معیاره را بررسی کنید، که به شما امکان می دهد گزینه هایی را که هرگز فکرش را نمی کردید فیلتر کنید.

برای به ‌روزرسانی‌ های منظم، در مقاله فهرست روزانه MOOC مشترک شوید. این یکی از آن خبرنامه هایی خواهد بود که به طور منظم چیز جدیدی در آن یاد می گیرید.

4. VideoNot.es (وب): بهترین برنامه یادداشت برداری برای MOOC

یادداشت برداری بخشی ضروری از تجربه یادگیری است. اما وقتی صفحه نمایش شما توسط یک ویدیو روی آن گرفته می شود، همه چیز کمی پیچیده تر می شود. VideoNot.es بهترین برنامه یادداشت برداری است که برای سخنرانی های آنلاین ساخته شده است.

برنامه وب با YouTube، Khan Academy، Udacity، Coursera، EdX و Vimeo کار می کند. آن را به Google Drive خود وصل کنید، URL ویدیو را کپی و جایگذاری کنید و آماده ی رفتن هستید. یادداشت های شما به طور خودکار در Google Drive ذخیره می شوند.

هر زمان که جمله ای بنویسید، برنامه آن را مهر زمانی می گذارد. در حین بازبینی بعداً، روی جمله کلیک کنید تا فوراً به آن قسمت از ویدیو منتقل شود.

همچنین می توانید یادداشت های خود را از طریق Google Drive با گروه مطالعه خود به اشتراک بگذارید. این روند بسیار ساده است اگر می ‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، می توانید دیگر مقالات ما را در این مورد بخوانید.

5. BriefTube (Chrome): ایجاد خودکار فهرستی از مطالب برای ویدیو ها

بسیاری از سخنرانی های آنلاین در یوتیوب میزبانی می شوند. BriefTube به طور هوشمندانه فهرستی از مطالب را برای ویدیویی که در حال تماشای آن هستید ایجاد می کند، بنابراین می توانید فوراً به بخش مربوطه بروید.

این افزونه همچنین شامل یک تابع جستجوی ساده برای رونوشت است. هر کلمه ای را در ویدیو جستجو کنید و می توانید فوراً به آن مهر زمان بروید. اگرچه ممکن است پروفسور در وسط جمله باشد، بنابراین به یاد داشته باشید، می توانید از میانبر صفحه کلید یوتیوب Ctrl + فلش چپ برای 10 ثانیه به عقب استفاده کنید.

BriefTube رایگان نیست، بنابراین BriefTube را امتحان کنید و ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر. اگر قصد دارید بیشتر به صورت آنلاین بیاموزید، ارزش هزینه خرید اشتراک را دارد.

خرید با پی پال

بهترین توصیه برای مبتدیان MOOC چیست؟

این سایت ها باید شما را با یادگیری MOOC شروع کنند. اگر همچنان به کمک نیاز دارید، می توانید راهنما های ما برای پیمایش در دنیای آموزشی آنلاین را بخوانید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید تصمیم خود را برای شروع یک دوره ی آنلاین مناسب با نیاز های خودتان، گرفته باشید.

شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT