وبلاگ سفر

7 راه برای راه اندازی یک وبلاگ سفر بدون هزینه زیاد

زمان مطالعه 6 دقیقه

راه اندازی وبلاگ سفر نیازی به هزینه های گران سفر ندارد. در اینجا آمده است که چگونه می توانید با بودجه اندک همچنان موفق باشید.

“سفر بسیار گران است” یکی از باورهای محدود کننده ای است که بسیاری از وبلاگ نویسان مشتاق به سفر دارند. اما در حالی که بازدید از برخی مقاصد مطمئناً به پول بیشتری نسبت به سایر مقاصد نیاز دارد، واقعیت این است که لزوماً برای تحقق رویاهای خود به هزینه هنگفتی نیاز ندارید.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوای سفر با اندیشیدن عاقلانه در مورد آنچه که تولید می‌کنند و نحوه موقعیت خود، پروژه‌های چشمگیری ساخته‌اند. این افراد همچنین از ابزارهای رایگان یا کم هزینه تر مانند رسانه های اجتماعی برای انتقال پیام خود به دیگران استفاده کرده اند.

1. در ماجراجویی های محلی تخصص داشته باشید

اگر پول سفر به مقاصد عجیب و غریب را ندارید، بهترین نقطه شروع تخصص در ماجراجویی های محلی است. مهم نیست که چقدر خسته کننده فکر می کنید زادگاه شما، احتمالاً جواهرات پنهان زیادی دارید که منتظر کشف شدن هستند. علاوه بر این، احتمالاً دانش شما بسیار بیشتر از کسی است که یک بار بازدید می کند و فقط در مورد نقاط اصلی گردشگری می نویسد.

تخصص در ماجراجویی های محلی به شما امکان می دهد فورا خود را از دیگران متمایز کنید. همانطور که در دراز مدت رشد می کنید، می توانید خدماتی مانند تورها و کارگاه ها را به بازدیدکنندگان ارائه دهید. مزیت بزرگ دیگر این است که می توانید از مشاغل محلی حمایت کنید و به رشد اقتصادی منطقه خود کمک کنید.

علاوه بر شهری که در آن زندگی می‌کنید یا در آن بزرگ شده‌اید، می‌توانید روی کل ایالت خود نیز تمرکز کنید. و اگر در یک کشور کوچکتر زندگی می کنید، می توانید افق های خود را بیشتر گسترش دهید. اگر به مقداری الهام نیاز دارید، این وبلاگ های سفر ماجراجویی جذاب را بررسی کنید.

2. از گوشی هوشمند خود برای عکاسی استفاده کنید

بسیاری از وبلاگ نویسان سفر در نهایت یک دوربین DSLR یا بدون آینه می خرند و داشتن یک دوربین مطمئنا می تواند به شما کمک کند عکس های بهتری بگیرید. اما با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند مدرن چقدر در ثبت تصاویر شگفت‌انگیز خوب هستند، لزوماً در ابتدا نیازی به آن ندارید.

وقتی از گوشی هوشمند برای عکس های سفر خود استفاده می کنید، باید به داستانی که می خواهید در هر تصویر بگویید فکر کنید. همچنین می توانید از حالت های مختلف مانند پرتره برای عمق بخشیدن به تصاویر خود استفاده کنید.

شما می توانید بسیاری از ترفندهای ساده دیگر را نیز برای تقویت عکاسی با گوشی هوشمند خود امتحان کنید. به عنوان مثال، انتخاب برخی از مهارت های اولیه ویرایش به شما این امکان را می دهد که سبک منحصر به فرد بیشتری ایجاد کنید. Adobe Lightroom CC و Photoshop Express ابزارهای عالی برای انجام این کار هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از گوشی هوشمند برای عکاسی این است که وقتی در نهایت یک دوربین دیجیتال خریداری می کنید، منحنی یادگیری کوچک تری خواهید داشت.

3. سفر به مقاصد ارزان تر

رشد یک وبلاگ مسافرتی با ساختن هر کسب و کار دیگری تفاوت چندانی ندارد. همانطور که از شهر خود خارج می شوید، برنامه ریزی کردن نسبت به پول خود در صورت امکان ایده عاقلانه ای است. و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، سفر به مقاصد ارزان‌تر زمانی است که به خارج از کشور می‌روید.

به عنوان مثال، اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، برای سفر به مکزیک به اندازه ای که برای سفر به کانادا (یا حتی برخی از شهرهای ایالات متحده مانند نیویورک سیتی) نیاز دارید، به پول نیاز ندارید. قیمت بلیط هواپیما و همچنین نوع اقامتی که در آن اقامت می کنید، بزرگترین عامل تعیین کننده خواهد بود.

به طور مشابه، اگر در اروپا زندگی می کنید، می توانید به دنبال مقاصد مقرون به صرفه تری در این قاره باشید. نمونه هایی از کشورهایی که ارزش مناسبی برای پول ارائه می دهند عبارتند از اسپانیا، جمهوری چک و لهستان.

همچنین می‌توانید از هک‌های مختلفی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پرواز خود و اجتناب از فصل اوج گردشگری استفاده کنید.

4. به دنبال معاملات دامین وب باشید

اگرچه می‌توانید وبلاگ خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کنید، اما داشتن یک وب‌سایت با دامین مناسب، کنترل بیشتری بر محتوایی که منتشر می‌کنید به شما می‌دهد. خرید دامین وب خیلی گران نیست، اما می توانید با جستجوی تخفیف های ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات دامین وب، حتی در پول بیشتر صرفه جویی کنید.

به عنوان مثال، اگر ویدیوهای YouTube را از سازندگان با حمایت مالی و سایر معاملات تماشا می‌کنید، ممکن است بتوانید تخفیف‌هایی پیدا کنید. مقداری که پس انداز می کنید احتمالاً زیاد نخواهد بود، اما هنوز هم ارزش بررسی دارد.

5. از رسانه های اجتماعی هوشمندانه استفاده کنید

در حالی که اتکای کامل به رسانه های اجتماعی برای بسیاری از وبلاگ نویسان سفر بهترین ایده نیست، شما همچنان می توانید از این ابزارها برای دستیابی به خوانندگان بالقوه استفاده کنید. پینترست مزایای متعددی برای وبلاگ نویسان دارد و لزوماً لازم نیست قبل از جلب توجه در مورد ایجاد مخاطبان زیاد نگران باشید. به طور مشابه، ممکن است متوجه شوید که توییتر یک پلتفرم مفید برای دستیابی به مخاطبان بزرگتر است.

هنگام انتخاب یک شبکه رسانه اجتماعی برای تبلیغ وبلاگ مسافرتی خود، باید یک رسانه شاد بین پلتفرم هایی که دوست دارید و مکان هایی که مخاطبان شما در آن حضور دارند پیدا کنید. علاوه بر این، باید خود را به یک یا دو شبکه رسانه اجتماعی محدود کنید. به این ترتیب، می توانید انرژی بیشتری را به مکان های کمتری هدایت کنید (و در نتیجه به طور بالقوه سریعتر رشد کنید).

احتمالاً باید آزمایش کنید و بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی خوب نیست. مهمترین چیز این است که در دراز مدت ثابت قدم باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

6. به خوانندگان خود نشان دهید که چگونه می توانند با بودجه سفر کنند

شما می خواهید بدون مقدار زیادی پول سفر کنید، درست است؟ بسیاری از افراد دیگر نیز مایلند این کار را انجام دهند، بنابراین سفرهای مقرون به صرفه یکی از مواردی است که ممکن است بخواهید در آن شروع کنید.

سفرهای مقرون به صرفه می تواند از چند جهت سرگرم کننده باشد. به عنوان مثال، اقامت در هاستل ها راهی عالی برای ملاقات با افراد همفکر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودتان است. به طور مشابه، می توانید به دنبال مکان های برتر برای غذا خوردن باشید که خارج از مسیر گردشگری هستند.

زندگی مانند مردم محلی نیز محبوب است، به خصوص که افراد بیشتری به دنبال تجربیات منحصر به فرد با جمعیت کمتر هستند. شما همیشه می توانید این موارد را در وبلاگ خود پوشش دهید، و ممکن است متوجه شوید که انجام این کار بسیار سرگرم کننده تر از چسبیدن به مسیرهای پیموده شده است.

7. یک برنامه پس انداز برای سفرهای بزرگتر در آینده کنار هم بگذارید

همیشه می‌توانید هنگام توسعه یک وبلاگ سفر به صورت محلی شروع کنید، اما این بدان معنا نیست که اجازه ندارید رویاهای بزرگ داشته باشید. گاهی اوقات، جایی که شما زندگی می کنید، جایی نیست که علایق شما نهفته است – و این کاملاً خوب است. تنظیم یک برنامه صرفه جویی می تواند به شما کمک کند تا از آن مقاصد فهرست بازدید درست کنید و محتوای جالب تری ایجاد کنید.

علاوه بر کنار گذاشتن مقداری پول، ممکن است بخواهید در مورد راه هایی نیز فکر کنید که بتوانید پول بیشتری برای تامین هزینه سفرهای آینده به دست آورید. برای مثال، اگر کارمند هستید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که راه‌های احتمالی برای افزایش حقوق یا ارتقای شغلی را بررسی کنید. و اگر شما یک فریلنسر هستید، می توانید بر روی بهبود مهارت های خود کار کنید تا مشتریانی که دستمزد بالاتری دارند مایل به همکاری با شما باشند.

بسیاری از بانک های تلفن همراه دارای گزینه هایی هستند که می توانید از آنها برای صرفه جویی در هزینه سفر خود استفاده کنید. ارزش آن را دارد که قبل از ثبت نام در بانک های سنتی، تفاوت بین بانک های تلفن همراه و سنتی را بررسی کنید.

راه اندازی یک وبلاگ مسافرتی آنقدر که فکر می کنید به پول نیاز ندارد

برخلاف تصور عمومی، برای سفر به پول زیادی نیاز ندارید. و در روزهای اولیه خود به عنوان یک وبلاگ نویس مسافرتی، می توانید پست های وبلاگ ارزشمندی تولید کنید که مردم بخواهند بدون سرمایه گذاری زیاد بخوانند. شما می توانید از پلتفرم های هاستینگ رایگان مانند وردپرس استفاده کنید و هزینه های اولیه برای یک دامین و مواردی از این دست شما را به شدت عقب نمی اندازد.

با رشد می توانید بیشتر و به کشورهای گران تر سفر کنید، اما اگر تصمیم دارید کوچک بمانید نیز خوب است. در هر صورت، اجازه ندهید کمبود پول شما را از شروع کاری که واقعاً می خواهید انجام دهید، باز دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT