13 بهترین ابزار کدنویسی AI سال 2024

13 بهترین ابزار کدنویسی AI سال 2024

زمان مطالعه 32 دقیقه

هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر نحوه کار ما است و زمینه توسعه نرم افزار نیز از این قاعده مستثنی نیست. کدنویسی یکی از زمینه هایی است که بیشترین افزایش بهره وری را در استفاده از هوش مصنوعی مشاهده می کند. دستیارهای کد هوش مصنوعی نسل جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی هستند که به توسعه دهندگان کمک می کنند کد را سریع تر و ایمن تر بنویسند. این مقاله بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا دستیار مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنید.خرید اکانت هوش مصنوعی را در اول پرداخت انجام دهید.

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی چیست؟

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی یک ابزار نرم افزاری است که از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان کمک می کند تا کد را سریع تر و دقیق تر بنویسند. این کد را بر اساس نوتیفیکیشن ها تولید می نماید یا کدی را برای تکمیل خودکار به هنگام نوشتن کد در زمان واقعی پیشنهاد می کند. در اینجا فقط چند کار وجود دارد که دستیاران کد هوش مصنوعی می توانند انجام دهند:

با ویرایشگرهای کد محبوبی که استفاده می کنید، مانند Visual Studio Code، یکپارچه شوید

تکه های کد کاملی از درخواست ها یا نظرات کد ایجاد کنید

خطوط کدی را که در زمان واقعی می نویسید به صورت خودکار تکمیل کنید

با کد خود خطاها، اشکالات و آسیب پذیری های امنیتی را شناسایی کنید

به کد کامنت کمک کنید تا مراجعه به آن آسان باشد

چرا از دستیار کد هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

آیا به فکر افزایش تجربه کدنویسی خود با دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی افتاده اید؟ این ابزارهای قدرتمند، بهره‌وری را متحول می‌کنند و کدنویسی سریع ‌تر و دقیق ‌تری را امکان‌ پذیر می نمایند. و در عین حال زمان را برای خلاقیت برای راه‌حل‌های چالش ‌برانگیز که روی آنها کار می‌کنید، آزاد می‌کنند.

به عنوان مثال، با استفاده از Amazon CodeWhisper در کد ویژوال استودیو، می‌توانید به سادگی یک نظر بنویسید و کدی را که می‌خواهید تولید کنید، توضیح دهید و کل قطعه کد را به شما پیشنهاد می‌دهد تا از آن استفاده کنید و در صورت نیاز ویرایش نمایید.

هنگامی که شروع به نوشتن یا ویرایش کد می کنید، دستیار کد به طور مداوم کدی را پیشنهاد می کند تا به شما در پر کردن شکاف ها کمک کند.

اما این تازه شروع است. بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی می توانند به عنوان نگهبانان هوشیار عمل نمایند، خطاها را زودتر تشخیص دهند و از دردسر های رفع اشکال نجات پیدا کنند. علاوه بر این، دستیاران کد هوش مصنوعی کیفیت کد را بالا می برند و راهنمایی های متخصص را برای نوشتن کد کارآمد، قابل نگهداری و ایمن ارائه می دهند. و یکی از بهترین ابزارهای یادگیری برای کاوش در زبان هایی هستند که باید با آنها بیشتر آشنا شوید.

استفاده از آنها در هر مرحله از توسعه کارایی ایجاد می کند، صرف نظر از نوع پروژه ای که روی آن کار می کنید. بسیاری از بهترین تیم های توسعه قبلاً به بسیاری از راه حل های زیر تغییر کاربری داده اند.

بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی

ما با GitHub Copilot شروع می کنیم، که به توسعه دهندگان در بسیاری از وظایف کدنویسی کمک می کند.

1. GitHub Copilot

بهترین دستیار کدنویسی هوش مصنوعی به طور کلی

GitHub Copilot یکی از بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی در بازار تا به امروز است. Copilot که برای کمک به توسعه‌دهندگان برای ایجاد کدهای با کیفیت بالا به‌طور کارآمدتر طراحی شده است، توسط مدل زبان OpenAI Codex هدایت می‌شود که بر روی متن زبان طبیعی آموزش داده شده و بینش‌ هایی را از مجموعه وسیعی از کدهای عمومی می‌گیرد. این ابزار هوشمند می‌تواند خطوط کامل کد، عملکردهای کامل، نوشتن نظرات و حتی در اشکال‌زدایی و شناسایی مشکلات امنیتی احتمالی را پیشنهاد کند.

Github Copilot در حال تغییر نحوه کد توسعه دهندگان است

GitHub Copilot با ارائه کدنویسی کارآمدتر، یادگیری زبان‌ها و چارچوب‌ های جدید و اشکال ‌زدایی سریع ‌تر، قرار است شیوه‌های کدنویسی را تغییر دهد. این یک ابزار ضروری برای توسعه دهندگانی می باشد که به دنبال ارتقای مهارت های کد نویسی و کارایی خود هستند. به سادگی افزونه Copilot را برای Visual Studio Code نصب کنید، با حساب GitHub خود وارد شوید و اجازه دهید Copilot تجربه کدنویسی شما را تقویت کند.

آنچه در مورد GitHub Copilot دوست داریم

پشتیبانی IDE: با محیط های توسعه یکپارچه محبوب (IDE) کار می کند

پیشنهادات کد: پیشنهادات کد یا کل عملکردها را هنگام نوشتن کد ارائه می دهد

تکمیل خودکار: چندین پیشنهاد تکمیل خودکار را به راحتی انجام می دهد

برنامه های افزودنی: برنامه های افزودنی را برای ویژوال استودیو، کد ویژوال استودیو، ویژوال استودیو، نئوویم و جت برین ارائه می دهد.

خطاهای کد و خطرات امنیتی را شناسایی می کند: به شناسایی و رفع خطاها و آسیب پذیری های امنیتی در کد شما کمک می کند.

توضیح کد: نظرات آموزنده را برای درک بهتر کد می نویسد

چه چیزی می تواند بهبود یابد

نگرانی‌های استفاده منصفانه: توسعه‌دهندگان نگرانی‌هایی را در مورد استفاده منصفانه در رابطه با هوش مصنوعی مطرح کرده‌اند

بدون ویژگی چت: خوب است که یک ویژگی چت یکپارچه داشته باشید تا بتوانید مستقیماً با Copilot تعامل داشته باشید.

خطاهای کد: مواردی از کد تکراری یا غیر ضروری گزارش شده است

چرا ما آن را انتخاب کردیم

Github Copilot یک ابزار عالی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بهره وری خود را افزایش دهند، کیفیت کد را بهبود بخشند و فرصت های همکاری عالی را هنگام کار با یک تیم فراهم کنند. در طول آزمایش، Copilot با موفقیت کد را تکمیل کرد، قطعه‌های جایگزینی را پیشنهاد داد و در زمان ما صرفه‌جویی کرد. کد تولید شده عمدتاً بدون خطا و تمیز بود و کیفیت بالایی داشت. با این حال، چند مورد وجود داشت که مجبور شدیم اصلاحاتی انجام دهیم. با این حال، Copilot برای همه دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی که آزمایش کردیم بهترین عملکرد را داشت.

GitHub Copilot برای چه کسانی بهتر است؟

توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند فرآیند کدنویسی را، به‌ویژه با کارهای خسته ‌کننده، سرعت بخشند، از GitHub Copilot بیشترین بهره را خواهند برد. توسعه دهندگان جدید می توانند از آن برای بهبود مهارت های خود استفاده نمایند، کار خود را دوباره بررسی فرمایند، و احساسی نسبت به بهترین شیوه های کدنویسی داشته باشند. بنابراین، اگر به دنبال یک دستیار کدنویسی هستید که به شما کمک کند سریعتر و کارآمدتر کدنویسی کنید، Copilot یک انتخاب عالی است.

بررسی ها و رتبه بندی های انجمن

نظر جامعه درباره GitHub Copilot با بررسی ما مطابقت دارد، و کاربران اظهار داشتند که مانند “تکمیل خودکار روی استروئیدها” است. بررسی‌های دیگر روی G2 و Capterra آن را به‌عنوان یک مربی هوش مصنوعی، تغییردهنده بازی و بهترین همراه کد توصیف می‌کنند.

قیمت گذاری

Github Copilot چندین طرح را برای افراد و مشاغل ارائه می دهد که از 10 دلار در ماه شروع می شود. طرح فردی تکمیل کد و چت را ارائه می دهد و برای فریلنسرها و افراد طراحی شده است. حرفه ای های تجاری که به موارد بیشتری نیاز دارند می توانند برای یک اکانت تجاری یا سازمانی با قیمت 19 دلار ماهانه ثبت نام کنند.

2. Divi AI

بهترین دستیار کدنویسی هوش مصنوعی برای وردپرس

Divi AI بهترین دستیار کدنویسی هوش مصنوعی برای وب سایت های وردپرسی است. در حالی که راه‌حل‌های دیگر می‌دانند چگونه با استفاده از وانیلی HTML، CSS، JS (و غیره) کدنویسی کنند، هوش مصنوعی Divi کاملاً از ماژول‌های Divi آگاه است به طوری که کدی را تولید می‌ نماید که کاملاً با وب ‌سایت شما کار می‌کند. می تواند به طور خودکار انتخابگرهای مناسب ماژول شما را بگیرد و CSS دقیق درخواست شما را روی آنها اعمال کند.

هوش مصنوعی Divi روی ماژول‌های کد رایگان نیز کار می‌کند

هوش مصنوعی Divi همچنین در داخل ماژول‌های کد آزاد کار می‌کند تا راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را تنها بر اساس یک درخواست به زبان ساده ایجاد کند. این به راحتی نه تنها از CSS بلکه از HTML و جاوا اسکریپت (JS) نیز برای ایجاد عناصر طراحی که ماژول Divi برای آنها ندارید استفاده می نماید.

آنچه ما در مورد هوش مصنوعی Divi دوست داریم

بدون اعتبار مورد نیاز: تولید کد نامحدود (به علاوه محتوا و تصاویر)

AI Code Generator برای وب‌ سایت‌ها: CSS، HTML و JS را برای نیازهای وب‌ سایت خود با استفاده از اعلان‌های متنی و ماژول‌ها در قسمت جلویی ایجاد کنید.

درخواست‌های آسان برای استفاده: کد خود را با دستورات اقدام سریع برای بهینه‌سازی‌های سریع بهبود بخشید

ادغام Divi Cloud: کد را در قطعه کد Divi Cloud ذخیره می کند

در هر زمینه کدی کار می کند: هوش مصنوعی Divi از CSS در سطح ماژول یا صفحه پشتیبانی می کند

چه چیزی می تواند بهبود یابد

منحنی یادگیری: اگر از قبل کاربر Divi نیستید، منحنی یادگیری می تواند تا حدودی شیب دار باشد

طرح رایگان محدود: استفاده رایگان به 100 نسل کد محدود شده است

تمرین کامل می شود: تولید کد مناسب می تواند چند بار تلاش کند

چرا آن را انتخاب کردیم؟

Divi در حال حاضر با بهترین تجربه ساخت بصری در تمام وردپرس ارائه شده است. اما با کد هوش مصنوعی مولد، در یک کلاس خاص قرار دارد زیرا به شما امکان می دهد هر عنصری را در صفحه دقیقاً همانطور که می خواهید سفارشی کنید. حتی برای کسانی که به HTML و CSS مسلط هستند، با اعمال اقدامات سریع برای پاکسازی کد خود و سازگار کردن آن با فناوری بیشتر، خروجی بیشتری به خوبی قابل درک است.

هوش مصنوعی Divi برای چه کسانی بهتر است؟

این برای تمام کاربران وردپرسی است که قوی‌ترین تم به علاوه یک ابزار هوش مصنوعی مولد را می‌خواهند که همه این کارها را انجام دهد (محتوای وب‌سایت، تصاویر و کد). تم Divi به راحتی مقرون به صرفه ترین تم برای وردپرس است، با توجه به آنچه که در جدول به ارمغان می آورد. Divi AI به طور منحصر به فردی برای جایگزینی حداقل یک یا دو ابزار هوش مصنوعی پولی شما (از آنجایی که کدهای هوش مصنوعی، نوشتن و تصاویر را انجام می دهد) قرار گرفته است و آن را به مقرون به صرفه ترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحان وب وردپرس تبدیل می کند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

جامعه موافق است که استفاده از Divi آسان می باشد، ارزش زیادی برای پول دارد، و در خدمات مشتری عالی است.

قیمت گذاری

کاربران Divi می توانند هوش مصنوعی Divi را با 100 اعتبار نسل امتحان کنند. برنامه ها از 19.20 دلار در ماه برای دسترسی نامحدود شروع می شوند. از طرف دیگر، برنامه های سالانه تخفیف 20٪ را ارائه می دهند.

3. Tabnine

بهترین دستیار کدنویسی هوش مصنوعی برای چندین زبان برنامه نویسی

Tabnine یک دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که بهره وری را با امکان دادن به توسعه دهندگان برای نوشتن سریع و موثر کد افزایش می دهد. این برنامه با زبان های برنامه نویسی متعددی مانند پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، گو و Rust سازگار است و آن را به یکی از قوی ترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی در لیست ما تبدیل می کند. Tabnine با ارائه پیشنهادات تکمیل هوشمند و شناسایی خطاهای احتمالی به افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کد کمک می نماید. این یک ابزار ضروری برای توسعه دهندگانی است که به دنبال صرفه جویی در زمان، بهبود کیفیت کد و کاهش هزینه هستند.

تابنین از شما می آموزد

یکی از ویژگی های عالی Tabnine توانایی آن در تطبیق با سبک کدنویسی هر کاربر است. این دانش جهانی و هوش مصنوعی مولد را با سبک کدنویسی کاربر ترکیب می کند. به همین دلیل، می تواند خطوط کد را بر اساس زمینه پیش بینی و پیشنهاد نماید و به کاربران اجازه می دهد تا کارهای تکراری را برای تولید کد با کیفیت بالا ساده کنند. الگوریتم های یادگیری عمیق Tabnine همچنین آن را قادر می سازد تا پیشنهادات با کیفیتی را برای چندین زبان کدنویسی ارائه دهد، بنابراین مهم نیست که روی چه نوع پروژه ای کار می کنید، Tabnine راه حلی دارد.

آنچه ما در مورد Tabnine دوست داریم

تکمیل کد کارآمد: تکمیل کدهای هوشمند را بر اساس مجموعه داده عظیمی از کد منبع باز ایجاد می کند

تشخیص راحت خطا: ویژگی فهرست کد Tabnine به شناسایی و پیشنهاد رفع خطاهای احتمالی کمک می کند

Refactoring آسان: کمک به refactoring کد برای افزایش خوانایی، کارایی و قابلیت نگهداری

مستندسازی خودکار: تولید خودکار اسناد کد درک و همکاری را تسهیل می‌کند

چه چیزی می تواند بهبود یابد

به یک کامپیوتر قوی نیاز دارد: برخی از کاربران Tabnine اظهار می‌کنند که این برنامه دارای منابع سنگین است و هنگام اجرای محلی سرعت رایانه آنها را کاهش می‌دهد.

پیشنهادات رضایت بخش: در موارد نادر، هوش مصنوعی Tabnine بهینه ترین کد را برای موقعیت پیشنهاد نمی کند.

بدون کدگذاری بلادرنگ: برای اینکه هوش مصنوعی کد پیشنهادی ارائه کند، لازم است ابتدا تایپ را شروع کنید، که ممکن است برای برخی مطلوب نباشد.

چرا آن را انتخاب کردیم؟

یکی از دلایلی که ما Tabnine را دوست داریم، توانایی آن در کاهش خطرات حریم خصوصی، امنیت و انطباق مرتبط با مدل‌های هوش مصنوعی است که با استفاده از مجوزهای عمومی عمومی (GPL) آموزش دیده‌اند. در عوض، Tabnine از مجوزهای منبع باز مجاز استفاده می کند، بنابراین لازم نیست نگران نحوه استفاده و توزیع کد خود باشید. این مجوزها معمولاً محدودیت های کمتری دارند و آزادی بیشتری در نحوه استفاده از خروجی تولید شده شما فراهم می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که پروژه شما کامل شد، می توانید به راحتی با انداختن یک فایل Txt در دایرکتوری ریشه مخزن خود، از استفاده از کد خود برای اهداف آموزشی خودداری کنید.

Tabnine برای چه کسانی مناسب است؟

توسعه دهندگانی که اغلب بر روی پایه های کد پیچیده کار می کنند یا نیاز به پشتیبانی گسترده زبانی و ادغام با IDE های مختلف دارند، Tabnine را یک همراه کد نویسی ارزشمند خواهند یافت. پیشنهادات کد آن، تکمیل کدنویسی متنی، سرعت، و توانایی خصوصی نگه داشتن کد شما، Tabnine را ارزش توجه دارد.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

Tabnine اغلب به دلیل دقت، پیشنهادات کد و پشتیبانی از چند زبان مورد ستایش قرار می گیرد.

قیمت گذاری

تابنین سه طرح از جمله طرح Starter را ارائه می دهد که کاملا رایگان است. کاربران از پشتیبانی انجمن و برخی تکمیل کدهای 2-3 کلمه ای لذت خواهند برد. برای ویژگی‌های بیشتر، طرح Pro برای حداکثر 100 کاربر همکاری، تکمیل کد کامل خط و عملکرد کامل، و تکمیل کد زبان طبیعی را با 12 دلار در ماه برای هر کاربر ارائه می‌دهد. در نهایت، طرح Enterprise بیشترین امکانات را ارائه می‌کند، از جمله استقرار خصوصی، مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی، چت درون IDE، و ویژگی جدیدی که به زودی به شما امکان می‌دهد به تمام مخازن کد خود متصل شوید و سپس از طریق یک ربات چت هوش مصنوعی با آنها چت کنید.

4. Amazon CodeWhisperer

Amazon CodeWhisperer یک تولید کننده کد نوآورانه می باشد که با یادگیری ماشینی طراحی شده و برای کمک به توسعه دهندگان با ارائه توصیه های کد بلادرنگ به طور مستقیم در IDE آنها طراحی گردیده. این برنامه بر روی مجموعه داده گسترده ای از کد منبع باز آموزش دیده است و می تواند هر چیزی را از اسنیپت ها تا عملکردهای کامل را بر اساس نظرات و کدهای موجود پیشنهاد دهد.

این ابزار از زبان های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می کند و با چندین IDE از جمله JetBrains IDE، Visual Studio Code، AWS Cloud9 و غیره سازگار است. CodeWhisperer بهره وری را با خودکارسازی کارهای تکراری افزایش می دهد و با ارائه پیشنهادهایی بر اساس استانداردهای به روز صنعت، ایجاد کد دقیق و ایمن را ترویج می کند. این یک منبع ارزشمند برای توسعه دهندگانی است که قصد دارند در تلاش های کدنویسی خود کارآمدتر، دقیق تر و ایمن تر باشند.

آنچه ما در مورد Amazon CodeWhisperer دوست داریم

پیشنهادات کد: توصیه های کد بلادرنگ در زبان های برنامه نویسی مختلف

پشتیبانی IDE: CodeWhisperer با چندین IDE کار می کند

امن: ردیابی مرجع و اسکن های امنیتی برای ایمن نگه داشتن پایگاه کد شما

دقت: بهبود دقت و امنیت کد از طریق پیشنهادات مبتنی بر یادگیری ماشین

چه چیزی می تواند بهبود یابد

مبارزه با کد پیچیده: برخی از کاربران اظهار می کنند که با وظایف پیچیده تر مبارزه می کند

از کتابخانه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کند: روی کدهای قدیمی‌تر آموزش داده شده است، بنابراین می‌تواند با کتابخانه‌های به‌روزتر مشکل داشته باشد.

ممکن است اشکال داشته باشد: اشکالات و خطاهای گاه به گاه هنگام تلاش برای ادغام کد جدید با کد موجود

Amazon CodeWhisperer برای چه کسی بهترین است؟

اگر پلتفرم شما خدمات وب آمازون (AWS) است، CodeWhisperer می تواند مناسب باشد. این به این دلیل است که CodeWhisperer به طور خاص برای AWS ساخته شده و بهینه گردیده. همچنین در مدیریت چندین زبان برنامه نویسی بسیار عالی عمل می کند، بنابراین کسانی که در زبان های مختلف کار می کنند از آن بهره مند خواهند شد. با این حال، می‌تواند با وظایف پیچیده‌تری دست و پنجه نرم کند، بنابراین کسانی که سیستم‌های نرم‌افزاری بسیار پیشرفته می‌سازند باید به جای دیگری نگاه کنند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

در حالی که Amazon CodeWhisperer اغلب نظرات مثبتی دارد، برخی از کاربران گزارش می‌دهند که می‌تواند کند باشد و کدهای افتتاحیه را ارائه دهد.

قیمت گذاری

کاربران انفرادی می‌توانند از Amazon CodeWhisperer رایگان با پیشنهادهای کد درون خطی، تنظیم‌کننده کد عمومی با ردیابی مرجع و چت ربات Amazon Q لذت ببرند. کسانی که به زنگ‌ ها و سوت‌ های بیشتری نیاز دارند، از طرح حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که شامل همه چیز در ردیف رایگان به‌علاوه سفارشی ‌سازی‌های سازمانی، توسعه ویژگی‌های Amazon Q، تبدیل کد، مجوز سازمانی و مدیریت خط مشی، و ادغام خط فرمان برای 19 دلار در ماه برای هر کاربر بسیار مقرون به صرفه است.

5. Replit

Replit، یک پلتفرم کدنویسی آنلاین، فضای تعاملی را برای کاربران فراهم می‌کند تا به صورت جمعی کدنویسی و همکاری کنند و یاد بگیرند. این به دلیل IDE مبتنی بر مرورگر خود شناخته شده است که امکان کدنویسی مشترک در اسناد و هاستینگ بومی را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های برجسته آن Ghostwriter است، یک دستیار کد مبتنی بر هوش مصنوعی که برای ساده کردن فرآیند کدگذاری طراحی گردیده. Ghostwriter که بر روی میلیون‌ها خط کد آموزش دیده است، پیشنهادات کد مرتبط با زمینه را ارائه می‌کند و آن را به ابزاری ارزشمند برای برنامه‌نویسان در هر سطحی تبدیل می‌ نماید. از تکمیل خودکار کد گرفته تا اشکال زدایی، Ghostwriter می تواند به سرعت بخشیدن به کدنویسی، بهبود کیفیت کد و کمک به یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید کمک کند. چه یک مبتدی یا یک توسعه دهنده با تجربه باشید، Replit’s Ghostwriter می تواند یک تغییر دهنده بازی در سفر برنامه نویسی شما باشد.

آنچه در مورد Replit دوست داریم

پیشنهادات درون خطی: با پیشنهادات درون خطی پیشرفته، کدنویسی را سرعت می بخشد

تشخیص خطا: اشتباهات را شناسایی و به شما کمک می کند آنها را اصلاح کنید

یادگیری را تشویق می کند: به شما امکان می دهد یاد بگیرید که چگونه در داخل سند کدنویسی کنید

توضیحات کد: کد را توضیح داده و نظر می دهد و آن را به ابزاری عالی برای توسعه دهندگان جدید تبدیل می کند

چه چیزی می تواند بهبود یابد

مبتنی بر فضای ابری: اگر Replit یک راه حل آفلاین ارائه دهد، خوب است

یادگیری دشوار: منحنی یادگیری برای کاربران جدید شیب دار است

عدم پشتیبانی به موقع: جامعه در پاسخگویی به سؤالات سریع نیست

Replit برای چه کسانی بهتر است؟

Replit ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد از طریق هوش مصنوعی به فرآیند کدنویسی سرعت ببخشید. کسانی که در حال یادگیری نحوه کدنویسی هستند یا می خواهند در یک محیط مشترک از هر کجا کار کنند، Replit را یک همراه شایسته خواهند یافت. به لطف پشتیبانی از چند دستگاه، برای افرادی که می خواهند در حال حرکت کدنویسی کنند عالی است. با این حال، Replit برای کار کردن به یک اتصال اینترنتی ثابت نیاز دارد، بنابراین کسانی که به دنبال راه حل محلی هستند باید Tabnine را انتخاب کنند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

کاربران از توانایی کدنویسی از هر نقطه در هر دستگاه، پشتیبانی چند زبانه و ویژگی های مشترک قدردانی می کنند. برخی از شکایات رایج مربوط به اشکالات در پلتفرم iOS و امکان خصوصی نگه داشتن کار شما است مگر اینکه برای یکی از برنامه های پولی ثبت نام کنید.

قیمت گذاری

Replit یک لایه رایگان برای کسانی که تازه وارد دنیای کدنویسی شده اند فراهم می کند. شما یک فضای کاری اولیه، دسترسی محدود به Replit AI و پشتیبانی جامعه دریافت خواهید کرد. برنامه Core بیشتر به سمت متخصصان کدنویسی طراحی شده است و پاسخ‌های چت هوش مصنوعی نامحدود، دسترسی به مدل پیشرفته‌تر هوش مصنوعی، پروژه‌های خصوصی نامحدود و فضای کاری قوی را با 20 دلار در ماه ارائه می‌دهد. آنها همچنین یک ردیف قیمت گذاری سفارشی برای تیم ها ارائه می دهند، از جمله همه چیز از هر دو طرح و موارد دیگر. شما قابلیت نصب دستکش سفید، ادغام با Git و کنترل دسترسی و ویژگی‌های امنیتی را خواهید داشت.

6. Sourcegraph Cody

Sourcegraph Cody دستیار شما برای کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که گردش کار شما را تسریع می‌ گرداند و درک شما را از کل پایه‌های کد غنی می‌کند. محصول اصلی Sourcegraph یک دستیار پایه کد است که به شما کمک می کند در سراسر صفحه جستجو کنید تا کشف نمایید کد در کجا زندگی می کند و چه کسی آن را به روز کرده است – و این کار را در کل مخازن، شعبه ها و هاست های کد انجام می دهد. Cody در IDE های محبوب مانند VS Code، JetBrains و Neovim ادغام می شود و به کاربران اجازه می دهد تا در هنگام تایپ کد را کامل کنند.

با استفاده از نمودار کد منبع گراف و LLM، کودی پاسخ های آگاه به زمینه را ارائه می دهد، چه در حال یافتن یک قطعه کد، ایجاد توابع جدید یا اشکال زدایی باشید. این می تواند دستورالعمل های شما را به زبان طبیعی تفسیر نماید تا کد دقیق تولید کند یا پیچیدگی های کد موجود شما را توضیح دهد. چه یک توسعه دهنده باتجربه و چه مبتدی، Sourcegraph Cody می تواند به ابزاری ارزشمند در جعبه ابزار شما تبدیل شود و کدنویسی را کارآمدتر و کمتر ترسناک کند.

آنچه در مورد Sourcegraph Cody دوست داریم

سازماندهی: مکان یابی سریع کد با استفاده از نام تابع، نام فایل یا توضیحات به زبان انگلیسی ساده آسان است

کد با یک اعلان متنی: می توانید بر اساس دستورالعمل های خود قطعه کد یا عملکردهای کامل ایجاد کنید

توضیح کد: ساختارها یا توابع کد پیچیده را به زبان ساده توضیح می دهد

تشخیص اشکال: در شناسایی و کمک به رفع اشکالات در پایگاه کد شما عالی است

چه چیزی می تواند بهبود یابد

ممکن است چندین تلاش لازم باشد: در مواردی، Cody برای ارائه یک نمونه کد به چندین فرمان نیاز دارد

کمبود ردیف آزاد: حد تولید ردیف آزاد به راحتی قبل از پایان ماه قابل دستیابی است

فقط در IDE ها کار می کند: باید در یک IDE ادغام شود، مانند VS Code

Sourcegraph Cody برای چه کسی بهترین است؟

Sourcegraph Cody یک دستیار کدنویسی با هوش مصنوعی عالی برای کسانی است که نیاز به مکان یابی سریع خطاهای پایگاه کد دارند. به لطف چت کدی آگاه از پایگاه کدی، کاربران می‌توانند درباره عملکرد کد خود سؤالاتی از کودی بپرسند و بر اساس زمینه پایگاه کد شما کد تولید کنند. این یک ویژگی عالی برای کسانی است که پایگاه های کد بزرگ دارند یا کاربران جدیدی که روش های دنیای کدنویسی را یاد می گیرند. Cody نیز یک ارزش عالی است، بنابراین کسانی که بودجه محدودی دارند می توانند هر ماه از یک راه حل باورنکردنی هوش مصنوعی به صورت رایگان یا با هزینه کم استفاده کنند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

کاربران Sourcegraph سهولت استفاده، IDE محلی و مبتنی بر ابر و دستیار Cody GenAI را به عنوان نکات مثبت ذکر می کنند. با این حال، برخی از کاربران اظهار می کنند که UX به اندازه برخی از رقبا کاربر پسند نیست و عدم پشتیبانی از Ruby را دلسرد کننده می دانند.

قیمت گذاری

Sourcegraph گزینه های طرح رایگان و پولی را ارائه می دهد. با این طرح رایگان، کاربران جدید یا کدنویس‌های معمولی می‌توانند 500 تکمیل خودکار ماهانه، 20 پیام یا دستور، شخصی‌سازی برای پایگاه‌های کد کوچک و پشتیبانی از مدل زبان بزرگ (LLM) داشته باشند. حرفه ای هایی که به ویژگی های بیشتری نیاز دارند می توانند برنامه Pro را با قیمت 9 دلار ماهانه انتخاب کنند. دارای تکمیل خودکار، پیام‌ها، فرمان‌ها و شخصی‌سازی‌های نامحدود برای هر اندازه پایگاه کد و چندین انتخاب LLM است. هر دو طرح سازگاری با تمام زبان های برنامه نویسی اصلی را ارائه می دهند و از طریق انجمن Discord Sourcegraph پشتیبانی می کنند.

7. AskCodi

AskCodi شریک هوش مصنوعی شما برای کدنویسی سریع و دقیق است. این ابزار مفید که توسط OpenAI Codex پشتیبانی می‌شود، می‌تواند کد تولید کند، به سوالات برنامه‌نویسی شما پاسخ داده و حتی پیشنهادات کد مفیدی را ارائه دهد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که افزونه AskCodi را بر روی IDE مورد علاقه خود مانند VS Code، PyCharm یا IntelliJ IDEA نصب کنید و آماده هستید تا فرآیند کدنویسی خود را سرعت بخشید. همچنین به تولید کوئری SQL و ایجاد DocStrings کمک می کند. AskCodi یک رابط کاربری ساده به سبک کتاب کار دارد که یادگیری نحوه کدنویسی را برای مبتدیان آسان می کند.

یکی از بهترین ویژگی های AskCodi ابزار Codi WorkBook است. این یک محیط تعاملی هست که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند کد تولید کنند، از هوش مصنوعی بخواهند تا توضیح دهد که تکه‌های کد خاص چه کار می‌کنند، و حتی مستنداتی را برای شما بنویسند. این یک ابزار عالی برای مبتدیان است که به آنها کمک می نماید تا بفهمند یک زبان برنامه نویسی خاص چگونه کار می کند یا به عنوان یک ابزار توسعه برای ایجاد پروژه های پیچیده تر عمل می کند.

آنچه ما درباره AskCodi دوست داریم

متن به کد: کد را از اعلان های ساده ایجاد می کند و فرآیند کدگذاری را ساده می نماید

پاسخ به سؤالات کدگذاری: به سؤالات کدنویسی شما به روشی ساده پاسخ می دهد

پیشنهادات کد: AskCodi کد را در حین تایپ کردن توصیه می کند و به شما در جلوگیری از خطاها و نوشتن کد کارآمد کمک می نماید

آسان: با انجام کارهای خسته کننده مانند تولید کد و پاسخ دادن به سوالات کدنویسی، تجربه کدنویسی بدون استرس را فراهم می کند.

چه چیزی می تواند بهبود یابد

خطاهای کد: مولد کد ابزار گاهی اوقات پیش نیازهایی را حذف می نماید و کاربر را ملزم می کند تا جاهای خالی را پر گرداند.

اصلاح دستی ضروری است: کد تولید شده گهگاه به اصلاحات انسانی نیاز دارد، که ممکن است برای مبتدیان خیلی گیج کننده باشد.

AskCodi برای چه کسی بهترین است؟

AskCodi یک دستیار کدنویسی قدرتمند هوش مصنوعی است که به کاربران مبتدی امکان می دهد کدنویسی را یاد بگیرند. می توان از آن برای ساخت توابع با جاوا اسکریپت یا وردپرس استفاده کرد و برای کسانی که به دنبال گسترش عملکرد وب سایت های وردپرس خود هستند ایده آل است. پشتیبانی آن از چندین زبان برنامه نویسی آن را به ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان مشتاق برای ایجاد نرم افزار و بهبود عملکرد برای پروژه های خود تبدیل می کند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

به طور کلی، جامعه AskCodi را دوست دارد. برخی از نکات روشن عبارتند از ادغام ساده با VS Code و سایر IDE های محبوب و ابزاری عالی برای یادگیری نحوه کدنویسی. با این حال، برخی از کاربران اظهار می کنند که اسناد آنها می تواند بهبود یابد، و اغلب برای پاسخ به Discord نیاز دارند.

قیمت گذاری

AskCodi در سه طرح موجود است: Basic، Premium و Ultimate. طرح پایه با 50 اعتبار، دسترسی به مدل پایه، چت کدی، کتاب‌های کار، و ادغام با IDE‌های محبوب ارائه می‌شود – همه رایگان. طرح Premium با ارائه 500 اعتبار نسل و تکمیل خودکار (فقط در کد VS) با قیمت مقرون به صرفه 9.99 دلار در ماه، در Basic گسترش می یابد. در نهایت، برنامه Ultimate 3000 اعتبار و دسترسی GPT 3.5 توربو و GPT-4 را با قیمت 29.99 دلار ماهانه ارائه می دهد.

8. Codiga

Codiga یک ابزار تجزیه و تحلیل کد استاتیک مبتنی بر هوش مصنوعی است که به توسعه دهندگان کمک می کند کد بهتر، سریع تر و ایمن تر بنویسند. Codiga با هوش مصنوعی خود کد را برای خطاهای احتمالی، آسیب پذیری ها و سایر مسائل بررسی و بررسی می کند. این با محیط های توسعه مانند VS Code، JetBrains، VisualStudio، GitHub، GitLab و Bitbucket سازگار است.

Codiga از 12 زبان برنامه نویسی از جمله C، C++، Java، JavaScript، TypeScript، PHP و غیره پشتیبانی می نماید. همچنین از بیش از 2000 قانون تجزیه و تحلیل، مانند اسکن وابستگی، برای پیدا کردن وابستگی های قدیمی استفاده می کند و در صورت نیاز به به روز رسانی به شما هشدار می دهد. همچنین می‌تواند نقص‌ های معماری کد شما را شناسایی، شیوه‌های کدنویسی خوب را بررسی کند، و یک تحلیل امنیتی عمیق ارائه دهد تا پایگاه کد شما را از هک‌های احتمالی ایمن نگه دارد.

آنچه ما در مورد Codiga دوست داریم

رفع خطا: تجزیه و تحلیل کد استاتیک برای تشخیص خطا و رفع زودهنگام

بررسی کد: بررسی خودکار کد برای صرفه جویی در زمان و بهبود کیفیت کد

ایجاد اسنیپت: می تواند برای کارهای رایج برای افزایش کارایی، قطعه کد ایجاد کند

چه چیزی می تواند بهبود یابد

از همه زبان ها پشتیبانی نمی کند: در حال حاضر، Codiga فقط از 12 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند

پیاده سازی آن دشوار است: نصب آن در یک IDE می تواند برای توسعه دهندگان تازه کار ترسناک باشد

Codiga برای چه کسانی بهتر است؟

توسعه دهندگانی که به دنبال بهبود کیفیت و امنیت کد خود از طریق بررسی خودکار کد و تجزیه و تحلیل کد استاتیک هستند، Codiga را دوست خواهند داشت. این برنامه از چندین زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند، مجموعه قوانین سفارشی را ارائه می دهد و با تمام IDE های اصلی یکپارچه می شود، بنابراین ابزاری عالی برای رفع خطاهای کد و شناسایی آسیب پذیری های امنیتی است. این علاوه بر ویژگی های اشتراک گذاری و مدیریت قطعه کد، Codiga را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

نظرات و رتبه بندی های انجمن

به نظر می‌رسد مردم رویکرد دست‌آمیز Codiga را با تشخیص خطا و به‌روزرسانی‌های مکرر از طریق ابر دوست دارند. همچنین پشتیبانی از PHP را ارائه می دهد که برای کاربران وردپرس عالی است.

قیمت گذاری

Codiga دو طرح برای تجزیه و تحلیل کد ارائه می دهد، از جمله Basic و Team. طرح پایه تجزیه و تحلیل و بررسی کدی را برای مخازن عمومی، پشتیبانی از 12 زبان برنامه نویسی و ادغام GitHub، Bitbucket و GitLab ارائه می کند. به علاوه، به دستیار برنامه نویسی آن با قطعه کدهای عمومی و هوشمند نامحدود، همه به صورت رایگان، دسترسی خواهید داشت. کسانی که به دنبال ویژگی‌های بیشتر هستند، می‌توانند طرح پریمیوم را انتخاب کنند که تمام ویژگی‌های طرح رایگان، به‌علاوه مدیریت وابستگی، شناسایی کلیدهای SSH یا API لو رفته و پشتیبانی ممتاز با پرداخت ۱۴ دلار در ماه را ارائه می‌دهد.

9. CodeWP

CodeWP یک تولید کننده کد وردپرس مبتنی بر ابر مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای ساده کردن فرآیند کدنویسی برای توسعه دهندگان وردپرس در تمام سطوح مهارت طراحی شده است. این پلتفرم می‌تواند به سرعت کدهای معتبری را برای کارهایی مانند ایجاد انواع پست سفارشی، توسعه افزونه‌ها و گسترش عملکرد اصلی محصولات وردپرس مورد علاقه شما تولید کند. کاربران کد مورد نیاز خود را توصیف می کنند و CodeWP کد کارآمد و ایمن را تولید می کند که می تواند در صورت نیاز ویرایش شود. CodeWP که بر روی مجموعه داده گسترده ای از کد وردپرس آموزش دیده است، دقت بالایی را تضمین می کند، در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان، بهبود بهره وری و کاهش هزینه ها می شود.

برخی از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز CodeWP عبارتند از: تولیدکننده عنوان هوش مصنوعی برای قطعه‌های کد عمومی، پرسش‌های متداول ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای توضیح نحوه نصب یا تغییر یک قطعه هنگام اشتراک‌گذاری آن با دیگران، و ویژگی اظهار نظر برای اضافه کردن یادداشت‌ها به قطعه‌های شما برای دریافت بازخورد از اعضای تیم. آن‌ها همچنین حالت‌ ها و از پیش تنظیم ‌های جدیدی را اضافه کرده‌اند، از جمله Advanced Custom Fields، Gravity Forms، WPSimplePay، Paid Memberships Pro، و افزونه‌های سازنده وب‌سایت محبوب مانند Breakdance و Bricks Builder.

آنچه ما در مورد CodeWP دوست داریم

کد برای وردپرس تولید می کند: CodeWP تولید کد وردپرس مبتنی بر هوش مصنوعی را برای چندین سناریو مانند Woocommerce، Elementor و غیره فراهم می کند

انواع پست سفارشی: از طیف وسیعی از وظایف، از جمله ایجاد پست تایپ سفارشی و توسعه افزونه پشتیبانی می کند

کتابخانه قطعه کد: قطعه کد از پیش ساخته و بررسی شده برای موارد استفاده چندگانه

اعلان متن: با وارد کردن متن به راحتی کد تولید می کند

چه چیزی می تواند بهبود یابد

خطاهای کدنویسی: در حالی که به ندرت، CodeWP گاهی اوقات کدی تولید می کند که دارای خطا است یا کار نمی کند. مهم است که قطعات را روی یک سایت مرحله‌ای یا سرور توسعه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که سایت خود را خراب نمی‌کنید

بدون الگو: ما دوست داریم که یک تولید کننده الگو را ببینیم

CodeWP برای چه کسی بهترین است؟

کسانی که با استفاده از وردپرس وب سایت می سازند، قطعاً باید CodeWP را امتحان کنند. این یک محصول عالی برای کاربران و توسعه دهندگان وردپرس است که می خواهند بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، قابلیت هایی را به وب سایت های وردپرس خود اضافه نمایند. این کد را سریع، دقیق و کارآمد تولید می کند، بنابراین می توانید زمان خود را صرف تمرکز بر سایر وظایف مهم مرتبط با وب سایت کنید.

قیمت گذاری

CodeWP سه طرح قیمت گذاری شامل رایگان، حرفه ای و آژانس ارائه می دهد. طرح رایگان با 100 اقدام رایگان در ماه، 1 پروژه، برخی قابلیت‌های چت و تولید، و پشتیبانی جامعه ارائه می‌شود. برنامه Pro 10000 اقدام، 4 پروژه و 28+ مدل هوش مصنوعی مخصوص پلاگین را با 28 دلار ماهانه اضافه می کند. در نهایت، طرح آژانس قوی‌ترین است، با اقدامات نامحدود، 3 عضو تیم، پروژه‌های نامحدود و مدل‌های AI سفارشی با قیمت مقرون به صرفه 68 دلار در ماه.

10. SQLAI

SQLAI یک دستیار کدنویسی قدرتمند هوش مصنوعی است که به عنوان یک تولید کننده پرس و جو SQL برای کاربران در سطوح مختلف مهارت عمل می کند. از طریق آپلود JSON یا اتصال یک منبع داده پشتیبانی شده، با پایگاه داده های اصلی مانند MySQL، PostgreSQL، SQL Server، Oracle و دیگران ادغام می شود. SQLAI می‌تواند پرس‌ و جو های SQL را با استفاده از اعلان‌های ساده («چند کاربر در اعلان‌ ها مشترک هستند؟») تولید کند که جستجوی داده‌ها را به سادگی پرسیدن یک سؤال خوب می‌کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا درخواست‌های SQL تولید شده را برای استفاده در آینده ذخیره و به اشتراک بگذارند.

علاوه بر ایجاد پرس و جوهای SQL، SQLAI آنها را توضیح داده و بهینه می کند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که پرس و جوهای شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کنند. همچنین از چندین مدل OpenAI مانند GPT-4 پشتیبانی می کند و از نسخه داخلی ویرایشگر VS Code استفاده می نماید، بنابراین اگر از طرفداران VS Code هستید، احساس راحتی می کنید.

آنچه ما در مورد SQLAI دوست داریم

SQL Queries: پرس و جوهای SQL را از عبارات و سوالات ساده ایجاد می کند

توضیحات کد: توضیحات ساده ای از آنچه پرس و جوهای SQL انجام می دهند ارائه می دهد

ذخیره کوئری ها: کوئری های SQL تولید شده را برای استفاده در آینده ذخیره و به اشتراک بگذارید

چه چیزی می تواند بهبود یابد

فقط برنامه های پولی: هیچ برنامه رایگانی برای آزمایش نرم افزار قبل از ثبت نام وجود ندارد

کد ناقص: AI گاهی اوقات پرس و جوهایی را ایجاد می کند که ناقص هستند

SQLAI برای چه کسانی بهتر است؟

SQLAI.ai برای بسیاری از کاربران، از جمله مبتدیان، توسعه دهندگان وب با تجربه و تحلیلگران داده، بهترین گزینه است. این برنامه برای افزایش بهره وری و مهارت SQL طراحی گردیده، و ویژگی های تولید پرس و جو، توضیح و بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد. علاوه بر این، یک رابط کاربر پسند و داشبورد داده های تعاملی را فراهم می کند، بنابراین حتی تازه واردان نیز می توانند به راحتی در آن حرکت کنند. بنابراین، کسانی که به دنبال بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی برای تولید پرس و جوی SQL هستند، SQLAI را بهترین راه حل خواهند یافت.

قیمت گذاری

SQLAI سه طرح شامل Starter، Pro و Advanced را ارائه می دهد. کاربران مبتدی 300000 توکن تولید شده با GPT-3.5 را با قیمت 5.00 دلار ماهانه دریافت خواهند کرد. طرح Pro نسل های GTP-3.5 را به 1,000,000 افزایش می دهد و 100,000 توکن GTP-4 را برای 9 دلار ماهانه اضافه می کند. در نهایت، طرح پیشرفته 300000 توکن GPT-4، 2 میلیون توکن 3.5، داشبورد داده قابل تنظیم و اتصال به منابع داده خارجی را با قیمت 19 دلار ماهانه فراهم می کند.

11. Android Studio Bot

Android Studio Bot یکی از بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی است که در Android Studio ساخته شده است تا بهره وری شما را به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل افزایش دهد. این دستیار کدنویسی که بر روی کدهای Google’s Codey و PalM 2 LLM ساخته شده است، برای تولید کد و رفع خطاها برای توسعه اندروید طراحی گردیده و آن را به ابزاری ارزشمند برای توسعه دهندگان تبدیل می کند.

Studio Bot همچنین می تواند به سوالات پاسخ دهد و به توسعه دهندگان کمک کند تا بهترین شیوه ها را بیاموزند. برای استفاده از Studio Bot برای تکمیل کد هوش مصنوعی، باید بتواند از پایگاه کد شما به متن دسترسی داشته باشد. بنابراین، شما باید Android Studio Iguana را دانلود کرده و آن را روی دستگاه محلی خود نصب کنید.

آنچه ما درباره ربات اندروید استودیو دوست داریم

تولیدکننده کد چند منظوره: کدهایی را برای کارهای مختلف مانند ایجاد طرح‌بندی، افزودن عملکرد و آزمایش برنامه شما تولید می‌کند

تشخیص خطا: خطاهای موجود در کد شما را شناسایی و برطرف می کند و از روند توسعه روان اطمینان حاصل می نماید

چت هوش مصنوعی: به سوالات مربوط به توسعه اندروید، از استفاده از API گرفته تا وضوح خطای خاص پاسخ می دهد

توانایی یادگیری: به طور مستمر یاد می گیرد و بهبود می یابد و در طول زمان در کمک به شما بهتر می شود

چه چیزی می تواند بهبود یابد

انتشار بتا: از آنجایی که آمازون استودیو ربات هنوز در مرحله آزمایشی است، برخی از نتایج ممکن است نادرست باشند

خطاهای کدگذاری: برخی از کدهای تولید شده ممکن است آنطور که در نظر گرفته شده کار نکنند

ربات اندروید استودیو برای چه کسانی بهتر است؟

Android Studio Bot بهترین دستیار کدنویسی با هوش مصنوعی برای کسانی است که برنامه های اندرویدی را ایجاد می کنند و می خواهند بهره وری خود را افزایش دهند. این پلتفرم کد تولید کرده، منابع مرتبط را پیدا می کند، بهترین شیوه ها را آموزش می دهد و در زمان صرفه جویی می کند. اگرچه ربات هنوز در مرحله توسعه است، اما در حال حاضر یک ابزار عالی برای توسعه دهندگان در تمام سطوح مهارت ثابت شده است.

قیمت گذاری

Android Studio Bot کاملا رایگان است اما برای کار کردن به آخرین نسخه Android Studio نیاز دارد.

12. SinCode

SinCode یک دستیار هوش مصنوعی همه کاره است که به کاربران در انجام کارهای مختلف از جمله نوشتن با هوش مصنوعی و تولید کد کمک می کند. این در درجه اول یک دستیار کدنویسی هوش مصنوعی نیست. تمرکز اصلی آن وظایف نوشتن است. اما توانایی آن در نوشتن کد از طریق اعلان‌ها، آن را به انتخابی هیجان‌انگیز برای کسانی تبدیل می‌کند که به ابزارهای متمرکز بر نوشتن نیاز دارند، اما همچنین می‌خواهند برای ایجاد کدهای هوش مصنوعی انعطاف ‌پذیری داشته باشند. توسعه دهندگان، این ابزار مورد استفاده شما نیست، اما احتمالا برای دیگرانی که به طیف وسیعی از گزینه های هوش مصنوعی در دسترس نیاز دارند، مفید است.

بهترین ویژگی SinCode Marve است، یک چت ربات هوش مصنوعی که برخلاف ChatGPT که مجموعه داده‌های آن به سال ۲۰۲۱ و قبل از آن محدود شده است، از داده‌های بلادرنگ استفاده می‌ نماید. از مدل GPT-4 OpenAI استفاده می کند، بنابراین می توانید وظایف و کدهای پیچیده تری تولید کنید. همچنین می‌تواند اسناد آپلود شده را تشخیص دهد، بنابراین می‌توانید در زمان تایپ هر خط کدی که آزمایش می‌کنید، صرفه‌جویی نمایید. در حین آزمایش، از آن خواستیم که یک افزونه برای وردپرس ایجاد کند که پرداخت های وام مسکن را محاسبه می کند، و آن را مانند یک قهرمان اداره کرد.

آنچه ما در مورد SinCode دوست داریم

موارد استفاده: الگوهای نوشتن فراوان و موارد استفاده برای کارهای نوشتاری خاص

تجزیه و تحلیل کد: تولید کد از طریق اعلان یا یافتن اشکالات در کد ارائه شده

ویرایشگر سند: صدا را رونویسی کنید، تصاویر ایجاد نمایید و اسناد کامل را ویرایش کنید

چه چیزی می تواند بهبود یابد

طرح رایگان محدود: طرح رایگان مزایا و اعتبارات محدودی را ارائه می‌دهد و فقط برای کاربران عادی مناسب است

خطاهای کد: Marve Chat همیشه کد بهینه تولید نمی کند

SinCode برای چه کسانی بهتر است؟

SinCode یک ابزار عالی برای تولید کنندگان محتوا است که هر از گاهی نیاز به تولید کد دارند. Marve Chat آن می تواند کد دقیق و تمیزی را به لطف GPT-4 تولید نماید و آن را به یکی از بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی لیست ما تبدیل کند. به عنوان یک امتیاز اضافی، SinCode در توسعه کپی نیز عالی است. بنابراین چه نیاز به نوشتن یک افزونه برای وردپرس داشته باشید یا یک نسخه برای پست وبلاگ بعدی خود ایجاد کنید، SinCode شما را پوشش می دهد.

قیمت گذاری

SinCode یک طرح رایگان با دسترسی محدود به ویژگی های اساسی مانند Marve (GPT 3.5) و تولید تصویر محدود ارائه می دهد. اعتبار Word را می توان با قیمت 4.50 دلار به ازای هر 3000 کلمه، شامل 10 تصویر، GPT-4، GPT 3.5 Turbo و Marve Chat خریداری کرد. برنامه Starter برای 20 دلار ماهانه 50000 کلمه، 50 تصویر تولید شده، پشتیبانی از بیش از 30 زبان و یک صدای برند را ارائه می دهد. در نهایت، برنامه Pro ماهانه 49 دلار هزینه دارد و شامل اعتبار نامحدود کلمه و تصویر، Marve Chat، صدای برند، GPT-4 و ویرایشگر سند است.

13. WPCode

آخرین بررسی بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی WPCode است که قبلاً WP Headers و Footers بود. WPCode یک ابزار محبوب استقرار قطعه برای وب سایت های وردپرسی است. این فرآیند تزریق کد به مکان های هدر و پاورقی را ساده می کند. این به یک جایگزین کامل گوگل تگ منیجر تبدیل شده است و توانایی تولید کدهای اختصاصی وردپرس و ذخیره آنها را در بین وب سایت ها اضافه کرده است.

نسخه رایگان این افزونه دارای ویژگی های باورنکردنی برای درج کد سفارشی در وب سایت وردپرس شما است. با این حال، اگر چندین کاربر دارید که قطعه‌ها را ایجاد می‌کنند، بهتر است برای دسترسی به ویژگی ویرایش کد پیشرفته، آن را به نسخه حرفه‌ای ارتقا دهید. این به شما امکان می دهد هر گونه تغییر در یک قطعه را شناسایی کنید، از جمله اینکه چه کسی آن را ایجاد کرده است. اگر فاجعه رخ دهد، دقیقاً می‌دانید چه اتفاقی افتاده و چه زمانی رخ داده است. داشتن آرامش خاطر از اینکه سایت شما به درستی کار می کند ارزش ارتقاء را دارد.

آنچه ما در مورد WPCode دوست داریم

کد سرصفحه و پاورقی: می‌توانید به راحتی قطعه‌هایی را در سرصفحه یا پاورقی خود درج کنید و ادغام با Google Analytics یا Google Tag Manager را آسان کنید.

تولید کد به کمک هوش مصنوعی

قطعه کد متناسب با برنامه های وردپرس

چه چیزی می تواند بهبود یابد

نیاز به آزمایش: تکه کدهای سفارشی در وردپرس را می توان مشاهده کرد یا از دست داد. قبل از پخش زنده، مطمئن شوید که برای آزمایش قطعات خود اقداماتی انجام داده اید

حذف دشوار است: اگر بعداً تصمیم به حذف آن گرفتید، با استفاده از یک افزونه قطعه کد در مقابل یک تم فرزند، شما را به این افزونه متصل می‌کند.

WPCode برای چه کسی بهتر است؟

WPCode یک دستیار برنامه نویسی هوش مصنوعی عالی برای مبتدیان و توسعه دهندگان حرفه ای است. این یک راه آسان برای اضافه کردن قطعه کد بدون نیاز به حفاری علف های هرز برای اضافه کردن دستی آنها را فراهم می کند. طراحی آسان پلاگین و بازی آن برای افرادی که کد را درک می کنند اما برای پیاده سازی آن در فایل های اصلی وردپرس بدون استفاده از تم فرزند به مهارت های بیشتری نیاز دارند جذاب است.

قیمت گذاری

همانطور که قبلا ذکر شد، WPCode را می توان به صورت رایگان از مخزن افزونه وردپرس دانلود کرد، اما فاقد ویژگی های پیشرفته، مانند منطق شرطی هوشمند، حالت تست پیشرفته، و قطعه های زمان بندی شده است. برای دسترسی به این ویژگی‌ها، باید حداقل مجوز Basic را با 49 دلار در سال ارتقا دهید. علاوه بر طرح پایه، WPCode برنامه های Plus، Pro و Elite را ارائه می دهد که از 99 تا 299 دلار در سال متغیر است.

Divi Code Snippets

توسعه دهندگان وردپرس ممکن است به ویژگی جدید ما برای Divi به نام Divi Snippets علاقه مند شوند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قطعات کد مورد استفاده خود را از جمله HTML، Javascript، CSS و مجموعه ای از پارامترها و قوانین CSS ذخیره و مدیریت نمایند. این یک ابزار همراه عالی برای توسعه دهندگان وردپرس است که از برخی از بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت کار خود استفاده می کنند.

کاربران می‌توانند به راحتی تکه کدهای خود را در فضای ابری در Divi سازماندهی و همگام‌ سازی کنند و هر زمان که لازم باشد، آن‌ها را به راحتی در دسترس قرار دهند. پاپ آپ کتابخانه به کاربران اجازه می دهد تا تکه های کد خود را با ویرایش، تغییر نام، برچسب گذاری، دسته بندی، کپی یا حذف آنها مدیریت نمایند.

کتابخانه Divi Code Snippets مفید است و می تواند به راحتی همه کدهای مورد علاقه تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای وردپرس ذخیره، مدیریت و استقرار دهد. کتابخانه کد با Divi Cloud یکپارچه شده است، به این معنی که تمام قطعات ذخیره شده را می توان در فضای ابری همگام سازی کرد و در هر یک از وب سایت های کاربر که به Divi Cloud متصل هستند، فوراً در دسترس هستند. همچنین با Divi AI کار می کند تا تمام کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را که می خواهید در جاهای دیگر استفاده مجدد کنید ذخیره می کند.

بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی کدامند؟

کدنویسان و دستیاران کد هوش مصنوعی حتی رایج تر می شوند. آنها در درجه اول به وضعیت IDE یا repo شما می پردازند، در حالی که برخی در خارج از آن محیط ها کمک می کنند. ما لیستی از برخی از بهترین ابزارهای موجود را جمع آوری کرده ایم. استفاده از بسیاری از آنها برای توسعه دهندگان فردی رایگان است!

مقایسه ویژگی‌های بهترین دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی

بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی چند چیز مشترک دارند، از جمله ی آنها می توان به توانایی تولید کد، نقطه در کد، کامل کردن قطعات به صورت خودکار و پشتیبانی از اکثر IDE های اصلی اشاره کرد.

مقایسه قیمت دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی

جدای از ویژگی‌های موجود، مهم‌ترین بخش بعدی در انتخاب دستیار کدنویسی AI مناسب، قیمت‌ گذاری است. همه موارد موجود در لیست ما مقرون به صرفه هستند و چندین طرح رایگان به کاربران خود ارائه می دهند.

بهترین دستیاران کد نویسی هوش مصنوعی، دست پایین، Github Copilot، Divi AI و Tabnine هستند. همه اینها به توسعه دهندگان کار کمک می کند تا عملکرد و کارایی فردی را افزایش دهند.

سایر ابزارهای جالب به اندازه این سه راه حل پیش نمی روند. توسعه دهندگان وردپرس ممکن است CodeWP.ai را راهی مفید برای ایجاد و ذخیره قطعه کد برای تقویت سایت خود بیابند، اما مانند Divi AI در سایت شما تعبیه نشده است. SQLAI برای کسانی که تازه کار SQL را آغاز کرده اند و می خواهند با پایگاه داده خود چت کنند تا داده های درون خود را استخراج کنند عالی است. در مجموع، هوش مصنوعی روش نوشتن کد را تغییر می دهد. در حال حاضر کارایی های عظیمی برای توسعه دهندگان و تیم های فردی در پشته های فناوری و زبان های برنامه نویسی ایجاد کرده است.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

بهترین دستیار کد هوش مصنوعی کدام است؟

Copilot، Divi AI و Tabnine برخی از بهترین دستیارهای کد هوش مصنوعی هستند که به توسعه دهندگان کمک می کنند تا کد را سریعتر و کارآمدتر بنویسند. Copilot یک دستیار کد همه منظوره است که می تواند برای هر زبان برنامه نویسی استفاده شود. این توسط کدکس OpenAI طراحی شده است. Divi AI بهترین دستیار کد برای وردپرس است. Tabnine مدتهاست که یک منبع عالی برای توسعه دهندگان بوده و همچنین از زیرساخت OpenAI برای تکمیل کد خود استفاده می کند.

آیا هوش مصنوعی وجود دارد که برای شما کد بنویسد؟

بله، یک هوش مصنوعی وجود دارد که برای شما کد می نویسد. به آن ابزار تولید کد یا دستیار کد می گویند. به عنوان مثال می توان به GitHub Copilot، CodeWhisperer و Tabnine اشاره کرد. این ابزارها از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) استفاده می‌کنند که بر روی نمونه‌های کد غول ‌پیکر برای تولید کد بر اساس مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها یا توصیف زبان طبیعی آموزش دیده‌اند. از ابزارهای تولید کد می توان برای خودکارسازی کارهای تکراری، سرعت بخشیدن به توسعه و بهبود کیفیت کد استفاده کرد.

آیا هوش مصنوعی می تواند به من کمک کند تا در کدنویسی بهتری داشته باشم؟

هوش مصنوعی (AI) کمک های ارزشمندی برای بهبود توانایی های کدنویسی شما ارائه می دهد. هوش مصنوعی می تواند به یافتن و رفع اشکالات کمک کند و کیفیت و قابلیت اطمینان کد را بهبود بخشد. این پیشرفت‌ ها را پیشنهاد می ‌کند که امکان توسعه مهارت ‌ها و یادگیری تکنیک‌ های جدید را فراهم می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی بازخوردی را در مورد کد ارائه می دهد، به درک مطلب و اصلاح سبک کدنویسی کمک می کند. با یادگیری از اشتباهات، هوش مصنوعی به مرور زمان در کمک به توسعه دهندگان برای نوشتن کد بهتر مهارت بیشتری پیدا می کند.

آیا هوش مصنوعی رایگان برای کدنویسی و برنامه نویسی وجود دارد؟

بله، چند AI رایگان برای کدنویسی و برنامه نویسی وجود دارد. در اینجا چند نمونه هستند:

GitHub Copilot یک ابزار رایگان تولید کد هوش مصنوعی است که می تواند با GitHub Codespaces استفاده شود. این برنامه توسط OpenAI Codex، یک مدل زبان بزرگ که می‌تواند کد تولید کند، زبان‌ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سؤالات شما به روشی آموزنده پاسخ دهد، ارائه می‌شود.

Tabnine یک ابزار تکمیل کد هوش مصنوعی رایگان است که می تواند با انواع IDE ها از جمله Visual Studio Code، IntelliJ IDEA و PyCharm استفاده شود. این می تواند به شما کمک کند تا پیشنهادات تکمیل کد مناسب را به سرعت و به راحتی پیدا کنید.

CodeWP یک تولید کننده کد رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی برای وردپرس است که می تواند کد را از درخواست های زبان طبیعی یا کدهای قبلی تولید کند.

آیا هوش مصنوعی جایگزین کد گذارها می شود؟

هوش مصنوعی جایگزین کدگذار ها نخواهد شد. در واقع، احتمالاً کدنویس ها را کارآمدتر می کند. بهترین دستیارهای کد هوش مصنوعی را می توان برای خودکارسازی کارهای تکراری، یافتن و رفع اشکالات و پیشنهاد بهبود کد ها استفاده کرد. این می تواند کدنویس ها را آزاد کند تا روی کارهای خلاقانه و استراتژیک تر تمرکز کنند. با این حال، هوش مصنوعی جایگزینی برای خلاقیت و نبوغ انسان نیست. همچنان برای طراحی، معمار و ساختن سیستم های نرم افزاری پیچیده به کدنویس ها نیاز است. آنها همچنین برای درک و ترجمه نیازهای تجاری به الزامات فنی مورد نیاز خواهند بود.

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی چیست؟

دستیار کدنویسی هوش مصنوعی یک ابزار نرم افزاری است که از هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان در نوشتن کد با سرعت و دقت بیشتر استفاده می کند. با استفاده از دستورات، کد تولید می کند یا پیشنهادهایی برای تکمیل خودکار در زمان واقعی هنگام کدنویسی ارائه می دهد. این ابزار نوآورانه بهره وری و دقت را افزایش می دهد، فرآیند کدنویسی را ساده می کند و به طور موثر از توسعه دهندگان در ایجاد کد با کیفیت بالا پشتیبانی می کند.

برنامه نویسی جفت هوش مصنوعی چیست؟

برنامه نویسی جفت هوش مصنوعی به استفاده از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از توسعه دهندگان در نوشتن کد اشاره دارد. ابزارهایی مانند GitHub Copilot از این تکنیک با پیشنهاد خطوط کد و توابع بر اساس اقدامات و دستورالعمل های توسعه دهنده استفاده می کنند. با همکاری با ابزار هوش مصنوعی، توسعه دهندگان می توانند بهره وری و کارایی خود را با استفاده از پیشنهادات کد هوشمند و راهنمایی های ارائه شده توسط سیستم برنامه نویسی جفت هوش مصنوعی افزایش دهند.

آیا امکان توسعه نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی بدون تجربه کدنویسی وجود دارد؟

بله، ابزارها و پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به افرادی که تجربه کدنویسی ندارند در توسعه نرم‌افزار کمک کنند. این ابزارها از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تولید کد بر اساس ویژگی ها و ویژگی های مورد نظر توسط کاربر استفاده می کنند. در حالی که تجربه کدنویسی می تواند مفید باشد، پلتفرم های توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند مانع ورود را کاهش دهند و غیر کدنویس ها را قادر به ایجاد برنامه های نرم افزاری کنند.

ارزان ترین ابزار کدنویسی هوش مصنوعی چیست؟

یکی از ارزان ‌ترین ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی Bugasura است که برنامه‌های پولی آن از 5 دلار در ماه شروع می‌شود. Bugasura به طور خودکار اشکالات در کد را شناسایی می نماید و به طور فعال مشکلات احتمالی را قبل از ایجاد مشکل شناسایی می کند. به طور هوشمندانه باگ ها را بر اساس شدت و نوع اولویت بندی می کند و برچسب ها و توضیحات خودکار را ارائه می دهد. Bugasura با ارائه ویژگی هایی برای ایجاد، تخصیص، ردیابی و برقراری ارتباط باگ ها در یک مکان متمرکز، همکاری تیمی را تسهیل می کند. علاوه بر این، به طور یکپارچه با ابزارهای ردیابی محبوب مانند Jira، Zendesk و Asana ادغام می شود و داده های ردیابی اشکال همگام را تضمین می کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT