جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

7 تا از بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

اشتراک گذاری عکس ها در اینستاگرام یک راه عالی برای ارتباط با دوستان، دنبال کنندگان و سایر عکاسان و کسب و کار آنلاین  است، اما باید بدانید که اینستاگرام تنها راه برای این کار نیست. اگر در اینستاگرام فعالیت دارید و همچنان می خواهید مطالب خود را با جوامع دیگر به اشتراک بگذارید، پس جای درستی آمده اید. جایگزین های بسیاری برای اینستاگرام وجود دارند که با ارائه قابلیت های بسیار ارزش کاوش را دارند.  در این مقاله به معرفی بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار آنلاین

آیا اینستاگرام به یک رسانه تاریک در بین رسانه های اجتماعی شما تبدیل شده است؟ این پلتفرم که متعلق به فیس بوک است مورد علاقه بسیار و مورد تحقیر بسیاری دیگر است. چیزی که به عنوان یک راه حل ارگانیک برای به اشتراک گذاری عکس با دوستان و خانواده در سال 2010 آغاز شد، به یک غول فناوری تبدیل شد و هنگامی که فیس بوک در سال 2012 اینستاگرام را تصاحب کرد، به صورت انحصاری آن را تبدیل به یک رسانه ی اجتماعی بزرگ کرد. این موضوع به تنهایی ممکن است دلیل کافی برای استفاده نکردن از اینستاگرام باشد، اما کاربران همچنین از کاهش تعامل اینستاگرام به دلیل الگوریتمی که اکانت های بزرگ و پست های حمایت شده را بیش از ایجاد روابط اجتماعی هدف قرار داده است، شکایت کرده اند. یکی دیگر از مشکلات کاربران خط‌ مشی است که از طریق حریم خصوصی پلتفرم به کاربران القا می شود. اینستاگرام نه تنها می ‌تواند اطلاعات شخصی شما را ضبط، ردیابی و به اشتراک بگذارد، بلکه به دوربین و میکروفون شما نیز دسترسی دارد و بر روی هر محتوایی که به اشتراک می ‌گذارید نیز نظارت می کند.

صدور گیفت کارت

جایگزین اینستاگرام

علی ‌رغم همه این ‌ها، اینستاگرام ممکن است همچنان همان چیزی که از یک پلتفرم اشتراک ‌گذاری عکس در نظر دارید را ارائه دهد. اما اگر اینطور نیست، در ادامه همراه ما باشید چند گزینه جایگزین اینستاگرام را پیشنهاد کنیم. در اینجا چند پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر محتوای بصری وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با اینستاگرام قطع کنید.

پلتفرم VSCO: یک پلتفرم اجتماعی برای علاقمندان به عکاسی

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

در حالی که VSCO در درجه اول یک برنامه ویرایش عکس است که به دلیل مجموعه ای منحصر به فرد از فیلترها شناخته شده است، اما شامل یک شبکه رسانه اجتماعی محبوب نیز می شود. چیدمان این پلتفرم بسیار شبیه اینستاگرام است؛ شما در فید پیمایش می کنید و عکاسانی را که به شما الهام می دهند را دنبال می کنید. VSCO همچنین از هشتگ ها استفاده می کند و فید Discover مشابه صفحه اکسپلور اینستاگرام طراحی شده است. اگرچه VSCO تمام جنبه‌ های اجتماعی اینستاگرام (مانند استوری ‌ها، reels‌ و IGTV) را شامل نمی ‌شود، اما در عوض منحصراً روی ویرایش و اشتراک‌ گذاری عکس ‌ها تمرکز دارد. تفاوت‌ قابل توجه بین این دو پلتفرم این است که لایک‌ ها و فالوورهای شما به صورت عمومی در VSCO نمایش داده نمی ‌شوند، بنابراین می ‌توانید هر چیزی را که می‌ خواهید بدون فشار اثبات اجتماعی دنبال کنید و لایک کنید، همچنین یک دکمه جالب فیلتر وجود دارد که در زیر بسیاری از عکس‌ ها می بینید و می توانید به کمک آن از فیلترهای استفاده شده در عکس ها بهره مند شوید و سبک آن را تقلید کنید یا با آن آزمایش کنید.

برنامه 500 پیکسل : برای عکاسان حرفه ای که می خواهند هنر خود را به اشتراک بگذارند

برخلاف اینستاگرام، که تمرکز زیادی بر جنبه اجتماعی محتوایی که به اشتراک می ‌گذارید دارد، 500 پیکسل بیشتر برای عکاسانی است که می‌ خواهند هنر خود را با هنرمندان همفکر خود به اشتراک بگذارند. همانطور که می دانید، بدون داشتن فالوور در اینستاگرام، تعامل بسیار کمی در پست های خود خواهید داشت. از طرف دیگر، الگوریتم px500، کاربران را تشویق می کند که کار شما را دوست داشته باشند و شما را بر اساس کیفیت عکس هایی که به اشتراک می گذارید دنبال کنند، نه موقعیت اجتماعی شما. نسخه رایگان 500 پیکسل امکان آپلود تعداد محدودی از محتواها را در یک ماه به شما می دهد. اما اشتراک پرمیوم آن .99 دلار در ماه است و امکان آپلود نامحدود را فراهم می کند.

پلتفرم VERO: ارائه فید بر طبق زمانبندی

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

VERO ادعا می کند که یک پلتفرم رسانه اجتماعی بدون تبلیغات یا حتی الگوریتم است، به این معنی که شما پست های دنبال کنندگان خود را به ترتیب زمان ارسال شدن آن‌ها خواهید دید و از آنجایی که VERO یک سرویس مبتنی بر اشتراک است، امکانات و قابلیت های خود را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی شما ارائه می دهد. فید VERO شبیه اینستاگرام است و می ‌توانید عکس‌ ها و ویدیوهای خود را پست کنید، افرادی که علاقه‌مند هستید را دنبال کنید، پست‌ ها را لایک کنید و کامنت بگذارید. VERO همچنین به شما این امکان را می‌ دهد که کتاب‌ ها و فیلم‌ ها را در فید خود به اشتراک بگذارید، مخاطبان مختلفی را برای اشتراک‌گذاری محتوا انتخاب کنید و محتوای دیگران را دوباره از جانب خود ارسال کنید. اگرچه VERO در حال حاضر رایگان است، اما این پلتفرم اعلام کرده است که برای ارائه یک نسخه بدون تبلیغات، قصد دارد اشتراک هایی را نیز در نظر بگیرد. 

پلتفرم Steller: یک پلتفرم وبلاگ نویسی با جذابیت بصری فوق العاده

Steller یک پلتفرم همه کاره است که به شما امکان می دهد داستان های خود را با جهان به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای طرح‌ بندی‌ های گرافیکی زیبایی است تا بتوانید عکس‌ ها، فیلم ‌ها و متن‌ های خود را به گونه ‌ای سفارشی کنید که زیباتر و برجسته تر شوند. در این پلتفرم نیز مانند VERO، هیچ الگوریتمی وجود ندارد، بنابراین پست ها را به ترتیب زمانی خواهید دید. همچنین می ‌توانید لینک‌ های مختلفی را در پست ‌های خود به اشتراک بگذارید که این قابلیت یک ابزار عالی برای وبلاگ‌ نویسان یا کارآفرینان آنلاین خواهد بود. بسیاری از کاربران استلر این پلتفرم را یک پلتفرم مینی وبلاگ نویسی با جذابیت بصری قوی می دانند. برنامه Steller رایگان است، اما برخی از عناصر طراحی را می توانید با خریدهای درون برنامه ای در اختیار داشته باشید.

پلتفرم TikTok: برای کاربرانی که علاقه‌مند به اشتراک گذاری ویدیوها هستند

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

TikTok یک برنامه انتشار ویدیوی بسیار محبوب است که طرفداران زیادی دارد. اگرچه این برنامه در حال حاضر قابلیت اشتراک ‌گذاری ویدیوها طولانی را ارائه نمی ‌کند، اما در عوض، کاربران می توانند ویدیوهای 15 ثانیه ‌ای را که معمولاً به همراه موسیقی هستند یا ویدیوهای طولانی ‌تر 60 ثانیه‌ ای را به اشتراک بگذارند. در درجه اول ویدیوهایی که ارزش سرگرمی دارند در تیک تاک محبوب تر هستند. TikTok در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین برنامه ‌ها در جهان است و تعداد کاربران آن همچنان در حال رشد است. اگر علاقه‌مند به اشتراک گذاری ویدیوهای متعدد هستید، ممکن است شما هم از TikTok لذت ببرید.

برنامه Flickr : یک سایت اجتماعی برای به اشتراک گذاری نمونه کارهای عکاسی 

فلیکر قدمتی بسیار طولانی ‌تر از اینستاگرام دارد که همین امر آن را به یکی از قوی ‌ترین رقبای جایگزین اینستاگرام تبدیل کرده است. این پلتفرم به عنوان یک برنامه اشتراک‌ گذاری عکس در سال 2004 شروع به کار کرد، اگرچه اینستاگرام اکنون محبوب‌تر است، اما فلیکر هنوز یک انتخاب عالی برای اشتراک‌ گذاری عکس به شمار می رود. برخلاف اینستاگرام، فلیکر بیشتر شبیه یک پلتفرم برای ایجاد نمونه کار عکاسی است، می‌توانید هر عکسی با هر ابعادی را در آلبوم آپلود کنید و الگوریتم محدود کننده ای نیز در این پلتفرم وجود ندارد. 

Flickr به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات حریم خصوصی خود را در هر عکسی که آپلود می کنید، کنترل کنید و در کل هدف اصلی این برنامه بیشتر بر روی کیفیت عکاسی متمرکز است تا جنبه های اجتماعی دیگر. در فلیکر، می توانید مشخصات فنی دوربین و عکس های خود را به اشتراک بگذارید. اما در اینستاگرام، به احتمال زیاد آنچه را که برای ناهار خورده‌اید به اشتراک خواهید گذاشت. Flickr برای دانلود رایگان است، اما کاربران حرفه ‌ای می‌ توانند برای دسترسی به امکانات و قابلیت های دیگر، اشتراک ماهانه ای را نیز خریداری کنند که از جمله این امکانات؛ آپلود نامحدود عکس می باشد.

برنامه Behance : یک رسانه اجتماعی برای افراد خلاق و حرفه ای

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

جایگزین اینستاگرام برای کسب و کار

Behance فقط برای عکاسان نیست. بلکه یک پلتفرم اجتماعی به اشتراک گذاری محتواها است که برای همه فعالان، از جمله طراحان گرافیک، تصویرگران، معماران، و صنعتگران به کار می آید. با Behance، می ‌توانید کارهای خلاقانه هزاران هنرمند را مرور کنید، تابلو های خود را بسازید، از کارهای دیگران الهام بگیرید و پروژه‌های خود را به اشتراک بگذارید. Behance توسط بسیاری به عنوان یک سایت نمونه کار حرفه ای استفاده می شود و حتی می توان از آن برای پیشرفت شغلی استفاده کرد. با Behance، می توانید محتواهای خلاقانه مورد علاقه خود را دنبال کنید و بهترین آثار خود را آپلود کنید. قابلیت جستجو به شما امکان می دهد تا بتوانید تصاویر، پروژه ها، تابلوها، افراد و گالری ها را جستجو کنید.

نتیجه گیری

چه عاشق اینستاگرام باشید چه نباشید، آشنایی با برنامه های دیگر در این زمینه می تواند از بسیاری جهات سودده باشد، به خصوص اگر نیازهای شما فراتر از اشتراک گذاری محتواهای مختلف در یک اجتماع باشد. اگر فرد خلاقی هستید و به دنبال محتوا و قابلیت های جدید می باشید، از شما می‌ خواهیم پلتفرم های جایگزین اینستاگرام را که در این لیست معرفی کردیم را امتحان کنید تا نگاهی تازه به آنچه رسانه‌ های اجتماعی می ‌توانند به شما ارائه دهند، داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT