فلیکر

معرفی فلیکر (Flickr) پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر

زمان مطالعه 5 دقیقه

فلیکر پلتفرمی است که در آن می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارید. ما در این مقاله ویژگی‌های فلیکر و تفاوت آن با سایر پلتفرم های به اشتراک گذاری تصاویر را مورد بررسی قرار میدهیم. با ما همراه باشید.

فلیکر (Flickr) چیست؟

فلیکر (Flickr) چیست؟

فلیکر (Flickr) چیست؟

Flickr یک سایت محبوب به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوهای شما است. این پلتفرم در سال 2007 راه اندازی شد و زمانی محبوب ترین سایت به اشتراک گذاری تصاویر بود. اگرچه فلیکر در حال حاضر با وجود اینستاگرام در اوج محبوبیت خود نیست، اما ماهانه بیش از 60 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

بهترین ویژگی های Flickr

اکنون که می دانید فلیکر چیست، بیایید به برخی از ویژگی های نگاهی بیندازیم:

پروفایل شخصی

برای آپلود تصاویر باید یک پروفایل در وب سایت فلیکر ایجاد کنید. شما می توانید تصویر نمایه و بیوگرافی خود را به پروفایل فلیکر خود اضافه کنید. پس از ساخت پروفایل یک داشبورد خواهید داشت که در آن می توانید عکس ها و فیلم ها را مشاهده کنید.

از طریق داشبورد می توانید فایل های رسانه ای خود را مدیریت کنید. شما همچنین می توانید حداکثر 25 عکس را به نمایش بگذارید. این بخش همچنین محبوب ترین تصاویر و نظرات دنبال کنندگان را نیز نمایش می دهد.

Photostream

در بخش Photostream فلیکر تمام عکس های آپلود شده شما را که به صورت عمومی قابل مشاهده هستند نشان می دهد. افراد می توانند با مراجعه به پروفایل شما تصاویر را مشاهده کنند. همچنین می توانید تصاویر را فقط برای دوستان و خانواده قابل مشاهده کنید.

آلبوم و گالری در فلیکر 

آلبوم و گالری در فلیکر 

آلبوم و گالری در فلیکر

شما می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را بر اساس موضوعات یا دسته بندی های مشابه در یک آلبوم قرار دهید. فلیکر همچنین به شما امکان می دهد یک آلبوم کامل را دانلود، حذف یا به اشتراک بگذارید.

گالری ها روش دیگری برای دسته بندی تصاویر است، اما می توانید از این ویژگی برای گردآوری عکس های دیگران استفاده کنید. یک گالری می تواند تا 50 عکس یا ویدیو را در خود جای دهد.

Organize

این ویژگی به شما امکان می دهد عکس های خود را با انجام تنظیمات لازم مدیریت کنید. در این پخش می‌توانید تنظیمات مجوزها را تغییر دهید، تاریخ را اضافه یا ویرایش کنید، افراد و برچسب‌ها را به تصویر اضافه کنید، لوکیشن را تنظیم کنید، عکس‌ها را به یک گروه ارسال کنید و تصاویر را به آلبوم اضافه کنید. حتی می توانید چندین عکس را به طور همزمان انتخاب کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

Sharing

شما در Flickr می توانید به راحتی هر فایل رسانه ای را با افراد داخل و خارج کشور به اشتراک بگذارید. تنها با یک کلیک میتوانید تصاویر و ویدیوها را در فیس بوک، توییتر، پینترست و تامبلر خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید کد BBCode را برای یک تصویر دریافت کنید یا آن را از طریق ایمیل ارسال کنید.

People

در این بخش می توانید لیست افرادی را که دنبال می کنید و عکس هایی که در فلیکر به اشتراک گذاشته اند را مشاهده کنید. همچنین میتوانید در این بخش پروفایل افراد را جستجو کرده و آدرس فیس بوک، جیمیل و یاهو خود را وارد کنید تا مخاطبینی را که در فلیکر هستند پیدا کنید. از این بخش می توانید یک دعوت نامه شخصی از طریق ایمیل برای دوستان خود برای پیوستن به Flickrارسال کنید.

ویژگی Faves

ویژگی Faves

ویژگی Faves

Faves بخشی است که فلیکر تمام عکس های مورد علاقه و مارک شده را در آن ذخیره می کند. شما می‌توانید هر تصویری را که دوست دارید در فلیکر ستاره‌دار کنید و برای مشاهده مجدد آن ها به این بخش بازگردید.

Stats

این ویژگی میزان محبوبیت تصاویر، تعداد بازدید و سایر آمارهای پیشرفته را از طریق نمودار و چارت در اختیار شما قرار می دهد. با این ویژگی دید بهتری در مورد عملکرد پروفایل خود Flickr بدست می آورید. البته فقط کاربران Pro می توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

Groups

شما می‌توانید به گروه‌های فلیکر بپیوندید تا شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید و عکس‌ها و ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند. برای این که به یک عضو فعال در یک گروه تبدیل شوید، در مورد عکس هایی که دیگران به اشتراک می گذارند نظر دهید و همیشه به نظرات آنها در مورد پست های خود پاسخ دهید.

علاوه بر این می‌توانید عکس‌های کاربران دیگر را به‌عنوان عکس مورد علاقه مارک کنید و عکاسان دیگر را برای ایجاد شبکه‌ای خارج از گروه‌ها دنبال کنید. این کار به شما فرصتی می دهد تا در چالش ها و موضوعات مشترک شرکت کنید.

Geotagging

با استفاده از ویژگی برچسب گذاری جغرافیایی، می توانید لوکیشن را به عکس های خود اضافه کنید. حتی امکان افزودن مکان به دسته ای از تصاویر به طور همزمان وجود دارد. مهمتر از آن Flickr به شما امکان کنترل کامل بر روی افرادی که اطلاعات موقعیت جغرافیایی را در تصاویر شما می بینند، می دهد.

افزونه های گوگل کروم فلیکر

اگر از مرورگر Chrome استفاده می کنید، افزونه Flickr Tab را نصب کنید تا هر بار که یک تب جدید را باز می کنید، یک تصویر محبوب جدید را در Flickr مشاهده کنید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد عکس پیدا کنید و آثار بیشتری از عکاس را بررسی کنید.

Flickr Pro چیست؟

Flickr Pro چیست؟

Flickr Pro چیست؟

شما می توانید از Flickr به صورت رایگان برای ذخیره 1000 عکس یا ویدیو استفاده کنید. نسخه رایگان این پلتفرم شامل ابزارهای مدیریت و ویرایش عکس است. برای استفاده از ویژگی های بیشتر باید حساب Flickr Pro داشته باشید.

طرح پولی ویژگی‌های بیشتری مانند استفاده بدون آگهی تبلیغاتی از فلیکر (برای شما و بازدیدکنندگان نمایه‌تان) و آپلود تصاویر نامحدود با وضوح کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کاربران Pro همچنین می توانند از کل مجموعه عکس خود در رایانه، تلفن، درایو حافظه خارجی، Dropbox، Adobe Lightroom و سایر پلتفرم ها از طریق Auto-Uploadr بک آپ بگیرید. علاوه بر این به آمارهای پیشرفته مانند عکس های پرطرفدار دسترسی خواهند داشت.

با عضویت در طرح سالانه Pro، می‌توانید تخفیف‌های بیشتری بر روی پلتفرم‌های Adobe، Blurb، SmugMug، PHLEARN و Priime دریافت کنید.

فلیکر چه تفاوتی با سایر پلتفرم های به اشتراک گذاری عکس دارد؟

فلیکر به جای اینکه یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام باشد، بیشتر یک پلتفرم عکس محور است. از این رو به علاقه مندان به عکاسی و عکاسان حرفه ای این امکان را میدهد تا آثار خود را در یک محیط حرفه ای تر به نمایش بگذارند.

کاربران رایگان می توانند حداکثر 1000 تصویر را در یک حساب آپلود کنند و برخلاف 500px هیچ محدودیت روزانه، هفتگی یا ماهانه برای آپلود تصویر در آن وجود ندارد.

این پلتفرم کیفیت تصویر را در حین آپلود تغییر نمی دهد و رزولوشن اصلی تصاویر را حفظ می کند. به همین دلیل عکاسان می توانند به جای پلتفرم هایی مانند Imgur از Flickr برای ساخت یک پورتفولیو حرفه ای استفاده کنند.

در Flickr پورتفولیو خود را بسازید.

اگر میخواهید استعداد عکاسی خود را به اشتراک بگذارید، فلیکر یک پلتفرم فوق العاده است. می توانید از آن برای آپلود تصاویر و ویدیوهای خود در اندازه اصلی خود بدون کاهش کیفیت استفاده کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل به دیگران اجازه دهید عکس های شما را با رزولوشن های مختلف دانلود کنند.

علاوه بر فلیکر میتوانید سایت های دیگری را برای اشتراک گذاری تصاویر نیز امتحان کنید. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان بیشتری داشته باشید و در حرفه عکاسی پیشرفت کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT