ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی

5 ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی و محتوا (به روز شده برای سال 2023)

زمان مطالعه 12 دقیقه

پیدا کردن نویسندگان محتوی ​​بسیار آسان است. به من اعتماد کنید، من ده ها نفر را در طول اینهمه سال استخدام کرده ام. ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی را بشناسید.

اما اگر محتوای جذاب و کاملاً تحقیق شده بخواهید، خوب، این کمی چالش برانگیز است.

افتتاح حساب فریلنسری

خوشبختانه، پس از اینکه مجبور به بازنویسی محتوای ضعیف شدم، الان در بررسی نویسندگان بسیار بهتر شده‌ام. من شخصاً ده ها سرویس نوشتاری را آزمایش کرده ام و یافته های خود را به اشتراک خواهم گذاشت تا شما را از دردسر نجات دهم.

بهترین خدمات وبلاگ نویسی

1.ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی Panda Copy

بهترین برای نوشتن محتوای مداوم

Panda Copy هر ماه نرخ ثابتی را همراه با تعداد نامحدودی محتوا و بازبینی ارائه می‌دهد. به این ترتیب، مشتریانی که به دنبال یک سرویس کپی رایتینگ هستند (مانند شما) می‌توانند خدمات عالی را برای هزینه های نوشتن و ویرایش کمتر دریافت کنند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این است که آنها دو برنامه ماهانه ارائه می‌دهند. آنها همچنین تجربه زیادی در نوشتن نسخه کوتاه دارند.

مزیت استفاده از Panda Copy این است که می‌تواند به شرکت های با ایده که از کمبود نیروی انسانی کافی رنج می‌برند، کمک کند. Panda Copy به شما این امکان را می‌دهد که هر تعداد وبلاگ، مقاله، کپی، محتوای رسانه های اجتماعی و داستان های مختلف را بنویسید. علاوه بر این، لازم نیست نگران هزینه های اضافی با توجه به تعداد بازبینی ها یا تعداد کلمات باشید، زیرا همه این موارد در خدمات آنها گنجانده شده است.

Panda Copy توسط تیمی از متخصصان اختصاصی در صنعت بازاریابی ساخته شد که 15 سال است که مهارت خود را به کمال می‌رسانند. این شرکت بارها و بارها راه حلی برای نیازهای مشتریان ارائه کرده است: با ایجاد محتوای عالی از طریق کپی رایترهای واجد شرایط. هر نویسنده ای که استخدام می‌کنند در حال حاضر از خانه خود کار می.کند و در ایالات متحده مستقر است.

2.ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی SEOButler

بهترین برای سفارشات تک یا عمده

SEOButler سعی می‌کند محتوایی را ارائه دهد که فرانر از آن چیزی باشد که اکثر سرویس های نوشتاری در آن تخصص دارند، مانند پست های وبلاگ یا توضیحات محصول. کاتالوگ خدمات آنها از پست های مهمان در سایر وبسایت ها تا نقل قول ها و حتی سیگنال های اجتماعی را شامل می‌شود. همه این محصولات با در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو ارائه می‌شوند، به این معنی که به سایت شما کمک می‌کنند تا از طریق فعال سازی های ارگانیک ترافیک دریافت کند.

کاربران می‌توانند طبق مشخصات خود یک مقاله وبلاگ معمولی سفارش دهند. SEOButler همچنین یک سرویس پست مهمان را ارائه می‌دهد که در آن با سایت های دیگری که ممکن است بخواهند مشتری را معرفی کنند ارتباط برقرار می‌کنند و مقالات مهمان با کیفیت از طرف کاربر تولید می‌کنند. SEOButler علاوه بر نوشتن مقاله، خدماتی را با هدف هدایت ترافیک به وبسایت های کاربر ارائه می‌دهد، مانند سیگنال های اجتماعی و نقل قول ها.

بنابراین SEOButler یک سرویس عالی برای مشاغل و وبسایت هایی است که به دنبال افزایش مشتریان خود هستند. کسب و کارهای مستقل و آژانس های بازاریابی آنلاین بیشترین بهره را از خدمات متنوع SEOButler خواهند برد.

برای مقالات، SEOButler به ازای هر کلمه، حدود 0.05 تا 0.13 دلار بسته به دسته بندی، هزینه دریافت می‌کند. قیمت پست های مهمان متفاوت است و کاربران برای هر پست مهمان درخواستی هزینه ای ثابت می‌پردازند. سیگنال های اجتماعی و نقل قول ها نیز به طور مشابه هزینه می‌شوند، زیرا SEOButler برای هر 200 سیگنال 14 دلار و برای هر نقل قول 1 دلار دریافت می‌کند.

3.ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی Content Cucumber

با پیروی از مدل «خدمات تجاری نامحدود» که توسط شرکت هایی مانند Design Pickle پیشگام شد، Content Cucumber به مشتریان این امکان را می‌دهد که تعداد نامحدودی پست وبلاگ، ایمیل، خبرنامه و سایر رسانه های مکتوب را با هزینه ماهانه ثابت درخواست کنند. با در نظر گرفتن قیمت ثابت برای تعداد نامحدودی از مطالب نوشتاری، مشتریان می‌توانند از استخدام نویسندگان وبلاگ مستقل برای تولید محتوای خود اجتناب کنند.

مشتریان با یکی از نویسندگان Content Cumber’s جفت می‌شوند که محتوا تولید می‌کند، در مورد هر گونه تجدید نظر بحث می‌کند و موضوعات احتمالی را پیشنهاد می‌کند. تمام کاری که مشتریان باید انجام دهند این است که درخواستی را ارسال کنند که موضوع و طول کلمه مورد نظر را توضیح دهد، در این مرحله نویسنده شما درخواست را دریافت کرده و شروع به کار می‌کند. زمان چرخش برای مقالات 1 روز برای هر 400 کلمه است، به این معنی که مقالات کوتاهتر حدود یک روز کاری طول می‌کشد، در حالی که مقالات طولانی تر نزدیک به یک هفته طول می‌کشد.

اگرچه Content Cucumber در نوشتن پست های وبلاگ، خبرنامه ها و دیگر نسخه های طولانی وب یا ایمیل تخصص دارد، اما می‌تواند توضیحات محصول را برای لیست های آمازون نیز ارائه دهد. اگر مشتریان در مورد پروژه ای سؤالاتی دارند که در آن محدوده ها قرار ندارد، می‌توانند با نویسنده خود در مورد بهترین رویکرد مشورت کنند. آژانس ها می‌توانند پروژه ها را از طرف مشتریان خود درخواست کنند و کاربران می‌توانند از Content Cucumber برای برندهایی که می‌خواهند استفاده کنند.

برای تمام این خدمات، مشتریان 599 دلار در ماه با 14 روز ضمانت بازگشت پول پرداخت می‌کنند. با استفاده از Content Cucumber به جای استخدام نویسندگان آزاد، کسب و کارها می‌توانند هزاران دلار در ماه برای تعداد نامحدودی از درخواست ها و بازبینی محتوا پس انداز کنند. با این حال، برای دریافت ارزش کامل خدمات Content Cucumber، کاربران باید حجم کاری نسبتاً سنگینی را درخواست کنند. اگرچه درخواست مقالاتی با تعداد کلمات بیشتر مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، اما زمان آماده سازی آنها طولانی تر است. همچنین شایان ذکر است که همه نویسندگان آنها آموزش سئو ندارند، مشتریان باید خودشان توصیه های سئو را ارائه دهند.

4.ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی Content Refined

بهترین سرویس وبلاگ نویسی “hands-off”.

تولید محتوا برای وبسایت موفق شما هرگز محدود به نوشتن نیست. مواردی مانند سئو، تحقیق کلمات کلیدی، و حتی قالب بندی و ارسال در وردپرس، همگی جنبه هایی از تولید محتوا هستند که به مجموعه مهارت های دیگری نیاز دارند که تسلط بر آن ها زمان بر است.

برای افرادی که نمی‌خواهند کار پس زمینه انجام تحقیقات کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی های سئو را انجام دهند، Content Refined بهترین گزینه برای شماست.

تکالیفی به آنها داده می شود، در نتیجه Content Refined همه کارها را برای شما انجام می‌دهد، از جمله تحقیق در مورد کلمات کلیدی، استراتژی سئو، و حتی ارسال محتوا در سایت شما برای شما. نویسندگان همچنین از تمرین پیوند دادن، ایجاد اقتدار موضعی استفاده می‌کنند.

آنها حتی تحقیقات خود را در مورد نام تجاری شما انجام می‌دهند و صدای موجود در سایر پست های وبلاگ شما را در سایت خود تکرار می‌کنند. تیم نویسندگان این شرکت همگی انگلیسی زبان های ساکن ایالات متحده و کانادا هستند، که در زمان ویرایش بسیار صرفه جویی می‌کند.

5.ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی Content at Scale

بهترین ابزار محتوای هوش مصنوعی

برای کسب و کارهایی که در مورد افزایش حجم خروجی محتوای خود جدی هستند، Content at Scale گزینه مورد علاقه ما برای نوشتن هوش مصنوعی است.

Content at Scale (CAS) از 3 هوش مصنوعی مختلف و 2 الگوریتم زبان طبیعی استفاده می‌کند تا یکی از بهترین نوشتارهای هوش مصنوعی را به شما ارائه دهد. (ما چندین ابزار نوشتن هوش مصنوعی را آزمایش کرده‌ایم.) خروجی برای اینکه قابل انتشار باشد به حداقل ویرایش نیاز دارد. نوشتن مقاله هرگز به این سادگی نبوده است. تمام چیزی که CAS از شما می‌خواهد یک کلمه کلیدی طولانی و یک کلیک یک دکمه است. این یک مقاله (تقریبا 1800 کلمه برای ما) در حدود 5 دقیقه تولید می‌کند. اگر سفارش انبوه را با وارد کردن صفحه گسترده کلمات کلیدی انجام دهید، زمان ایجاد مقاله کاهش می‌یابد.

این ابزار هنوز در مرحله آزمایش بتا است و در حال حاضر دارای بسیاری از ویژگی های عالی مانند SEO و بهینه سازی SERP، ویرایشگر متن به سبک Google Docs و بررسی سرقت ادبی است. از ابتدا، Content at Scale به دنبال ایجاد محتوایی است که رتبه بندی می‌کند. در حال حاضر، CAS فقط به محتوای طولانی پاسخ می‌دهد، اما با به‌روزرسانی منظم نرم افزار خود، به نظر می‌رسد که آنها سخت تلاش می‌کنند تا در ایجاد مقاله بهترین باشند.

به طور کلی، Content at Scale برای مشاغلی ساخته شده است که می‌خواهند دقیقاً این کار را انجام دهند: برای مدت طولانی محتوی تولید کنند.

نحوه انتخاب یک سرویس وبلاگ نویسی

ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی

ارائه دهنده خدمات بلاگ نویسی

هنگام ارزیابی یک سرویس وبلاگ نویسی موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که از طریق لیست زیر کار کنید تا به فرآیند تصمیم گیری خود کمک کنید.

پروژه های خاص شما

هر چند وقت یکبار نیاز به نوشتن پست های وبلاگ دارید؟ روزانه؟ هفتگی؟ ماهانه؟

طول پست های وبلاگ شما چقدر است؟ کوتاه و مختصر (500 کلمه)؟ یا تحقیق شده و گسترده 2000-4000 کلمه. سعی کنید میزان محتوای مورد نیاز خود را تخمین بزنید.

به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟ آیا نویسنده ای با عقل سلیم و توانایی تفسیر نتایج گوگل کار خواهد کرد؟ آیا شما یک متخصص موضوع هستید که سابقه ای در زمینه کاری خود دارید؟

  • نویسندگان تجاری را پیدا کنید
  • نویسندگان پزشکی را پیدا کنید
  • نویسندگان فناوری را پیدا کنید
  • نویسندگان ناشناس را پیدا کنید

آیا در حال نوشتن پست های وبلاگ، توضیحات محصول، سری های ارسال ایمیل یا چیز دیگری هستید؟

آیا به محتوای جدید یا یک کپی رایتر برای بهبود محتوای موجود برای تبدیل آن نیاز دارید؟

آیا می‌توانید خودتان محتوا را ویرایش کنید، یا نیاز به استخدام ویرایشگر دارید یا به دنبال شخصی برای تولید محتوایی هستید که نیازی به ویرایش نداشته باشد؟

آیا به تخصص سئو نیاز دارید یا می‌توانید کلمات کلیدی، ساختار پست و دستورالعمل ها را ارائه دهید؟

آیا می‌خواهید نویسندگان تصاویر استوک هم ارائه دهند؟

هزینه

معمولاً هر ماه چه مقدار برای محتوای وبلاگ خرج می‌کنید؟ آیا بودجه ای ماهانه برای محتوا دارید؟

هزینه زمان مدیریت نویسندگان فعلی/گذشته شما چقدر است؟

آیا بودجه ای برای استخدام یک کارمند تمام وقت دارید یا هزینه ثابت آن سودمندتر است؟ شما همچنین باید زمان آوردن یک پیمانکار یا کارمند را در نظر بگیرید.

هزینه نویسندگان وبلاگ چقدر است؟

میانگین نویسندگان وبلاگ معمولاً 5 تا 20 سنت برای هر کلمه دریافت می‌کنند. بنابراین یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای می تواند بین 50 تا 200 دلار هزینه داشته باشد. قیمت ها معمولاً بر اساس کیفیت نوشتار و میزان تحقیق و تخصص مورد نیاز افزایش می‌یابد.

بسیاری از خدمات نوشتاری به صورت کلمه ای هزینه می‌کنند، اما برخی از شرکت های جدید مانند Panda Copy هزینه ماهانه ثابتی را برای محتوای نامحدود ارائه می‌دهند. با این حال، همیشه محدودیتی برای این نوع خدمات وجود دارد که معمولاً حدود 400 کلمه در روز را شامل می‌شود.

اشتباه شماره 1 من در نوشتن وبلاگ که باید از آن اجتناب کرد

ماموریت اصلی پشت این کار را خودتان انجام ندهید، یافتن گزینه های عالی برای واگذاری و برون سپاری کار جهت صرفه جویی در زمان و هزینه است.

من خوش شانس بودم که در اوایل کار خود مزایای نوشتن وبلاگ برای افزایش بازدید و ایجاد ترافیک وب از طریق جستجو را درک کردم. پس از اینکه به سرعت متوجه شدم که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم به طور واقعی همه این کارها را به تنهایی انجام دهم، به خصوص که وبسایت های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کردم، به استخدام نویسندگان فریانسز روی آوردم.

کار با فریلنسرها سودآور بود (من در این راه دوستان خوبی پیدا کردم)، اما در واقع سود فوق العاده ای نداشت.

پرداخت ساعتی به نویسندگان

بزرگترین اشتباهی که در نوشتن وبلاگ مرتکب شدم پرداخت ساعتی به فریلنسرها بود. به طور متوسط، من به نویسندگان فریلنسر خوب حدود 40 دلار در ساعت پرداخت می‌کردم. من بیشتر از نرخ فعلی بازار پرداخت کردم زیرا متوجه شدم که نرخ های پایین تر معمولاً به محتوای با کیفیت پایین تر منجر می‌شوند. برای یک مقاله خوب تحقیق شده در وبلاگ، متوجه شدم که اکثر نویسندگان با استعداد تقریباً 5 ساعت زمان می‌برند. بنابراین، هزینه من برای یک مقاله حدود 200 دلار خواهد بود. فقط برای مقاله!!

چیزی که پس از آن متوجه شدم این بود که بسیاری از مقالات، حتی مقالات خوب، به صورت پلاگین و پخش نیستند. مجبور شدم آنها را ویرایش کنم. من باید نویسندگان را در مورد بهترین شیوه ها برای سئو راهنمایی می‌کردم. حتی گاهی اوقات خودم را در حال بازنویسی مقاله می‌دیدم. من تقریباً در Google Docs زندگی می‌کردم.

تمام این مدت در نهایت جمع شد و ROI من را از بین برد. همچنین فروش خدمات توسعه محتوا و سئو از منظر آژانس را به ویژه چالش برانگیز کرد. بعد از اینکه همه چیز گفته شد و انجام شد، متوجه شدم که هزینه مقاله کاملاً بارگذاری شده من به 500 تا 700 دلار می‌رسد. به عنوان یک قاعده کلی، یک آژانس برای به دست آوردن سود خوب باید حدود 3 برابر هزینه کالا را صورت حساب کند. سود یک پست وبلاگ در حدود 1500 تا 2000 دلار به سادگی پیاده روی در پارک نیست، این را به شما می‌گویم. شما یا باید واقعا خوش شانس باشید یا مشتری با جیب های پر پول و با اعتماد داشته باشید.

مذاکره در مورد نرخ ثابت برای یک تحویل ثابت کلیدی است. متوجه خواهید شد که همه خدمات وبلاگ نویسی توصیه شده ما مدل های قیمت گذاری قابل پیش بینی را ارائه می‌دهند. این به شما امکان می‌دهد تا میزان سرمایه گذاری واقعی خود را بر اساس هر مقاله بهتر پیش بینی کنید. بسته به نحوه برنامه ریزی برای کسب درآمد از ترافیک ورودی از پست وبلاگ، باید بتوانید میزان سود مورد انتظار خود را محاسبه کنید. این امر باعث می‌شود که وبلاگ شما مقیاس پذیرتر شود.

بهترین سرویس وبلاگ نویسی چیست؟

بهترین انتخاب ما برای توسعه محتوا و نوشتن وبلاگ، Panda Copy است.

ارائه خدمات آنها ساده ترین است – شما یک هزینه ماهانه ثابت می‌پردازید و به مقالات تقریبا نامحدود از نویسندگان حرفه ای دست پیدا می‌کنید.

Panda Copy جمعی از بهترین و با تجربه ترین نویسندگان این صنعت را ارائه می‌دهد.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا Panda Copy برای شما و کسب و کارتان مفید است یا نه این است که آنها را امتحان کنید. آنها یک ضمانت رضایت 30 روزه دارند که زمان کافی برای بررسی خدمات آنها فراهم می‌کند.

سوالات متداول

وبلاگ نویسی نامحدود چیست؟

برخی از خدمات وبلاگ نویسی محتوای نامحدود و بازبینی ها را با هزینه ماهانه ثابت ارائه می‌دهند. خروجی معمولاً حدود 400 کلمه در روز است.

هنگام استخدام نویسنده باید به دنبال چه چیزی باشم؟

شما باید تعیین کنید که آیا به یک نویسنده با تبهر در موضوعات عمومی یا یک متخصص با دانش سرشار در یک موضوع خاص، سبک نوشتن وبلاگ نویس، نوع محتوای مورد نیاز و البته هزینه نیاز دارید.

هزینه پست وبلاگ چقدر است؟

یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای خوب نوشته شده بین 50 تا 200 دلار هزینه دارد. برخی از وبلاگ نویسان بر اساس کلمه، برخی بر اساس قطعه، و برخی نیز قیمت ثابتی در ماه دریافت می‌کنند.

آیا هیچ سرویس وبلاگ نویسی امکان امتحان رایگان ارائه می‌دهد؟

بله، چندین سرویس نوشتن یک آزمایش 14 روزه رایگان یا یک نمونه پست وبلاگ رایگان ارائه می‌دهند.

آیا خدمات وبلاگ نویسی نیاز به قرارداد دارند؟

هیچ یک از ارائه دهندگان برتر نیاز به قرارداد ندارند و می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را لغو کنید.

وبلاگ نویسان در مورد چه چیزی می‌توانند بنویسند؟

بسیاری از سرویس ها در پست های وبلاگ، خبرنامه ها و کپی های طولانی وب یا ایمیل ها تخصص دارند. آنها همچنین می‌توانند توضیحات محصول را برای فروشگاه های تجارت الکترونیک و سایت های خرید آنلاین ارائه دهند. بسیاری از این سایت ها نویسندگانی را استخدام می‌کنند که برای رسیدگی به اکثر چالش های نوشتاری مجهز هستند. اگر در مورد نحوه برخورد با یک پروژه مطمئن نیستید، نویسندگان اغلب مشتاق هستند که به شما کمک کنند.

آیا می‌توانم خروجی نوشتن را دیکته کنم؟

بله، به درجات مختلف می‌توانید انجام دهید. برای خدمات نوشتن نامحدود، زمان تحویل مقالات به تعداد کلمات اسناد درخواستی بستگی دارد. مثلا 400 مقاله کلمه ای در یک روز تولید می‌شود در حالی که مقاله 1600 کلمه ای 4 روز طول می‌کشد. برخی از سرویس ها به نویسندگان خود اجازه می‌دهند تا از طرف شما یک برنامه زمان بندی پست ایجاد کنند، به این معنی که شما می‌توانید با شرکت ها همکاری کنید تا بهترین بازه زمانی را برای کنترل خروجی خود بیابید.

آیا نویسندگان وبلاگ اصلاحاتی ارائه می‌دهند؟

بله، اکثر سرویس های وبلاگ نویسی امکان بازبینی را ارائه می‌دهند. برای خدمات نوشتن نامحدود، تجدید نظرها بدون هزینه اضافی برای مشتری انجام می‌شود. شرکت ها همچنین از فرآیندهای بازبینی برای قضاوت در مورد مناسب بودن یک نویسنده خاص برای یک مشتری خاص استفاده می‌کنند، زیرا بازنگری های زیاد منجر به تغییر نویسنده می‌شود.

آیا نویسنده وبلاگ، می‌تواند خدمات سئو ارائه دهد؟

بله، اگرچه نوع سئو ممکن است به خدمات بستگی داشته باشد. برخی ادعا می‌کنند که نویسندگان آنها آموزش دیده به سئو هستند، اما مشتری را ملزم به ارائه کلمات کلیدی سئو می‌کنند. سایر خدمات شخصی شده تر سعی می‌کنند سؤالات بالقوه ای را که مشتریان کسب‌وکار ممکن است داشته باشند، شناسایی کرده و استراتژی های سئو را پیرامون آن ایجاد کنند.

آیا حق نشر محتوایی که درخواست می‌کنم متعلق به من است؟

بله، خدمات نوشتن وبلاگ به مشتریان این امکان را می‌دهد که حق نشر را در مورد هر محتوایی که درخواست می‌کنند حفظ کنند. البته این نکته جالب توجه است که مشتریان دارای حق نسخه برداری بر روی محصولاتی نیستند که آنها را تأیید نمی‌کنند یا برای بازبینی ارسال می‌کنند. سپس کسب و کارها می توانند محتوای خریداری شده خود را به هر طریقی که مناسب می دانند منتشر، بفروشند و توزیع کنند.

آیا می توانم از عکس ها برای پست های وبلاگم استفاده کنم؟

برخی از خدمات وبلاگ نویسی عکس هایی را ارائه می دهند که مشتریان می توانند از آنها برای تقویت محتوای خود استفاده کنند. این عکس‌ها معمولاً تصاویر بدون حق امتیاز یا رایگان برای استفاده با ذکر منبع هستند. خدمات پیچیده تر به مشتریان این امکان را می دهد که با هزینه ماهانه بالاتر به تصاویر Shutterstock و Getty دسترسی داشته باشند.

اگر چندین برند را مدیریت کنم، آیا همچنان می توانم از این خدمات استفاده کنم؟

بله، تا زمانی که محتوایی دارید که باید تولید شود، می توان آنها را نوشت. شرکت‌های نوشتن نامحدود به مشتریان این امکان را می‌دهند تا از حساب‌های خود برای هر تعداد برندی که می‌خواهند استفاده کنند. آژانس ها همچنین می توانند از این خدمات برای درخواست پروژه از طرف مشتریان خود استفاده کنند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT