گواهینامه های SEO

10 بهترین گواهینامه SEO در سال 2022 (رایگان و پولی)

زمان مطالعه 11 دقیقه

به دنبال بهترین گواهینامه سئو هستید؟ ما بهترین دوره های آموزشی SEO را برای دریافت گواهی سئو در سال 2022 بررسی و رتبه بندی کرده ایم.

خرید با پی پال

خرید با ویزا کارت

80% تخفیف در دوره کامل مارکتینگ دیجیتال

این راهنمای کامل گواهینامه های سئو در سال 2022 است. در این بررسی عمیق، خواهید آموخت که گواهی سئو چیست، بهترین گواهینامه های سئو برای پیگیری امسال، هزینه آنها و سایر نکات مفید برای کمک شما مناسب ترین برنامه آموزش سئو را برای نیازهای خود انتخاب می کنید.

بنابراین، اگر می‌پرسید آیا ارزش دریافت گواهی سئو را دارد، این راهنما برای شما مناسب است.

گواهی سئو چیست؟

گواهی سئو به افرادی اعطا می شود که دوره سئو را با موفقیت پشت سر بگذارند. این نشان می دهد که شما آموزش ها و مهارت های لازم برای کار با بهینه سازی موتورهای جستجو را دارید.

راه های زیادی برای دریافت گواهی سئو وجود دارد. می توانید یک دوره آنلاین سئو را دنبال کنید یا در یک دوره کلاس درس شرکت کنید. همانطور که در زیر خواهید دید، هزینه و الزامات دریافت گواهی سئو در هر ارائه دهنده دوره متفاوت است.

آیا گواهی سئو گوگل وجود دارد؟

گوگل یک برنامه گواهی سئو ارائه نمی دهد. اگر می خواهید یک متخصص سئو گوگل شوید، می توانید دوره سئو را از یک ارائه دهنده شخص ثالث دنبال کنید و گواهینامه دریافت کنید.

یک گواهی دیجیتال مارکتینگ توسط Google Digital Garage ارائه شده است که شامل برخی از درس‌های مرتبط با SEO است، اما شما را به یک متخصص گواهی SEO Google تبدیل نمی‌کند.

اینها بهترین گواهینامه های SEO هستند که می توانید در سال 2022 دنبال کنید و گواهی سئو را دریافت کنید.

بهترین گواهینامه های SEO در سال 2022

1.گواهینامه های SEO: مجموعه کامل دوره سئو

ما به دوره SEO خود افتخار می کنیم و نمی توانیم از این لیست غافل باشیم. مجموعه کامل دوره سئو شامل 4 دوره (دوره سئو، دوره سئوی تجارت الکترونیک، دوره تحقیق کلمات کلیدی، دوره گوگل آنالیتیکس) است و هر آنچه را که در مورد سئو باید بدانید را به شما آموزش می دهد.

موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • . سئو برای مبتدیان
  • . سئو فنی
  • . سئو روی صفحه
  • . تحقیق کلمات کلیدی
  • . سئو خارج از صفحه
  • . سئوی پیشرفته
  • . بهینه سازی تبدیل
  • . سرعت وب سایت
  • . امنیت وب سایت
  • . بهینه سازی تصویر
  • . داده های ساختاریافته و طرحواره
  • . تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • . سئوی محلی و سئوی بین المللی
  • . ابزارها و خدمات سئو
  • . سئوی تجارت الکترونیک

تا کنون بیش از 4200 دانش آموز ثبت نام کرده اند و از امتیاز بالایی برخوردار است. پس از اتمام دوره، می توانید گواهی سئو دریافت کنید و با 60 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می شود.

این دوره شامل فیلم ها، چک لیست ها، آموزش ها و یک پلتفرم آسان برای کمک به یادگیری SEO به بهترین شکل ممکن است. مدرس دوره یک متخصص سئو شناخته شده با بیش از 15 سال تجربه در صنعت سئو می باشد.

پس از رقابت در دوره، دقیقاً خواهید دانست که چگونه ترافیک سئو وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن افزایش دهید.

می‌توانید همان فرآیند اثبات‌شده‌ای را که برای افزایش ترافیک یک وب‌سایت کاملاً جدید به بیش از 500000 بازدید Google در ماه استفاده کرده‌ایم، در یکی از رقابتی‌ترین جایگاه‌های آنلاین تکرار کنید.

هنگام انجام تحقیقات بازار برای تعیین قیمت دوره، متوجه شدیم که دوره های خوب SEO برای افراد معمولی بسیار گران هستند، بنابراین ما دوره خود را با قیمت تخفیف 89 دلار ارائه می دهیم که آن را برای همه مقرون به صرفه می کند.

2. آموزش همه جانبه سئو

Yoast شرکتی است که محبوب ترین افزونه سئو وردپرس را در اختیار دارد. آموزش SEO همه جانبه آنها بخشی از Yoast SEO Premium است که شامل افزونه Yoast SEO Premium و دسترسی به تمام دوره های SEO آنها می باشد.

Yoast یک شرکت بسیار معتبر در صنعت سئو نه تنها به دلیل پلاگین هایش بلکه به دلیل کمک هایش به وردپرس و به طور کلی جامعه سئو است.

این دوره شامل 3 ساعت فیلم آموزشی است و پس از اتمام، گواهی سئو و نشان دریافت می کنید.

3.گواهینامه های SEO: گواهی سئوی ClickMinded

دوره آموزشی ClickMinded SEO یک دوره جامع است که تمام جنبه های بهینه سازی موتورهای جستجو را پوشش می دهد. دروس توسط متخصصان سئو معتبر با سالها تجربه کاری در این صنعت تدریس می شود.

ما همیشه در راهنمای آموزش سئو به این دوره اشاره می کنیم زیرا دوره خوبی است اما تنها نقطه ضعف آن قیمت بالا است که آن را برای شرکت ها یا سازمان هایی که بودجه زیادی برای آموزش سئو دارند مناسب تر می کند.

4. گواهی ضروری SEO

Moz شرکت دیگری است که در صنعت سئو مهم است. آنها سالهاست که وجود دارند و سهم آنها در جامعه سئو بسیار محترم است.

دوره صدور گواهینامه سئو شامل 6 ساعت زمان و آزمون توسط مربی است و پس از برگزاری آزمون، شما گواهی سئو را دریافت می کنید.

در حالی که Moz ابزارهای SEO مخصوص به خود را دارد، این دوره به ابزارهای آنها وابسته نیست. شما می توانید این دوره را بدون داشتن اشتراک Moz Pro دنبال کنید.

5.گواهینامه های SEO:دوره مبانی SEO

کسانی که وبلاگ سئوی ما را دنبال می کنند می دانند که SEMRUSH ابزار سئو مورد علاقه ما است. علاوه بر داشتن یک ابزار عالی، SEMRUSH اکنون مجموعه ای از دوره های آنلاین را ارائه می دهد که رایگان و همراه با گواهینامه هستند.

دوره سئو آنها توسط گرگ گیلفورد، مشاور با تجربه سئو با بیش از 16 سال سابقه کار در این صنعت ارائه می شود.

این دوره دارای 8 ماژول است که اصول اولیه، سئو فنی، سئو داخلی، سئوی موبایل، ساخت لینک و سئوی بین المللی و محلی را پوشش می دهد.

این یک دوره خوب و رایگان است که برای مبتدیان سئو عالی است.

6. آموزش گواهینامه SEO پیشرفته

این یکی از گران ترین دوره های سئو آنلاین در لیست ما است. قیمت 770 دلاری برای 180 روز دسترسی مطمئناً یک عامل منفی برای وبلاگ نویسان انفرادی یا حتی صاحبان مشاغل کوچک است.

اما این به هیچ وجه به این معنی نیست که دوره ارزشش را ندارد. این یک دوره کامل است که تمام جنبه های بهینه سازی موتور جستجو را با جزئیات پوشش می دهد. دروس توسط SEO مجرب تدریس می شود و شما همچنین می توانید در کلاس آنلاین شرکت کنید.

اگر کسب و کاری دارید و به یک دوره خوب برای دریافت گواهینامه سئو به کارمندان خود نیاز دارید، این دوره قطعاً باید در نظر گرفته شود.

7.گواهینامه های SEO: تجربه کامل آموزش سئو

بروس کلی بیش از 23 سال سابقه در صنعت سئو دارد و یکی از معتبرترین کارشناسان سئو می باشد.

این دوره به عنوان یک دوره آموزشی زنده کلاس درس در دسترس بود اما اخیراً به عنوان یک دوره سئو درخواستی منتشر شده است.

با ثبت نام خود، به مدت یک سال به دوره دسترسی خواهید داشت و دعوتی برای پیوستن به جلسات ماهانه پرسش و پاسخ زنده با بروس خواهید داشت.

شما همچنین SEOToolSet را دریافت می کنید، مجموعه ای از ابزارهای SEO که به شما کمک می کند تا استراتژی وب سایت خود را پیاده سازی و نظارت کنید.

البته پس از اتمام دوره، گواهی سئو دریافت می کنید.

8.گواهینامه های SEO: تخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

این دوره توسط Coursera ارائه شده و توسط UCDavis (دانشگاه کالیفرنیا) ارائه شده است. Coursera یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که دسترسی به تعدادی از دوره های در سطح دانشگاه را فراهم می کند.

بسته تخصصی سئو آنها شامل 5 دوره است که مفاهیم اولیه و پیشرفته سئو را پوشش می دهد. در میان مدرسان، اریک انج، متخصص سئو که در جامعه سئو از احترام بالایی برخوردار است، وجود دارد.

  • . مقدمه ای بر سئو گوگل
  • . اصول سئو گوگل
  • . بهینه سازی وب سایت برای جستجوی گوگل
  • . محتوای پیشرفته و تاکتیک های اجتماعی برای بهینه سازی سئو
  • . پروژه Capstone سئو گوگل

این دوره تقریباً 5 ماه طول می کشد و هزینه کل آن 245 دلار است. این برنامه به عنوان بخشی از اشتراک Coursera Plus با هزینه 49 دلار در ماه ارائه می شود.

پس از اتمام هر پنج دوره (از جمله پروژه Google SEO Capstone)، یک گواهی سئو به شما اعطا می شود.

9. SEO 2022: آموزش کامل SEO

Udemy یکی دیگر از پلتفرم های محبوب آموزش آنلاین است. آنها تعدادی دوره سئو دارند و یکی از پرفروش ترین آنها آموزش کامل سئو برای سال 2022 است. این دوره بر اساس رتبه بندی بیش از 6400 دانش آموز دارای امتیاز 5/4.4 است.

قیمت دوره های Udemy همیشه تغییر می کند. در زمان بازدید، این دوره با قیمت 99 دلار ارائه شد، اما اگر در وب سایت آنها ثبت نام کنید و منتظر پیشنهادات ویژه باشید، می توانید آن را با قیمت کمتری دریافت کنید.

10. دوره آموزشی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

SimpliLearn یکی از بازیگران بزرگ در آموزش آنلاین است. آنها تعدادی گواهینامه را ارائه می دهند که می توانید به صورت آنلاین (آموزش خودسرانه)، همراه با یک کلاس آنلاین مجازی یا آموزش سفارشی شرکتی دریافت کنید.

دوره آموزشی بهینه سازی موتور جستجو آنها شامل بیش از 30 ساعت ویدیو است و علاوه بر سئو، موضوعاتی مانند بازاریابی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل وب را نیز پوشش می دهد.

این دوره دارای 5/4 ستاره از 294 رتبه بندی است و با گذراندن 85 درصد از دوره، گواهی سئو پیشرفته را اعطا می کند و در آزمونی با بیش از 75 درصد موفق می شود.

هزینه صدور گواهینامه سئو چقدر است؟

هزینه دریافت گواهی سئو در سال 2022 بین 89 تا 1495 دلار است. فروشندگان زیادی وجود دارند که انواع مختلفی از دوره ها را ارائه می دهند و هر کدام از آنها قیمت خود را تعیین می کنند.

جدول زیر هزینه محبوب ترین گواهینامه های سئو را مقایسه می کند.

Certification Vendor Cost
The Complete SEO Course Reliablesoft Academy $89
All-around SEO Training Yoast Academy $99
ClickMinded SEO Certification ClickMinded Academy $997
SEO Essentials Certificate MOZ $595
SEO Fundamentals Course SEMRush Free
Advanced SEO Certification Training Market Motive $770
Complete SEO Training Experience Bruce Clary $1495
Search Engine Optimization (SEO) Specialization Coursera $245
SEO 2022: Complete SEO Training Udemy $99
Search Engine Optimization (SEO) Training Course Simplilearn $999

شکاف قیمت بین کمترین و پردرآمدترین گواهینامه ها به دلیل ماهیت آموزش آنلاین بسیار زیاد است.

این در دنیای آنلاین طبیعی است زیرا هیچ روش رسمی برای کنترل قیمت ها وجود ندارد. در سایر صنایع نیز همین وضعیت وجود دارد، جایی که قیمت دوره های آنلاین معمولاً سقف زیادی دارد.

آیا با پرداخت هزینه برای دوره ارزانتر ارزش کمتری دریافت می کنید؟ نه لزوما، بستگی به دوره دارد. برچسب قیمت لزوماً ارزشی را که از یک دوره دریافت می‌کنید منعکس نمی‌کند، بلکه بیشتر نشان‌دهنده رویکرد شرکت‌ها به مدل قیمت‌گذاری خود است.

آیا گواهینامه سئو ارزشش را دارد؟ آیا آنها شما را متخصص می کنند؟

هر نوع گواهی که بتواند ثابت کند که شما در یک موضوع آموزشی گذرانده اید، برای CV شما خوب است.

بنابراین، دریافت گواهی سئو از یک ارائه دهنده آموزش سئو قابل اعتماد قطعا به شغل سئوی شما کمک می کند، اما گواهی به تنهایی شما را به یک متخصص سئو تبدیل نمی کند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو واقعی، شما نیاز دارید:

تجربه کار با سئو – سئو یک مفهوم تئوری نیست اما بسیار عملی است. برای تبدیل شدن به یک متخصص، باید بدانید که چگونه آموخته های خود را در این دوره در عمل به کار ببرید و یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

موفقیت های سئو – سئو زمانی موفقیت آمیز است که رتبه بندی و ترافیک ارگانیک یک وب سایت بهبود یابد. دانستن تئوری و انجام کارهای لازم کافی نیست. یک متخصص سئو خوب می تواند نتایج را با یا بدون گواهی ارائه دهد.

آیا باید برای دوره سئو هزینه پرداخت کرد؟

پاسخ مثبت است و دلایل آن به شرح زیر است:

یک دوره آموزشی سئو می تواند در وقت شما صرفه جویی کند – یک دوره آموزشی خوب، بدون صرف وقت برای جستجوی پاسخ در گوگل، هر آنچه را که باید در مورد سئو بدانید به شما آموزش می دهد.

از آن به عنوان مرجع استفاده کنید – صدها قانون SEO برای پیکربندی وجود دارد و مطمئناً نمی توانید همه چیز را به یکباره درک و اجرا کنید. داشتن یک منبع خوب برای استفاده به عنوان مرجع می تواند بسیار مفید باشد.

یک چک لیست را دنبال کنید – بیشتر دوره ها چک لیست هایی دارند که می توانید آنها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام بهینه سازی وب سایت شما عوامل بسیار مهم سئو در نظر گرفته می شود.

الهام بگیرید – برخی از دوره ها شامل داستان های موفقیت آمیز سئو واقعی هستند که می توانند به شما انگیزه دهند و ادامه دهید. سئو کار به زمان نیاز دارد و بسیاری از اوقات شما ناامید خواهید شد. خواندن اینکه چگونه دیگران توانستند سئو را برای آنها کار کنند، به شما کمک می کند تا روی اهداف خود متمرکز بمانید.

از حرفه ای ها بیاموزید – بسیاری از دوره های سئو توسط متخصصانی با سال ها تجربه در این صنعت نوشته شده اند و پیروی از مراحل آنها سریعتر از سرگردانی و توصیه های زیر از منابع ناخواسته به شما نتیجه می دهد.

این یک سرمایه گذاری کوچک با بازگشت سرمایه عالی است – سئو می تواند از طریق رتبه بندی بالاتر و ترافیک بیشتر برای شما درآمد کسب کند. سرمایه گذاری در آموزش سئو هزینه نیست اما در واقع سرمایه گذاری با بازگشت سرمایه مثبت است.

روش شناسی

برای کمک به شما در یافتن بهترین گواهینامه سئو برای نیازهای خود، از معیارهای زیر استفاده کرده ایم.

گواهینامه – فقط دوره های SEO که گواهینامه ارائه می دهند به لیست اضافه شدند. تعدادی از دوره های SEO وجود دارد که عالی هستند، اما گواهی ارائه نمی دهند، بنابراین اینها بخشی از لیست نیستند. می توانید آنها را در راهنمای دوره های آموزشی SEO ما مشاهده کنید.

فقط دوره های SEO – ارائه دهندگانی هستند که آموزش SEO را به عنوان بخشی از آموزش مارکتینگ دیجیتال ارائه می دهند. پس از اتمام، گواهی دیجیتال مارکتینگ دریافت می کنید. در لیست، ما فقط دوره های اختصاصی SEO را قرار دادیم. اگر می خواهید در مارکتینگ دیجیتال و نه فقط SEO گواهینامه دریافت کنید، راهنمای دوره های مارکتینگ دیجیتال ما را مشاهده کنید.

شهرت فروشنده – ما فقط دوره هایی را از فروشندگان آموزش SEO مورد اعتماد اضافه کردیم.

همیشه در دسترس – برخی از فروشندگان دوره های SEO را ارائه می دهند که فقط برای ثبت نام در بازه های زمانی خاص (معمولا یک یا دو بار در سال) در دسترس هستند. این دوره ها در لیست ما قرار نگرفتند. ما فقط در لیست دوره هایی داریم که می توانید از امروز ثبت نام کنید و شروع به یادگیری SEO کنید.

گواهی های سئو: خط پایین

دریافت گواهی سئو به دلایل زیادی تصمیم خوبی است. برای شروع، شما یک مورد ارزشمند دیگر را به CV خود اضافه می کنید و این شانس شما را برای استخدام در صنعت مارکتینگ دیجیتال افزایش می دهد.

اگر قبلاً شغلی به عنوان سئو دارید، این یک راه عالی برای اثبات به کارفرما و مشتریان خود است که می دانید سئو چیست.

گواهینامه به تنهایی شما را متخصص نمی کند. شما باید تمرین کنید و یاد بگیرید که چگونه می توان تئوری سئو را در عمل به کار برد. بهترین راه برای اینکه به خود و دیگران ثابت کنید که یک متخصص سئو واقعی هستید، بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه و ترافیک آن است.

گواهینامه های سئو زیادی برای انتخاب وجود دارد. هر گواهینامه الزامات خاص خود را دارد، مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهد و با قیمت متفاوتی همراه است.

همانطور که در بالا خواندید، قیمت ها از 89 تا 1495 دلار متغیر است. هر برنامه درسی را با دقت مطالعه کنید، نظرات دانشجویان موجود را بخوانید و دوره ای را دنبال کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

آیا هیچ گواهی سئو در لیست وجود ندارد؟ ما به تفصیل توضیح داده ایم که چگونه این لیست را تهیه کرده ایم. اگر احساس می کنید که گواهینامه ای در لیست نیست، در نظرات به ما اطلاع دهید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT