توضیحات شغل آنلاین

8 پرچم قرمز که باید در توضیحات شغل آنلاین مراقب آنها باشید

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا به دنبال شغل جدید هستید؟ قبل از درخواست مراقب این علائم هشدار دهنده در شرح شغل آنلاین باشید. توضیحات شغل آنلاین را در ادامه بررسی کرده ایم.

نادیده گرفتن پرچم های قرمز در شرح مشاغل آنلاین آسان است. این پست‌های شغلی در پشت کلمات کلیدی و زبان مبهم پنهان می‌شوند که قابل قبول به نظر می‌رسند. در حالی که برخی از این مشاغل قانونی هستند، باید بدانید که توضیحات چه چیزی را نشان می دهند.

1.به دنبال یک ستاره راک، تکشاخ یا نینجا هستید

روزی روزگاری، در حوالی آغاز هزاره، ستارگان راک به محل کار ما حمله کردند. ستاره‌های راک معمولاً به اعضای گروه راک اشاره می‌کردند که با موسیقی سرخوشانه‌شان، جمعیت را به جنون می‌فرستادند. در دنیای رویایی یک استخدام‌کننده، این ستاره‌های راک به شکلی جادویی به کارگرانی موفق تبدیل شدند که مهارت‌هایشان در حد نبوغ بود. آنها نسل جدید خلاقان بودند و مجله نیویورک تایمز آن را زیرمجموعه ای از کارگران نخبه و فوق ماهر توصیف کرد.

درست در پاشنه ستاره های راک خود، سنجاب های بنفش، تک شاخ ها، نینجاها، گوروها و جادوگران را پیدا می کنیم. این سرزمین فانتزی که در آن استعدادهای سخت یافتن مهارت های کدنویسی را از چوب جادو به دست می آورند، آمریکای شرکتی است. سنجاب‌های بنفش برای هر گلوله‌ای در کار مناسب هستند. تک شاخ ها خیلی عقب نیستند، در کارهای مختلف عالی هستند و با وجود شاخ کلاه های زیادی بر سر دارند. و بیایید شروع به جستجوی نینجاهای حرفه ای نکنیم، که لینکدین می گوید بین سال های 2002 تا 2007 افزایش یافته است.

در حالی که ممکن است “نامزد کامل” وجود نداشته باشد، شکار برای یافتن آنها ادامه دارد. اگر با کلمات جادویی مانند تک شاخ و سنجاب های بنفش در شرح شغل مجذوب شده اید، بدانید که انتظارات بالاست. حلقه‌های فریلنسری به این مشاغل به عنوان مشاغل slasher اشاره می‌کنند (به عنوان مثال، طراح گرافیک/کپی‌نویس/ویرایشگر ویدیو) که انتظار می‌رود شما یک تیم یک نفره باشید که نمایش را اجرا می‌کند. اگر تصمیم دارید این شغل را انتخاب کنید، مطمئن شوید که ارزش خود را به طلا پرداخت می کنید.

2. “سازمان ما یک خانواده است”

استخدام کننده با افتخار اعلام می کند: “ما اینجا مثل یک خانواده هستیم.”

اگر در مورد یک اسب شاخدار جادویی فروخته نشده اید، شاید ترجیح می دهید برای سازمانی کار کنید که با شما مانند خانواده رفتار می کند. خانواده متضمن مفاهیمی مانند احترام، وفاداری و حمایت عاطفی است. آنها افرادی هستند که هرگز شما را ترک نمی کنند، حتی اگر ایده وحشتناکی را مطرح کنید یا فرمول های اکسل خود را خراب کنید.

به نظر می رسد ایده آل است، به جز توصیف محل کار شما به عنوان یک خانواده می تواند نشان دهنده یک فرهنگ سمی باشد. توقع خانواده تفکیک زندگی کاری از زندگی شخصی را دشوار می کند، احساس نادرست وفاداری ایجاد می کند و منجر به یک رابطه قدرت می شود که ممکن است شما را در موقعیتی قرار دهد. دلبستگی عاطفی ممکن است خصوصی نگه داشتن اطلاعات، مخالفت با استثمار یا فراخوانی رفتار غیرقانونی را دشوارتر کند.

3. عدم ذکر مزایا

فقدان مزایا یکی از رایج ترین چالش هایی است که فریلنسرهای جدید با آن روبرو هستند. شغل تمام وقت شما از طریق PTO و HMO به شما “پول رایگان” می دهد. حالا شما باید هزینه همه اینها را خودتان بپردازید. برای برخی که ترجیح می دهند به صورت آزاد کار کنند، مزایا از معایب آن بیشتر است. با این حال، همه مشاغل آنلاین موقعیت های فریلنسری نیستند یا باید مانند کار آزاد با آنها رفتار شود.

شرح شغل آنلاین را برای ساعاتی که باید کار کنید بررسی کنید. یک شرکت ممکن است شغل را به عنوان “فریلنسر” برچسب گذاری کند، اما انتظار دارد که شما در حال تماس باشید یا هشت ساعت در روز کار کنید. گاهی اوقات، شرح شغل نشان می دهد که کار انعطاف پذیر است و شما می توانید به وقت خود کار کنید. با این حال، اگر کارهای روزانه را مرور کنید، خواهید دید که هیچ راهی برای تکمیل آنها بدون کار کردن از 9 تا 5 وجود ندارد.

قبل از شروع به کار، گزینه های خود را با دقت وزن کنید. آیا دستمزد برای پرداخت هزینه های تعطیلات یا مراقبت های بهداشتی کافی است؟ یا بهتر است به دنبال کار قانونی پاره وقت یا آزاد باشید که در آن آزادی بیشتری برای دنبال کردن فرصت های بهتر داشته باشید؟

4. وظایف آزمایشی بدون پرداخت

برای کارفرمایان معمول است که از شما بخواهند یک کار آزمایشی، مانند یک مقاله، برای آزمایش دانش خود ارسال کنید. قبولی در یک آزمون یا ارسال نمونه به ویژه برای مشاغل خلاقانه یا فنی که نیاز به مهارت دارند صادق است. با این حال، وظایف آزمایشی بدون دستمزد می تواند یکی از علائم قرمز باشد که پیشنهاد شغلی شما مشروع نیست.

کلاهبرداری آنلاین به این صورت است: کلاهبرداران از شما می خواهند که کار را برای آنها انجام دهید و این کار را به عنوان یک “آزمون” قبول کنید. در واقعیت، این کلاهبرداران، فریلنسرهایی هستند که برای انجام کار خود تنبل‌تر از آن هستند. آنها در حالی که شما به صورت رایگان کار می کنید به طور کامل دستمزد دریافت می کنند!

برای جلوگیری از این امر، هر کار آزمایشی را بررسی کنید و تدابیر امنیتی را در محل خود قرار دهید. در مورد شرکت تحقیق کنید و آزمایشاتی را انجام ندهید که شبیه پروژه های کامل یا کارهایی هستند که به ساعت ها کار نیاز دارند.

5. «انجام سایر وظایف محوله»

برخی از کارفرمایان به دنبال تک شاخ یا ستاره های راک نیستند. با این حال، آنها این توضیحات مبهم را در جایی در شرح شغل اضافه می کنند: “ممکن است شامل وظایف دیگری باشد” یا “انجام وظایف دیگر طبق محول شده.” این سلب مسئولیت ها می تواند کابوس یک کارمند باشد که منجر به خزش محدوده، ساعت ها اضافه کاری یا عدم تمرکز شود.

ریچل مارتینز، یک مدیر منابع انسانی، در مقاله ای در لینکدین پیشنهاد می کند که از نماینده منابع انسانی بخواهد توضیح دهد که “وظایف دیگر” به چه معناست. قبل از دانستن اینکه این سلب مسئولیت عمدا مبهم مستلزم چیست، از پذیرش شغل خودداری کنید. مسئولیت های اضافی باید به طور منطقی در نقش مورد انتظار شما قرار گیرد.

6. الزامات شغلی مشکوک

یکی از علائم قرمز مشتری که هر فریلنسر باید از آن آگاه باشد، الزامات شغلی مشکوک است. کلاهبردار ممکن است از شما بخواهد که یک حساب باز کنید یا از حساب بانکی خود برای انتقال پول برای آنها استفاده کنید. این ممکن است پوشش کاملی برای یک طرح پولشویی باشد.

یکی دیگر از الزامات شغلی مشکوک، درخواست از شما برای شرکت در آموزش آنلاین برای دریافت گواهی است. به عنوان مثال، ممکن است از معلمان ESL به عنوان بخشی از الزامات یک شغل آنلاین، گواهی TEFL درخواست شود. تنها نکته این است که شما باید برای آموزش هایی که ارائه می دهند هزینه کنید. کارفرمایان قانونی از شما پولی برای آموزش نمی خواهند! در عوض باید به شما پول بدهند.

7. شیوه های کاری تبعیض آمیز

توصیف های تبعیض آمیز در آگهی های شغلی که ممکن است برای چشم فهیم آشکار نباشد. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

. “به دنبال یک دستیار جوان و پویا.”

. “فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه”

. “جویای متقاضیان زن.”

کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده تأکید می کند که تبعیض علیه متقاضیان کار بر اساس سن، جنسیت، نژاد، ناتوانی یا مذهب غیرقانونی است. متأسفانه، برخی از آگهی‌های شغلی حتی در بهترین وب‌سایت‌های آگهی کار برای کارفرمایان هنوز هم منتشر می‌شوند.

اگر تبعیض را در پست های شغلی مشاهده کردید، از قبل به شما هشدار داده شود که از فرهنگ کاری یک شرکت صحبت می کند. ممکن است تا زمانی که جوان هستید، علیه شما تبعیض قائل نشوند، اما اگر به 40 سالگی رسیدید چه؟ اگر به دنبال کار طولانی مدت در یک شرکت خوب هستید، بهتر است در جای دیگری جستجو کنید.

8. بدون محدوده حقوق

حقوق یکی از اولین چیزهایی است که در شرح شغل آنلاین به دنبال آن هستید. آیا حقوق عادلانه دریافت خواهید کرد؟ دلایل قانونی وجود دارد که چرا کارفرمایان حقوق را در آگهی های شغلی ارسال نمی کنند. با این حال، ندانستن حقوق نیز می تواند یک پرچم قرمز بالقوه باشد. هیچ کس نمی خواهد با دریافت یک پیشنهاد شغلی، یک سورپرایز ناخوشایند دریافت کند.

اگر می‌پرسید میانگین دستمزد برای این نقش چقدر است، سایتی مانند Comparably یا Payscale را بررسی کنید. همچنین می توانید قبل از درخواست برای موقعیت، محدوده دستمزد را بپرسید. به این ترتیب وقت خود و تیم استخدام کننده را تلف نمی کنید.

در آگهی های شغلی آنلاین مراقب پرچم قرمز باشید

همه شرکت هایی که این توضیحات آنلاین را در آگهی های شغلی ارسال می کنند، کارفرمای بدی نیستند (به جز کلاهبرداری های آشکار). اما بهتر است قبل از ارسال درخواست خود مطلع شوید. اگر از طریق مصاحبه موفق شوید، می‌توانید کلمات کلیدی، زبان مبهم و اطلاعات فاش نشده را روشن کنید.

اکنون که پرچم‌های قرمز بالقوه را می‌شناسید، برای یافتن بهترین شرکت‌ها به تحقیق خود ادامه دهید. دانستن اینکه از کدام کارفرمایان باید اجتناب کنید، تنها یک مرحله در جستجوی شغل شماست. همچنین ممکن است بخواهید ببینید چگونه می توانید شرکتی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT