سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی

10 سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر به دنبال کتاب‌های الکترونیکی رایگان برای دانلود هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 10 سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی را معرفی میکنیم.

با پیشرفت فناوری دیجیتال، افراد بیشتری کتاب های الکترونیکی و صوتی را به کتاب های چاپی ترجیح می دهند. آمازون به تنهایی میلیون ها کتاب الکترونیکی را در هر سبکی که فکرش را بکنید ارائه می کند. برخی از آنها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر با قیمت بالایی عرضه می شوند.

خبر خوب این است که همیشه می توانید به یک کتابخانه دیجیتال مراجعه کنید تا در صورت لزوم اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. شما فقط باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید، و اگر کتاب های الکترونیکی، کتاب های صوتی و سایر منابع آنلاین رایگان را می خواهید، کتابخانه های دیجیتال مکانی عالی برای شروع هستند.

سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی: Open Library

می توانید از Open Library برای پیش نمایش و خواندن میلیون ها کتاب الکترونیکی به صورت رایگان استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری ایجاد کنید. شما حتی می توانید کتاب های جدیدی را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

با یک جستجوی سریع، کتاب‌های الکترونیکی را در هر ژانر، از هنر و علمی تخیلی گرفته تا پزشکی، پیدا خواهید کرد. خوشبختانه، شما همچنین می توانید نتایج را بر اساس موضوع، نویسنده و معیارهای دیگر فیلتر کنید.

اگر به دنبال کتاب خاصی هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام آن را در نوار جستجو وارد کنید. یا می‌توانید برای پیش‌نمایش کتاب‌های الکترونیکی، روی آنها کلیک کنید. کاربران همچنین می‌توانند فهرست‌های سفارشی کتاب‌های الکترونیکی مانند Want to Read یا Have Read ایجاد کنند.

برخی از افراد کتاب‌های صوتی را به کتاب‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند، اما شما مجبور نیستید انتخاب کنید زیرا این پلتفرم هر دو را ارائه می‌کند.

سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی: Project Gutenberg

Project Gutenberg دارای بیش از 60000 کتاب الکترونیکی رایگان است که می توانید آنها را به صورت آنلاین دانلود یا مطالعه کنید. بهترین بخش ماجرا این است که برای دسترسی به عناوین موجود در این مجموعه، به یک پی‌دی‌اف خوان یا کتاب‌خوان الکترونیکی نیاز ندارید.

با Project Gutenberg، می‌توانید به کتاب های زیادی بر اساس دسته بندی های مختلف دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید درباره جنگ های اسپانیا بیشتر بدانید، می‌توانید به جای گشتن میان هزاران عنوان، مستقیماً به دسته بندی مربوطه بروید.

همچنین می‌توانید جستجوی خود را بر اساس عنوان، محبوبیت، نویسنده، زبان و نوع فایل محدود کنید یا بر اساس موضوع یا دسته جستجو کنید، مانند کتاب‌های صوتی، تصاویر یا موسیقی.

اگر Kindle را به کتاب های فیزیکی ترجیح می دهید، از Project Gutenberg خوشتان خواهد آمد. هنگامی که یک کتاب الکترونیکی را انتخاب می کنید، می توانید آن را به صورت آنلاین، متن ساده یا در قالب Kindle بخوانید.

Internet Archive

Internet Archive با بیش از 36 میلیون کتاب الکترونیکی، احتمالاً بزرگترین کتابخانه دیجیتالی است که تا کنون ایجاد شده است. علاوه بر کتاب های الکترونیکی رایگان، کاتالوگ آن شامل بیش از 778 میلیارد صفحه وب و میلیون ها ویدیو، کنسرت، فایل های صوتی و برنامه های نرم افزاری است.

به Internet Archive به عنوان یک ماشین زمان دیجیتال نگاه کنید. برخی از محتوای موجود در آن به دهه 90 میلادی بازمی گردد و در هیچ جای دیگری موجود نیست.

کتاب‌های الکترونیکی بر اساس دسته‌بندی های مختلف سازمان‌دهی شده‌اند، اما می‌توانید بر اساس مجموعه، نویسنده، موضوع یا سال انتشار نیز آنها را دسته بندی کنید. کاربران این امکان را دارند که کتاب هایی را که می خوانند رتبه بندی و بررسی کنند. بنابراین، اگر کتابی پیدا کردید که جالب به نظر می رسید، روی آن کلیک کنید تا ببینید دیگران چه نظری راجع به آن داده اند.

پس از ثبت نام، می توانید کتاب های الکترونیکی و سایر فایل های رسانه ای را از مجموعه شخصی خود نیز در این وب سایت آپلود کنید.

سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی: Wiley Online Library

چه در حال انجام تحقیق برای یک مقاله یا پروژه علمی باشید، یافتن منابع قابل اعتماد ممکن است دشوار باشد. اینجاست که Wiley Online Library به کار می آید.

این کتابخانه دیجیتال بیش از 20000 کتاب آنلاین، 1600 مجله و صدها اثر مرجع در خود جای داده است. بیشتر منابع متمرکز بر منابع علمی هستند و همه موضوعات را پوشش می دهند.

برای مثال، مجموعه کسب و کار و مدیریت شامل صدها کتاب الکترونیکی و مقاله درباره رفتار مصرف‌کننده، مدیریت، و فناوری کسب‌وکار است.

اگر به دنبال یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید هستید، به بخش IT بروید. جستجوی خود را بر اساس تاریخ انتشار، موضوع، نویسنده یا ناشر محدود کنید.

همه کتاب‌های الکترونیکی این مجموعه برای خواندن و دانلود رایگان نیستند، اما می‌توانید آنها را بررسی کنید یا به فصل‌های خاصی دسترسی پیدا کنید.

World Digital Library

منتخب کتاب‌های نادر، نسخه‌های خطی و سایر مطالب World Digital Library به 8000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این مجموعه شامل بیش از 19000 نشریه از بیش از 190 کشور از سراسر دنیا است.

این پروژه توسط کتابخانه کنگره ایالات متحده و یونسکو توسعه یافته است تا فرهنگ را در دسترس همگان قرار دهد. این مجموعه شامل هزاران کتاب، عکس و نقشه است که زمانی فقط در گالری‌های خاصی و در دسترس افراد خاصی بودند، بنابراین درست مانند بازدید از موزه‌های مجازی از خانه است.

می توانید بر اساس مکان، موضوع، دوره زمانی، زبان یا موسسه جستجو کنید و کتاب ها را به صورت رایگان دانلود کنید.

Free Ebooks

Free Ebooks به شما امکان می‌دهد به مجموعه‌ای از کتاب‌های الکترونیکی از هر نوع و با هر محتوایی که می خواهید دسترسی داشته باشید، که هر کدام را می‌توانید در بخش اختصاصی-داستانی، غیرداستانی، آکادمیک، کتاب‌های درسی، کلاسیک و موارد دیگر پیدا کنید. در این مجموعه هر عنوان به طور مرتب طبقه بندی شده است، بنابراین به دنبال هر چه که باشید، مطمئناً آن را به سرعت و راحتی پیدا خواهید کرد.

Free Ebooks مکانی عالی برای دانلود رایگان کتاب‌های الکترونیکی منحصربه‌فرد است، اما با یک هشدار همراه است. می توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید که به شما امکان می دهد به کتاب های الکترونیکی رایگان دسترسی داشته باشید، اما فقط پنج بار در ماه و فقط در قالب PDF.

پس از پنج بار بارگیری در ماه، باید تا ماه بعد منتظر بمانید. اگر این برای شما کافی نیست، این مجموعه یک اشتراک V.I.P نیز ارائه می دهد. که از 7.95 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دانلود نامحدود در فرمت های مختلف علاوه بر PDF را می دهد.

سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی: Bookbub

Bookbub دارای بخش اختصاصی کتابهای الکترونیکی رایگان است که شما را به یک کتابخانه دیجیتال گسترده پر از عناوین رایگانی که می توانید دانلود کنید می برد. این مجموعه به طور مرتب به روزرسانی می شود، بنابراین مطمئناً هر بار که این وب سایت را باز می کنید چیز تازه ای برای خواندن پیدا می کنید.

پس از بازدید از تب کتاب‌های الکترونیکی رایگان، می‌توانید نتایجی را که Bookbub به شما نشان می‌دهد فیلتر کنید.

کتاب‌های الکترونیکی Bookbub برای خواندن در همه دستگاه‌های در قالب‌های پشتیبانی‌شده مربوطه در دسترس هستند: Amazon Kindle، Barnes & Noble Nook، Apple Books، Google Play، و Kobo. بعلاوه، محدودیتی برای تعداد کتاب های الکترونیکی که می توانید دانلود کنید وجود ندارد.

Baen Free Library

Baen Free Library کمی متفاوت است زیرا این مجموعه بر عناوین علمی تخیلی و فانتزی تمرکز دارد. بنابراین، اگر به این سبک کتاب ها علاقه دارید، جای درستی آمده اید.

این وب سایت مجموعه‌ای از کتاب‌های الکترونیکی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به صورت آنلاین بخوانید یا به صورت رایگان آنها را کنید. می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی را در قالب‌های استاندارد، EPUB، MOBI، PDF، یا هر نوع دستگاه خاصی انتخابی کنید. همچنین می توانید کتاب الکترونیکی را به آدرس دلخواه خود ایمیل کنید.

این وب سایت زمانی که برای اولین بار وارد آن می شوید کمی قدیمی به نظر می رسد، اما اجازه ندهید که ظاهر ساده ی آن باعث دلسردی شما شود.

سایت دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی: ManyBooks

ManyBooks کتابهای الکترونیکی زیادی در اختیار دارد. این کتابخانه دیجیتال بیش از 50000 کتاب الکترونیکی را در اختیار کاربران خود قرار داده است، از هر دسته و ژانری که می توانید تصور کنید. برای سهولت کار، می توانید بر اساس ژانر، زبان و امتیاز ، نتایج را در هنگام جستجوی خود فیلتر کنید.

این مجموعه بخش رایگان اختصاصی ندارد، بنابراین همه عناوین با هم ترکیب شده اند. در صورتی که روی آن کلیک کنید، می توانید ببینید که دانلود و خواندن آن رایگان است یا خیر. هر کتاب الکترونیکی با شرح مفصلی از داستان و نویسنده، و همچنین گزیده ای از کتاب و خلاصه ای برای درک کتاب ارائه می شود. ManyBooks به شما کمک می کند به بسیاری از آثار کلاسیک شناخته شده دسترسی پیدا کنید.

Smashwords

در حالی که سایر وب سایت ها تضمین می کنند که شما به آثار کلاسیک دسترسی دارید، Smashwords در جهت مخالف در حال حرکت است. بنابراین، به جای یافتن دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن، دور دنیا را در 80 صفحه توسط شارون ای. کاتکارت بر روی این پلتفرم مشاهده خواهید کرد.

Smashwords یک مرکز مستقل در نظر گرفته می شود که در آن می توانید به دنبال عناوین تازه منتشر شده بگردید. می‌توانید انتخاب کنید کتاب‌های الکترونیکی را آنلاین بخوانید یا دانلود کنید. معمولاً می‌توانید هر کتاب الکترونیکی را در قالب‌های مختلفی دانلود کنید، از جمله محبوب‌ترین آنها: PDF و EPUB.

هنگام جست و جو در این کتابخانه آنلاین، می‌توانید جستجوی خود را با علامت زدن کادر «free» و طول کتاب دلخواهتان – کمتر از 20 هزار کلمه یا بیش از 20 هزار، 50 هزار و 100 هزار کلمه – فیلتر کنید. در زمان نگارش این مقاله، این پلتفرم دارای بیش از 98000 کتاب الکترونیکی رایگان می باشد.

ز گهواره تا گور دانش بجوی

اگرچه مطالعه و افزایش دانش در زمینه های مختلف امری بسیار ضروری می باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید برای کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی هزینه های هنگفتی پرداخت کنید. چه بخواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، مهارت های خود را توسعه دهید یا یک پروژه را شروع کنید، می توانید هر آنچه را که نیاز دارید را به صورت آنلاین و رایگان پیدا کنید.

برای شروع، می توانید از وب سایت های معرفی شده در این مقاله بازدید کنید. حتی اگر قصد جدی برای مطالعه در زمینه ی خاصی هم ندارید، می توانید فقط برای سرگرمی از آنها استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT