بهترین سایت های دستور پخت غذا

10 تا از بهترین سایت های دستور پخت غذاهای تک نفره

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر تنهایی زندگی میکنید احتمالا همیشه فقط برای یک یا دو نفر غذا درست می کنید. بسیاری از سایت‌های محبوب آشپزی دستور پخت غذاهایی را برای 4 تا 8 نفر ارائه میدهند و باید باقیمانده غذا را نگه دارید، اما شاید بخواهید هر روز یک غذای جدید را امتحان کنید. در این مقاله لیستی از بهترین سایت های دستور پخت غذاهای تک‌نفره را به شما معرفی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه فقط برای یک نفر آشپزی می کنید؟

آموزش های آشپزی آنلاین زیادی برای مبتدیان وجود دارد که شامل دستور پخت غذاهای مختلف است. اما همانطور که قبلاً متوجه شده اید، بیشتر این دستور العمل ها برای خانواده ها و افراد زیاد تهیه می شود. اما شاید بخواهید فقط برای یک نفر آشپزی کنید. چگونه یک وعده غذایی تک نفره آماده میکنید؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که تعیین کنید چند ساعت در روز میخواهید آشپزی کنید. آیا می خواهید هر شب یک غذای جدید بپزید یا فقط یک بار برای پخت دو وعده آشپزی کنید؟

در مرحله بعد باید لیستی از غذاهای مورد علاقه خود را تهیه کنید. با انجام این کار متوجه خواهید شد که چه موادی را بخرید و به چه مقداری نیاز دارید. این کار نه تنها باعث صرفه جویی در پول می شود (زیرا هنگام خرید زیاده روی نمی کنید)، بلکه از خراب شدن غذاها نیز جلوگیری می کند. همچنین میتوانید برای پیدا کردن غذاهای جدید از اینترنت کمک بگیرید. در ادامه لیستی از بهترین وب سایت های آشپزی را بررسی میکنیم.

1- بهترین سایت های دستور پخت غذا: One Dish Kitchen

One Dish Kitchen

One Dish Kitchen

One Dish Kitchen همانطور که از نامش پیداست یک منبع دستور غذا برای زمان هایی است که می خواهید فقط برای یک نفر آشپزی کنید. ایده های غذایی زیادی از سالاد و پیش غذا گرفته تا غذاهای اصلی و نوشیدنی در این وب سایت موجود است. همچنین می‌توانید دستور پخت غذاهای بدون گلوتن، کربوهیدرات کم، گیاه‌خواری و وگان پیدا کنید.

Joanie Zisk مالک این وب سایت همچنین یک کتاب آشپزی با 175 دستور غذا برای یک وعده منتشر کرده است.

2- 1-2 Simple Cooking

1-2 Simple Cooking

1-2 Simple Cooking

Simple Cooking 1-2 یک روش سرگرم کننده و آسان برای آشپزی ارائه میدهد. دستور پخت های این وب سایت حداکثر برای دو وعده است بنابراین اگر دو نفر هستید این وب سایت عالی است. دستورپخت های این وب سایت همچنین شامل دسته های مختلفی از جمله فست فود و غذاهایی که می توانید در 10 دقیقه یا کمتر درست کنید می باشد. اگرچه Joy مالک وب‌سایت کار خود را متوقف کرده است اما همچنان دستورپخت های زیادی در این سایت وجود دارد.

3- بهترین سایت های دستور پخت غذا: Singly Scrumptious

Singly Scrumptious

Singly Scrumptious

یکی از ویژگی های Singly Scrumptious جدا از دستورپخت غذاهای خوشمزه برای یک وعده، این است که دسته بندی های بسیار مفیدی دارد که شامل موارد زیر است :

نوع وعده های غذایی (غذاهای راحت، فریزر، غذاهای سبک و غیره) زمان (15 دقیقه یا کمتر، 30 دقیقه یا کمتر، 1 ساعت و غیره)

دوره ها (صبحانه، ناهار، دسر و …)

نوع مواد غذایی (ماهی، گوشت، گیاهخواری و …)

این وب سایت همچنین یک صفحه اختصاصی برای دستور پخت غذا چند وعده برای مهمانی ها ارائه داده است.

4- The Single Gourmand

The Single Gourmand

The Single Gourmand

The Single Gourmand توسط یک آشپز با تجربه ساخته شده است که از همان روزهای اولیه کودکی اش علاقه زیادی به آشپزی داشته است و ایده‌های های زیادی برای آشپزی ارائه داده است. دستور پخت غذاها بسیار ساده و کوتاه هستند و به راحتی میتوانید یک غذای خوشمزه بپزید.

این وب سایت علاوه بر دستور پخت غذاهای خوشمزه شامل بخش های مفیدی مانند فرهنگ لغت آشپزی، تبدیل اندازه ها و جایگزینی مواد است.

5- Single Serving Chef

Single Serving Chef

Single Serving Chef

Single Serving Chef شاید جذاب ترین وب سایت آشپزی نباشد، اما قطعاً یکی از بهترین سایت هایی است که می توانید دستورپخت غذاهای یک نفره را در آن پیدا کنید. در این وب سایت می‌توانید وعده‌های غذایی ۱۵ دقیقه‌ای را به همراه ایده‌هایی برای دسر و ناهار پیدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این سایت این است که صفحه ای به نام جایگزینی دستور پخت برای زمان هایی که نیاز دارید یک ماده را با ماده دیگری جایگزین کنید، دارد.

6- بهترین سایت های دستور پخت غذا: Recipes for One by the Food Network

Recipes for One by the Food Network

Recipes for One by the Food Network

For One by the Food Network یک وب سایت اختصاصی برای دستور پخت غذاهایتک وعده ای نیست، اما با این وجود یک منبع عالی برای آشپزی است. این وب سایت بیش از 70 ایده برای پخت وعده غذایی دارد که معمولا بین ده دقیقه تا یک ساعت برای آماده شدن زمان نیاز دارد.

دستور پخت غذاهای در Food Network شامل اطلاعات تغذیه ای (کالری، چربی کل، قند و غیره) است. بنابراین اگر مراقب سلامتی خود هستید این وب سایت برای شما مناسب است.

7- Quick and Easy Dinners for One by Allrecipes

Quick and Easy Dinners for One by Allrecipes

Quick and Easy Dinners for One by Allrecipes

این سایت با ارائه بیش از 300 دستور غذای تک‌نفره، شام‌های سریع و آسان یک وب سایت عالی برای آشپزی است. در این وب سایت می‌توانید انواع وعده‌های غذایی، از جمله غذاهای ساده مانند املت، سبزیجات و ایده‌هایی برای پختن صبحانه را پیدا کنید. نکته منحصر به فرد در مورد این وب سایت این است که هر دستور غذا دارای نظر و رتبه بندی است، بنابراین قبل از پخت غذا میتوانید نظرات را بخوانید.

8- بهترین سایت های دستور پخت غذا: Single Serving Recipes by Bigger Bolder Baking

Single Serving Recipes by Bigger Bolder Baking

Single Serving Recipes by Bigger Bolder Baking

اگر به دنبال وب سایتی با دستور پخت غذاهای تک وعده ای هستید Gemma’s Bigger Bolder Baking به شما کمک میکند. این وب سایت شامل یک صفحه اختصاصی برای دستور پخت غذاهای یک وعده ای است که درست کردن آن فقط چند دقیقه طول می کشد.

همچنین میتوانید برای دیدن ویدیوهای آشپزی به کانال یوتیوب Bigger Bolder Baking سر بزنید.

9- Cooking for One by PBS

Cooking for One by PBS

Cooking for One by PBS

حدود صد دستور غذای تک‌نفره در صفحه آشپزی PBS وجود دارد. این سایت همچنین دارای دستور پخت شام، کوکتل، بارهای گرانولا و حتی نان است. دستور العمل های پخت غذا در این وب سایت بسیار ساده هستند و به راحتی میتوانید آشپزی کنید.

10- بهترین سایت های دستور پخت غذا: Meal-For-One Recipes by BBC Good Food

Meal-For-One Recipes by BBC Good Food

Meal-For-One Recipes by BBC Good Food

سایت BBC Good Food شامل دستور پخت های ساده همراه با اطلاعات تغذیه ای غذاها است این وب سایت دسته بندی های مختلفی ندارد اما برخی از غذاها گیاهخواری، بدون گلوتن و موارد مشابه علامت گذاری شده اند. یکی از ویژگی‌های دستورهای غذایی این وب سایت این است که وقتی به آخر دستور پخت رسیدید، می‌توانید بخشی را ببینید که غذای دیگری را توصیه می‌کند که با غذایی که درست کرده‌اید مطابقت دارد.

به راحتی غذاهای خانگی را درست کنید

این وب‌سایت‌ها منابع مناسبی برای آشپزی غذاهای خانگی برای یک نفر هستند. اگر تنها زندگی می‌کنند، اما دوست دارید غذاهای جدید را امتحان کنید به این وب سایت ها مراجعه کنید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT