اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال

6 دلیل برای عدم اعتماد به اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 6 دقیقه

اینفلوئنسرها چهره‌های محبوبی هستند که در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده‌های متعهدانه‌ای جمع‌آوری کرده‌اند که معمولاً به آنچه در مورد موضوعات خاص می‌گویند، مانند ارزهای دیجیتال، توجه می‌کنند. اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

در حالی که اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال می توانند بینش و نظراتی را ارائه دهند که ممکن است برای سرمایه گذاران ارزشمند باشد، اعتماد کورکورانه به توصیه های آنها می تواند برای رفاه مالی شما مضر باشد.

بنابراین، چرا نباید به اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال اعتماد کنید؟

1. معمولاً برای گفتن آنچه شما می خواهید بشنوید، حقوق می گیرند

توسعه‌دهندگان کریپتو از اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند و برای ارتقای پروژه‌هایشان به آنها غرامت می‌دهند. آن‌ها به اینفلوئنسرها پول می‌دهند تا آنچه را که می‌خواهند شما بشنوید، خواه درست باشد یا نه، بگویند. بنابراین، اینکه آنها می گویند پول زیادی را در یک سکه یا پروژه سرمایه گذاری کرده اند، تضمینی برای بازدهی زیادی ندارد.

معمولاً اطلاعات کمی در مورد کریپتو به آنها داده می شود که در مورد ارز دیجیتالی که می خواهند شما در آن سرمایه گذاری کنید چه باید بگویند.

2. اینفلوئنسرهای رمزنگاری دارایی های پرخطر را بدون سرمایه گذاری خود تبلیغ می کنند

اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال برای دارایی های جدید و سوداگرانه (شیلینگ کریپتو) معروف هستند، که اغلب چشم انداز بازدهی قابل توجه را برجسته می کنند و تصویری زیبا از پتانسیل دارایی ترسیم می کنند.

در حالی که اینفلوئنسرهای رمزنگاری ممکن است علاقه مند به ارزهای دیجیتال مختلف به نظر برسند، مهم است که بدانیم تایید آنها لزوماً منعکس کننده انتخاب های سرمایه گذاری شخصی آنها نیست.

همانطور که گفته شد، آنها به جای سرمایه گذاری شخصی روی آنها، برای ترویج جنبه های خاصی پول می گیرند.

3. آنها ممکن است یک سکه را برای پمپ کردن و تخلیه آن تبلیغ کنند

برخی از اینفلوئنسرهای کریپتو در طرح‌های پمپ و تخلیه ارز دیجیتال شرکت می‌کنند، جایی که از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج علاقه به آلت‌کوین، توکن یا سکه‌ای استفاده می‌کنند که هیچ هدف واقعی و فوری برای دنبال‌کنندگانشان ندارد.

با ایجاد سر و صدا در اطراف دارایی، قیمت آن به طور مصنوعی افزایش می یابد. هنگامی که قیمت افزایش یافت، آنها دارایی های خود را می فروشند، که باعث سقوط دارایی می شود و به طرفداران خود ضرر می رسانند.

توصیه های گمراه کننده برای خرید این سکه ها، که اغلب به ریزش ختم می شود، نشان می دهد که چرا اطلاعات اینفلوئنسرهای رمزنگاری قابل اعتماد نیست و نباید به آنها اعتماد کرد.

4. آنها معمولاً متخصص رمزنگاری یا امور مالی نیستند

اینفلوئنسرهای رمزنگاری ممکن است دانش یا مهارت های تحقیقاتی برای ارائه اطلاعات دقیق نداشته باشند. محتوای آنها بر روی حرکات بازار کوتاه مدت، معاملات سریع و فرصت های سود فوری تمرکز دارد.

آنها زمان را برای تحقیق در مورد خطرات مربوط به خرید یک سکه خاص در یک زمان خاص دریغ نمی کنند. ارزهای دیجیتال بسیار نوسان دارند و غیرقابل پیش بینی هستند. حتی کارشناسان ارزهای دیجیتال ممکن است همیشه آن را درست نبینند.

اینفلوئنسرهای کریپتو مجوزی برای ارائه مشاوره مالی ندارند. از این رو، هر پیشنهاد ارز دیجیتالی که وعده بازدهی صد در صد تضمین شده را بدهد، قطعاً یک پرچم قرمز است. آنها ممکن است از ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرده باشند، اما این باعث نمی شود که آنها متخصص ارزهای دیجیتال باشند.

5. کلاهبرداران می توانند به عنوان اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال ظاهر شوند

فضای کریپتو تنظیم نشده است و به راحتی می‌تواند به عنوان یک تأثیرگذار یا متخصص رمزنگاری بدون صلاحیت رسمی ظاهر شود. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و توییتر چندین متخصص رمزنگاری خود تحسین‌شده دارند که محتوای کریپتو را عرضه می‌کنند.

این کلاهبرداران تا آنجا پیش می روند که پست های حمایت شده با وعده های بازگشت تضمین شده ایجاد می کنند. آنها ممکن است ادعای اطلاعات داخلی، استراتژی های مخفی یا دسترسی انحصاری به پروژه های خاص را داشته باشند.

به عنوان مثال، آنها ممکن است به شما یک هدیه رایگان، یک گروه خصوصی، یک دوره تجاری یا یک لینک ارجاع ارائه دهند. آنها ممکن است شما را به شرکت در airdrops، ICOها یا پیش فروش هایی که از شما می خواهند وجوه را به آدرسی ناشناس ارسال کنید یا کلیدهای خصوصی خود را ارائه دهید، ترغیب کنند. اینها همه کلاهبرداری هایی هستند که هدفشان سرقت پول یا هویت شماست.

6. شما نمی توانید آنها را مسئول نگه دارید

اینفلوئنسرها نمی توانند در زمانی که نتایج سرمایه گذاری به سمت منفی می روند، مسئول شناخته شوند. تحلیل ها و پیش بینی های آنها در درجه اول بر اساس نظرات ذهنی است تا تحقیقات بنیادی.

این واقعیت که آنها مجوز ارائه مشاوره مالی را ندارند، که اغلب از طریق سلب مسئولیت در محتوای آنها ذکر می شود، به این معنی است که آنها از نظر قانونی موظف به پاسخگویی به ضررهای متحمل شده توسط دنبال کنندگان خود نیستند.

اتکا به توصیه های آنها به عهده خود شماست.

6 مکان برای دریافت اطلاعات یا مشاوره سرمایه گذاری رمزنگاری

باید تاکید کنیم که کاوش در منابع متعدد و انجام تحقیقات شخصی شما هنگام جستجوی اطلاعات سرمایه گذاری یا راهنمایی در ارزهای دیجیتال ضروری است.

ما برخی از مکان‌هایی را که می‌توانید اطلاعات و مشاوره سرمایه‌گذاری رمزنگاری را دریافت کنید، برجسته کرده‌ایم.

1. صرافی های رمزنگاری قابل اعتماد

صرافی‌های کریپتو پلتفرم‌هایی هستند که شما ارزهای دیجیتال را خریداری، می‌فروشید، و مبادله می‌کنید یا با سایر کاربران تراکنش انجام می‌دهید.

برخی از صرافی های متمرکز رمزنگاری مانند بایننس منابع آموزشی را برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کریپتو فراهم می کنند، مانند داده های بازار، نمودارها، اخبار، تحلیل ها، وبینارها و غیره.

2. سایت های خبری و وبلاگ های سرمایه گذاری معتبر Crypto News

با خواندن، گوش دادن یا تماشای آخرین اخبار، تحلیل ها و روندهای بازار در فضای ارزهای دیجیتال، تصمیم گیری آگاهانه برای سرمایه گذاری آسان تر است.

سایت‌های خبری گزارش‌های به‌روز درباره آخرین اخبار ارائه می‌دهند، در حالی که وبلاگ‌ها و پلتفرم‌های خبری مالی متمرکز بر رمزنگاری، بینش‌های ارزشمندی درباره استراتژی‌های سرمایه‌گذاری به اشتراک گذاشته شده توسط کارشناسان و علاقه‌مندان، و همچنین اطلاعاتی درباره رویدادهای آینده، به‌روزرسانی‌های بازار، تغییرات نظارتی و راه‌اندازی پروژه‌های جدید ارائه می‌دهند.

3. انجمن های رمزنگاری با سرمایه گذاران باتجربه

انجمن ها به عنوان منبع خوبی از اطلاعات عمل می کنند. و اگرچه جوامع آنلاین زیادی وجود دارد که در آن مردم در مورد ارزهای دیجیتال بحث می کنند، شما همیشه باید از بهترین انجمن های رمزنگاری بازدید کنید.

هنگامی که بخشی از یک تالار گفتمان رمزنگاری هستید، می‌توانید از کارشناسان مجرب و با تجربه ارزهای دیجیتال و سایر سرمایه‌گذاران در مورد روندهای بازار در فضای کریپتو گوش کنید و یاد بگیرید.

4. پادکست های رمزنگاری

گوش دادن به پادکست های رمزنگاری یک راه عالی برای بهبود دانش رمزنگاری شما با یادگیری اصول، استراتژی ها، ابزارها و بهترین روش های تجارت و سرمایه گذاری رمزنگاری است. برای کمک به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، ما برخی از بهترین پادکست های رمزنگاری را که باید در آنها تنظیم کنید، فهرست کرده ایم.

علاوه بر این، می‌توانید مصاحبه‌ها و بحث‌ها را با کارشناسان و افراد آگاه که در چندین پروژه ارز دیجیتال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تحقیق می‌کنند، تماشا و گوش دهید.

5. وب سایت های رسمی پروژه و اسناد سفید

هنگام تحقیق در مورد یک ارز دیجیتال خاص، باید از وب سایت رسمی یک پروژه دیدن کنید تا اطلاعات ضروری در مورد اهداف پروژه، اعضای تیم، فناوری، مشارکت ها و سایر جزئیات مرتبط به دست آورید.

خواندن مقالات سفید آنها به شما دانش جامعی از اهداف و پتانسیل پروژه می دهد. علاوه بر این، می‌توانید تعیین کنید که آیا پروژه با اهداف سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و استراتژی کلی شما مطابقت دارد یا خیر.

6. بسترهای تجارت اجتماعی

پلتفرم‌های تجارت اجتماعی، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به شما امکان می‌دهند با سرمایه‌گذاران دیگری مانند خود تعامل داشته باشید، استراتژی‌های معاملاتی آنها را به اشتراک بگذارید، عملکرد آنها را دنبال کنید و معاملات آنها را کپی کنید.

شما می توانید از معامله گران باتجربه با سابقه موفقیت آمیز در بازار ارز دیجیتال پیروی کنید و از آنها یاد بگیرید. می توانید نمونه کارها، تاریخچه معاملات، مشخصات ریسک و سبک معاملات آنها را مشاهده کنید. همچنین می توانید از آنها سؤال کنید و در مورد معاملات خود فیدبک دریافت کنید. با این حال، شما نباید فقط از هر پلتفرم تجارت اجتماعی استفاده کنید. در عوض، از یکی از بهترین پلتفرم‌های تجارت اجتماعی کریپتو استفاده کنید که محافظت، اتوماسیون و سایر ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد.

هرگز کورکورانه به اینفلوئنسرهای کریپتو اعتماد نکنید

در حالی که اینفلوئنسرهای کریپتو بینش ارزشمندی ارائه می دهند، باید به خاطر داشته باشید که همه اینفلوئنسرهای کریپتو سرمایه گذار نیستند. شما هرگز نباید بی خیال به هر تأثیرگذار اعتماد کنید، بلکه احتیاط کنید و اطلاعات را تأیید کنید.

به دلیل ترس از دست دادن، به خرید تبلیغاتی نپردازید. در عوض، تحقیقات خود را انجام دهید، از کارشناسان واقعی رمزارز پیروی کنید و قبل از سرمایه‌گذاری در آن، زمین کریپتو را درک کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT