بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان

5 بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان برای هر موضوع یا سطح مهارت

زمان مطالعه 5 دقیقه

پلتفرم های یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید در هر سطح مهارت و برای هر موضوعی از آنها استفاده کنید. در اینجا، نگاهی به برخی از بهترین ها می اندازیم. بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان را در ادامه بشناسید.

آموزش یکی از قدرتمندترین کارهایی است که یک فرد می تواند انجام دهد، اما اغلب وقتی به آموزش فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد هزینه است. خوشبختانه پلتفرم های آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد کاملاً رایگان یاد بگیرید.

شاید شما به دنبال تغییر شغل هستید یا فقط به دنبال کمک به فرزندان خود در انجام تکالیف خود هستید و نیاز به تجدید نظر دارید. صرف نظر از این که چرا، یک پلتفرم یادگیری آنلاین وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تقریباً هر چیزی را آموزش دهید.

1.بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان Khan Academy

در این لیست اول ، Khan Academy را داریم. Khan Academy یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که کاملاً غیرانتفاعی است و برای هر کسی در هر مکانی قابل دسترسی است.

Khan Academy طیف گسترده ای از دوره ها و سطوح آموزشی مختلف را پوشش می دهد. این دوره‌ها عموماً موضوعاتی را در سطح دبیرستان و دبیرستان پوشش می‌دهند، اگرچه دوره‌های AP و چندین دوره مختص مهارت‌های زندگی نیز وجود دارد.

دامنه در اینجا چشمگیر است، با موضوعاتی مانند ریاضی، علوم، محاسبات، هنر و موارد دیگر. هر موضوعی دارای دوره‌های زیادی است که می‌توانید بر اساس آنچه که می‌خواهید یاد بگیرید نیز انتخاب کنید.

دوره های واقعی قابل دسترسی هستند و شامل آزمون های دوره ای و سوالات تمرینی هستند که می توانید از آنها برای بررسی درک خود در حین حرکت استفاده کنید.

چیزی که در مورد Khan Academy عالی است این است که نه تنها به هر کسی در هر سطحی اجازه می دهد تا یاد بگیرد، بلکه یکپارچگی برای معلمان نیز دارد. این کار Khan Academy را به یکی از ابزارهای بسیار عالی برای تعامل بهتر با دانش‌آموزان آنلاین تبدیل می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا به بچه‌هایی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت نمی‌توانید.

2.Coursera

رتبه بعدی در این لیست Coursera است. اگر تا به حال به تغییر شغل فکر کرده اید، اما فکر کرده اید که بازآموزی بسیار زیاد است، ممکن است Coursera بتواند راه حلی را برای شما پیشنهاد کند.

Coursera یک پلتفرم آموزش آنلاین است که دارای دوره های مختلفی است که می توانید برای کسب مدرک و گواهینامه آنلاین ثبت نام کنید. اگر به دنبال راهی عالی برای ایجاد رزومه مستقل آزاد هستید، می‌توانید از این گواهی‌ها برای افزودن به رزومه خود استفاده کنید یا آنها را به نمایه LinkedIn خود اضافه کنید.

گستره گزینه‌های Coursera چشمگیر است و می‌توانید در دوره‌ها بر اساس نقش یا شغلی که به دنبال آن هستید پیمایش کنید.

شایان ذکر است که Coursera کاملاً رایگان نیست. برخی از دوره های ارائه شده برای تکمیل نیاز به پرداخت دارند، اگرچه محدوده قابل توجهی از بیش از 2700 دوره وجود دارد که می توانید بدون صرف یک سنت در آنها شرکت کنید.

3.بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان Udemy

اگر به دنبال ارتقاء مهارت هستید یا فقط علاقه ای دارید که همیشه می خواستید آن را کشف کنید، Udemy ممکن است همان چیزی را داشته باشد که شما به دنبال آن هستید.

Udemy یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که تعداد زیادی دوره رایگان آنلاین ارائه می دهد که می توانید برای رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده کنید. بیش از 500 دوره مختلف در اینجا موجود است و گزینه ها بسیار متنوع هستند.

برخلاف برخی از ورودی های دیگر در این لیست، Udemy بیشتر بر درس های کوچکتر یا دوره های کوتاه تمرکز دارد. بیشتر این دوره‌ها چند ساعت اجرا می‌شوند، به این معنی که می‌توانید در یک بعدازظهر یا آخر هفته، برخلاف چند ماه، از آن‌ها عبور کنید.

این امر Udemy را برای هر کسی که به دنبال راهی برای یادگیری سریع بیشتر در مورد یک موضوع پیچیده است ایده آل می کند. Udemy دارای دوره‌های پولی نیز است که با پشتیبانی بیشتری مانند پیام‌رسانی مستقیم مربی و گواهی پایان ارائه می‌شوند، اگرچه این برای یادگیری با Udemy ضروری نیست.

4. TED-Ed

شما بدون شک در مورد انواع سخنرانی‌های عالی TED شنیده‌اید، اما آیا می‌دانستید که در واقع بسیاری از ویژگی‌های TED وجود دارد که ممکن است درباره آنها ندانید؟

برای مثال TED-Ed را در نظر بگیرید. TED-Ed یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که هدف آن پرداختن به طیف گسترده ای از موضوعات مختلف در ویژگی های کوتاه و کوچک است. طولانی‌ترین ویدیوها در اینجا فقط نیم ساعت طول می‌کشند، و بیشتر آنها تمایل دارند حدود پنج دقیقه اجرا شوند.

TED-Ed نزدیک به 2700 درس مختلف دارد که می توانید آنها را تماشا کنید، و طیف وسیعی از موضوعات را در روانشناسی، سلامتی، و نحوه عملکرد مغز شما، به نام چند مورد، ارائه می دهد.

علاوه بر این، TED-Ed مجموعه‌ای از ویدئوها را در مورد یک موضوع واحد، مانند تفکر مانند یک رمزگذار، مجموعه‌های شعر، و چگونگی تغییر آب و هوای ما ارائه می‌کند.

همچنین می توانید تجربیات تعاملی را در TED-Ed نیز بیابید. این تجربیات گسترده هستند و دارای تعداد زیادی آزمون‌ها و ویدیوهای مختلف هستند که می‌توانید از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مختلف استفاده کنید.

همه این راه ها برای یادگیری کاملا رایگان هستند، زیرا TED یک سازمان غیرانتفاعی است. این به این معنی است که شما آزاد هستید که بین ویدیوها و درس ها به دلخواه خود بپرید، بدون ترس از قفل شدن توسط دیوار پرداخت.

5.بهترین پلتفرم های آموزشی آنلاین رایگان Alison

درنهایت ما Alison را داریم. Alison یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که هدف آن دسترسی بیشتر به گواهی ها و دیپلم ها است. اگر به دنبال راهی رایگان برای ارتقاء مهارت یا یادگیری یک چیز جدید هستید، آلیسون دقیقاً گزینه خوبی برای این کار است.

آلیسون دارای بیش از 4000 دوره است که می توانید تقریباً در هر موضوعی شرکت کنید. تقریباً برای هر رشته ای در اینجا دوره هایی وجود دارد، بنابراین باید بتوانید تقریباً هر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

چیزی که در مورد آلیسون عالی است این است که هیچ دوره پولی وجود ندارد. شما باید یک اکانت کاربری ایجاد کنید، اما وقتی این کار را انجام دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک دوره ثبت نام کنید و شروع به یادگیری کنید. با این حال، شایان ذکر است که اگر می خواهید یک دیپلم یا گواهی واقعی برای یادگیری خود دریافت کنید، باید سند را برای آلیسون خریداری کنید تا آن را برای شما ارسال کند.

با این حال، می‌توانید سوابق یادگیرنده‌ای را به‌عنوان مدرکی مبنی بر تکمیل دوره خود دریافت کنید، صرف نظر از اینکه پرداخت می‌کنید یا خیر.

یادگیری نباید گران باشد

همانطور که می بینید، طیف گسترده ای از راه های مختلف برای یادگیری وجود دارد که کاملاً رایگان است. چه به دنبال ارتقاء مهارت، تغییر شغل یا یادگیری چیزهای جدید باشید، گزینه هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد دقیقاً این کار را انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT