دوره بین المللی IB چیست

دوره بین المللی IB چیست | آشنایی با این دوره آموزشی

زمان مطالعه 3 دقیقه

International Baccalaureate یک بنیاد بین المللی آموزشی است که مقر آن در ژنو، سوئیس است و در سال ۱۹۶۸ تأسیس شده است. این سازمان در سراسر جهان است همه دانشجویان این امکان را می‌دهد تا از یک آموزش مناسب برای جهانی سازی برخوردار شوند. چهار برنامه آموزشی در دوره بین المللی IB وجود دارد که همه آنها برای توسعه مهارت های ذهنی، عاطفی، شخصی و اجتماعی دانش آموزان است.

IB یک برنامه سخت و دو ساله است که منجر به پیشرفت شخصی و دانشگاهی می‌شود و پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات به دیپلم جهانی هم شناخته می‌شود. 

هدف دوره بین المللی IB

هدف دوره بین المللی IB

هدف International Baccalaureate یا IB ارائه آموزش به همه دانش آموزان است.

بنابراین هر دانش آموز دبیرستانی بین ۱۶ تا ۱۹ سال می‌تواند درخواست برنامه این سازمان را پر کند. IB محدودیت‌های دیگری ندارد، اما برخی مدارس ممکن است نمره GPA لازم داشته باشند؛ بنابراین روند درخواست می‌تواند رقابتی باشد. دانش آموزان باید در مورد شرایط خاص برنامه IB خود با مشاوران، مشورت کنند.

دانش آموزان علاقه‌مند، برای پیوستن به برنامه IB معمولاً باید درخواست خود را در یک مهلت مشخص تکمیل کنند. این کار را می‌توانند در وب سایت مدرسه IB یا از طریق مشاوران مدرسه انجام دهند. درخواست‌های ارائه شده ممکن است نیاز به  توصیه نامه معلمان، گزارش نمرات، مقاله، نوشتن نمونه یا اظهارنامه شخصی، گزارش‌های واکسیناسیون و لیستی از فعالیتهای برنامه فوق برنامه داشته باشند. 

این سازمان ۴ برنامه آموزشی را پیشنهاد داده است که عبارتند از: IB Diploma Programme و IB Career-related Programme برای دانش آموزان ۱۶ تا ۱۹ ساله، برنامه IB Middle Years برای دانش آموزان ۱۱ تا ۱۶ ساله و برنامه IB Primary Years Primary برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال است.

IB Diploma Programme

هدف از این برنامه “ارائه یک مدرک دانشگاهی قابل قبول بین المللی است که مناسب برای رشد روز افزون جمعیت جوانانی است که والدین آنها جزئی از دنیای دیپلماسی، سازمان‌های بین المللی و چند ملیتی بودند”، این دوره با ارائه دوره‌ها و ارزیابی‌های استاندارد برای دانشجویان سن ۱۶ تا ۱۹ مناسب است.

IB Middle Years Programme

این برنامه برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ ارائه شد. طی ۵ سال، ۵۱ کشور دارای مدارس MYP بودند. برنامه اصلاح شده MYP در سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد.

IB Career-related Programme 

برنامه مربوط به شغل IB (سابقاً مربوط به شغل IB) اولین بار در سال ۲۰۱۲ ارائه شد.

برنامه دیپلم بین المللی (IB)

دوره بین المللی IB شرایط

این برنامه یک برنامه جامع و چالش برانگیز با امتحانات نهایی است که دانشجویان را برای زندگی و تحصیل در دانشگاه آماده می‌کند. برای تحصیل در IB ابتدا می‌توانید از هر پنج گروه یک موضوع را انتخاب کنید به عنوان مثال دو زبان، علوم اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات. شما همچنین می‌توانید یک موضوع هنری را هم انتخاب کنید. از جمله این برنامه ها در DP عبارتند از:

در کنار این سه درس اصلی ۶ گروه موضوعی هم وجود دارد که عبارتند از:

  • زبان و ادبیات
  • مهارت‌های زبانی که در دو حوزه‌
  • افراد و جوامع که شامل مباحثی همچون مدیریت بازرگانی، اقتصاد، جغرافیا، فناوری اطلاعات در یک جامعه جهانی، تاریخ، انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی، فلسفه روانشناسی 
  • علوم پایه همچون زیست‌شناسی، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی، ورزش، ورزش و علوم بهداشتی و سیستم ها و جوامع محیطی
  • ریاضیات همچون تجزیه و تحلیل ریاضیات، برنامه های کاربردی و تفسیرهای ریاضی 
  • هنر همچون موسیقی، تئاتر، فیلم و هنرهای تجسمی

اگر قصد شرکت در دوره بین المللی IB دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با ویزا کارت و مستر کارت

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT