نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها

5 نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

مشاغل فریلنسینگ اگرچه منعطف و دارای درآمد بالا است اما در برخی اوقات سلامتی شما را در معرض ریسک قرار میدهد. نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها که باید در نظر داشته باشند.

افتتاح حساب فریلنسری

فریلنسینگ گاهی باعث ایجاد یک سبک زندگی بی تحرک میشود که خطر ابتلا به مشکلات جسمی و روحی و اختلالات خوردن را افزایش می دهد.

مشکلات مربوط به سلامتی می تواند بر بازده کاری شما تأثیر بگذارد و در نهایت باعث کاهش درآمد شما خواهد شد. از این رو مهم است که اقدامات پیشگیرانه ای در مدیریت سلامت خود انجام دهید. در این مقاله به چند نکته مهم برای بهبود و حفظ سلامتی به عنوان یک فریلنسر میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه فریلنسینگ می تواند سلامتی را در معرض آسیب قرار دهد؟

فریلنسینگ می تواند به اندازه یک شغل تمام وقت معمولی سخت باشد. فریلنسینگ به شما استقلال کاری می دهد اما نیاز به پاسخگویی به خواسته های چندین مشتری می تواند باعث شود که سایر جنبه های زندگی خود را نادیده بگیرید.

ممکن است ساعت‌ها در یک نقطه بنشینید، زمان زیادی از وسایل دیجیتالی استفاده کنید، وعده‌های غذایی خود را فراموش کنید، از خانواده و دوستان خود فاصله بگیرید و از فعالیت‌های اجتماعی خودداری کنید. انجام مکرر همه این کارها ممکن است منجر به چندین عادت ناسالم شود. این عادات می تواند بینایی، زندگی اجتماعی، وضعیت بدن، خواب و تغذیه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نکاتی برای بهبود سلامت خود به عنوان یک فریلنسر

میتوان از این عادت های بد جلوگیری کرد. شما می توانید سلامتی خود را بدون به خطر انداختن شغل خود مدیریت کنید. در ادامه به نکاتی برای بهبود سلامت به عنوان یک فریلنسر میپردازیم.

نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها: از چشم خود محافظت کنید

صفحه ‌نمایش‌های دیجیتال از جمله لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌ها نور آبی از خود ساطع می‌کنند که در مدت طولانی ممکن است برای چشم‌های شما مضر باشد. متأسفانه یک فریلنسر برای کار کردن همیشه باید از وسایل دیجیتالی استفاده کند. استفاده زیاد از وسایل دیجیتالی شما را در معرض خطر خستگی و فشار چشم و همچنین تاری دید و سردردهای مداوم میکند.

یکی از راه های مراقبت از چشم ها استفاده از عینک های مسدود کننده نور آبی است. این نوع عینک امواج نور آبی را مسدود میکند. همچنین می توانید صفحه نمایش لپ تاپ یا گوشی خود را روی تنظیمات “eye care” یا حالت شب تنظیم کنید تا از عوارض جانبی استفاده طولانی مدت جلوگیری کنید.

زمان‌بندی و محدود کردن زمان استفاده از وسایل دیجیتالی نیز میتواند موثر باشد. اپلیکیشن هایی مانند Freedom و Space می توانند در این مورد فوق العاده مفید باشند. بهترین راه برای مراقبت از چشم این است که زمان استفاده از وسایل دیجیتالی را به حداقل برسانید و به طور متناوب از میز کاری خود دور شوید و به بیرون نگاه کنید و کمی هوا تازه کنید.

نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها: رژیم غذایی خود را مدیریت کنید

یکی از نکات منفی فریلنسری برنامه های کاری فشرده است که زمان کمی برای انتخاب رژیم غذایی سالم در اختیار شما قرار می دهد. فشار کاری باعث میشود از وعده‌های غذایی ناسالم و فست فودها آماده استفاده کنید. بدتر از آن ممکن است صبحانه را حذف کنید یا آخر شب غذا بخورید. این عادات غذایی بر سلامت شما تأثیر منفی می گذارد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید برنامه ریزی کنید تا زمان کافی برای پختن وعده های غذایی سالم داشته باشید. برنامه هایی مانند MyNetDiary، MyPlate Calorie Counter، Noom و Yummly می توانند به شما در این مورد کمک کنند. اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید با یک آشپز تماس بگیرید و از او غذاهای خانگی بخرید یا از بیرون بر یا رستوران های معتبر غذا سفارش دهید. آب کافی خوردن را با برنامه هایی مانند WaterMinder فراموش نکنید!

یک روتین ورزشی مناسب داشته باشید

ساده‌ترین راه برای مدیریت سبک زندگی سالم انجام فعالیت‌های آمادگی جسمانی قبل یا بعد از زمان کار است. فعالیت های ورزشی علاوه بر حفظ سلامت جسمانی روان شما را نیز سالم نگه میدارد. همچنین به جلوگیری از فرسودگی کاری کمک میکند و بازده کاری شما را افزایش میدهد.

شما می توانید در خانه نیز ورزش کنید و نیازی نیست حتما به باشگاه بروید. برخی از تمرینات ورزشی عبارتند از اسکوات صندلی، طناب زنی، شنا روی میز، پلانک، پیاده روی 10 دقیقه ای و اسکوات پرشی است. برای تاثیر این ورزش ها باید روتین را رعایت کنید و هر روز چند دقیقه ای را به آن اختصاص دهید.

تمرینات متنوعی و سبکی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا انگیزه داشته باشید و روزهایی که کسل هستید نیز بتوانید تمرینات سبکی را انجام دهید. برای برنامه ریزی کاری میتوانید از برنامه هایی مانند StandUp، Wakeout، و StretchMinder استفاده کنید که زمان اتمام کار را به شما اعلام کنند.

در هنگام کار وضعیت بدنی مناسب داشته باشید

PPDRBD Ergonomics – Correct and incorrect sitting posture when using a computer

یک وضعیت بدنی خوب زمانی است که بدن در یک تراز متناسب باشد. با این حال داشتن یک وضعیت بدنی مناسب اغلب برای اکثر فریلنسرها مشکل است. گردن، بازوها، شانه‌ها، کمر و پشت شما می‌توانند به دلیل ساعات کاری طولانی، بد نشستن و عدم تحرک دچار گرفتگی، درد و حتی بی حسی شوند.

برای بهبود وضعیت بدن:

  • یک صندلی ارگونومیک بخرید تا ستون فقرات و کمر در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.
  • یک میز با ارتفاع مناسب بخرید.
  • صندلی را در ارتفاعی متناسب با میز تنظیم کنید.

رعایت این موارد تا حدی کمردرد را کاهش میدهند. علاوه بر این ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، وزنه برداری، رقص، بالا رفتن از پله ها را انجام دهید تا ماهیچه های شما تقویت شوند. مهمتر از همه باید همیشه تحرک داشته باشید. می‌توانید برای اصلاح وضعیت بدنی برنامه هایی مانند Poture Pal، Posture Reminder و Perfect Poture and Healthy Back را دانلود کنید.

نکته حفظ سلامتی برای فریلنسرها: عادات خواب سالم را در اولویت قرار دهید

خواب یک رفتار طبیعی بدن است که در آن بدن و ذهن در حال استراحت است. همچنین یک راه عالی برای افزایش بهره وری و شارژ شدن بدن است. از آنجایی که خستگی و فرسودگی اتفاقات رایج در مشاغل فریلنسری هستند، داشتن یک روتین خواب برای حفظ یک سبک زندگی سالم مهم است.

طبق مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده یک فرد بزرگسال به طور متوسط بین هفت تا نه ساعت خواب با کیفیت نیاز دارد. وقتی از خواب بیدار می شوید باید احساس آرامش داشته باشید در این صورت شما یک خواب باکیفیت داشته اید. به همین منظور سعی کنید قبل از خواب مسواک بزنید، حمام کنید و کمی ورزش کنید.

علاوه بر این طبق گفته انجمن قلب آمریکا بزرگسالان کم خواب ممکن است در معرض خطر افسردگی، اضطراب، سکته مغزی و دیابت باشند. بنابراین همیشه ساعاتی را برای استراحت داشته باشید. برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که به مدت کافی می خوابید.

علاوه بر این از مصرف کافئین و محرک‌ها اجتناب کنید، زیرا بر خواب تاثیر منفی دارند. اگر دچار بی خوابی هستید به پزشک مراجعه کنید. می توانید از برنامه های خواب مانند Sleep++، Sleep Monitor، Sleep Bot و Sleep Cycle برای مدیریت خواب خود استفاده کنید.

افتتاح حساب فریلنسری

یک سبک زندگی سالم به شما کمک می کند تا در شغل فریلنسری خود پیشرفت کنید

سبک زندگی فریلنسری می تواند سلامتی شما در معرض ریسک قرار دهد. با رعایت نکات گفته شده از آسیب هایی که سلامتی شما را به خطر می اندازند جلوگیری کنید و بازده کاری خود را افزایش دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT