سایت برای فروش موسیقی

7 سایت برای فروش موسیقی

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید موسیقی خود را به جهانیان نشان دهید؟ در اینجا بهترین سایت هایی هستند که به شما امکان می دهند به راحتی موسیقی خود را به صورت آنلاین بفروشید و توزیع کنید.

نقد درآمد ارزی

اگر نوازنده ای هستید که تازه شروع به کار کرده اید، احتمالا مدیر، برچسب یا توزیع کننده ندارید. خوب است – شما به آنجا خواهید رسید.

در این میان، چرا موسیقی خود را بدون هیچ کمکی به صورت آنلاین نمی فروشید؟ که به هر حال به یک نماینده نیاز دارد …

سایت برای فروش موسیقی: Bandcamp اردوی گروهی

اگر به دنبال بستری برای فروش موسیقی و کالای خود هستید، به Bandcamp نگاهی بیندازید.

شما می توانید قیمت خود را برای هر یک از کارهای خود تعیین کنید، سپس Bandcamp 15 درصد از کل هزینه های فروش دیجیتال و 10 درصد از فروش کالا را می گیرد. با رسیدن به درآمد 5000 دلاری، هزینه دیجیتال به 10 درصد کاهش می یابد.

تمام پول حاصل از فروش مستقیم به شما می رسد. بنابراین، وقتی شخصی 10 دلار برای آلبوم شما پرداخت می کند، تمام پول به اکانت PayPal شما می رود و شما 1.50 دلار برای کاهش 15 درصدی به Bandcamp بدهکار هستید.

با این حال، Bandcamp به پول نیاز ندارد. در عوض، Bandcamp فقط زمانی پول می گیرد که فروش کمتر یا برابر با موجودی شما باشد. به عنوان مثال، اگر مبلغی که شما بدهکار هستید 10 دلار است، فروش 10 دلاری بعدی به Bandcamp می‌رود و سپس دوباره در سیاهی قرار می‌گیرید.

سایت برای فروش موسیقی: ReverbNation

ReverbNation دیگر یک ویترین صرف برای گروه شما نیست. با طیف وسیعی از گزینه های عضویت، می تواند یک فروشگاه، یک پلتفرم توزیع، یا حتی یک ابزار رزرو برای برگزاری گیگ های خود باشد.

هر گروه یا خواننده ای می تواند یک صفحه هنرمند در پلتفرم به صورت رایگان ایجاد کند. یک پروفایل رایگان به شما امکان می دهد آهنگ ها، فیلم ها و عکس ها را آپلود کنید. همچنین به شما امکان می دهد موسیقی خود را مستقیماً از صفحه پروفایل خود بفروشید، به گیگ یاب دسترسی داشته باشید و کمپین های مارکتینگ ایمیل و رسانه های اجتماعی را اجرا کنید.

طرح اولیه (13 دلار در ماه) فرصت های صنعتی، ایجاد کیت مطبوعاتی و پشتیبانی از آپلود آهنگ های بزرگ را اضافه می کند. در همین حال، بسته حق بیمه 20 دلاری در ماه ابزارهای مدیریت توزیع دیجیتال و انتشار موسیقی را اضافه می کند.

توزیع دیجیتال به شما امکان می دهد موسیقی خود را در iTunes، Spotify، Amazon، Apple Music و موارد دیگر دریافت کنید و بنابراین برای بسیاری از گروه های جدید ضروری است.

سایت برای فروش موسیقی: CD Baby

CD Baby فروشگاه موسیقی خود را در مارس 2020 بازنشسته کرد تا بتواند به طور کامل روی کمک به هنرمندان در توزیع محتوای خود تمرکز کند.

شما می توانید از پورتال برای آپلود آهنگ در بیش از 150 سرویس پخش استفاده کنید. این شامل همه نام‌های بزرگ مانند Spotify، TIDAL، و Apple Music، و همچنین ده‌ها برنامه کوچک ‌تر و خاص ‌تر می‌شود. CD Baby همچنین ادعا می کند که می تواند موسیقی شما را در فروشگاه های موسیقی فیزیکی در سراسر جهان دریافت کند، اما اطلاعات مربوط به این روند کمی ناچیز است.

از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به دسترسی به Show.co (یک ابزار مارکتینگ اصلی در دنیای موسیقی)، جمع‌آوری حق‌الامتیاز انتشارات در سراسر جهان، ثبت مستقیم آهنگ در انجمن‌های جمع‌آوری حق امتیاز جهانی و پرداخت هفتگی درآمدهای شما اشاره کرد.

در نهایت، CD Baby برای گروه‌هایی که می‌خواهند سی‌دی‌های حرفه‌ای و صفحه‌های وینیل خود را برای فروش در گیگ بسازند، عالی است، زیرا می‌توانید از این سرویس برای سفارش سی‌دی فیزیکی استفاده کنید.

سایت برای فروش موسیقی: Sellfy

Sellfy یکی از سایت های تجارت الکترونیک پیشرو برای سازندگان است. این به شما امکان می‌دهد هر نوع محصول دیجیتالی قابل دانلود (از جمله موسیقی)، و همچنین کالاهای مرتبط خود را بفروشید.

این سرویس به شما امکان می دهد ویترین فروشگاه آنلاین خود را بسازید، یا حتی فروشگاه خود را در وب سایت موجود گروه خود جاسازی کنید.

با این حال، جالب تر از همه، Selfy به شما امکان می دهد SoundCloud را به یک فروشگاه آنلاین برای گروه خود تبدیل کنید. فقط آهنگ هایی را که می خواهید بفروشید در باطن Selfy آپلود کنید، سپس URL را به آهنگ مربوطه در اکانت SoundCloud خود اضافه کنید.

Selfy یک سرویس مبتنی بر اشتراک است. طرح سطح ورودی، که تقریبا برای همه کاربران خوب خواهد بود، 19 دلار در ماه هزینه دارد.

سایت برای فروش موسیقی: TuneCore

TuneCore یکی دیگر از توزیع کنندگان آنلاین است. در واقع، این بدون شک بزرگترین رقابت برای CD Baby است.

این فرآیند به روشی مشابه عمل می کند. فقط باید موسیقی خود را در پورتال TuneCore آپلود کنید و به iTunes، Amazon، Spotify، YouTube Music و بیش از 150 سرویس و فروشگاه کوچکتر دیگر ارسال می شود. در مجموع، می توانید از TuneCore برای انتقال موسیقی خود به بیش از 100 کشور استفاده کنید.

TuneCore یک مدل پرداخت موقت یا مبتنی بر اشتراک را ارائه می دهد. برای انتشار یک تک آهنگ، سالانه 10 دلار هزینه دارد. از طرف دیگر، یک آلبوم 30 دلار در سال هزینه دارد. مزیت مدل اشتراک این است که 100 درصد درآمد و حق امتیاز پخش استریمینگ خود را حفظ می‌کنید—TuneCore کاهش نمی‌یابد.

سایت برای فروش موسیقی: Ditto Music

Ditto Music به شما امکان می دهد موسیقی خود را به صورت آنلاین در همه سرویس های پخش عمده و فروشگاه های موسیقی تبلیغ کنید و از آن درآمد کسب کنید. اگر فقط می خواهید یک هنرمند یا گروه را توزیع کنید، یک طرح عضویت یک ساله 19 دلار در سال هزینه دارد. Ditto هیچ یک از حق امتیاز شما را حفظ نخواهد کرد.

برای هر آهنگی که منتشر می کنید کدهای ISRC و UPC رایگان دریافت خواهید کرد و می توانید تمام درآمدهای خود را مستقیماً به حساب بانکی خود برداشت کنید.

سایر ویژگی‌ها عبارتند از لینک های هوشمند، لینک های پیش ذخیره برای استفاده قبل از تاریخ انتشار، و ثبت ‌نام برای واجد شرایط بودن برای چارت‌های موسیقی بزرگ جهانی، مانند 40 برتر بریتانیا و بیلبورد آمریکایی.

شما حتی در VEVO ثبت نام خواهید کرد و به شما این امکان را می دهد که از بزرگترین سایت موزیک ویدیوی جهان، حق امتیاز کسب کنید.

سایت برای فروش موسیقی: Fiverr

فراموش نکنید که یک زیرمجموعه کامل از صنعت فروش موسیقی وجود دارد که به ساخت موسیقی بر حسب تقاضا برای مشتریان کمک می کند. به عنوان مثال، شاید آنها برای آخرین تبلیغ تلویزیونی خود یک صدای جینگ جدید یا صدای پس زمینه یک رویداد می خواهند.

حتی اگر یک گروه معمولی هستید، باز هم می‌توانید این نوع گیگ ‌ها را اجرا کنید – به خصوص در روزهای اولیه که ممکن است پول کم باشد.

Fiverr یکی از شناخته شده ترین سایت های فریلنسری است و مشتریان بالقوه زیادی در آنجا وجود دارند که به دنبال نوازندگان هستند.

خرید با ویزا کارت

آیتونز و آمازون چطور؟

آمازون نوازندگان را بدون توزیع کننده نمی پذیرد، بنابراین شما باید با سرویسی مانند CD Baby بروید که همه چیز را برای شما انجام می دهد. به طور رسمی، آمازون می گوید که از هفت توزیع کننده پشتیبانی می کند: CD Baby، Rebeat، Ingrooves، Redeye، The Orchard، TuneCore و Virtual Label.

iTunes به شما اجازه می دهد تا همه کارها را به تنهایی انجام دهید، اما حداقل به 20 آلبوم در کاتالوگ خود نیاز دارید. مگر اینکه سال ها ضبط کرده باشید، ممکن است همچنان مجبور به استفاده از توزیع کننده باشید.

فراموش نکنید که سایت خود را ایجاد کنید

مهم نیست که گروه شما چقدر شناخته شده است، شما همیشه باید وب سایت خود را داشته باشید. به این ترتیب، می توانید بدون نیاز به واسطه یا هزینه اشتراک، موسیقی را به طرفداران بفروشید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، مشورت با یک توسعه دهنده وب ضرری ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT