افزایش امنیت سایبری

15 نکته برای افزایش امنیت سایبری برای مشاغل کوچک براساس دیدگاه کمپانی ویزا

زمان مطالعه 5 دقیقه

افزایش کلاهبرداری سایبری به معنای انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای محافظت از کسب و کار و مشتریان دیجیتالی شماست. تغییر دیجیتال در نحوه خرید و فروش ما به کسب و کارهای کوچک کمک کرده تا به مشتریان جدید دست یابند و بهره وری و کارایی را افزایش دهند. مشتریان همچنین خرید دیجیتال را راحت‌تر (و ایمن‌تر در زمان همه‌گیری) نسبت به سفر به فروشگاه‌های فیزیکی می‌دانند. تجارت الکترونیک در شبکه ویزا از زمان شروع همه‌گیری بیش از 50 درصد رشد داشته است و پرداخت‌های همتا به همتا(جفت جفت) بیش از دو برابر شده است. اما این افزایش در پرداخت های دیجیتال هزینه دارد: افزایش حملات سایبری پیچیده. بیش از 80 درصد از شرکت‌های جهانی با افزایش تهدیدات سایبری در طول همه‌گیری مواجه شدند که در نتیجه بیشترین آنها را در طول فصل اوج تجربه می‌کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، می توانید با استراتژی امنیت سایبری که از کسب و کار، کارمندان و مشتریان شما محافظت می کند، از این تهدیدات رو به رشد پیشی بگیرید. در این مقاله به 15 نکته برای افزایش امنیت سایبری می پردازیم.

15 نکته برای افزایش امنیت سایبری

پول خود را امن نگه دارید

بانکداری آنلاین می تواند راهی راحت و مطمئن برای مدیریت امور مالی شرکت شما باشد. با این حال، می‌خواهید با انجام اقدامات احتیاطی بیشتر مطمئن شوید که حسابتان خصوصی و ایمن باقی می‌ماند.

از رمزهای عبور منحصر به فرد و قوی استفاده کنید

 برای هر یک از حساب های مرتبط با کسب و کار خود یک رمز عبور جدید و منحصر به فرد ایجاد کنید که با رمز عبور شخصی شما متفاوت است. اینها باید تا حدودی تصادفی با ترکیبی از کاراکترها و حروف بزرگ باشند (از استفاده از اطلاعات شخصی خودداری کنید). جزئیات ورود خود را در بانکداری آنلاین یا برنامه تلفن همراه خود ذخیره نکنید.

 با وای فای عمومی تجارت نکنید

 ورود به حساب های خود در حین اتصال به Wi-Fi عمومی می تواند کسب و کار شما را در معرض فعالیت های مجرمانه قرار دهد. برای وای فای محل کارتان، مطمئن شوید که از دید کاربران غیرمجاز ایمن و پنهان است. روتر(router) خود را طوری تنظیم کنید که نام شبکه به صورت خارجی پخش نشود و همیشه از آن با رمز عبور محافظت کنید.

احراز هویت دو مرحله ای را انتخاب کنید

این اقدام امنیتی مستلزم آن است که یک قدم اضافی برای ورود به سیستم فراتر از رمز عبور خود بردارید، مانند دریافت کد امنیتی به تلفن یا ایمیل خود که به شما امکان می دهد از یک دستگاه ناآشنا وارد حساب خود شوید. از بانک خود بپرسید که آیا این سرویس را ارائه می دهد یا یک برنامه احراز هویت رایگان دانلود می کند.

مراقب ایمیل های مشکوک باشید

ممکن است ایمیلی دریافت کنید که به نظر می رسد از بانک شما یا یک شرکت مورد اعتماد است،اما در واقع مخرب است. این ایمیل‌های فیشینگ ممکن است از شما بخواهند که وارد حساب خود شوید (با وب‌سایتی که دقیقاً شبیه وب‌سایت بانک شما است) یا اطلاعات کسب و کار را ایمیل کنید، و سپس از آن اطلاعات برای ورود به حساب خود و سرقت پول خود استفاده کنید. همیشه از شماره تلفن پشت کارت دبیت (بدهی ) یا اعتباری خود برای تأیید اعتبار با بانک خود یا بازدید از وب سایت بانکی خود به جای ارسال هرگونه اطلاعات از طریق ایمیل استفاده کنید.

نرم افزار آنتی ویروس را نصب و به روز کنید

اطمینان حاصل کنید که رایانه شما دارای نرم افزار آنتی ویروس است و آن را به گونه ای تنظیم کنید که یک اسکن معمولی ویروس را اجرا کند. در صورت مواجهه با ویروس رمز عبور خود را تغییر دهید. سایر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار کلیدی را به محض در دسترس بودن نصب کنید تا از بدافزار یا سایر فعالیت‌های کلاهبردار جلوگیری کنید.

افزایش امنیت سایبری

افزایش امنیت سایبری

 کارمندان خود را در زمینه امنیت سایبری آموزش دهید

 پروتکل‌های امنیتی اولیه را برای کارمندان ایجاد کنید، مانند نیاز به رمزهای عبور قوی، احراز هویت دو مرحله‌ای، و دستورالعمل‌های مناسب استفاده از اینترنت با مجازات برای نقض خط‌مشی شرکت. آنها را در تشخیص کلاهبرداری های فیشینگ نیز آموزش دهید.

 از دسترسی به رایانه های تجاری محافظت کنید

 لپ تاپ ها را در صورت عدم مراقبت قفل کنید و مطمئن شوید که هر کارمند یک حساب کاربری جداگانه با رمز عبور قوی دارد. هنگام اعتماد به شخصی که دارای امتیازات اداری است، دقیق باشید و به هیچ یک از کارکنان اجازه دسترسی به تمام سیستم های داده را ندهید. کارمندان نباید بدون اجازه شما نرم افزاری را نصب کنند.

 فایروال (firewall) سیستم عامل خود را فعال کنید

 فایروال firewall از دسترسی افراد خارجی به داده ها در یک شبکه خصوصی جلوگیری می کند. اگر کارمندان از خانه کار می کنند، مطمئن شوید که رایانه های کاری آنها از فایروال  firewall محافظت می شود.

از دستگاه های تلفن همراه تجاری محافظت کنید

از کارمندان بخواهید از دستگاه های تجاری خود با رمز عبور محافظت کنند و برنامه های امنیتی را نصب کنند تا از سرقت اطلاعات مجرمان در زمانی که تلفن در شبکه های عمومی است جلوگیری کنند. ایجاد روش های گزارش برای تجهیزات گم شده یا دزدیده شده.

پشتیبان گیری از اطلاعات مهم تجاری

به طور منظم از اطلاعات خود در تمام رایانه ها (به طور خودکار یا حداقل هفتگی) نسخه پشتیبان تهیه کنید. تمام اسناد مالی و تجاری ضروری خود را در فضای ابری یا یک هارد دیسک خارجی که در مکانی جداگانه از کسب و کارتان قرار دارد ذخیره کنید.

جلوگیری از تقلب در پرداخت

سیستم های پرداخت خود را از سایر برنامه هایی که ممکن است امنیت کمتری دارند جدا کنید و از همان رایانه ای که برای مرور اینترنت برای پردازش پرداخت ها استفاده می کنید استفاده نکنید. هنگام تنظیم پذیرش پرداخت، از بانک یا پردازشگر خود در مورد خدمات ضد کلاهبرداری آنها سؤال کنید. مانند فعال کردن چک های CVV (اعداد 3 یا 4 رقمی پشت کارت ها) و امتیازدهی ریسک تراکنش. یکی از این سرویس‌ها، Visa Advanced Authorization، از داده‌های به موقع برای پیش‌بینی تقلب استفاده می‌کند و از تقلب 26 میلیارد دلاری در سال 2021 جلوگیری کرده است.

پرداخت های توکن شده را بپذیرید

ثابت شده است که تراکنش‌های توکن‌شده، مانند Apple Pay، Google Pay، و Samsung Pay، با جایگزین کردن شماره‌های کارت با توکن‌های منحصربه‌فرد در مقابل افشای شماره‌های واقعی کارت، تقلب را کاهش می‌دهند. توکن سازی منجر به افزایش 2.5 درصدی در نرخ تایید و 28 درصدی کاهش در نرخ تقلب شده است.

افزایش امنیت سایبری

افزایش امنیت سایبری

از داده های مصرف کننده محافظت کنید

 حفاظت از داده‌های مشتری هر زمان که پرداخت‌های دیجیتالی را می‌پذیرید بسیار مهم است، به‌خصوص که بیشتر فعالیت‌های مالی اکنون در فضای ابری انجام می‌شود. از ارائه دهنده پذیرش پرداخت خود در مورد خدمات حمایت از مصرف کننده بپرسید. برای مثال، Visa’s Cloud Token Framework به افزایش امنیت و افزایش نرخ تایید تراکنش‌های دیجیتال در انواع تجربیات و دستگاه‌های پرداخت کمک می‌کند.

کاهش ریسک های پرداخت داخلی

 اگر کارت اعتباری کسب و کار دارید، بپرسید که آیا بانک صادرکننده شما پلتفرم هایی برای کمک به کنترل هزینه ها و استفاده ارائه می دهد،مانند کنترل‌های پرداخت ویزا، که مخصوصاً در صورتی که کارمندان هزینه‌های تجاری را دریافت می‌کنند، مفید است. برای محافظت از کسب و کار خود در برابر کلاهبرداری و سرقت داخلی، امور مالی و هزینه های کسب و کار خود را نیز با دقت پیگیری کنید.

منبع : usa.visa.com

امتیاز 5/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT