تمرین مینیمالیسم دیجیتال

9 بهترین وب سایت برای تمرین مینیمالیسم دیجیتال

زمان مطالعه 5 دقیقه

با استفاده از این ابزارهای آنلاین، مدت زمان صفحه نمایش خود را کاهش دهید و زندگی دیجیتالی خود را با استقبال از مینیمالیسم در استفاده از فناوری خود کاهش دهید. تمرین مینیمالیسم دیجیتال را در این سایت ها انجام دهید.

. از برنامه‌هایی مانند Freedom و FocusMe برای مسدود کردن وب‌سایت‌ها و برنامه‌های حواس‌پرتی استفاده کنید و به شما کمک می‌کند متمرکز و سازنده بمانید.

. عادات آنلاین خود را دنبال کنید و با RescueTime اهداف خود را تعیین کنید تا زمان خود را بهتر مدیریت کنید و بهره وری را افزایش دهید.

. برای از بین بردن حواس پرتی و محدود کردن استفاده از فناوری برای تمرکز بهتر، اقدامات شدیدی مانند Cold Turkey و StayFocusd را در نظر بگیرید.

با پیشرفت سال ها، استفاده از فناوری نیز افزایش می یابد. زندگی شما ممکن است دیجیتالی تر از آن چیزی باشد که حتی تصور می کنید. بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید و از چه ابزارهایی می توانید برای مرتب کردن زندگی دیجیتال خود و پذیرش مینیمالیسم دیجیتال استفاده کنید؟

خبر خوب این است که حتی اگر استفاده از فناوری ممکن است بخشی از مشکل باشد، راهی برای استفاده معنادارتر از آن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه این وب‌سایت‌ها می‌توانند به شما در کاهش زمان صفحه نمایش، به حداقل رساندن شلوغی و اولویت‌بندی استفاده عمدی از فناوری کمک کنند، ادامه دهید.

1.تمرین مینیمالیسم دیجیتال Freedom

در این روزگار، حواس‌پرتی‌های دیجیتالی در همه جا وجود دارند. خوشبختانه، ترفندهایی برای ساده کردن زندگی دیجیتالی شما وجود دارد. یک مثال استفاده از Freedom – یک برنامه مسدود کننده وب سایت – برای کمک به شما در غلبه بر حواس پرتی دیجیتال است.

برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که دوست دارید در طول یک جلسه مسدود کنید و Freedom تضمین می‌کند که در آن دوره زمانی خاص متمرکز و حواس‌تان باشد. علاوه بر این، اگر فشار وارد شود، حتی می توانید کل اینترنت را مسدود کنید.

بهترین بخش در مورد Freedom این است که می توانید آن را در چندین دستگاه، از تلفن هوشمند iOS تا لپ تاپ مک بوک خود، همگام کنید.

2. FocusMe

مانند Freedom، FocusMe ابزاری عالی برای کسانی است که برای مقابله با حواس ‌پرتی‌های دیجیتال تلاش می‌کنند. FocusMe یکی از بهترین گزینه ها است زیرا بر روی مسدود کردن وب سایت ها و برنامه های اعتیاد آور تمرکز دارد که احتمالاً بهره وری شما را مختل می کنند.

یکی از ویژگی های برتر FocusMe، Launch Limiter است. با استفاده از این ابزار می توانید محدودیت هایی را برای چند بار استفاده از وب سایت ها و مدت زمان تعیین کنید. علاوه بر این، آنچه مسدود می‌کنید کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید عوامل حواس‌ پرتی مانند رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید آنلاین را مسدود کنید، اما همچنان از موارد دیگری که برای کار به آن‌ها نیاز دارید استفاده کنید.

3. RescueTime

یک ابزار دیجیتالی بسیار مفید برای مدیریت زمان و مشاهده دقیق نحوه گذراندن آن، RescueTime است. به زبان ساده، RescueTime بی سر و صدا عادات آنلاین شما را ردیابی می کند، حواس پرتی ها را مسدود می کند، و سپس گزارش های دقیق مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

این گزارش های جامع به شما نشان می دهد که دقیقاً زمان خود را کجا می گذرانید و در هر روز هفته چقدر کارآمد هستید. علاوه بر این، می‌توانید اهداف روزانه برای خود تعیین کنید و محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های پرت‌کننده آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی تعیین کنید.

علاوه بر این، RescueTime برای iOS، Android، PC و Mac در دسترس است.

4.تمرین مینیمالیسم دیجیتال Cold Turkey

اگر اغلب حواستان به بازی‌های ویدیویی، چرخش‌های بی‌معنا و سایر درهم‌کاری‌های دیجیتالی که می‌توانند بهره‌وری شما را کاهش دهند، پرت می‌شوید، ممکن است لازم باشد این کار را کنار بگذارید و به سراغ بوقلمون سرد بروید.

Cold Turkey یک ابزار دیجیتالی تا حدودی افراطی اما موثر است. این مسدود کننده وب سایت و برنامه آسان برای استفاده اما سختگیرانه به شما امکان می دهد دامنه ها، کانال های YouTube، URL های خاص، کلمات کلیدی و حتی کل اینترنت را مسدود کنید. علاوه بر این، حتی می توانید با مسدود کردن کل کامپیوتر ویندوز یا مک خود، خود را مجبور به استراحت کامل کنید.

5. StayFocusd

مینیمالیسم دیجیتال به معنای محدود کردن فناوری شما و استفاده بیشتر از آن است. به همین دلیل است که StayFocusd بهترین ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا زمان خود را برای وب‌سایت‌های مزاحم تلف نکنید و زمان بیشتری را صرف انجام کار کنید.

استفاده از StayFocused ساده است، به سادگی فهرستی از وب سایت های مسدود شده تهیه کنید و حداکثر مدت زمانی را که مجاز به استفاده از این سایت ها هستید انتخاب کنید. از طرف دیگر، می توانید روزها و ساعات کاری خاص خود را تنظیم کنید تا StayFocusd بداند دقیقا چه زمانی شما را محدود کند.

حتی می‌توانید از حالت هسته‌ای شدیدتر برای مسدود کردن سایت‌ها استفاده کنید، بدون اینکه گزینه‌ای برای دسترسی به آنها پس از فعال کردن آن وجود داشته باشد.

6.تمرین مینیمالیسم دیجیتال Focus Bear

Focus Bear که توسط و برای افراد مبتلا به ADHD و ASD یا افرادی که صرفاً در تمرکز مشکل دارند ایجاد شده است، ابزار دیجیتالی بهره وری نهایی است. با استفاده از Focus Bear می‌توانید روی سه چیز کلیدی متمرکز شوید: جلوگیری از حواس‌پرتی، ایجاد عادت‌ها و استراحت.

اگر می‌خواهید حواس‌پرتی‌ها را مسدود کنید، می‌توانید فهرست‌های سفارشی از سایت‌های مسدود شده و سایت‌های مجاز ایجاد کنید و حتی برای محدودیت‌های شدیدتر به حالت خرس گریزلی بروید.

وقتی صحبت از ایجاد عادات به میان می آید، می توانید برنامه های روزمره صبح و عصر و لیست کارهای خود را زودتر از موعد ایجاد کنید. در نهایت، Focus Bear به شما کمک می‌کند تا با یادآوری استراحت استراحت کنید. در حالی که هیچ برنامه تلفن همراه iOS وجود ندارد، Focus Bear به عنوان یک برنامه تلفن همراه اندروید و در دستگاه های Windows و Mac در دسترس است.

7. Otto

چیزی که Otto را منحصر به فرد می کند نه تنها استفاده از آن آسان است، بلکه این است که رابط کاربری فوق العاده زیبا و عناصر بازی مانند آن است. Otto یک تایمر پومودورو و مسدود کننده وب سایت زیباشناختی است که شامل یک شخصیت دوست داشتنی شبیه تاماگوچی به نام Otto است.

برای اینکه مطمئن شوید سلامت Otto از بین نمی رود، باید از وب سایت های مسدود شده دوری کنید و جلسات کاری خود را بدون حواس پرتی تکمیل کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های اتو شامل بلوک خودکار، حالت سخت، حالت شکستن و طیف وسیعی از بینش‌های پیشرفته است. به طور کلی، اتو در طول روز در مقایسه با سایر ابزارهای مینیمالیسم دیجیتال کمی سرگرم کننده است.

8.تمرین مینیمالیسم دیجیتال Time Doctor

برای تمرین مینیمالیسم دیجیتال، باید از ابزارهایی مانند Time Doctor استفاده کنید که به شما در ردیابی زمان و مدیریت صحیح آن کمک می کند. Time Doctor برای استفاده شخصی، کسب‌وکارهای کوچک یا سازمان‌های بزرگ مناسب است و می‌توان از آن در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از لپ‌تاپ گرفته تا تلفن همراه استفاده کرد.

یکی از ویژگی های اساسی Time Doctor ردیابی زمان آن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سرعت نرم افزار Time Doctor را راه اندازی کنید و به طور خودکار – و بطور مجزا – زمان کار، ورود به سیستم و وقفه های شما را ردیابی کند. سپس، تجزیه و تحلیل بهره وری را ارائه می دهد. علاوه بر این، Time Doctor حتی اگر اتصال اینترنت شما قطع شود یا آفلاین شوید، به ردیابی زمان شما ادامه خواهد داد.

9. Toggl

یکی دیگر از ابزارهای بسیار جذاب ردیابی زمان و برنامه ریزی Toggl است. Toggl شامل دو محصول مختلف است که دست به دست هم می دهند – Toggl Track و Toggl Plan.

Toggl Track یک ردیاب زمان آنلاین اولیه اما موثر است که نظارت بر روزهای کاری شما را آسان‌تر می‌کند. برعکس، می توانید از Toggl Plan برای برنامه ریزی، برنامه ریزی و پیگیری پروژه ها و تخصیص وظایف استفاده کنید.

رویکردی آگاهانه و عمدی به استفاده از فناوری

هر روز مردم ساعت ها به نمایشگرها خیره می شوند. در این عصر دیجیتال، این امری عادی است، اما مینیمالیسم دیجیتال راهی برای از بین بردن فناوری شخصی شما و تمرکز تنها بر ابزارها و فناوری هایی است که به نفع شما هستند.

مینیمالیسم دیجیتال می تواند مزایای شگفت انگیزی داشته باشد، از بهبود تمرکز و بهره وری گرفته تا تعادل کلی کار و زندگی. بنابراین حتما از این وب سایت ها دیدن کنید تا برخی از ابزارهای دیجیتال را امتحان کنید که می توانند به شما در پذیرش فلسفه مینیمالیسم دیجیتال کمک کنند.

امتیاز 1/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT