نکته سریع آیلتس

7 ترفند و نکته سریع آیلتس برای کسب امتیاز بالا

زمان مطالعه 5 دقیقه

با راهنمای ترفندها و نکات آیلتس ما، می توانید به بهترین شکل ممکن برای قبولی در آزمون آماده شوید. پس از ثبت نام و رزرو تاریخ برای شرکت در آزمون، می توانید بلافاصله آماده سازی را شروع کنید. نکته سریع آیلتس را در ادامه به شما گفته ایم با این ترفندها نمره بهتری بگیرید.

پرداخت آزمون های بین المللی

در حالی که گاهی اوقات انجام تست ها می تواند نگران کننده باشد، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا بهترین آمادگی را داشته باشید. اگر نگران شرکت در آیلتس هستید، وقت بگذارید و نکات زیر را مرور کنید. در اینجا، ما به شما ایده هایی در مورد نحوه آماده شدن برای آزمون و آنچه در روز آزمون انتظار دارید ارائه می دهیم.

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون بین المللی برای مهارت زبان انگلیسی است. امروزه، به طور کلی، اگر قصد دارید در یک کشور انگلیسی زبان در خارج از کشور تحصیل کنید، می توانید در این آزمون شرکت کنید. این شامل کانادا، نیوزلند، بریتانیا، ایرلند و ایالات متحده آمریکا می شود.

نکته سریع آیلتس: زود آماده شوید

در مرحله اول، زمانی که برای آیلتس خود رزرو کردید و تاریخ آزمون خود را ایمن کردید، می توانید آماده شدن را شروع کنید.

شروع زودهنگام در بازبینی و تمرین آزمون می تواند زمانی که برای آزمون خود آماده می شوید تفاوت بزرگی ایجاد کند. علاوه بر این، اگر آمادگی خود را زودتر شروع کنید، احتمالاً در روز آزمون آیلتس احساس آمادگی و آرامش خواهید داشت.

به طور کلی، شما می توانید شش هفته دیگر برای آیلتس آماده شوید. با این حال، مفیدتر است که به خودتان حدود هشت هفته فرصت دهید تا کاملا آماده شوید. همچنین، این هفته‌های اضافی می‌توانند در صورت نیاز به استراحت از بازبینی، کمی وقت آزاد به شما بدهند.

برنامه درسی و نمره گذاری را درک کنید

در مرحله بعد، به آشنایی با برنامه درسی و نمرات امتحانی دقیق آیلتس کمک می کند. هرچه بیشتر بفهمید که چه نوع سؤالاتی احتمالاً مطرح می شوند و آزمون، بهتر می توانید برای بازبینی خود برنامه ریزی کنید.

در حال حاضر، آیلتس به چهار بخش مختلف تقسیم می شود:

  • گوش کردن
  • خواندن
  • نوشتن
  • صحبت كردن

همچنین، دیدن شکست امتیاز به این معنی است که می توانید مناطق قدرت خود را شناسایی کنید. اما، شما همچنین می توانید مناطقی را که ممکن است به زمان بازبینی بیشتری نیاز داشته باشید، مشاهده کنید.

نکته سریع آیلتس: نقاط قوت و ضعف را در نظر بگیرید

هنگامی که با معیارهای آزمون آشنا شدید، می توانید به بررسی بیشتر زمینه هایی که باید کمی بیشتر تمرین کنید، بپردازید.

به عنوان مثال، برخی از دانش آموزان ممکن است در خواندن و نوشتن انگلیسی به جای صحبت کردن و گوش دادن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. در نتیجه سعی کنید قسمت های گفتاری و شنیداری را کمی بیشتر اصلاح کنید.

برای دریافت احساسی از سوالات و نمونه های خوب پاسخ و پاسخ، بخش مقاله تمرین در وب سایت آیلتس را بررسی کنید. در اینجا، می توانید ببینید که در هر بخش چه چیزی پیش خواهد آمد تا بتوانید به طور کامل آماده شوید.

برنامه مطالعه خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که الزامات آزمون و حوزه های فردی خود را که باید روی آنها تمرکز کنید، دانستید، می توانید یک برنامه مطالعه تنظیم کنید.

به طور کلی، یک برنامه به شما کمک می کند تا یادگیری خود را در یک دوره طولانی تر گسترش دهید. در نتیجه در چند روز آخر قبل از امتحان نیازی به عجله نخواهید داشت و می توانید در روز امتحان احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

علاوه بر این، سعی کنید با یک ساعت در روز یادگیری خود را آسان کنید. سپس، پس از یک هفته یا بیشتر، سعی کنید قبل از کاهش سرعت یک هفته قبل از آزمون، برنامه خود را به تدریج افزایش دهید.

در زیر، یک برنامه زمانی ممکن را بر اساس شروع بازبینی شما از هشت هفته قبل به اشتراک می گذاریم. این یک ایده تقریبی از زمانی است که باید برای آماده سازی صرف کنید و راهنمای کاملی نیست.

. هفته 1: 1 ساعت در روز

. هفته های 2-3: 2 ساعت در روز

. هفته های 4-6: 2-3 ساعت در روز

. هفته های 6-8: 1 ساعت در روز

همچنین سعی کنید چند روز تعطیل را ترتیب دهید تا بتوانید آرام و سرحال بمانید. کار بیش از حد و فکر کردن در طول برنامه بعید است به شما کمک کند احساس آمادگی کنید.

از مقالات گذشته و مطالب آنلاین استفاده کنید

در حال حاضر، یکی از مهم ترین منابعی که باید در کنار نکات و ترفندهای آیلتس از آن استفاده کنیم، مقالات و مطالب آموزشی آنلاین گذشته است.

اولاً، آیلتس رسمی دارای مواد آموزشی زیادی برای حمایت از دانش آموزان در گرفتن بهترین نتیجه ممکن است. به طور کلی، این منابع از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نقطه شروع خوبی برای هر دانش آموزی است که برای امتحان درس می خواند. این شامل:

. ویدئوهای پرسش و پاسخ از کارشناسان.

. سمینارهای ضبط شده با اساتید راهنما

. تست های تمرینی رایگان

. مقالات و وبلاگ ها

. دوره های آنلاین

مواد کاغذی گذشته، که با کلید پاسخ نیز همراه است، منابع ارزشمندی هستند. این مفید است که به این مواد به عنوان نقطه شروع نگاه کنید تا بتوانید دقیقاً آنچه را در آزمون وجود دارد ببینید. همچنین، می توانید نحوه ساختار تست ها را مشاهده کنید.

یکی از تکنیک های یادگیری خوب خواندن یا گوش دادن به سوالات در حین نگاه کردن به کلید پاسخ است. با این کار می توانید ببینید که آزمونگرها در پاسخ های شما به دنبال چه چیزی هستند.

علاوه بر این، می‌توانید کاغذهای رایانه‌ای یا قابل دانلودی را پیدا کنید که می‌توانید آنها را چاپ کنید. هنگامی که آماده هستید، استفاده از نسخه کاغذی و قابل دانلود آزمون در شرایط زمان بندی شده راهی عالی برای تکمیل تمرین شما است. با این کار می توانید خود را آموزش دهید که تحت فشار بیشتری کار کنید و شرایط را در روز آزمون از نو خلق کنید.

نکته سریع آیلتس: تمرین غیر رسمی

استفاده از مواد و راهنماهای آزمون آنلاین آیلتس برای دانش آموزانی که برای امتحان آماده می شوند مفید است. با این حال، یک راه خوب برای تغییر یادگیری خود، برنامه ریزی تمرین غیررسمی با دوستان یا خانواده است.

تمرین غیررسمی می تواند شامل مکالمه به زبان انگلیسی باشد تا بتوانید به طور منظم مهارت های گفتاری و شنیداری خود را تمرین کرده و از آنها استفاده کنید. همچنین، می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی، و فیلم‌ها را تماشا کنید یا به پادکست‌ها یا برنامه‌های رادیویی که به زبان انگلیسی صحبت می‌شود گوش دهید.

برای خواندن و نوشتن، می توانید سعی کنید برخی از مجلات انگلیسی را درک کنید یا مقالات کوتاه خبری را به صورت آنلاین بخوانید. برخی از وب سایت ها حتی در ارائه اخبار و مقالات به زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی متخصص هستند که می تواند به شما در درک کامل محتوا کمک کند.

نکته سریع آیلتس: برای روز آزمون آماده باشید

در نهایت، پس از تکمیل آمادگی خود، مهم است که در روز آزمون احساس آرامش و آمادگی داشته باشید. در اینجا، ما برخی از بهترین ترفندها و نکات آیلتس خود را فقط برای روز آزمون به اشتراک می گذاریم تا بتوانید بهترین نمره ممکن را کسب کنید.

راحتی: مطمئن شوید که در روز آزمون لباس راحت و مناسب بپوشید. از آنجایی که آزمون تقریباً سه ساعت طول می کشد، راحت بودن مفید است و تمرکز شما می تواند صرفاً روی امتحان باقی بماند.

سازماندهی شده باشید: به محض اینکه آن را رزرو کردید و زودتر به مرکز آزمون رسیدید، زمان و مکان آزمون خود را به خاطر بسپارید. این به جلوگیری از هر گونه عجله و وحشت در آخرین لحظه کمک می کند.

تجهیزات: شب قبل، بسته بندی کیف با تمام وسایل ضروری مورد نیاز برای آیلتس مفید است. به محض ورود، باید فرم مورد قبول شناسنامه خود (گذرنامه، گواهینامه رانندگی و غیره) را نشان دهید. شما می توانید یک نوشیدنی در یک بطری شفاف به سالن امتحان ببرید و همچنین می توانید مداد، خودکار و پاک کن را ببرید.

به دستورالعمل ها توجه کنید: در طول آزمون آیلتس دستورالعمل های مختلفی برای هر بخش خواهید دید. همه چیز را آهسته و واضح بخوانید تا دقیقا بدانید که چگونه به یک سوال پاسخ دهید. به طور خاص به تعداد کار در بخش نوشتن توجه کنید. همچنین در طول بخش صحبت کردن، از آزمونگر بخواهید که اگر مطمئن نیستید، یک سوال یا دستورالعمل را تکرار کند

پاسخ ها را با دقت بررسی کنید: پس از تکمیل تست های خود، به عقب برگردید و بررسی کنید که پاسخ های شما واضح و صحیح باشد. این به ویژه برای بخش نوشتن اهمیت دارد زیرا باید از دستور زبان، املا و علائم نگارشی واضح و صحیح استفاده کنید. بررسی سریع می تواند به شما کمک کند تا جزئیات کوچکی را که می تواند در کسب امتیاز بهتر تفاوت ایجاد کند، شناسایی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT