لوگوی بیت کوین

لوگوی بیت کوین توسط چه کسی طراحی شده است؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

لوگوی نارنجی روشن بیت کوین (BTC) بیش از یک دهه است که مترادف با آزادی مالی در میان رکود امروزی و نظارت سختگیرانه دولتی شده است. با این حال، بر خلاف اسرار مرتبط با منشاء بیت کوین، توسعه لوگوی بیت کوین نسبتاً در اعماق اینترنت ثبت شده است.

لوگوی بیت کوین

هنگامی که بیت کوین ۱۳ سال پیش توسط خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو معرفی شد، اولین bitocoin logo نشان دهنده یک سکه طلا با متن “BC” تعبیه شده در مرکز آن بود، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

لوگوی بیت کوین

 bitcoin logo

با این حال، در ۲۴ فوریه ۲۰۱۰ (۵ اسفند ۸۸)، ناکاموتو با یک لوگوی جدید بیت کوین آمد، که شاهد جایگزینی متن “BC” با “B” در وسط آن سکه طلا بود.

لوگوی بیت کوین

 bitcoin logo

بر اساس بازخورد جامعه، ساتوشی سپس تغییراتی را در لوگوی جدید وارد کرد و تصاویر بدون حق چاپ را در مالکیت عمومی منتشر کرد. سپس این لوگو برای مدت کوتاهی به عنوان لوگوی رسمی بیت کوین پذیرفته شد.

لوگوی بیت کوین

 bitcoin logo

ماهیت غیرمتمرکز اکوسیستم بیت کوین به عموم مردم این امکان را می‌دهد که به اشکال مختلف بر اساس اجماع جامعه، از جمله طراحی لوگو، به شبکه بیت کوین کمک کنند. در ۱ نوامبر ۲۰۱۰ (۱۰ آبان ۸۹)، bitboy عضو جامعه بیت کوین، طرح جدیدی از لوگوی بیت کوین را بر اساس طرح ساتوشی منتشر کرد. با این حال، این بار طراح تصمیم گرفت که سکه طلا را با دایره نارنجی نمادین جایگزین کند و آرم “B” را ۱۴٪ در جهت عقربه های ساعت بچرخواند.

لوگوی بیت کوین

 bitcoin logo

در نتیجه حمایت گسترده جامعه، طراحی bitboy به‌ عنوان لوگوی رسمی بیت‌کوین در ۱۲ سال گذشته شناخته شده است. پس از انتشار نسخه نهایی لوگوی bitboy، او بیان کرد:

“اکنون همه می‌توانند با استفاده از این مجوز و بدون محدودیت از این طرح حتی برای مقاصد تجاری استفاده کنند.”
علاقه مندان تا به امروز به انتشار لوگوهای جدید برای بیت کوین ادامه داده‌اند، اما جامعه بیت کوین هنوز با نمادی روبرو نشده است که نزدیک به این طرح نارنجی محبوب باشد.

نصب‌ خودپردازهای بیت‌ کوین پس از کاهش مداوم در طول سال ۲۰۲۲، در ژوئن (خرداد) بهبود شدیدی را تجربه کرد.

لوگوی بیت کوین

 bitcoin logo

نمودار بالا نشان می‌دهد که افت نصب خودپردازها در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) به محدوده ای رسیده که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شده بود. طی دو سال گذشته، در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، نصب خودپردازهای بیت کوین به دلیل مناظر نظارتی دوستانه تر در این بازار پرارزش به طور مداوم رشد کرده است.

منبع: cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT