یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال

6 ابزار عالی برای یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای ارتقای طراحی سه بعدی خود به چند مدل نیاز دارید؟ ابزار هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم برای یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال بسیار مفید هستند.

چه در حال انجام یک پروژه شخصی باشید، چه بخواهید طرح های خود را بهبود ببخشید، یا صرفاً با طراحی گرافیک و تصویرسازی لذت می‌برید، همیشه راه های جدیدی برای بهبود کار شما وجود دارد. تصاویر سه بعدی در همه وبسایت ها، برنامه ها و تبلیغات ظاهر می شوند و پیدا کردن آنها برای شما آسان است.

برای یافتن یا استفاده از این مدل‌ های سه بعدی، لازم نیست به Cinema 4D یا Blender مسلط باشید. بسیاری از آنها آماده هستند، کاملاً قابل تنظیم هستند و یادگیری نحوه ایجاد آنها آسان است. در اینجا شش وبسایت و نرم افزار عالی را معرفی می‌کنیم که می توانید در آنها مدل های سه بعدی را پیدا کنید.

1. یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال با Spline

Spline

Spline

Spline یک وبسایت طراحی رایگان است که طرح های سه بعدی از پیش ساخته شده را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد مدل ها و صحنه های سه بعدی را از ابتدا ایجاد کنید. می‌توانید از یک مرورگر به Spline دسترسی داشته باشید یا برنامه را برای Mac، Windows یا Linux دانلود کنید.

برای کاربران جدید، Spline یک برگه Docs با فهرست گسترده ‌ای از راهنمایی ها ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند از Spline به طور کارآمد استفاده کنید. این فهرست اطلاعات مفیدی مانند نحوه استفاده از Spline، درک طراحی سه بعدی، نحوه ارسال کردن صحنه های سه بعدی و همچنین توضیح مواد و بافت اشیاء، نور و موارد دیگر را ارائه می دهد.

می توانید با مرور کتابخانه آن و کلیک بر روی مدل انتخابی خود از مدل های سه بعدی آماده ای که Spline ارائه می دهد استفاده کنید. هر مدل از پیش ساخته شده به هر شکلی قابل تنظیم است و می توانید آن را همانطور که هست استفاده کنید. همچنین می توانید مدل های سه بعدی را از ابتدا ایجاد کنید.

Spline

Spline

ممکن است برای راه افتادن نیاز به تمرین و تکرار داشته باشید، اما لذت واقعی همین جاست. شما می توانید مدل های خود را از منظر های مختلف مشاهده کنید تا در حین ایجاد آنها، شکل سه بعدی کامل آنها را درک کنید.

می توانید کار های خود را به عنوان URL عمومی، محتوای وب، JPG، PNG، WebM، GIF، MP4، GLTF و spline اشتراک گذاری کنید.

2. Shapefest

Shapefest

Shapefest

بیشتر مدل های Shapefest با مجوز تجاری ارائه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد از مدل ‌های سه‌ بعدی برای هر هدفی استفاده کنید، مشروط بر اینکه آنها را نمی‌فروشید.

از آنجایی که Shapefest فقط یک کتابخانه از مدل های سه بعدی است، اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از آنها در وبسایت وجود ندارد. نکته مهم در مورد آن، این است که می توانید آنها را در برنامه انتخابی خود وارد کنید. بنابراین برای کار با این مدل های سه بعدی نیازی به یادگیری نرم افزارهای جدید ندارید.

بسته سه بعدی مورد نظرتان را از نمادها، حروف، عقربه ‌ها یا هر چیز دیگری انتخاب کنید و یک ایمیل با فایل PNG دریافت خواهید کرد. برای تغییر رنگ ‌های Shapefest PNG، باید از نرم ‌افزاری مانند فتوشاپ استفاده کنید، یا می‌توانید از آنها دقیقاً همانطور که هستند استفاده کنید.

3. یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال در Adobe Illustrator 3D Tools

Adobe Illustrator 3D Tools

Adobe Illustrator 3D Tools

Adobe Illustrator یک برنامه جامع و کاربردی است که تقریبا تمامی گرافیست ها و طراحان از آن استفاده می‌کنند.

بنابراین، یادگیری استفاده از این ابزار آسان است و نسبتا وقت کمی می‌برد. وکتور های معمولی را با استفاده از قلم طراحی کنید و هر شکلی را با استفاده از گزینه 3D and Materials در پنل Effects به یک نسخه سه بعدی تبدیل کنید.

این ابزار انواع مختلفی از اکستروژن سه بعدی (مانند 3 بعدی چرخشی یا لبه های گرد) و تنظیمات مختلف نور ارائه می دهد. راه های زیادی برای آزمایش این ابزار وجود دارد، امکانات به اندازه سطح مهارت شما بی پایان است.

4. Procreate 3D

Procreate 3D

Procreate 3D

Procreate برای iPad یک ابزار طراحی دو بعدی باقی مانده است، با این حال به‌روزرسانی اخیر اکنون امکان ویرایش سه بعدی را ارائه می‌دهد.

اگرچه نمی‌توانید مدل‌ های سه‌ بعدی را در Procreate ایجاد کنید، اما تعداد کمی از آنها مانند عینک آفتابی، اسکیت غلتکی، گلدان و غیره را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین می‌توانید مدل‌ های سه‌ بعدی را از نرم‌ افزار دیگری وارد کنید تا آنها را در Procreate ویرایش کنید و در طرح ‌های خود استفاده کنید.

Procreate 3D

Procreate 3D

نحوه ویرایش مدل ‌های سه ‌بعدی Procreate مشابه نقاشی دوبعدی است. می‌توانید از همان براش ‌ها، رنگ ‌ها و لایه ‌ها مانند دوبعدی استفاده کنید.

فقط اکنون آنها بر ظاهر یک شی سه‌ بعدی و نحوه ترکیب شدن رنگ ‌ها و بافت‌ ها در اطراف مدل از پیش ساخته شده تأثیر می‌گذارند.

کار کردن با آن سرگرم کننده است. امیدواریم که Procreate گزینه های بیشتری را به ویژگی سه بعدی اضافه کند، بنابراین می توانید به جای ویرایش طرح های قبلی، شروع به ایجاد طرح های سه بعدی خود کنید.

5. یافتن مدل های سه بعدی طراحی دیجیتال با Figma Plugins

Figma Plugins

Figma Plugins

اگر قبلاً از ابزار طراحی وب Figma استفاده کرده باشید، احتمالاً از بسیاری از گزینه های افزونه آن مطلع هستید. بسیاری از پلاگین های Figma شامل آیکون های جهانی برای طراحی ساده و آسان UX و UI هستند. می‌توانید به تصاویر، بسته‌ های گرادیان، و بهترین مدل‌ های سه بعدی دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این افزونه ها، به تب Community بروید و «3D» را در نوار جستجو، جستجو کنید. با تعداد زیادی از گزینه های افزونه از جمله تعداد دفعات دانلود آنها توسط سایر کاربران روبرو خواهید شد، بنابراین می توانید محبوبیت و کیفیت آنها را بسنجید.

چند پلاگین Figma که از نظر ما عالی هستند عبارتند از: Elements 3D Vectary برای طیف گسترده ای از اشکال و طرح های سه بعدی، Clay Mockups 3D که مدل های دستگاه را به شکل سه بعدی برای شما ارائه می‌کند و Handy Hand’s.

اگر قبلاً از Figma استفاده نکرده باشید، خبر خوب این است که بسیاری از افزونه های Figma برای Adobe یا Sketch در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید این پلاگین های سه بعدی را با گردش کار فعلی خود در برنامه دلخواه ادغام کنید.

6. LottieFiles 3D Animations

LottieFiles 3D Animations

LottieFiles 3D Animations

LottieFiles یک وبسایت و افزونه است که نوع فایل خود را ارائه می دهد: Lottie. اگرچه آنها به طور انحصاری طرح های سه بعدی را ارائه نمی دهند، اما دارای یک کتابخانه بزرگ انیمیشن سه بعدی و دو بعدی است. این کتابخانه یکی از مکان های معدودی است که میتوان انیمیشن های سه بعدی را به جای تصاویر ساده پیدا کرد.

Lottie یک نوع فایل کوچک تر و با کیفیت بالاتر است که بیشتر در طراحی وب، برنامه، ویدئو و اجتماعی دیده می شود. از Adobe After Effects و چند برنامه دیگر میتوان برای ایجاد و ویرایش فایل های Lottie استفاده کرد.

می‌توانید انیمیشن های LottieFiles را با استفاده از افزونه های Adobe یا Figma دانلود کنید یا آنها را در وبسایت پیدا کنید.

اگر نمی‌توانید آنچه را که از قبل ساخته شده است پیدا کنید، می توانید با استفاده از After Effects و افزونه LottieFiles، Lottie خود را ایجاد کنید.

LottieFiles فرصتی را برای طراحان ایجاد کرده است تا با این نوع فایل جدید درگیر شوند. اما در صورتی که کاملاً آماده یادگیری نرم افزار ساخت این فایل ها نیستید، چندین افزونه دیگر وجود دارد، بنابراین می توانید از برنامه های طراحی 3D دیگر استفاده کنید.

طرح های سه بعدی خود را به سطح بعدی ببرید

با این شش ابزار عالی طراحی دوبعدی و سه بعدی، می‌توانید خلاقیت خود را به سطح بالاتری برسانید. با ترکیبی از طرح های آماده یا گزینه های قابل تنظیم، می‌توانید بهترین راه ها را برای پیاده سازی طرح های سه بعدی در جریان کار خود کشف کنید. بیشتر گزینه ها تصاویر سه بعدی ثابت هستند، اما با کمی آزمایش می توانید انیمیشن یا چیزهای سرگرم کننده دیگری را با استفاده از این ابزار ها ایجاد کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT