بهترین user onboarding ها برای طراحان سایت

5 نمونه از بهترین user onboarding ها برای طراحان سایت

زمان مطالعه 4 دقیقه

user onboarding سطح بالایی از آگاهی می‌خواهد و به عواملی مانند سطح محصولات و درک استفاده کننده بستگی دارد. به عوان مثال Netflix یا Slack بهترین تجربیات آموزشی برای مخاطب را دارند. یک پلتفرم جامع user onboarding آن است که راه حل جامعی برای تامین نیاز‌های متفاوت در یک ابزار ارائه کند. در این مقاله با ۵ نمونه سایت دارای بهترین user onboarding آشنا خواهید شد.

بهترین user onboarding ها چگونه هستند؟

مانند یک قانون، user onboarding کوتاه کردن زمان عضو شدن کاربران و تبدیل زمان به ارزش و راهنمایی آنها برای پیشرفت است. هر کدام از مثال‌های زیر تجربیات متفاوتی دارند و مخاطبان متفاوتی را جذب می‌‌کنند. اما نکته مشترکی میان آنها وجود دارد و آن راهنمایی مخاطبان به سوی یادگیری و موفقیت است.

هر کدام از مثال‌های زیر تجربیات متفاوتی دارند و مخاطبان متفاوتی را جذب می‌کنند. اما نکته مشترکی میان آنها وجود دارد، راهنمایی کاربران به سمت ارزشها و پیش بینی‌پذیر بودن سایت است.

۱) سایت Slack

بهترین user onboarding اسلک

Slack پیام‌رسان گروهی است که به خوبی طراحی شده است. این اولین تجربه user onboarding توسط slack نیست،‌‌ آنها سال هاست روی محصولات خود کار می‌کنند و هر محصول از محصول قبلی هم بهتر است. Slack محصول را با آموزش متنی تجربه جدیدی خلق کرد و به کاربران کمک کرد تا با بیشترین سرعت ممکن پیشرفت کنند. سایت Slack از طریق آموزش کاربر با فضای خالی و روبات‌های دوستانه اینکار را انجام می‌دهد.

نکات مثبت Slack در اجرای user onboarding:

  • در زمان ورود به سایت، ‌‌بعد از هر قدم عکس‌ها تغییر می‌‌کنند  این تجربه‌ای است که حس خصوصی بودن را به کاربر می‌‌دهد.
  • ربات‌های هوشمندی که Slack استفاده می‌‌کند کاربر را بعد از هر مرحله آموزش به فکر وا می‌‌دارد.

۲) Doulingo

بهترین user onboarding دولینگو

بر خلاف سایر سایت‌های آموزش زبان، سطح و روش آموزش Doulingo مانند مراکز آموزش عالی است. برای استفاده باید در آن ثبت نام کرد و بعد از ورود متنی باید ترجمه شود تا نشان دهد چقدر سریع می‌‌توان زبان جدید را یاد گرفت. تمرینات برای افرادی که وارد نشدند امکان پذیر است اما با محدودیت همراه است و فقط تمرینات و دروس روزانه ساده ممکن هستند.

نکات مثبت Doulingo در اجرای user onvoarding:

  • کاربران می‌‌توانند اهداف آموزشی برای خود انتخاب کنند ‌‌و قبل از امتحان آموزش می‌‌بینند.
  • پلتفرم برای کاربران نمودار‌های ترسیم می‌‌‌کند تا آنها با مشاهده روند پیشرفت خود سعی در تکمیل آن کنند.

۳) Grammarly

بهترین user onboarding گرامرلی

Grammarly یکی از ابزار‌های محبوب است که مانند دستیار نوشتاری عمل می‌کند. کاربر می‌‌تواند هجی کردن،‌‌ گرامر‌‌، صدای کلمه و … خدمات بیشتری را از آن دریافت کند. ما از طرفداران جدی Grammarly UX هستیم خدمات آنها واقعاً بی نظیر است مانند انجام ویرایش متن ایمیل به بهترین طریق، به روز رسانی بی درنگ و البته آموزش تدریجی آنها که جزء بهترین‌ها است.

 نکات مثبت Grammarly در استفاده از user onboarding:

  • نسخه دمو مثال کاملی از یادگیری کاربر با انجام دادن فعالیت‌ها است که او را با الگو‌های UI آشنا می‌‌کند.
  • Onboarding با آشکار کردن دائمی مشکلات متنی، کاربر را به استفاده از برنامه فرا می‌‌خواند‌. بعد از رفع کردن خطا، در قدم اول با استفاده از Correct with Assistant به یادگیری و تقویت زبان کاربر می‌پردازد.

۴) Tumblr

بهترین user onboarding Tumblr

Useronboarding در Tumblr متکی بر خلاقیت و شخصیت فرد است. این مسئله به خوبی در طراحی آن مشهود است. از شخصی سازی تا شوخ طبعی برنامه تا محصولات با ارزش، ‌‌درTumblr آموزش تدریجی در برنامه B2B قابل اجرا است.

نکات مثبت Tumblr در اجرای user onboarding:

  • صفحه ثبت نام و ورود به برنامه به خوبی اهداف پلتفرم را بیان می‌‌کند.
  • بعد از ورود،‌‌ از کاربران ۵ علاقه شخصی پرسیده می‌‌شود تا مبتنی بر آن محتوی‌هایی انتخاب شوند.
  • درTumblr امتیازاتی در اختیار کاربر قرار می‌‌گیرد که برای ادامه و به کار گرفتن از پلتفرم به آنها نیاز دارد. آموزش به کاربر تا چگونگی تولید و اشتراک محتوی‌ها نه تنها از مسائل مهم هستند، بلکه به آینده پلتفرم بستگی دارد. هر چقدر کاربران افزایش پیدا کنند استفاده از پلتفرم به صرفه‌تر می‌‌شود‌.

۵) IBM Cagnos Analytics

IBM Cagnos Analytics بهترین user onboarding

IBM برای محصول قدرتمند خود B2B و SaaS شناخته می‌‌شود. Cagnos Analytics ابزاری است هوشمند برای تمامی کسب و کارها که با ساخت و گزارش و پردارش نمودار‌ها کار می‌‌کند. مانند سایر پلتفرم‌ها، IBM Cagnos Analytics می‌‌تواند با پوشش دادن سراسری قابلیت‌های فردی کاربر، user onboarding را انجام دهد.‌‌ همچنین IBM اجازه افزودن کاربر را هم می‌‌دهد.

نکات مثبت IBM Cagnos Analytics در اجرا user onboarding:

  • شروع استفاده با انتخاب نوع ماجراجویی توسط کاربر قابل اجرا است ‌‌و نیاز‌های کاربر را هم مشخص می‌‌کند. ‌‌این شیوه به کاربران اجازه می‌‌دهد تا این احساس را داشته باشند که همه چیز در کنترل آنها است.
  • مراحل و تمرینات انتخابی است و این آزادی عمل باعث بهتر شدن روند یادگیری است.
  • سه گزینه “در حال شروع” به کاربران کمک می‌‌کند تا با اولویت دادن به کارها در آموزش تدریجی اصول روانشناسی را هم اجرا کنند.
  • این پلتفرم توسط Appcues ساخته شده است.

Onboarding تنها استقبال گرم از کاربران جدید نیست، بلکه کمک به آنها برای ادامه دادن راه و موفقیت است. حالا که با ۵ نمونه سایت دارای بهترین user onboarding آشنا شدید، اگر به عنوان طراح سایت قصد فعالیت فریلنسری دارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT