بازار سهام هفته آخر اردیبهشت

تحلیل بازار سهام هفته آخر اردیبهشت

ایلان ماسک پیشنهاد خود برای توییتر (NYSE:TWTR) را ظاهراً به دلایل بررسی دقیق متوقف کرد. مشکلات مالی نیز ممکن است پشت این اطلاعیه باشد. سهام و دارایی های ریسکی به طور کلی نیز قرار است در قیمت بالاتر باز شوند. داده‌های جدید، مقیاس کاهش رشد اقتصادی چین در ماه آوریل (فروردین) را نشان می‌دهد و وزرای G7 برای بحث در مورد افزایش فشار بر روسیه گرد هم می‌آیند. در این مقاله به تحلیل بازار سهام هفته آخر اردیبهشت می پردازیم.

تحلیل بازار سهام هفته آخر اردیبهشت

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

بازار سهام هفته آخر اردیبهشت

بازار سهام هفته آخر اردیبهشت

با از بین رفتن وحشت ناشی از سقوط استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD و توکن LUNA مرتبط با آن، ارزهای دیجیتال افزایش یافتند.
وقتی که دارندگان کریپتو برای تبدیل مجدد دارایی‌های خود به دلار یا سایر ارزهای فیات عجله داشتند، اعتماد به تتر،بزرگترین استیبل‌کوین در جهان، با موفقیت در یک دوره تقاضای شدید برای بازخرید ایجاد شد. برخلاف TerraUSD، تتر توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شود که بیش از 40 درصد آن اسناد خزانه‌داری نقدشونده و بدون ریسک است.
تتر در معاملات اولیه در اروپا به معاملات حدود 1:1 خود با دلار بازگشت. بیت کوین تا ساعت 6:15 صبح به وقت شرقی به 30,409 دلار رسید تا 13 درصد رشد کرد. شبکه TerraUSD نیز سعی کرد یک شبه معاملات را از سر بگیرد اما به سرعت دوباره تعطیل شد.

 ماسک قرارداد توییتر را به حالت تعلیق در می آورد

ایلان ماسک گفت پیشنهاد او برای توییتر به طور موقت متوقف شده است. مدیر عامل تسلا (NASDAQ:TSLA) گفت که این اقدام پاسخی به پرونده‌ای از سوی توییتر در روز پنجشنبه است که ادعا می‌کرد کمتر از 5 درصد از حساب‌های موجود در شبکه آن ربات‌های اسپم یا اخبار جعلی هستند. ماسک گفته است که فکر می‌کند این نسبت بسیار بیشتر است و حذف آنها را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.
با این حال، محاسبات پشت پیشنهاد خرید اهرمی ماسک پیچیده‌تر شده بود زیرا ارزش سهام تسلا در هفته گذشته حدود 16 درصد کاهش یافت.ماسک قرار بود حدود 12 میلیارد دلار در برابر سهام خود از طریق وام حاشیه ای(margin loan) تحت شرایط اولیه قرارداد وام بگیرد.
در واکنش به این خبر، سهام توییتر بیش از 20 درصد سقوط کرد، در حالی که سهام تسلا 4.8 درصد افزایش یافت.

تمرکز سازندگان تراشه پس از گزارش افزایش قیمت

سهام ایالات متحده قرار است بعداً با افزایش بازگشایی شود. در پایان روز پنج‌شنبه، زمانی که جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، مجدداً از ایده افزایش نرخ‌های بهره کلیدی به میزان 75 واحد پایه در جلسه سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی عقب‌نشینی کرد، احساسات نسبت به پایان روز بهبود یافت.
تا ساعت 6:20 صبح به وقت شرقی، معاملات آتی داوجونز 216 واحد یا 0.7 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی S&P 500 میزان 1.0 درصد و معاملات آتی نزدک 100میزان 1.6 درصد افزایش یافتند. این امر همچنان آنها را در مسیر زیان بین 2.8 تا 4.2 درصد در این هفته قرار می دهد.
پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه سامسونگ (KS:005930)به دنبال افزایش 20 درصدی قیمت نیمه هادی های خود است، سهام Duolingo (NASDAQ:DUOL) پس از آن 17 درصد در پیش از بازار رشد کرد.

کاهش رشد وام چین

رشد اعتباری چین در ماه آوریل(فروردین) تحت تأثیر گسترش قرنطینه به شدت کاهش یافت. بر اساس برخی برآوردها، از جمله قطب کلیدی اقتصادی شانگهای، که بسیاری از آنها تحت محدودیت های شدید باقی مانده اند، این موارد در طول ماه نزدیک به 400 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.
وام‌های جدید از بیش از 3.1 میلیارد یوان در ماه مارس(اسفند 1400) به 645 میلیارد یوان کاهش یافت، در حالی که مجموع اعتبار گسترده‌تر که به عنوان تامین مالی اجتماعی کل شناخته می‌شود نیز به پایین‌ترین رشد خود از زمان شروع همه‌گیری سقوط کرد. داده ها بر مقیاس کاهش در چین تأکید می کند، جایی که بررسی ها نشان می دهد که فعالیت های تولیدی و خدماتی در ماه آوریل کاهش یافته است.
قرنطینه ها هیچ کمکی به ترازنامه توسعه دهندگان املاک و مستغلات تحت محاصره کشور نمی کند: املاک شیمائو (HK: 0813)، یکی از بزرگترین شرکت ها، گفت که فروش قراردادی آن در آوریل 76 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت خام روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا وزرای خارجه گروه 7 برای هماهنگی برای افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر روسیه گرد هم آمدند.
تا ساعت 6:30 صبح به وقت شرقی، قیمت نفت خام آمریکا 1.7 درصد افزایش یافت و به 107.99 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی برنت با 1.8 درصد افزایش به 109.36 دلار در هر بشکه رسید.
آژانس بین‌المللی انرژی روز پنج‌شنبه برآورد کرد که تولید نفت روسیه ممکن است تا ژوئن (خرداد 1401) به حدود 1.6 میلیون بشکه در روز، پایین‌تر از سطح قبل از جنگ، برسد. همچنین تعداد دکل های بیکر هیوز و داده های موقعیت یابی خالص CFTC بعداً منتشر می شود.

منبع:investing

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT